Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Biologisen lääkkeen aloittaminen pelottaa

Vierailija
04.01.2022 |

Onko täällä ketään jolla biologinen lääke käytössä? Kaipaisin vertaistukea.

Mulla siis nivelpsori ja tarkoitus aloittaa taltz pian. Mutta mua pelottaa ihan hirveästi, pelkään sivuvaikutuksia (hiustenlähtö, immuunipuolustuksen toimimattomuus kun on vielä tää koronakin, syöpä…).

Onko teillä ollu millaisia sivuvaikutuksia vai auttoiko biologinen lääke hyvin?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta taltzista , alkoi auttamaan nopeasti nivelpsorissa . Aluksi 2 pistosta ja seuraavat 10 2 viikon välein ...sitten 4 viikon välein . Helppo pistää mut lääkeaine kirvelee penteleesti ...no se on ohi 10 sekunnissa. En ole huomannut muuta haittavaikutusta kuin pistoskohdan reaktio mikä muutaman päivän .

Vierailija
22/30 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä nimisiä lääkkeitä käytätte? Onko kellään zesslystä kokemusta?

Mulla menny Zessly 2v Crohnin tautiin. Mikään muu lääkitys ei sopinut eikä auttanut, joten hyvin nopealla tahdilla siirryttiin sitten biologiseen lääkitykseen. Mulla on pelkästään hyviä kokemuksia, lääke on sopinut tosi hyvin. Olen ollut täysin oireeton lääkityksen aloituksen jälkeen. Kertaalleen olen saanut vaikean infektion lääkehoidon seurauksena, tavallinen virtsatieinfektio meni munuaisiin ja aiheutti verenmyrkytystilan. Paranin siitä kuitenkin hyvin eikä sen jälkeen ole ongelmia ollut.

Tuon sairauden oireettomuuden lisäksi olen huomannut Zesslyn aloituksen jälkeen myös astma- ja allergiaoireideni rauhoittuneen aivan huomattavasti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi, joka on nyt jo aikuinen on käyttänyt yli 10 vuotta säännöllisesti biologisia lääkkeitä, eikä hänelle ole tullut mitään ongelmia. Kaikki 3 koronarokotetta on saanut, ja lisäksi sairastanut koronan. Kaiki mennyt ok. Huoli pois. Lääke vaihdetaan jos se aiheuttaa ongelmia.

Vierailija
24/30 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut biologinen lääkitys reumaan melkein 20 vuotta, lapsesta asti. Neljästä lääkkeestä yhdestäkään ei ole tullut haittoja (kaksi ensimmäistä ei toiminut, toisen teho hiipui noin 10 vuoden käytön jälkeen, nyt neljäs ollut jo vuosia käytössä). Toimii kuin unelma, oon täysin oireeton. Ilman biologisia en varmasti olisi edes työkykyinen, jos edes kävelykykyinen. Rokotukset on tietysti hyvä ottaa, ja lääkityksestä kertoa kaikille lääkäreille (esim. hammaslääkäri saattaa herkemmin määrätä antibiootit hammaskiven poistoon jne.)

Vierailija
25/30 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla hiusten lähtöä ,tullut pistettävän biologisen lääkkeen jälkeen

Vierailija
26/30 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos tästä jollain lisää kokemuksia? Kohta siirryn biologiseen lääkkeeseen mitä ilmeisemmin, koska metotrexaatilla ei riittävää tehoa.

Vierailija
27/30 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ensin mercantopurin Crohnin tautiin. Auttoi hyvin mutta sivuvaikutukset huomattavat. Toisena metokreksaatti josta en saanut vastetta jos mitään muutakaan. Kolmantena biologinen lääke joka ollut käytössä n.puolivuotta. Auttaa Crohnin tautiin hyvin vaikkakin pieniä sivuvaikutuksia on esiintynyt. Pieniä tulehduksia sekä yliherkistymistä tuoksuille pölyille. Jää nähtäväksi kuinka kauan lääke auttaa.

Vierailija
28/30 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollain käytössä biologinen lääke, joka pistetään muutaman kk välein? Itselleni tällainen tulossa käyttöön. En nimeä vielä tiedä, kun vasta puhelimessa tästä lääkärin kanssa keskusteltiin. Sanoi myös, ettei säännöllisiä verikokeitakaan. Psori on sairaus.

Vierailija
29/30 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
30/30 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up