Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huh, nyt on korona tosiaan lähtenyt käsistä. Melkein kaikki tuttavat taistelevat tällä hetkellä Covid-19-taudissa. Mikä on tilanne teillä päin, onko koronaa?

Vierailija
04.01.2022 |

Uskomatonta, rokotetut ja rokottamattomat, lapsista vanhuksiin. Kaikki jotka ovat altistuneet ovat sairastuneet. Osa ei ole edes käynyt testissä, mutta ovat sairastuneet kun perheessä on todettu SARS-CoV-2.

Eräs tuttu on bussikuski ja sanoi että tosi moni työkaveri on saanut tartunnan ja vuoroja jää ajamatta.

Kommentit (1365)

Vierailija
961/1365 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen henkilökohtaisesti pari hieman alle 6-kymppistä, jotka saivat koronan silloin 2020 keväällä. Sairastivat kotonaan flunssana, ei kuumetta. Sittemmin tuttavapiirissä on kaikkiaan 4 ihmistä sairastaneet sen -  3 heistä on kahdesti rokotettuja (2 aikuista ja 1 nuori) ja sairastivat kera 39 asteen kuumeen, 1 heistä on rokottamaton lapsi, jolla oli yhden päivän 37 asteen kuume.

Miten kuusikymppisten korona todettiin, kun ei keväällä 2020 lievillä oireilla ollut mitään toivoa päästä testeihin, kun niitä ei ensin ollut lainkaan ja sen jälkeen vähän ja lähinnä testattiin sairaalaan joutuvat?

Tilanne muuttui vasta touko-kesäkuussa.

Itse kävin ekaa kertaa testissä maaliskuussa 2020 ja sanana keväänä monta kertaa. Työterveydessä.

Vierailija
962/1365 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pientä ressin poikasta alkaa havaita itsessä tämä sirkuksen keskellä. Eikä ihan pientäkään.

Tämä on kuin puna-armeijan vyörytys 1944. Joka helvetin tuutista tulee täysillä koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
963/1365 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheiseni paasaa denialisteista ja salaliittoteoreetikoista, syyllistää rokottamattomia kaikesta ja toivoo kovia rangaistuksia heille sekä kovempia rajoituksia, koska jokaisen olisi tehtävä osansa yhteiskunnan eteen. Rokotettuna kulkee kaikissa tapahtumissa, baareissa jne. ja lähtee koko perheensä kanssa pääkaupunkiseudulle lomamatkalle pahimpaan korona-aikaan. En voi käsittää tuollaista älyllistä epärehellisyyttä ja itsekkyyttä…sitten lietsoo paniikkia, kun on altistunut jossain kinkereissä ja odottaa koronatestin tuloksia. Niin…tarkoittaako se sitä, että kun on rokotettu, kannattaa elää, baareilla ja matkustaa kuten ennenkin?

Olen itsekin rokotettu, ei ole siitä kyse, mutta hänen itsekkyytensä ja totaalinen itsekritiikin puute hämmästyttää todella.

Vierailija
964/1365 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadin kundi kirjoitti:

Alusta asti olen tartuntaa yrittänyt saada, mutta ei se vaan tartu edes Helsingissä. Kuppilassa tulee aikaa vietettyä ja monesti on sama kuppila samaan aikaan otsikoihinkin päässyt. Alan vähän epäilemään että ei tuo kaikkiin ihmisiin iske.

Sama. Meitä on iso ystäväpiiri, kellään ei rokotuksia. Ollaan eletty kokoaika normaalisti, ei olla edes käytetty maskeja eikä läträtty käsidesillä eikä siltikään kukaan meistä ole (ainakaan tietoisesti) sairastanut koronaa.

Vierailija
965/1365 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta. Alkoholi, tupakka ja ylipaino tappaa joka vuosi 15 tuhatta suomalaista. Korona ei ole lähelläkään tällaista. Alle 3 tuhatta vienyt ja nekin ovat olleet sitä heikointa tai vanhinta materiaalia.

Siis se just. Oon huomannu kyl kuinka alkoholi, tupakka ja ylipaino leviää väestössä. On varmaan pandemia. Siks en enää suostu käymään edes kaupassa ku siel on kuitenki joku joka juo alkoholia, polttaa tupakkaa tai on ylipainoinen.

Eiku olikohan se sillee et ne ei levinny toisii? No, joka tapauksessa.

Mustaki ois tosi kiva et mun vanha isä jo kuolis, ei se enää ansaitse elää. Samoin mun monisairas sisko. Ihan turha ihminen.

Vierailija
966/1365 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain muutakin on näköjään lähtenyt käsistä: juuri avattu etäkoulukeskustelu poistettiin.

Uskomattoman fanaattista joidenkin lääkäreiden ja poliitikkojen kanta etäkouluun, joka on keino lasten suojaamiseksi.

Ei tässä niin kauaa ole kun etäkoulu oli vaarallista lapsille kun syrjäytyvät, sosiaaliset taidot ei kehity, eivät näe ikäisiään ym. ....mikä nyt kelkan kääntänyt.

Vierailija
967/1365 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti saat sen

Vierailija
968/1365 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stadin kundi kirjoitti:

Alusta asti olen tartuntaa yrittänyt saada, mutta ei se vaan tartu edes Helsingissä. Kuppilassa tulee aikaa vietettyä ja monesti on sama kuppila samaan aikaan otsikoihinkin päässyt. Alan vähän epäilemään että ei tuo kaikkiin ihmisiin iske.

Sama. Meitä on iso ystäväpiiri, kellään ei rokotuksia. Ollaan eletty kokoaika normaalisti, ei olla edes käytetty maskeja eikä läträtty käsidesillä eikä siltikään kukaan meistä ole (ainakaan tietoisesti) sairastanut koronaa.

Ihan sama täällä kavereiden kanssa ja sukulaisilla myös. Ei ole ollut edes nuhaa kellään kahteen vuoteen.

Vierailija
969/1365 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turtiaisella on joitain pointteja, mutta tuhoaa uskottavuutensa vetämällä aina täysin överiksi.

Jos sulla on oikea pointti, niin sun ei tarvitse vetää yli. Se asia kantaa kyllä.

Vierailija
970/1365 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei tietäjät! apua kaivattais,

Eli 31.12. 2021 ylen artikkeli omicron-muunnoksesta.

Turun yliopistollisen keskussairaalan virologian ylilääkäri Tytti Vuorinen sanoi koronapotilaista että " Usein sairaalahoitoon joutuneilla on todettu  "puolustusjärjestelmän ylireagointi", josta oireet ovat johtuneet, ei niinkään viruksesta itsestään"

Ei mitä toi "puolustusjärjestelmän ylireagointi" tarkoittaa suomeksi?

Eli onko se tyyliin koronatesti näyttää koronaa kun olet rokotettu vaikka tauti on vain joku muu flunssa? mistä mä voin tietää onko mulla korona vai "puolustusjärjestelmän ylireagointi", jos testi ei eroita sitä koronasta?

Joillain ihmisillä on voimakkaasti reagoiva immunologinen ärjestelmä.

Varmaa tietoa ei ole, miksi joidenkin puolustus ylireagoi liiallisesti viruksiin koska puolustusjärjestelmä on jokaisella omanlaisensa ja sitä ei pystytä tarkasti mittaamaan.

ikä ja perintötekijät määrittelevät myös paljon, kuinka voimakkaana elimistöä infektiota vastaan puolustava tulehdusreaktio käynnistyy eli kuinka vakava rasitus on keholle.

kun puolustusjärjestelmä reagoi liian voimakkaasti viruksiin, se voi tuhota viruksen lisäksi myös tervettä kudosta. (korona esim. keuhkokudosta)

Eli nuori urheilija, jonka puolustusjärjestelmä on "tikissä" voi paradoksaalista kyllä, sairastua vakavammin kuin vanhus. Tällöin voi olla kyseessä liian voimakkaasti reagoiva immuunijärjestelmä, eikä niinkään virus.

Astma ja allergiat ovat ehkä tutuimpia tästä ylireagoivasta puolustusjärjestelmästä.

Eihän tämä nyt sitten ole se ADE-efekti, mistä toi foliohattuporukka on vaahdonnut koko ajan?kiva! (sarc.)

youtubessa sen dr. Campbellin mukaan omicron on lähtöisin hiirestä, eli jatkossa kai pitää sitten rokottaa hiiretkin. huoh!

Ihan spekua mutta entä jos mun rokottamaton, maskiton puudeli riehuu koirapuistossa kamujensa kanssa ja siinä syntyy uusi variantti? Ei taida auttaa, vaikka me koiraihmiset ollaa rokotettuja ja maskissa ja pidetään turvavälejä.

Vierailija
971/1365 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkään en tiedä ketään, jolla olisi tällä hetkellä. onneks voi olla etätöissä kotona! ehkä siksi säästynyt itse taudilta. piikillä oon myös käynyt.

Vierailija
972/1365 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turtiaisella on joitain pointteja, mutta tuhoaa uskottavuutensa vetämällä aina täysin överiksi.

Jos sulla on oikea pointti, niin sun ei tarvitse vetää yli. Se asia kantaa kyllä.

Huuhaaporukat ei lämpene, ellei mesoa aina ja järjettömiä...

Vierailija
973/1365 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10% tartunnan saaneista saa pitkäkestoiset oireet. Sitä ei huomaa heti, vaan ne alkavat pikkuhiljaa 4-8 viikon kuluttua, aluksi luulee parantuneensa ihan vaan tavallisen flunssankaltaisesta sairaudesta.

Minulle kävi viime vuonna näin. Ne pitkät oireet eivät ole mitään flunssatyyppisiä vaan pikemminkin ehkä verisuoni- ja ehkä hermostoperäisiä. Vaikea sanoa, kun ei ole kunnolla tutkittu. Yskää kylläkin myös, mutta myös kummallisia puutumisia ja tuntohäiriöitä ja näköhäiriöitä. Verikokeessa näkyy tukostaipumuksen lisääntyminen. Nämä kaikki alkoivat pikkuhiljaa ja ovat vieläkin päällä, välillä menevät pois ja sitten tulevat takaisin.

Eli nyt 'flunssaan' sairastuvat saavat vasta kevään kuluessa huomata näitä muita oireita., jos sattuvat kuulumaan huonotuurisiin, jotka sen saavat.

Olin flunssassa joulun ajan ja oli lievä tauti, en tiedä oliko koronaa. Nyt olen ihmetellyt kun tulee ja menee omituisia lihasoireita, kipua ja nykimistä ja hermosäryn tyyppistä kolotusta joka puolella kehoa. Päivän aikana saattaa mennä ohi, alkaa ihan yhtäkkiä ja menee hitaasti ohi. Liekö koronan jälkioireita, mutta aika toimintakyvyttömäksi vetää. Outoa kyllä, meni myös yöunet, viikon verran nyt valvonut ja nukahtanut aamulla vasta muutamaksi tunniksi. 

Vierailija
974/1365 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei tietäjät! apua kaivattais,

Eli 31.12. 2021 ylen artikkeli omicron-muunnoksesta.

Turun yliopistollisen keskussairaalan virologian ylilääkäri Tytti Vuorinen sanoi koronapotilaista että " Usein sairaalahoitoon joutuneilla on todettu  "puolustusjärjestelmän ylireagointi", josta oireet ovat johtuneet, ei niinkään viruksesta itsestään"

Ei mitä toi "puolustusjärjestelmän ylireagointi" tarkoittaa suomeksi?

Eli onko se tyyliin koronatesti näyttää koronaa kun olet rokotettu vaikka tauti on vain joku muu flunssa? mistä mä voin tietää onko mulla korona vai "puolustusjärjestelmän ylireagointi", jos testi ei eroita sitä koronasta?

Joillain ihmisillä on voimakkaasti reagoiva immunologinen ärjestelmä.

Varmaa tietoa ei ole, miksi joidenkin puolustus ylireagoi liiallisesti viruksiin koska puolustusjärjestelmä on jokaisella omanlaisensa ja sitä ei pystytä tarkasti mittaamaan.

ikä ja perintötekijät määrittelevät myös paljon, kuinka voimakkaana elimistöä infektiota vastaan puolustava tulehdusreaktio käynnistyy eli kuinka vakava rasitus on keholle.

kun puolustusjärjestelmä reagoi liian voimakkaasti viruksiin, se voi tuhota viruksen lisäksi myös tervettä kudosta. (korona esim. keuhkokudosta)

Eli nuori urheilija, jonka puolustusjärjestelmä on "tikissä" voi paradoksaalista kyllä, sairastua vakavammin kuin vanhus. Tällöin voi olla kyseessä liian voimakkaasti reagoiva immuunijärjestelmä, eikä niinkään virus.

Astma ja allergiat ovat ehkä tutuimpia tästä ylireagoivasta puolustusjärjestelmästä.

Eihän tämä nyt sitten ole se ADE-efekti, mistä toi foliohattuporukka on vaahdonnut koko ajan?kiva! (sarc.)

youtubessa sen dr. Campbellin mukaan omicron on lähtöisin hiirestä, eli jatkossa kai pitää sitten rokottaa hiiretkin. huoh!

Ihan spekua mutta entä jos mun rokottamaton, maskiton puudeli riehuu koirapuistossa kamujensa kanssa ja siinä syntyy uusi variantti? Ei taida auttaa, vaikka me koiraihmiset ollaa rokotettuja ja maskissa ja pidetään turvavälejä.

Jos tulee täysin fiktiivinen tilanne, että sairaalat täyttyy ääriämyöten tai muu katastrofi, niin auttaako tuohon "puolustusjärjestelmän ylireagointiin" äärimmäisessä hätätilanteessa ensiapuna astma-tai allergialääkkeet tai kortisoni, siis tietty tilanteessa, missä "kaikkia" ei enää pystytä hoitaan nopeasti?

Vierailija
975/1365 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän pk-seudulla ainakin ala suurimmalla osalla olemaan jo vähintäänkin tutun tuttuja joilla on tai on ollut korona. Kaikki nyt eivät varmaankaan kailota asiaa eteenpäin sen kummemmin.

Vierailija
976/1365 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näistä vuotavista rokotteista vouhkataan edelleen kun USAssa on kehitelty jo toimiva lääke Koronaan?

Vierailija
977/1365 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään tuntuu karanneen tartunnat käsistä.

Koettakaapa saada aikaa koronatestiin HUS-alueella, menee viikon päähän.

Tartuntatilastot eivät ole enää moneen päivään kertoneet totuutta.

Miksi niiden pienen nenävuodon omaavien on tungettava testaukseen? Eikö järki sano että sen voi sairastaa kotona?

Vierailija
978/1365 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut. Pari työkaveria koko aikana on rokotettuina sen lievänä karanteenissa sairastaneet. Muita en tunne. Pirkanmaa.

Vierailija
979/1365 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotuksista huolimatta moni tuttu on jo kolmatta viikkoa sairaana. Kuume palaa aina takaisin ja vointi huononee. Muutama on joutunut sairaalaan.

Kaveri parani koronasta, mutta long covid on pitänyt sairaslomalla jo 4 viikkoa.

Yrittäkää välttää tämä tauti!!!!

En sanoisi että rokotuksista huolimatta vaan juurikin rokotteen takia.

Itse en ole rokotetta ottanut ja elänyt korona-aikaa niin normaalisti kun se vaan on mahdollista. Ei maskia, en lotraa käsidesillä, mutta pesen toki käsiä kuten normaalistikin. Puolet työajasta olen etänä kun niin on vaadittu. Ollaan vietetty synttäreitä baarissa, kävin parilla festareilla kesällä, harrastan joukkueurheilua aina kun se sallitaan. En ole koronaa saanut eikä ketään muukaan rokottamaton lähipiiristä.

Sen sijaan tiedän muutamia naapureita, jotka media on pelotellut todella hyvin ja he vähensivät kaikki kontaktinsa minimiin, kulkevat maski naamalla ihan joka paikassa, käsidesit taskussa. Käyvät kaupassa mahdollisimman ruuhkattomaan aikaan. Eivät käy yhtään missään. Tietenkin ottivat piikit heti kun se oli mahdollista ja lapsille myös. Näistä naapureista yksi sai koronan alkusyksystä ja toinen perhe lapsineen on tällä hetkellä koronassa.

Meillä taas rokotetut tutut sairastivat lievänä ja samoin rokottamattomat ennen rokotuksia. Otanta on varsin pieni, kuten sinullakin. En vedä siitä kuitenkaan omia johtopäätöksiä. Ihmettelen vain, miten osa voi olla niin pihalla.

Vierailija
980/1365 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä on nyt vähän joka toisella tutulla ja kaverilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan