Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huh, nyt on korona tosiaan lähtenyt käsistä. Melkein kaikki tuttavat taistelevat tällä hetkellä Covid-19-taudissa. Mikä on tilanne teillä päin, onko koronaa?

Vierailija
04.01.2022 |

Uskomatonta, rokotetut ja rokottamattomat, lapsista vanhuksiin. Kaikki jotka ovat altistuneet ovat sairastuneet. Osa ei ole edes käynyt testissä, mutta ovat sairastuneet kun perheessä on todettu SARS-CoV-2.

Eräs tuttu on bussikuski ja sanoi että tosi moni työkaveri on saanut tartunnan ja vuoroja jää ajamatta.

Kommentit (1364)

481/1364 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

GÖLFDGKÖ kirjoitti:

MeilleValehdellaan kirjoitti:

AjatteleOmillaAivoillasi kirjoitti:

Nyt on tuttavissa vain lieviä flunssia. En näe enää järkeä ottaa kolmatta piikkiä. Perustelut: Tehohoidossa vain iäkkäitä ja vanhoja, ja perushoidossa olevillakin korona on todettu sairaalassa, kun ovat tulleet muun asian vuoksi. Tod.näk. tehohoitopotilaatkin osin muista syistä teholla ja testattu positiiviseksi.

Sh ystäväni mukaan sairaalassa ei ole yhtään perustervettä, hoikkaa, itsestään huoltapitävää henkilöä koronan vuoksi. Piikki ei estä tartuttamasta yhtään enempää, eikä sairastumatta yhtään vähempää. En vaan ymmärrä missä on piikin ottamisen logiikka tällä hetkellä. Sen koostumus on vanhentunut, tehty ensimmäisiä variantteja varten, ei Omikronia, johon tuskin olisi edes kehitetty. Summasummaarum haittoja enemmän kuin hyötyjä, tällä hetkellä.

Sinä, joka olet eri mieltä, kuulen miellelläni perustelut.

ANYONE?

Eikä tätä olla jo jauhettu tarpeeksi.

Vierailija
482/1364 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on nyt enemmän kavereita ja tuttuja, jotka sairastaneet koronan. Kuitenkin kaikki lievänä. Altistumistapauksia muutama myös, mutta ei oo lähtenyt tarttumaan (luin thl:n sivuilta että rokotetut tartuttavatkin vähemmän). Toivon vaan etten ihan heti sais ite kun just alotin uudessa työssä.

Joo, Salminen kertoi eilen koronainfossa, että rokotetuille riittäisi lyhyempi karanteeni, kun heiltä se tauti tarttuu vain vähän aikaa. On tietysti  hyvä, kun miettii, että jos rokotteista huolimatta tulee tartunta perheeseen, niin pari päivää kyllä jaksaa pinnistellä, ettei tarttuisi itseen.

Sukulaiseni  (65 v)pohjoisesta oli saanut koronatartunnan jostain, ja meni niin huonoon kuntoon, että piti viedä ambulanssilla sairaalaan, Oli siellä vain päivän, hoitivat ja antoivat lääkkeitä. Hänellä olisi ollut 3-piikki viikon päästä. Mutta lääkärit sanoivat, että ne tuplarokotteetkin suojasivat häntä vielä tehohoitoon joutumiselta. Oli ollut Deltaa, muihin perheenjäseniin ei tarttunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/1364 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen sairastuneita

Eivät olleet juuri kipeitä

Vierailija
484/1364 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytön luokalla oli joulun alla koronatapaus mutta kukaan toinen luokasta ei sairastunut ainakaan tiettävästi .

Vierailija
485/1364 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli pikku flunssa. Miksi hössötys? Ei Ruotsissa hössötetä.

Mä ainakin olen kiitollinen kaikille, jotka ottavat rokotteet ja noudattavat suosituksia.

Jos minulle korona iskee, en luultavasti selviä siitä, ainakaan ilman tehohoitoa.

Nämä vähättelijät eivä ymmärrä että joillekin tämä tauti on tappava.

Minkälaisia empatiakyvyttömiä ihmisiä nämä oikein ovat?

Onneksi en tunne ketään. Lähipiiri on normaalia ja fiksua porukkaa.

Vierailija
486/1364 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla 1,5 viikon aikana 5 tartuntaa. Ennen tätä ei yhtään. Ystävä/tuttavapiirissä parikymmentä tartunnan saanutta tässä joulu-tammikuun aikana. Eli todellakin leviää. Toivotaan että sairaalakapasiteetti kestää, mielestäni se on nyt se mitä pitää seurata.

Vierailija
487/1364 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa moni sanoo, että ei tunne ketään. Mietin vaan… Lähes 300 000 suomalaista on tähän mennessä saanut virallisen positiivisen tuloksen. Se on 6% koko väestöstä. Jokaista satas ihmistä kohti 6 henkeä on sairastanut koronan tai sairastaa parhaillaan.

Tämä tarkoittaa, että jos tuntee yli 17 ihmistä, keskimäärin tuntee myös jonkun positiiviseksi testatun. Ja vaikka tuntisi vähemmän ihmisiä, niin omien tuttujen tutuissa on väistämättä sairastaneita.

Ihmisen sosiaalisen verkoston koko on kuitenkin tyypillisemmin luokkaa 100-1000 henkeä, ja siinä joukossa alkaa jo olla mahdotonta että sairastuneita ei olisi.

Joten jos ette ole kuulleet kenenkään tuttunne sairastuneen, niin tässä kohtaa todennäköisin syy on se että sairastuneet tuttavanne eivät ole halunneet kertoa siitä teille. Se ei ole sairastamattomuuden todiste.

Omista tutuista sairastuneita on jo yli 50, sairaalassa olost kertonut muutama (ennen rokotteita) ja kaksi kuollutta (ennen rokotteita).

Hyvin kiteytetty. Minulla on lähes 80 tuttua, joilla on tai on ollut korona. Välillä mietityttää, että sanooko joku ettei tunne ketään koronaista, jotta voisi todistaa, ettei koko koronaa edes ole...

Tuskinpa noin kukaan sanoo, paitsi rokotevastaiset koroan kieltäjät.....

Itse olen 3 rokotetta ottanut, tunnen työni kautta yli 1000 ihmistä+ muut tuttavat, sukulaiset ja ystävät lisänä.Tunnen 1 opiskelijan joka sai koronan liki vuosi sitten, oli lievä. 

Sitten tunnen yhden rokotevastaisen, joka kuitenkin otti rokotteen kun pojanpoika sairastui sairaalahoitoa vaativaan koronaan, ei ollut teholla.

Niin se mieli muuttuu monellakin rokotevastaisella kun tarpeeksi liki liippaa.

Meidän tuttavapiirissä noudatetaan tilastoja aika hyvin. Yksi 90v sukulainen menehtyi koronaan, kaksi tuttua lapsiperhettä sairasti koronan lasten kanssa (rokotetut, lapset oireettomia, vaimolla lievät oireet ja ylip.miehellä rajumpi lentsu), kaksi perhettä on ollut pitkässä flunssakierteessä, testit negatiivisia.

Me miehen kanssa sairastettu syksyllä yhdet keuhkoyskä- flunssat, testit negoja.

Nyt myös omikronin oireet (ylähengitysteissä tukkoisuus/lihaskipu), mutta testit negaa.

Ylipäätään jäätävä sairasteluaalto ollut tutuilla täällä uudellamaalla!

Pari vuotta sitten tänne muuttaneena voin sanoa, että johtuipa koronasta tai ei, koskaan ei ole läheiset ollu näin kipeinä mitä korona-aikana😵‍💫

Saman olen huomannut että rokotetut sairastaa IHAN KOKO AJAN. Itse rokottamattomana olen pysynyt terveenä. Näin se luontainen immuunipuolustus toimii.

Taas näitä ”naapurin Jaskan tilanne on sama kuin kaikilla”.

Meidän lähipiirissä taas tällä hetkellä rokottamattomat makaa kotona kipeinä, itse mieheni kanssa ollaan tuplarokotettuja eikä olla kahteen vuoteen sairastettu mitään. En silti vedä tästä koko maata koskevia johtopäätöksiä.

Vierailija
488/1364 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laaja immuniteetti sairastamisen jälkeen kehittyy ainoastaan rokottamattomille. Tutkittu.

Rokotettujen immuniteetti on geenimanipuloitu keskittymään kapealle alueelle.

Tästä syystä joka kerta kun joku sairastuu koronaan toista kertaa, on ensimmäisen kysymyksen oltava: oliko hän rokotettu? Rokotetut sairastuvat koronaan monta kertaa.

Poikani on rokotevastainen ja sai jo toisen kerran tartunnan. Ilkeät oireet, mutta toivottavasti menee tälläkin kertaa ohi kotihoidolla. Itse olen tuolarokotettu, enkä ole kertaakaan sairastunut altistuksista huolimatta. Ei myöskään kukaan lähipiirini tuplarokotettu.

Vierailija
489/1364 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo näkynyt semmosta vaikka jo pari vuotta on katseltu ympäriltämme ja yritetty saada tartunta. Vieläkään ei ole tullut vaikka emme ole kertaakaan käyttäneet maskeja emmekä käyneet piikillä. Käsidesipullotkin on avaamattomina kylppärin kaapissa.

t. N65

Mutta jos saisitte tartunnan, varmasti sairaalahoito kelpaisi teillekin. 

Vierailija
490/1364 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet sairastaneet kuin lievän flunssan. Saisi lopettaa jo tämän karanteenihömpötyksen.

Kukaan suvussa ei oo sairastunut keuhkosyöpää ja tätäkin polttanut varmaan 40v.

Tupakoinnin rajoittaminen on ihan turhaa, ei siitä mitään keuhkosyöpää saa. En tunne jetään, joka olisi saanut.

Sama logiikka.

Vierailija
491/1364 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laaja immuniteetti sairastamisen jälkeen kehittyy ainoastaan rokottamattomille. Tutkittu.

Rokotettujen immuniteetti on geenimanipuloitu keskittymään kapealle alueelle.

Tästä syystä joka kerta kun joku sairastuu koronaan toista kertaa, on ensimmäisen kysymyksen oltava: oliko hän rokotettu? Rokotetut sairastuvat koronaan monta kertaa.

Kyllä ne vasta-aineet tippuu rokottamattomillakin ja sairastuvat uudelleen.

Tuon mukaan rokottamaton voi odottaa uusintatartuntaa vajaan 1,5v välein.

https://www.webmd.com/vaccines/covid-19-vaccine/news/20211024/unvaccina…

Vierailija
492/1364 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa moni sanoo, että ei tunne ketään. Mietin vaan… Lähes 300 000 suomalaista on tähän mennessä saanut virallisen positiivisen tuloksen. Se on 6% koko väestöstä. Jokaista satas ihmistä kohti 6 henkeä on sairastanut koronan tai sairastaa parhaillaan.

Tämä tarkoittaa, että jos tuntee yli 17 ihmistä, keskimäärin tuntee myös jonkun positiiviseksi testatun. Ja vaikka tuntisi vähemmän ihmisiä, niin omien tuttujen tutuissa on väistämättä sairastaneita.

Ihmisen sosiaalisen verkoston koko on kuitenkin tyypillisemmin luokkaa 100-1000 henkeä, ja siinä joukossa alkaa jo olla mahdotonta että sairastuneita ei olisi.

Joten jos ette ole kuulleet kenenkään tuttunne sairastuneen, niin tässä kohtaa todennäköisin syy on se että sairastuneet tuttavanne eivät ole halunneet kertoa siitä teille. Se ei ole sairastamattomuuden todiste.

Omista tutuista sairastuneita on jo yli 50, sairaalassa olost kertonut muutama (ennen rokotteita) ja kaksi kuollutta (ennen rokotteita).

Hyvin kiteytetty. Minulla on lähes 80 tuttua, joilla on tai on ollut korona. Välillä mietityttää, että sanooko joku ettei tunne ketään koronaista, jotta voisi todistaa, ettei koko koronaa edes ole...

Tuskinpa noin kukaan sanoo, paitsi rokotevastaiset koroan kieltäjät.....

Itse olen 3 rokotetta ottanut, tunnen työni kautta yli 1000 ihmistä+ muut tuttavat, sukulaiset ja ystävät lisänä.Tunnen 1 opiskelijan joka sai koronan liki vuosi sitten, oli lievä. 

Sitten tunnen yhden rokotevastaisen, joka kuitenkin otti rokotteen kun pojanpoika sairastui sairaalahoitoa vaativaan koronaan, ei ollut teholla.

Niin se mieli muuttuu monellakin rokotevastaisella kun tarpeeksi liki liippaa.

Meidän tuttavapiirissä noudatetaan tilastoja aika hyvin. Yksi 90v sukulainen menehtyi koronaan, kaksi tuttua lapsiperhettä sairasti koronan lasten kanssa (rokotetut, lapset oireettomia, vaimolla lievät oireet ja ylip.miehellä rajumpi lentsu), kaksi perhettä on ollut pitkässä flunssakierteessä, testit negatiivisia.

Me miehen kanssa sairastettu syksyllä yhdet keuhkoyskä- flunssat, testit negoja.

Nyt myös omikronin oireet (ylähengitysteissä tukkoisuus/lihaskipu), mutta testit negaa.

Ylipäätään jäätävä sairasteluaalto ollut tutuilla täällä uudellamaalla!

Pari vuotta sitten tänne muuttaneena voin sanoa, että johtuipa koronasta tai ei, koskaan ei ole läheiset ollu näin kipeinä mitä korona-aikana😵‍💫

Saman olen huomannut että rokotetut sairastaa IHAN KOKO AJAN. Itse rokottamattomana olen pysynyt terveenä. Näin se luontainen immuunipuolustus toimii.

Miten ihmeessä porukkaa on ollut ihan normaalisti töissä, kun vain n.12% yli 12v täysin rokottamatta ja rokotetut sairastaneet non-stoå viime kevään 1.piikistä lähtien?

Mietittekö ikinä, mitä oikein väitätte?

Vierailija
493/1364 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

GÖLFDGKÖ kirjoitti:

MeilleValehdellaan kirjoitti:

AjatteleOmillaAivoillasi kirjoitti:

Nyt on tuttavissa vain lieviä flunssia. En näe enää järkeä ottaa kolmatta piikkiä. Perustelut: Tehohoidossa vain iäkkäitä ja vanhoja, ja perushoidossa olevillakin korona on todettu sairaalassa, kun ovat tulleet muun asian vuoksi. Tod.näk. tehohoitopotilaatkin osin muista syistä teholla ja testattu positiiviseksi.

Sh ystäväni mukaan sairaalassa ei ole yhtään perustervettä, hoikkaa, itsestään huoltapitävää henkilöä koronan vuoksi. Piikki ei estä tartuttamasta yhtään enempää, eikä sairastumatta yhtään vähempää. En vaan ymmärrä missä on piikin ottamisen logiikka tällä hetkellä. Sen koostumus on vanhentunut, tehty ensimmäisiä variantteja varten, ei Omikronia, johon tuskin olisi edes kehitetty. Summasummaarum haittoja enemmän kuin hyötyjä, tällä hetkellä.

Sinä, joka olet eri mieltä, kuulen miellelläni perustelut.

ANYONE?

Juuri keskustelin erään tutun kanssa joka oli ottanut kolmannen koronapiikin ja on sen jälkeen ollut jo useamman päivän kipeänä ja kuumeessa eli pistää miettimään mitähän nuo piikitykset loppupelissä aiheuttavatkaan?...

Pistävät immuniteettiin vauhtia ja osalla tulee esiin kuumepiikkinä.

Täysin normaalia.

Vai etkö tiennyt, että kuume liittyy jotenkin immuniteettivasteeseen?

Vierailija
494/1364 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

JKSLF kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin olen kiitollinen kaikille, jotka ottavat rokotteet ja noudattavat suosituksia.

Jos minulle korona iskee, en luultavasti selviä siitä, ainakaan ilman tehohoitoa.

Luithan Lääketieteen tiedejulkaisu The Lancetin tutkimuksen, jossa kerrotaan, että piikitetyt tartuttavat yhtäpaljon kuin piikittämättömät? Vai etkö ymmärrä? Miten silloin minun otetut tai ottamatta jätetyt piikit vaikuttavat sinuun? Voit itse vaikuttaa omaan immuunipuolustukseesi kyllä paljon. Katseet peiliin, ei rokottamattomiin. Sorry nyt vaan, olisihan se niin paljon mukavanpi syyttää muita.

Ja pahoittelut tästä karkeasta tekstistä, kun ilmeisesti olet sairas, mutta harmittaa todellakin tämä vale joka mediassakin pyörii.

Oliko tämä nyt se sama, josta jo todettiin että rokotetulla lähti virusmäärä tippumaan nopeammin, jolloin ei ole tartuttava tai edes kipeä yhtä pitkään?

7/8 USA:ssa sairaalaan joutuvista rokottamattomia.

90% teholla rokottamattomia.

95-99% koronaan kuolleista rokottamattomia.

Mitä päättelet noista luvuista?

Vierailija
495/1364 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkavereissa 3 deltaa, johti laajaan karanteeniin ja henkilökuntavajeeseen, he sairastivat vakavasti ilman sairaalahoidon tarvetta. Sukulainen perheineen deltassa, sairaanhoitaja-äiti joutui sairaalaan, samoin altistusketjun 3 muuta henkilöä.

Olen sairaalassa töissä, ja hoidettavien koronapotilainen määrä on kasvanut. Myös vakavaoireiset kuormittavat terveydenhoitoa, eivät vain tehohoidettavat.

Th-alan ammattilaisina miehelläni ja minulla 3 rokote otettuna. Mies on saanut 2 jäljitettyä altistusta hoidettavista, mutta olemme vielä itse säästyneet tartunnalta, samoin nuoriso. Koen, että on tuurista kiinni, milloin seuraava altistus tartuttaa. Toivotaan, että sairastetaan rokotettuna lievöoireisena.

Etelä-Pohjanmaa.

Vierailija
496/1364 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttö laittoi viestiä että hänen luokalla on tänään vain kuusi oppilasta paikalla. Muilla korona tai ainakin usealla on todettu. Kohta se on sitten meilläkin.

Missä koulussa joululoma päättyy ennen loppiaista?

Mieheni opettaa amiksessa ja kyllä hänen ryhmällään on ollut opetusta ihan maanantaista alkaen.

Vierailija
497/1364 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä vahvistettu koronainfektio. Olen n. 30-vuotias, hoikka, urheilullinen ja perusterve nainen. Kaksi rokotetta (pfizer), joista jälkimmäisestä reilusti alle puoli vuotta.

Oireet alkoivat nopeasti ja voimakkaina. Olin muutaman päivän ajan pahimmillaan vajaan 40 asteen kuumeessa, oli hengitystieoireita ja keskikovaa/kovaa päänsärkyä.

Oireiden voimakkuus yllätti. Olen harvoin kipeä siinä määrin että olisi ihan kuumetta. Onneksi kolmantena päivänä oireiden alkamisesta selvä muutos parempaan.

Vierailija
498/1364 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

JKSLF kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luithan Lääketieteen tiedejulkaisu The Lancetin tutkimuksen, jossa kerrotaan, että piikitetyt tartuttavat yhtäpaljon kuin piikittämättömät? Vai etkö ymmärrä? Miten silloin minun otetut tai ottamatta jätetyt piikit vaikuttavat sinuun? Voit itse vaikuttaa omaan immuunipuolustukseesi kyllä paljon. Katseet peiliin, ei rokottamattomiin. Sorry nyt vaan, olisihan se niin paljon mukavanpi syyttää muita.

Ja pahoittelut tästä karkeasta tekstistä, kun ilmeisesti olet sairas, mutta harmittaa todellakin tämä vale joka mediassakin pyörii.

En voi vaikuttaa juurikaan omaan immuunipuolustukseeni. Rokotetut sairastavat vähemmän, näin ollen myös tartuttavat vähemmän. Rokotetut myös yleisesti käyttävt maskia ja noudattavat muitakin suosituksia, esim. turvavälejä.

Ehkä olen tyhmä, mutta mieluummin tyhmä, jolloin kuuntelen asiantuntijoita, kuin hörhö joka uskoo kaikenlaisia youtube-höpötyksiä.

Vierailija
499/1364 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään jolla olisi ollut tauti vaikka asun helsingissä. Liikun sen verran tasokkaissa piireissä että kaikilla on rokotukset eivätkä altista itseään kulkutaudeille, hoitavat hygieniaansa jne.

Vierailija
500/1364 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen tilanne on vakavampi, mitä lehdistä saa ymmärtää. 7 päivän vert.luku on 906,3. Monissa maissa se on vielä korkeampi, esim. Espanjassa 1688,7. Mutta toisaalta esim. Saksassa "vain" 285,9.

Toivottavasti laantuu pian!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä