Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huh, nyt on korona tosiaan lähtenyt käsistä. Melkein kaikki tuttavat taistelevat tällä hetkellä Covid-19-taudissa. Mikä on tilanne teillä päin, onko koronaa?

Vierailija
04.01.2022 |

Uskomatonta, rokotetut ja rokottamattomat, lapsista vanhuksiin. Kaikki jotka ovat altistuneet ovat sairastuneet. Osa ei ole edes käynyt testissä, mutta ovat sairastuneet kun perheessä on todettu SARS-CoV-2.

Eräs tuttu on bussikuski ja sanoi että tosi moni työkaveri on saanut tartunnan ja vuoroja jää ajamatta.

Kommentit (1364)

Vierailija
401/1364 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ai että kun dementiasairaudet lähtevät rajuun nousuun muutaman vuoden kuluttua siksi kun ihmiset pitävät tätä vaarattomana flunssana.

Jos seuraisitte tutkimustietoa koittaisitte varjella itseänne niin paljon kuin mahdollista.

Koronavirus ei ole flunssavirus.

20% kaikista nuhakuumeista aiheuttaa koronavirus, joten maallikoiden kesken voidaan puhua flunssaviruksista. Ihmisiä tartuttavia koronaviruksia tunnetaan 7, joista 4 aiheuttaa tyypillisesti lievän flunssan. Lisäksi on vielä kolme koronavirusta, jotka aiheuttavat ihmisillä flunssaa vakavampia oireita. Tällä hetkellä leviävä Sars-cov-2-virus aiheuttaa ainakin kahta hyvin eri tyyppistä tautia. Toinen, vakavampi, aiheuttaa pahimmillaan monielinvaurion. Siinä virusta kulkeutuu keuhkoihin ja se vaurioittaa keuhkojen pieniä verisuonia sekä verisuonia muuallakin. Tässä taudissa piikkiproteiini on patogeeni, joka aiheuttaa osan tuhoista. Toinen tautimuoto, jossa virusta ei kerry samalla tavalla keuhkokudokseen eikä verisuoniin vaan ylähengitystehin, aiheuttaa lievän nuhakuumeen. 

Eikös nuo mRNA-injektiot juuri laita ihmisen elimistön tutottamaan piikkiproteiineja, mahtaako se sitten olla hyvä asia? Ainakin yksi tämän menetelmän kehittäjistä lähetti 20min. vetoomuksen twitterissä, että älkää nyt herranjumala ainakaan lapsiin sitä piikitä.

Lyhyt vastaus: no ei laita.

Vierailija
402/1364 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään ihme, että kaikki sairastavat, koska kakaroitten ei tarvitse tehdä mitään koronan ehkäisemiseksi. 

Tai heidän vanhemmat. Kannattaako niitä tuoda marketteihin. Tänäänkin oli tapaus jossa pikku penska yski ympärilleen koko ajan köh köh köh köh öghh öghh öghh jos nyt ei koronaa saanut niin ei sitten saa koskaan

Mistä tiiät että sillä "panskalla"oli juurikin korona?Eiköhön näitä muitakin normi flunssia ole edelleen olemassa!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/1364 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä on melkeen kaikki vuorotellen ollut koronassa. Itse olen tällä hetkellä. Pari päivää oli todella sairas olo, mutta muuten mennyt lievillä oireilla. Perjantaina vapaudun karanteenista. 3 työkaveria sairastui juuri ennen joulua. Minä vietin joulua kavereiden kanssa ja joulun jälkeen minä ja 2 muuta samasta porukasta saatiin positiiviset tulokset. Pelkäämpä, että se olin minä, joka koronan vei töistä joulubileisiin :(.

Vastauksena jo valmiiksi sille, joka tähä tulee kommentoimaan etten olisi altistuneena saanut mennä viettämään joulua muiden kanssa; altistun töissä koko ajan jatkuvasti koronalle nyt kohta kahden vuoden ajan. Ihme etten ole aikaisemmin sairastunut. En voi pysyä yksin kotona jatkuvasti töiden takia.

Vierailija
404/1364 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään ihme, että kaikki sairastavat, koska kakaroitten ei tarvitse tehdä mitään koronan ehkäisemiseksi. 

Tai heidän vanhemmat. Kannattaako niitä tuoda marketteihin. Tänäänkin oli tapaus jossa pikku penska yski ympärilleen koko ajan köh köh köh köh öghh öghh öghh jos nyt ei koronaa saanut niin ei sitten saa koskaan

Mistä tiiät että sillä "panskalla"oli juurikin korona?Eiköhön näitä muitakin normi flunssia ole edelleen olemassa!!!!

Miksi sitä influenssaa sitten pitäisi levittää? Oireiset pysykööt kotona.

Vierailija
405/1364 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on meidän aikamme talvisota. 

Ja piikinpelkääjät ovat käpykaartilaisia !

Ihmisellä ei saa siis olla vaihtoehtoa, yksi rokote (phitser) yksi kansa, yksi Johtaja? Hetkonen, Po-Korea on sellainen. Painu sinne nauttimaan täydellisestä ihmisten kontrollista.

Eikös se ole justiinsa päin vastoin - sinähän sinne Pohjois-Koreaan joutaisit, kun yrität 0,5% vähemmistöllä vetää demokratian lokaan ?

Vierailija
406/1364 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin varmaan oli, en jaksanut käydä testissä. Marraskuussa tosi paha influenssa, oli monta päivää kuumetta, vaikka en oo ikinä kuumeessa. Joskus lapsena viimeksi ollu kuumetta.

Nyt joulukuussa oli sitten ihan normaali flunssa, räkäinen olo ja yskää. Olikohan tuo marraskuun kuumeilutauti (yskää ja räkääkin oli) korona🤔 Nyt vähän harmittaa, etten testannut, olisin voinut sanoo ihmisille, että mulla on ollu korona, oon rokottamaton enkä silti kuollut.

Vierailija
407/1364 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Husin päivystykset ruuhkautuneet niin pahoin, että potilaita lojuu käytävillä – toimi­ala­johtaja vertaa tilannetta suur­onnettomuuteen

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008519594.html

Käytävällä jouduin makaamaan jo 2005, kun akilesjänteeni katkoin ja odotin petipaikkaa ennen aamun leikkausta.

Ihan normitilanne suomen terveydenhuollossa.

Tarttisko teherä jottain?

Varmasti tuolloinkin olivat syynä rokottamattomat 😂

Jep ja käytävällä maataan myös muualla Suomessa päivystyksessä, on maattu aina. Malmin päivystyksessä kävin vknloppuna illalla, kaksi potilasta muuten tyhjässä aulassa. Missä nää Helsingin ruuhkat, Meikussa? Lienee Suomen ruuhkaisin päivystys ollut aina.

Vierailija
408/1364 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttö laittoi viestiä että hänen luokalla on tänään vain kuusi oppilasta paikalla. Muilla korona tai ainakin usealla on todettu. Kohta se on sitten meilläkin.

Trolli. Koulut on nyt lomalla.

No esimerkkinä Seinäjoki:

Kevätlukukausi 2022

Alkaa

ma 3.1.2022 Perusopetuksessa, lukioissa

Vierailija
409/1364 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttö laittoi viestiä että hänen luokalla on tänään vain kuusi oppilasta paikalla. Muilla korona tai ainakin usealla on todettu. Kohta se on sitten meilläkin.

Trolli. Koulut on nyt lomalla.

No esimerkkinä Seinäjoki:

Kevätlukukausi 2022

Alkaa

ma 3.1.2022 Perusopetuksessa, lukioissa

Myös Kuopiossa aloitettiin peruskoulun lukuvuosi 3.1.22., heillä on tosin nyt perjantai vapaa.

Vierailija
410/1364 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos korona. Elämästäni tuli paljon parempaa kun nyt saavat muutkin ihmiset pelätä elämää. Ironista kyllä, minä en enää pelkää :D

Vierailija
411/1364 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin kirjoitin, että sukulaispoika meni takas armeijaan joulun jälkeen. Sain tänään tietää, että hänen 63 hengen ryhmästään on nyt noin 50 sairaana ja puolella pikatestit on koronaa. Ihan varmasti myös lopuilla sama tauti. Sukulaispoika myös kuumeessa mut testit näyttää vielä negaa. Ovat siis kaksi kertas rokotettuja. Arvatkaapas kun tämä tauti iskee kouluun, jossa suurin osa on rokottamattomia.

Vierailija
412/1364 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tuttuja eikä sukulaisia vielä koronaa onnistuneet saamaan.

Itse olen koko ajan suhtautunut siihen että tulee jos tulee ja tappaa jos tappaa.

En ole maskia enkä käsidesiä käyttänyt.

En tosin esim. kaupassa pidä tapanani huutaa, puhua, laulaa, sylkeä enkä kulje suu auki.

Vierailija
413/1364 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, iso osa tutuista on koronassa mutta ei heidän tarvitse "taistella" yhtään. Perus flunssaoireita, lieviä ollut jokaisella 🤷🏻‍♀️

Vierailija
414/1364 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaahaahaahaaha.

Asun ulkomailla. Töissä ainakin puolet asiakkaistani on sairastanut tämän taudin pandemian aikana (useampi kymmenen), työkavereistakin huomattavan moni. Mieheni töissä on riehunut monta kertaa oikein paikallinen tartuntaketju. Olisin varmasti saanut sen jo itsekin, ellen olisi ollut suurimman osan ajasta etätöissä. Miehen osalta on ollut jo satumaista tuuria, että se on vältetty. 

Nyt vastikään on alkanut Suomenkin päässä putkahdella tautia perhe- ja tuttavapiiriin. Moni tuntuu olevan järkyttynyt, kun se vihdoin, melkein kahden vuoden jälkeen muuttuu konkreettiseksi uhaksi. Minua huvittaa, koska olen elänyt sen konkreettisen uhan kanssa ainakin syksystä 2020. Myös ärsyttää se, että vasta nyt tämän aallon myötä moni suomalainen on alkanut ottaa tämän taudin vakavasti.

Vierailija
415/1364 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin on. Joka toiset karanteenissa ja sairaina.

Vierailija
416/1364 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
417/1364 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, kaikki mun tutut on niin fiksuja että käyttävät ffp2/3-maskia eivätkä heilu maskitta missään. Ovat myös ottaneet lapset kotikouluun.

JUURI NÄIN !

Käyttäkää ihmeessä niitä kunnon maskeja. FFP2 on meidän perheellä aina käytössä. Ei niillä tavallisilla kirurgisilla maskeilla tee yhtään mitään. Ystäväni asuu ulkomailla ja heillä on PAKKO käyttää noita kunnon maskeja liikkuessaan jossain sisätiloissa.

Ja toinen asia; laittakaa se maski tiiviisti. Itse lyhennän aina kuminauhoja hieman, eli teen hyvin pienen solmun sinne päähän.

Miksi käyttää maskia, jos ei sitten kuitenkaan käytä sitä kunnollisesti. Myönnetään, ilman tiivistä maskia olisi paljon helpompaa hengitellä.

Jos kaikesta huolimatta tauti tarttuu, niin ei voi mitään, mutta kannattaa ainakin yrittää parhaansa, vai mitä.

Vierailija
418/1364 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapäivälehdessä oli juttu inttiin menneestä, jonka tuvassa oli korona ja muut kotiutettiin sen takia. Kuinka monen kotiin tulee korona tämän manööverin takia?  Luulisi, että sairastuneet eristettäisiin ja muut laitettaisiin vaikka toiseen tyhjään tupaan.

Vierailija
419/1364 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo jokunen viikko sitten riehui korona ainakin osissa helsinkiä niin rajusti, etten silloinkaan uskonut tippaakaan noihin valtakunnan tilastoihin. Jos introvertti peruskansalainen tietää kymmenien lähialueen asukkaiden sairastuneen viikon, kahden sisällä, niin se kertoo, että tilanne oli karannut käsistä jo silloin. Jo silloin helpompi oli melkein nimetä ne keillä tauti ei ollut.

Vierailija
420/1364 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä enää auta suurin osa sairastaa. Omikroniin ei näytä maskikaan juuri auttavan. Ole neljän seinän sisällä ja tilaa viikon ruoat kotiin niin sitten sinulla on mahdollisuus välttyä taudilta.