Autetaan löytämään kadoksissa olevia elokuvia, biisejä jne.
Onko sinulla unohduksissa oleva elokuva, sarja, kappale, kirja tms. mutta nimi ei tule päähän? Kerro tähän ketjuun muistamiasi asioita vihjeeksi niin muut voivat yrittää auttaa löytämään hakemasi :)
Kommentit (5998)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen kilpailuohjelma 2000-luvun alussa, kaksi joukkuetta, sininen ja punainen. Kilpailut käytiin jossain erämaassa, Lapissa ehkä.
Suuri seikkailu? Sellainen halvalla tehty suomalainen versio Selviytyjistä?
Halavalla tehty, eli säästetty lentomatkat ja brändilisenssit
OT: Jos mietitte, mistä Jutta Larm (ent. Gustafsberg, ent. Jussila, ent. Kolhi, os. Virtanen) on alunperin tullut julkisuuteen, niin Suuresta Seikkailusta. Varsinaiseksi julkkikseksi tuli kuitenkin mentyään ternimaitobisnesmies Petteri Jussilan kanssa naimisiin ja sittemmin jäätyään hänen leskekseen.
Vierailija kirjoitti:
Amerikkalainen elokuva 90-luvun alusta:kolmekymppinen tumma, komea mies ostaa huutokaupasta sisällissodan aikaisen kirjoituspöydän, jonka sisältä löytyy kirje, jonka kartanon tytär on lähettänyt rintamalla olevalle miehelleen. Äitinsä kehotuksesta mies kirjoittaa kirjeeseen vastauksen 1800-luvun kirjepaperille, varustaa sen siihen aikaisella postimerkillä ja vie kirjeen postitoimistoon, joka on ollut olemassa jo silloin. 1800-luvulla elelevä nainen saa vastauksen mieheltään rintamalta, jonka on siis kirjoittanut tämä 90-lukuinen mies.... Seuraa kirjeenvaihtoa, kunnes postitoimisto on yllättäen palanut eikä mies saa enää kirjettä perille ja naisen miesystävä kuolee rintamalla....
Tutulta kuulostaa. Mulla ehkä onkin tämä leffa.
Todella hämärä mielikuva jostain tieteiselokuvasta, jonka näin 90-luvulla. Itse leffa saattaa olla vanhempikin. Siinä Maahan on jotenkin tullut jotain avaruusolioita, omituisen näköisiä limaisia möykkyjä. Nämä sitten jakaantuivat n. puolen tunnin välein, ja kohta niitä olikin sitten tuhottomasti. Mikä ihme tämä voisi olla? Näyttelijöistä ei hajuakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeillaas...
Ehkä 80-lukuinen italodisco. Nopeatempoinen. Matala miesääni joka lähinnä puhui lyriikat. Välissä kuului auton (ehkä formula 1?) moottorin revitys.
Daft Punk: Giorgio by Moroder, voisiko olla?
Annie kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hukassa spotifyssä kerran kuultu suomalainen biisi parin viikon takaa. Olettaisin että mieslaulaja on suhteellisen nuori. Sanat meni hataran muistin mukaan jotenkin näin "juon/humallun/ että unohdan sut/ juon sut pois" . Saatettiin myös laulaa jotain diskon/yökerhon hämystä. Oon hakenut tätä biisiä hullunlailla löytämättä, auttakee🙏
Tää oli helppo: Artisti on Benjamin ja kappale Juon sut pois 🍷
Kiitos vastauksesta, mutta valitettavasti ei ollut etsimäni biisi. Meinasinkin mainita ettei ole tuo Benjamin kappale hakusessa...
Yhdeksänkymmentä luvun alku, kappaleen nimeä en muista, mutta nimen perässä luki sulkeiden sisällä jotenkin näin: (blaa blaa blaa). Sitä toistettiin myös kappaleessa. En löydä tätä biisiä googlesta/youtubesta vaikka oon ettiny. Levyllä oli myös muita hyviä kappaleita. Harmi että oon itse hävittänyt oman levyni.
Suomalainen mustavalkoinen elokuva. En tiedä minä vuonna kuvattu, mutta näytettiin Yleltä joskus 13-15 vuotta sitten. Pääosassa kaksi naista, muistaakseni toinen oli lihavampi ja "emäntämäisempi" ja toinen laihempi. Heillä oli kylässä joku henkilö, jonka he sitten vahingossa t@ppoiv@t. Sitten vähän ajan päästä taloon alkoi tulla lisää henkilöitä kyselemään tämän kuolleen henkilön perään ja sitten naiset päätyivät yksi toisensa perään t@pp@m@@n nämä kyselijät.
Nämä pätkät on niin hämäriä, etten tiedä kannattaako edes kysyä, mutta kokeillaan.
- ulkomainen elokuva tai lyhyt sarja 80- tai 90-luvulta, alkaa jollain semmoisella jaksolla, jossa perhe menee loma-asunnolle ja uima-altaasta (saattoi olla tyhjä) löytyy ruumis. Ei funny games eikä edes sen tyylinen.
- jenkki(?)elokuva, jonka näin joskus 2007-2010 joltain leffakanavalta ja oli varmaan melko uusi, siinä oli sisarukset(?), noin 10-vuotiaat tyttö ja poika, jotka saattoivat alussa olla auton kyydissä matkalla jonnekin, ja joutuivat jotenkin jonnekin outoon moderniin rakennukseen vähän kuin vangeiksi
- elokuva, jossa nuoret rakastavaiset kuljeskelivat jossain ja kävivät hautausmaalla, joka oli sellainen puistomainen ja hieno, saattoi olla jossain Wienissä tms. Ei kai mikään jännitysleffa, vaan ennemmin draama tai romanttinen draama
- tämän varmaan joku muistaa: mikä on se ihan tunnettuja näyttelijöitä sisältävä leffa, jossa ihan lopussa mummo odottaa jossain mökissä ja vanha mies lentää sinne pienkoneella, taisi olla joku kyydissäkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittänyt googlettaa tätä biisiä, mutta ei löydy. Kuulin 70-luvun lopulla YLEn radiokanavalta.
Jotenkin näin se meni:
Oisin halunnut runoja lukea
Nojatuolissa tullessa yön
Mutta hän tahtoi päälleni pukea
Kumivaatteet ja niitatun vyönTeppo Nuorva:Kumivaatteet. Vuodelta 1994
Loistavaa! Tämähän se on. Kiitos! Meni muistoissani vuosikymmen väärin.
.
Vierailija kirjoitti:
- elokuva, jossa nuoret rakastavaiset kuljeskelivat jossain ja kävivät hautausmaalla, joka oli sellainen puistomainen ja hieno, saattoi olla jossain Wienissä tms. Ei kai mikään jännitysleffa, vaan ennemmin draama tai romanttinen draama
Rakkautta ennen auringonlaskua, kenties?
Englanninkielinen elokuva tai sarjan jakso, jossa nuoripari oli muhinoimassa venevajassa tms. Lapsijoukko bongasi pariskunnan sieltä, telkesi oven ja alkoi kiristää paria: "Pääsette pois vain jos teette 'sen' tässä meidän silmien edessä. Mies ja nainen eivät suostuneet.
Aikaa kului, ja ilta pimeni. Pariskunnan nainen yritti lahjoa lapsia rahalla, puuterirasialla ym. Lapset vain nauroivat.
Muistan, että lopussa lapset kurkkasivat vajaan ja pariskunta oli kadonnut.
Pätkä oli tehty 80-luvulla tai 90-luvun alussa mutta sijoittui ehkä 50-luvulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhempi, mutta voisi mahdollisesti hyvinkin olla tuo eka osa: rakkautta ennen aamua. Kiitos, täytyykin katsoa tuo leffa, kun näköjään löytyy tubesta kokonaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ysäribiisi, semmoista kevyttä poppista ja esittäjänä tyttöduo/tyttöbändi. Videossa bailataan vessassa. Semmoinen vessa, missä on monta koppia rivissä ja tytöt siellä vierekkäisissä kopeissa tanssivat pönttöjen päällä tms. Biisistä en muista mitään. Jotenkin olin ajatellut, että olisi ollut S.O.A.P., mutta en niiden biiseistä ainakaan youtubesta onnistunut löytämään tuollaista. Varmaan sitten joku saman tyyppinen tyttöbändi.
Tämä oli ainoa mikä tyyli mieleen.
Ei valitettavasti ollut tuo. Eikä aiemmin ehdoteltulta Shampooltakaan tunnu löytyvän sellaista videota.
Haussa historiallinen (1800-luku?), seikkailullinen sarja, joka näytetty tv-ssä varmaankin 1990-luvun alkupuolella.
Osa tapahtumista sijoittui Venäjälle ja kenties Suomenkin puolella käytiin, mutta muuten kyseessä pukudraama, jossa henkilöt olivat eurooppalaista hovin väkeä ja ylimystöä. Yksi päähenkilöistä oli venäläinen kasakka tai jonkinlaisen rikollisjoukkion päällikkö (brutaali, mutta karismaattinen tyyppi). Nimi saattoi olla Ivan. Hänen kohtalonsa taisi jäädä epäselväksi, eli kuoli tai katosi lopussa.
Sarjassa oli pitkään talvi ja kylmä, ja muistan lumimyrskykohtauksia, jotka sijoittuivat just jonnekin Siperiaan tai muualle Venäjällä. Siitä jäänyt mielikuva, että osa juonesta saattoi tapahtua Suomessa.
Joskus olen miettinyt, että sijoittuiko tarina Napoleonin aikaan, mutta saatan sekoittaa tämän sarjan toiseen. Aikakausi kuitenkin oli tuon suuntainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhempi, mutta voisi mahdollisesti hyvinkin olla tuo eka osa: rakkautta ennen aamua. Kiitos, täytyykin katsoa tuo leffa, kun näköjään löytyy tubesta kokonaan!
Joo, sanoin väärin. Tarkoitin tietysti sitä ensimmäistä osaa.
Vierailija kirjoitti:
Tätä olen pohtinut vuosia. Elokuva kyseessä, jossa päähenkilö muistaakseni Tara-niminen. Muistini mukaan tapahtumapaikka Englanti. Päähenkilö noin 25-vuotias, tumma laineikas tukka. Muuttaa farmille tms. ja naapurin noin 55-vuotias naimisissa oleva mies ihastuu tähän naiseen. Tää naapurin mies on täysin tunnistettava näyttelijä, lasipäinen. En vaan saa päähäni mistä muusta tuttu.
Muistan sellaisen kohtauksen kun tällä naisella on todella lyhyet farkkushortsit, joista vilkkuu pakarat ja tän naapurin miehen vaimo bongaa sen miehen katselemassa sitä ahteria. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ysäribiisi, semmoista kevyttä poppista ja esittäjänä tyttöduo/tyttöbändi. Videossa bailataan vessassa. Semmoinen vessa, missä on monta koppia rivissä ja tytöt siellä vierekkäisissä kopeissa tanssivat pönttöjen päällä tms. Biisistä en muista mitään. Jotenkin olin ajatellut, että olisi ollut S.O.A.P., mutta en niiden biiseistä ainakaan youtubesta onnistunut löytämään tuollaista. Varmaan sitten joku saman tyyppinen tyttöbändi.
Tämä oli ainoa mikä tyyli mieleen.
Ei valitettavasti ollut tuo. Eikä aiemmin ehdoteltulta Shampooltakaan tunnu löytyvän sellaista videota.
No Doubt: Just A Girl (?)
Biisin video sijoittuu naistenvessaan.
Vierailija kirjoitti:
Todella hämärä mielikuva jostain tieteiselokuvasta, jonka näin 90-luvulla. Itse leffa saattaa olla vanhempikin. Siinä Maahan on jotenkin tullut jotain avaruusolioita, omituisen näköisiä limaisia möykkyjä. Nämä sitten jakaantuivat n. puolen tunnin välein, ja kohta niitä olikin sitten tuhottomasti. Mikä ihme tämä voisi olla? Näyttelijöistä ei hajuakaan.
Voisiko olla Evoluutio? https://m.imdb.com/title/tt0251075/
Voisko olla tää:
https://www.leffatykki.com/elokuva/intohimon-tuulet