Autetaan löytämään kadoksissa olevia elokuvia, biisejä jne.
Onko sinulla unohduksissa oleva elokuva, sarja, kappale, kirja tms. mutta nimi ei tule päähän? Kerro tähän ketjuun muistamiasi asioita vihjeeksi niin muut voivat yrittää auttaa löytämään hakemasi :)
Kommentit (5987)
Joskus 90-luvun alkupuolella soi radiossa sellainen biisi, jossa laulettiin: "Mun täytyy mennä, en jää mä kaipaamaan, mun täytyy mennä, ja teidät unohtaa." En ole kuullut sitä enää myöhemmin ja haluaisin tietää mikä kappale se on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin muistelinkin. Mennyt vain sekaisin mielessä Lasse Mårtensonin biisi Juhla Mokka -mainoksesta: ne, joissa joku käsityöläinen tekee aina jotakin ammattitaidolla.
Heh, tajusin nyt, että minultakin oli mennyt sekaisin! Oli siis muka ihan selkeä muistikuva, että sen ammattitaidolla tekevän käsityöläisen taustallakin olisi soinut tämä Chaplinin sävellys. Tosiaankin varmasti tietoista samankaltaisuuden tavoittelua.
Olin aivan varma, että ammattitaidolla myös tehdään Juhla Mokka -mainoksissa oli Chaplinin biisi. Sitten etsin Googlella onko Chaplinin sävellys ollut jossakin mainoksessa, mutta en löytänyt mitään. Mårtensonin kahviyhteys taas löytyi.
Kyllähän se oli jossain kahvimainoksessa.
Vierailija kirjoitti:
Heippa! Auttakaa, muistelen hyvää leffaa, jonka haluaisin katsoa mutta ei vaan tule nimi mieleen. Ei mikään aivan uusi romanttinen elokuva. Elokuvassa muistaakseni mies ja nainen tapaavat vanhalla sukulaisen talolla (ja ehkä korjasivat sitä?) Pari rakastuu, mutta lopussa oli onnettomuus. Katsoin tämän ehkä Elisa Viihteestä tai Netflixistä useita vuosia sitten. Tietääkö kukaan näin hataralta pohjalta? 😅
Falling Inn Love?
Kiitos tuhannesti!!! Tämä se on 😊
'Etsin radiosta kerran kuultua kappaletta, suomalaista uutta aaltoa 80 luvun alusta tai ihan 70 luvun lopulta. Mieslaulaja on aasialaisen naisen luona, juo jasmiiniteetä. "Illalla lähdin kaupungin yöhön vaikka varoitti mua neiti Tii-a-a-hou." Reissu kaupungiila ei suju hyvin. "Ajuri yöhön katoaa, veitsen kylkeeni kiinni saan. Mä sanon miehille Tii-a-a-hou, ehkä siksi henkeni pitää saan, mut maahan lyötiin ja rahat vietiin, nyt luokses ryömin Tii-a-a-hou." Tii-a-a-hou oli tuotettu jotenkin elektronisesti koko kappaleen ajan.'
Argonin albumilla Kone kertoo (ilmestynyt vuonna 1981) on kappale nimeltä Hong Kong. Siinä lauletaan neiti Hii-o-ho-hoosta ja tuo Hii-jne. tulee välillä jollain samplerilla muokattuna.
En löytänyt netistä.
Vierailija kirjoitti:
'Etsin radiosta kerran kuultua kappaletta, suomalaista uutta aaltoa 80 luvun alusta tai ihan 70 luvun lopulta. Mieslaulaja on aasialaisen naisen luona, juo jasmiiniteetä. "Illalla lähdin kaupungin yöhön vaikka varoitti mua neiti Tii-a-a-hou." Reissu kaupungiila ei suju hyvin. "Ajuri yöhön katoaa, veitsen kylkeeni kiinni saan. Mä sanon miehille Tii-a-a-hou, ehkä siksi henkeni pitää saan, mut maahan lyötiin ja rahat vietiin, nyt luokses ryömin Tii-a-a-hou." Tii-a-a-hou oli tuotettu jotenkin elektronisesti koko kappaleen ajan.'
Argonin albumilla Kone kertoo (ilmestynyt vuonna 1981) on kappale nimeltä Hong Kong. Siinä lauletaan neiti Hii-o-ho-hoosta ja tuo Hii-jne. tulee välillä jollain samplerilla muokattuna.
En löytänyt netistä.
Tässä on Hong Kong biisi, oisko tämä nyt se mitä etsitään:
Vierailija kirjoitti:
Etsin radiosta kerran kuultua kappaletta, suomalaista uutta aaltoa 80 luvun alusta tai ihan 70 luvun lopulta. Mieslaulaja on aasialaisen naisen luona, juo jasmiiniteetä. "Illalla lähdin kaupungin yöhön vaikka varoitti mua neiti Tii-a-a-hou." Reissu kaupungiila ei suju hyvin. "Ajuri yöhön katoaa, veitsen kylkeeni kiinni saan. Mä sanon miehille Tii-a-a-hou, ehkä siksi henkeni pitää saan, mut maahan lyötiin ja rahat vietiin, nyt luokses ryömin Tii-a-a-hou." Tii-a-a-hou oli tuotettu jotenkin elektronisesti koko kappaleen ajan.
"Nämä eivät ehkä ole ne oikeat, mutta itse muistan, että mulla oli näistä ainakin 2 kiiltokuvaa lapsena 1960-luvulla.
https://fi.pinterest.com/pin/705376360398458187/
Mutta noita oli paljon erilaisia samatyyppisiä rokokootyylisiä kuvia."
Juu valitettavasti ei, etsimäni kuvat esittivät kokonaisia ihmishahmoja, ne eivät myöskään olleet kehyksissä ollenkaan.
"Oletko varma ettei ole "victorian style" esimerkiksi https://picclick.com/Vintage-Victorian-Die-Cut-Paper-Young-Southern-Bel
https://picclick.com/Vintage-German-Victorian-Die-Cut-Paper-Scrap-So"
Kiitos ehdotuksesta! Samaa noissa oli se, että eriväriset hahmot olivat erikseen ja kokonaisia, mutta en tunnistanut niitä lainkaan ja hameet olivat mielestäni liian röyhelöisiä ja peruukit liian kikkaraisia. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etsin radiosta kerran kuultua kappaletta, suomalaista uutta aaltoa 80 luvun alusta tai ihan 70 luvun lopulta. Mieslaulaja on aasialaisen naisen luona, juo jasmiiniteetä. "Illalla lähdin kaupungin yöhön vaikka varoitti mua neiti Tii-a-a-hou." Reissu kaupungiila ei suju hyvin. "Ajuri yöhön katoaa, veitsen kylkeeni kiinni saan. Mä sanon miehille Tii-a-a-hou, ehkä siksi henkeni pitää saan, mut maahan lyötiin ja rahat vietiin, nyt luokses ryömin Tii-a-a-hou." Tii-a-a-hou oli tuotettu jotenkin elektronisesti koko kappaleen ajan.
Nämähän tekivät myös nimellä Organ. Ihan mielenkiintoista kamaa.
Vierailija kirjoitti:
Missä lyhyt elokuvassa mies nousee muistaakseni koko elokuvan ajan portaita? Joitain muitakin tyyppejä tulee vastaan välillä. Mies joka portaita kipuaa on jollain tavalla hullu. En edes muista oliko leffa edes Suomalainen. Muistaakseni oli. Mies välillä huusi ja istui portaissa. Jotenkin kolkko portaikko se oli.
En ole tuollaista varmaankaan nähnyt, enkä tätäkään - eikä tämä ole lyhytelokuva - mutta ehdotetaan: "A Matter of Life and Death" (1946).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin muistelinkin. Mennyt vain sekaisin mielessä Lasse Mårtensonin biisi Juhla Mokka -mainoksesta: ne, joissa joku käsityöläinen tekee aina jotakin ammattitaidolla.
Heh, tajusin nyt, että minultakin oli mennyt sekaisin! Oli siis muka ihan selkeä muistikuva, että sen ammattitaidolla tekevän käsityöläisen taustallakin olisi soinut tämä Chaplinin sävellys. Tosiaankin varmasti tietoista samankaltaisuuden tavoittelua.
Olin aivan varma, että ammattitaidolla myös tehdään Juhla Mokka -mainoksissa oli Chaplinin biisi. Sitten etsin Googlella onko Chaplinin sävellys ollut jossakin mainoksessa, mutta en löytänyt mitään. Mårtensonin kahviyhteys taas löytyi.
Kyllähän se oli jossain kahvimainoksessa.
Oli, joo. Selvisi jo menneillä sivuilla se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomirock/-pop-biisi jostain 80-luvun alkupuolelta. Oli melko hidastempoinen, siinä taisi olla saksofonia paikoin. Kertosäkeessä lauletaan jotenkin että: Ne päivät/kesät oli lyhyitä(?) Mari oon vuosien aikana googlettanut raivolla, mutten ole saanut selville. Tähän biisin liittyy yksi lapsuudenmuistoni.
Olisko Sir Elwoodin hiljaiset värit: Vanha valokuva?
Voi herranjestas, kiitos! :) Huh, ihan elävänä tulee mieleen se hetki lapsuudesta.
Ei jumlaut, nyt tuli vaan tosi creepy olo: tää biisihän on vuodelta 97?? Ja mun muisto on jostain vuodelta 81-85.. Glitch in the matrix?? Huh huh kun muistan sen tilanteen kun tää soi autoradiosta, muistan ne maisemat ja kaikki, hui
Lopettakaa tuo imbesillimaisista imbesilliyksistä imbesillimaisin eli Mandela-efektin tuputtaminen. Universumi ei pyöri sinun napasi ympärillä. Universumi ei järjesty sinun muistojesi mukaan. Muistot ovat vain ihmisen sisältä kaikuvia huhuja. Niihin ei voi luottaa. Sir Elwoodin hiljaiset värit julkaisivat ensimmäisen levynsä '91, joten lopeta p_skanjauhamisesi ennen kuin edes aloitat sen. Koko bändiä ei ollut edes olemassa 81-85 - ei lähimainkaan. (Perustettiin '88.)
Hong Kong oli juuri se kaipaamani kappale. Tuhannet kiitokset!!!!
Miljoona internetiä sillä, joka linkkaa videon, jossa musta mies naama vielä mustemmaksi maalattuna, valkoiset hampaat välkkyen, pyyhe yllään tanssii "afrikkalaisena kuninkaana". YouTuben alkuajoilta ja ehkä vielä vanhempikin eli jostakin eFuktista, eBaum's Worldista tai jostakin muualta.
Hei, etsin laulua, jossa lauletaan jotain "...mutta elämän (?) kyydissä olen taas"... tms. Hyvin hengellistyyppinen kappale, joku nainen lauloi, en muista siitä mitään muuta kuin tuon "elämän kyyti" / elämän kyydissä sanaparin sekä sanan "taas". Oli hyvin vaikuttava ja hieno kappale, soi Malmin Pelastusarmeijan kirpparilla pari kk sit. Jos joku tämän ratkaisee niiiiiiiiiin huh huuuuhhh huh
Laulu joka ehkä mainosta varten vain tehty, mutta hakusessa ja kukahan esitti. En muista edes tarkkaan mitä mainostettiin, ehkä jotain hotellia tai aikakausilehteä.
Mainos pyöri 90-luvun alkuvuosina ja laulussa ainakin laulettiin On iloisen ihmisen kesä, eikä kiire mihinkään. On linnuilla koivussa pesä ja pääskyt visertää. Jostain syystä miellän Joel Hallikaisen kappaleeksi, mutta ei tullut googlettamalla vastaan eli ehkä sotken tämän johonkin hänen biisiinsä.
Vierailija kirjoitti:
Hei, etsin laulua, jossa lauletaan jotain "...mutta elämän (?) kyydissä olen taas"... tms. Hyvin hengellistyyppinen kappale, joku nainen lauloi, en muista siitä mitään muuta kuin tuon "elämän kyyti" / elämän kyydissä sanaparin sekä sanan "taas". Oli hyvin vaikuttava ja hieno kappale, soi Malmin Pelastusarmeijan kirpparilla pari kk sit. Jos joku tämän ratkaisee niiiiiiiiiin huh huuuuhhh huh
Arja Simojoella biisi Elämän sylissä joka voisi sopia tähän. Siinä lauletaan: Kuljen vieraissa kylissä, olen elämän sylissä, se on elämää se, se on elämää se, minä menen ja minä tulen takaisin, olen sylissä kuitenkin. Kahlaan syvissä vesissäOlen usein lentänyt itseni uuvuksiin.
Biisi on Pekka Simojoen Tunnet ihmisen tien -CD:llä
Vierailija kirjoitti:
Laulu joka ehkä mainosta varten vain tehty, mutta hakusessa ja kukahan esitti. En muista edes tarkkaan mitä mainostettiin, ehkä jotain hotellia tai aikakausilehteä.
Mainos pyöri 90-luvun alkuvuosina ja laulussa ainakin laulettiin On iloisen ihmisen kesä, eikä kiire mihinkään. On linnuilla koivussa pesä ja pääskyt visertää. Jostain syystä miellän Joel Hallikaisen kappaleeksi, mutta ei tullut googlettamalla vastaan eli ehkä sotken tämän johonkin hänen biisiinsä.
Kesän 1992 lehdistä löytyy Vaasan Pieni Pyöreä -näkkileipien mainoskampanjaa, jossa mainoslauseena on, että ne "kuuluvat iloisten ihmisten kesään!" Veikkaisin, että kyse on tähän kampanjaan liittyneestä TV-mainoksesta, kun aikaikkunakin täsmää.
Heippa! Auttakaa, muistelen hyvää leffaa, jonka haluaisin katsoa mutta ei vaan tule nimi mieleen. Ei mikään aivan uusi romanttinen elokuva. Elokuvassa muistaakseni mies ja nainen tapaavat vanhalla sukulaisen talolla (ja ehkä korjasivat sitä?) Pari rakastuu, mutta lopussa oli onnettomuus. Katsoin tämän ehkä Elisa Viihteestä tai Netflixistä useita vuosia sitten. Tietääkö kukaan näin hataralta pohjalta? 😅