Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Autetaan löytämään kadoksissa olevia elokuvia, biisejä jne.

Vierailija
03.01.2022 |

Onko sinulla unohduksissa oleva elokuva, sarja, kappale, kirja tms. mutta nimi ei tule päähän? Kerro tähän ketjuun muistamiasi asioita vihjeeksi niin muut voivat yrittää auttaa löytämään hakemasi :)

Kommentit (5998)

Vierailija
521/5998 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

90-luvulla Huomenta Suomessa piirretty, joku Alex-hiiri olikohan? Muistaako muut? Löytyyköhän jostakin?

Tarkennuksena, että arviolta 90-luvun puolivälissä.

Ainakin tällainen on, jossa on päähenkilöinä kaksi hiirtä, toisen nimi on Aleksanteri ja toisen Emilia. Muistan katsoneeni tätä itsekin pienenä. 

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Country_Mouse_and_the_City_Mouse_Adve…

Vierailija
522/5998 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naislaulaja laulaa ainakin kertosäkeessä "easy come and easy go, go, go... ja lisäksi ehkä let you know, know, know."

Ei ole noilla hakusanoilla mistään löytynyt, vaikka miten etsin.

Radiosta en ole kuullut tätä koskaan.

Oletko nyt ihan varma ettei tuo ole Bohemian Rhapsody?

"

Easy come, easy go, will you let me go

Bismillah! No, we will not let you go

(Let him go!) Bismillah! We will not let you go

(Let me go) Will not let you go

(Let me go)(Never) Never let you go

(Let me go) (Never) let you go (Let me go) Ah

No, no, no, no, no, no, no"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/5998 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naislaulaja laulaa ainakin kertosäkeessä "easy come and easy go, go, go... ja lisäksi ehkä let you know, know, know."

Oletko nyt ihan varma ettei tuo ole Bohemian Rhapsody?

"

Easy come, easy go, will you let me go

Bismillah! No, we will not let you go

(Let me go) Will not let you go

(Let me go)(Never) Never let you go

(Let me go) (Never) let you go (Let me go) Ah

No, no, no, no, no, no, no"

Joo, ihan varma ei ole tämä. Queen on kyllä tuttu:)

Vierailija
524/5998 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kappale ja laulaja: ... rekkamies sen tietää että paras paikka on, se jonka eessä rekkajono oottaa loputon...

... Ja mä lähdin pohjoiseen, olin ajanut mä yön ja aamunkajon aikaan aattelin nyt jotain syön...

Onko edes samasta kappaleesta?

Vierailija
525/5998 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, yks biisi ja yks leffa hakusessa. Varsinkin leffa häirinnyt pitkään.

Alotetaan biisistä, naislaulaja, kertosäkeessä lauletaan jotain ulkomaan kielellä (ei englantia, en tiedä itseasiassa tarkottaako sanat mitään) ja tää tais olla biisin nimenäkin, ei vaan tuu mieleen. Muistaakseni lauletaan jotain huimauksesta auringonpaisteessa ja "tarjosit juomaa, en huomaa, kuin hymyn kauniin, ja hullaannuin mä niin (ja tähän kertosäe)".

Leffa taas, saattoi olla myös sarja, muistikuvat on tosi heikot. Alussa jokin (kihla?) sormus heitetään johonkin lampeen, ja leffan lopussa mies(?) sukeltaa sen sieltä. Muistelisin että tähän liittyi myös miehen kihlattu (?), joka joutui ehkä johonkin alamaailmaan paholaisen tapaisen morsiameksi/panttivangiksi/jotain. Nähty joskus ysärin lopussa/2000-luvun alussa.

Leffa voisi olla Legenda https://m.imdb.com/title/tt0089469/

Kiitos, tämä se oli. Nyt lakkas viimeinkin häiritsemästä

Vierailija
526/5998 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin, että 90-luvulla tehty (todennäköisesti jenkki) perheleffa, jossa perhe pelastautuu haaksirikossa autiolle saarelle ja oppii elämään siellä, rakentavat sinne talon jne. Perheessä oli vanhempien lisäksi muistaakseni useampi lapsi, koirakin saattoi olla. Jossain kohtaa saarelle tuli joku rikollisjoukko (ehkä aarteen tms. perässä?) ja alkoi kunnon trilleri, kun rosmot jahtasivat perheen jäseniä. Mieleen on jäänyt kohtaus, jossa äiti ja tytär pakenivat yhtä pahista joella, ja pääsivät pakoon kun tämä joutui krokotiilin, käärmeen tai ehkä piraijoiden hampaisiin. Näin tämän lapsena telkusta ehkä 90- ja 2000-lukujen vaihteen aikoihin ja oli silloin jännä, voisi olla hauska nähdä joskus uudestaankin.

Vierailija
527/5998 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

La-la-la-la laa-laa laa-laa____ la-la-la-la laa-laa laa-laa-laaaa ___ la-la-la-la laa-laa-laa-laa-laaaa!

Minulla on tämä soinut monta vuotta päässä enkä millään keksi mikä ihme se on. :D

Se jostain syystä kuulostaa, että kuuluisi laulaa "Ale": ale-ale aalee aalee ___ ale-ale aalee-aalee-aaa ____ ale-ale aalee-aalee-aaa!

En silti yhtään tiedä, että mitkä sanat ovat oikeasti.

Kiitos sille, joka keksii :D

Tämä on helppo: Adiemus, Karl Jenkins.

Vierailija
528/5998 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hyvä ketju! Lisää vaan, yhden mysteerin jo sain ratkaistua :)

Vierailija
529/5998 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin varmaan joskus 90-luvun loppupuolella telkkarista jonkun amerikkalaisen trillerin (?), jossa oli pahis, joka sanoin aina jonkun kissaan liittyvän hokeman. Se oli suomennettu muistaakseni "Kissa kakki kalliolle, huhhei tuuli sen vei".  Ei mitään hajua mitä elokuvassa tapahtui, mutta tuo lause oli ainakin suomeksi niin naurettava, että alkanut vaivata mikä leffa mahtoi olla.

Vierailija
530/5998 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaisin, että 90-luvulla tehty (todennäköisesti jenkki) perheleffa, jossa perhe pelastautuu haaksirikossa autiolle saarelle ja oppii elämään siellä, rakentavat sinne talon jne. Perheessä oli vanhempien lisäksi muistaakseni useampi lapsi, koirakin saattoi olla. Jossain kohtaa saarelle tuli joku rikollisjoukko (ehkä aarteen tms. perässä?) ja alkoi kunnon trilleri, kun rosmot jahtasivat perheen jäseniä. Mieleen on jäänyt kohtaus, jossa äiti ja tytär pakenivat yhtä pahista joella, ja pääsivät pakoon kun tämä joutui krokotiilin, käärmeen tai ehkä piraijoiden hampaisiin. Näin tämän lapsena telkusta ehkä 90- ja 2000-lukujen vaihteen aikoihin ja oli silloin jännä, voisi olla hauska nähdä joskus uudestaankin.

https://www.imdb.com/title/tt0130142/?ref_=ttpl_pl_tt

Uusi Robinsonin perhe

Vierailija
531/5998 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hukassa spotifyssä kerran kuultu suomalainen biisi parin viikon takaa. Olettaisin että mieslaulaja on suhteellisen nuori. Sanat meni hataran muistin mukaan jotenkin näin "juon/humallun/ että unohdan sut/ juon sut pois" . Saatettiin myös laulaa jotain diskon/yökerhon hämystä. Oon hakenut tätä biisiä hullunlailla löytämättä, auttakee🙏

Vierailija
532/5998 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä kappale ja laulaja: ... rekkamies sen tietää että paras paikka on, se jonka eessä rekkajono oottaa loputon...

... Ja mä lähdin pohjoiseen, olin ajanut mä yön ja aamunkajon aikaan aattelin nyt jotain syön...

Onko edes samasta kappaleesta?

Muistaakseni tämä rekkamies takaisin taukopaikalle tullessaan huomaa että tarjoilijatar/myyjätär on lähtenyt toisen miehen mukaan. Googlettamalla ei löydy.

Vierailija
533/5998 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko tämä.

https://en.wikipedia.org/wiki/The_War_(1994_film)

Hyvä elokuva, mutta ei ollut tämäkään valitettavasti :/

Vierailija
534/5998 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla hyvin hatarat tiedot yhdestä kappaleesta, jota olen etsinyt kauan.

Kappaletta soitettiin 80-luvulla ja se on tyyliltään discoa, vrt. Amii Stewart.

Sitä silloin paikallisessa raflassa kovasti tanssittiin.

Tiedän tai ainakin luulen tietäväni, mitä biisiä tarkoitat. Siis saan sen soimaan päässäni, mutten tiedä/muista kenen se on, enkä löytänyt vielä. Tai ehkä se on eri, kun pidän sitä uudempana. Jatkan etsintää...

Vierailija
535/5998 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikan pie tyylinen teinikomedia jossa jokin sarjakuvapiirtäjä yrittää saada jonkin naisen itselleen. Sen kaveri ainakin joutuu leikkaukseen missä sen kives poistetaan ja se kives muistaakseni kimpoilee johonkin

Vierailija
536/5998 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla hyvin hatarat tiedot yhdestä kappaleesta, jota olen etsinyt kauan.

Kappaletta soitettiin 80-luvulla ja se on tyyliltään discoa, vrt. Amii Stewart.

Sitä silloin paikallisessa raflassa kovasti tanssittiin.

Tiedän tai ainakin luulen tietäväni, mitä biisiä tarkoitat. Siis saan sen soimaan päässäni, mutten tiedä/muista kenen se on, enkä löytänyt vielä. Tai ehkä se on eri, kun pidän sitä uudempana. Jatkan etsintää...

Äh, löysin, mutta ei se voi olla tuo mitä etsit, koska biisi on 2000-luvulta ja tuo easy come, easy go -kohtakin tulee vain kerran, ei kertsi... Joka tapauksessa ajattelin Black Eyed Peas: I Gotta Feeling -biisiä.

Vierailija
537/5998 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Don't look down.

Kiitos tuhannesti, oon ettiny tätä sen kymmenisen vuotta !

Vierailija
538/5998 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuva, jonka katsoin tv:stä joskus 1999-2003. Siinä perheen lapsi sairastuu johonkin etenevään sairauteen ja perhe alkaa käydä tapaamassa muita perheitä, joiden lapsilla on sama tauti ja he saavat sieltä tietoa erilaisista vaihtoehtoisista hoitomenetelmistä. Yksi tällainen hoito (olikohan se joku lisäravinne tai öljy) on toiminut monella ja sitä kokeillaan perheen lapseen, joka näyttää ensin alkavan parantua, mutta sitten on kohtaus, jossa lapsen oireet taas pahenevat tai hän saa jonkinlaisen kohtauksen. Oon katsonut sen lapsena ja nää muistot ei oo varmoja: lapsi oli tyttö ja elokuva amerikkalainen.

Leffa ei ollut mitenkään pelottava ja on varmaan ollut sallittu kaikenikäisille, kun vanhemmat antoivat katsoa sen. Siinä vuorottelivat toivottomuus ja toiveikkuus. Kiinnostuin viimeistään tuon elokuvan jälkeen terveydestä ja lääketieteestä ja siksi haluaisin nähdä sen uudestaan näin aikuisiällä.

Vierailija
539/5998 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elokuva, jonka katsoin tv:stä joskus 1999-2003. Siinä perheen lapsi sairastuu johonkin etenevään sairauteen ja perhe alkaa käydä tapaamassa muita perheitä, joiden lapsilla on sama tauti ja he saavat sieltä tietoa erilaisista vaihtoehtoisista hoitomenetelmistä. Yksi tällainen hoito (olikohan se joku lisäravinne tai öljy) on toiminut monella ja sitä kokeillaan perheen lapseen, joka näyttää ensin alkavan parantua, mutta sitten on kohtaus, jossa lapsen oireet taas pahenevat tai hän saa jonkinlaisen kohtauksen. Oon katsonut sen lapsena ja nää muistot ei oo varmoja: lapsi oli tyttö ja elokuva amerikkalainen.

Leffa ei ollut mitenkään pelottava ja on varmaan ollut sallittu kaikenikäisille, kun vanhemmat antoivat katsoa sen. Siinä vuorottelivat toivottomuus ja toiveikkuus. Kiinnostuin viimeistään tuon elokuvan jälkeen terveydestä ja lääketieteestä ja siksi haluaisin nähdä sen uudestaan näin aikuisiällä.

Voisiko olla Lorenzo's Oil? Potilas oli siinä leffassa kylläkin poika.

Vierailija
540/5998 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hukassa spotifyssä kerran kuultu suomalainen biisi parin viikon takaa. Olettaisin että mieslaulaja on suhteellisen nuori. Sanat meni hataran muistin mukaan jotenkin näin "juon/humallun/ että unohdan sut/ juon sut pois" . Saatettiin myös laulaa jotain diskon/yökerhon hämystä. Oon hakenut tätä biisiä hullunlailla löytämättä, auttakee🙏

Tää oli helppo: Artisti on Benjamin ja kappale Juon sut pois 🍷