Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autetaan löytämään kadoksissa olevia elokuvia, biisejä jne.

Vierailija
03.01.2022 |

Onko sinulla unohduksissa oleva elokuva, sarja, kappale, kirja tms. mutta nimi ei tule päähän? Kerro tähän ketjuun muistamiasi asioita vihjeeksi niin muut voivat yrittää auttaa löytämään hakemasi :)

Kommentit (6191)

Vierailija
3441/6191 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sattuisikohan kukaan tietämään mikä house-biisi on kyseessä. Varmaan parikyt vuotta vahna, jostain 90-2000 luvun tienoilta. Siinä on lyhyt catchy saxofonimelodia ja sen voisi kuvitella aiheuttavan euforiaa jalkapallomatseissa. Aiheuttaa tunteen että kaikkihan tietää tämän mutta silti sitä ei nykyisin kuule missään?

Heitetään klassikko ilmoille veikkauksena: Guru Josh - Infinity, joka on tosin vuodelta 1990, mutta melodiaa on käytetty loputtomasti uudestaan. Jos ei tämä, niin sitten "Mr. Saxobeat" tai "Destination Calabria" uudemmista elektronisista pop-tanssibiiseistä.

Mulla tuli tuosta mieleen Go west. Mä oon kuullut tästä saxofoni versiotakin ja jalkapallomatsissa soitettuna.

Vierailija
3442/6191 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenellekään tuttu Jukka Kuoppamäen Sinä lähdit, minä jäin englanniksi laulettuna.

se oli hyvä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3443/6191 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sattuisikohan kukaan tietämään mikä house-biisi on kyseessä. Varmaan parikyt vuotta vahna, jostain 90-2000 luvun tienoilta. Siinä on lyhyt catchy saxofonimelodia ja sen voisi kuvitella aiheuttavan euforiaa jalkapallomatseissa. Aiheuttaa tunteen että kaikkihan tietää tämän mutta silti sitä ei nykyisin kuule missään?

Heitetään klassikko ilmoille veikkauksena: Guru Josh - Infinity, joka on tosin vuodelta 1990, mutta melodiaa on käytetty loputtomasti uudestaan. Jos ei tämä, niin sitten "Mr. Saxobeat" tai "Destination Calabria" uudemmista elektronisista pop-tanssibiiseistä.

Mulla tuli tuosta mieleen Go west. Mä oon kuullut tästä saxofoni versiotakin ja jalkapallomatsissa soitettuna.

Aika pirun vaikea sanoa mikä kappale se on, jos se voi olla mikä tahansa saksofonia sisältävä teos. "Go West" ei tuo minulle mieleen kuin Village Peoplen alkuperäisen version ja Pet Shop Boysin version. Bellinin "Samba de Janeiro" olikin jo ehdotettu aikaisemmin. Se on se ensimmäinen, joka tulee mieleen. (Biisi oli alunperin The Heartists - Belo Horizonti, joka oli valtava klubihitti vuonna '97.)

Vierailija
3444/6191 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kenellekään tuttu Jukka Kuoppamäen Sinä lähdit, minä jäin englanniksi laulettuna.

se oli hyvä

Nimellä "So Much, So Soon" julkaistu Japanissa 1970. https://www.discogs.com/master/1759540-Jukka-Kuoppam%C3%A4ki-N%C3%A4in-…

Vierailija
3445/6191 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli muuten aamulla menoja joten en ollut tällä palstalla ja siten en vastannut teidän esittämiin kysymyksiin. Kotimatkalla junassa alkoi yhtäkkiä soida päässä Cherish kappale ja samantein tulin tänne kirjoittaa sitä. 

Eilen vain soi intro päässäni ja edelleen mulle on epäselvää mikä soitin soi siinä alussa, että onko akustinen kitara vai mikä?

En edes olisi osannut vastata aamulla mikä genre on kyseessä ja onko mies- vai naislaulaja. En mä edes osaa tunnistaa genreä, vaikka kuuntelisin nyt sen kappaleen. 

Hassusti mielikin toimii, kun eilen soi intro ja tänään kertsi siitä kappaleesta. Alitajunnassa se biisi on, kun avainasemassa oli muistaa kertsi. Kertsin muistaminen ratkaisi ongelman.

https://www.discogs.com/search?q=cherish&type=all Tuolta katsomaan Cherish-nimisiä julkaisuja, jos se on siis biisin nimi ja löytyy vaikkapa sinkkuna. Voit rajata myös tyylin, formaatin, maan ja vuosikymmenen mukaan. Näkyisi olevan tarjolla esim. näitä: Madonna, Kool & The Gang, David Cassidy...

Vierailija
3446/6191 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon yrittänyt löytää youtubesta pokemon elokuvassa olevaa musiikkia, mutta tuloksetta. Lapsena omistin vhs:n Pokémon 4Ever. Siinä alussa on oma lyhytelokuvansa ja on jouluaiheinen. Siinä lyhytelokuvassa soittorasian musiikki on se mitä haen ja se musiikki vahvasti muistuttaa Milk and Toast and Honey kappaletta Roxetelta. 

Mä en saa tällä palstalla videoita auki, joten osaisiko joku hakea sen nimen tänne?

https://www.imdb.com/title/tt0287635/soundtrack/?ref_=tt_trv_snd

Soundtrackille listattu IMDb:ssä viisi kappaletta, jos tarkoitat elokuvaa "Pokemon 4Ever: Celebi - Voice of the Forest" (2001).

Vierailija
3448/6191 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaako joku muurahaisista kertovaa lastenkirja(sarjaa) 80-90-luvuilta? Siinä oli sellainen hämärä tunnelma, ikäänkuin maan alla piirretty.

Se oli muurahaistyttö Caru

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/10/27/erilainen-muurahaistytto-caru-…

Muistan hieman pelänneeni tätä pienenä.

Vierailija
3449/6191 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon yrittänyt löytää youtubesta pokemon elokuvassa olevaa musiikkia, mutta tuloksetta. Lapsena omistin vhs:n Pokémon 4Ever. Siinä alussa on oma lyhytelokuvansa ja on jouluaiheinen. Siinä lyhytelokuvassa soittorasian musiikki on se mitä haen ja se musiikki vahvasti muistuttaa Milk and Toast and Honey kappaletta Roxetelta. 

Mä en saa tällä palstalla videoita auki, joten osaisiko joku hakea sen nimen tänne?

Tässä on lista Pokemonin joulujaksoista, jos muistat mikä se on näistä niin voidaan katsoa musiikkia tarkemmin: https://pokemon.fandom.com/wiki/Category:Christmas_episodes

Vierailija
3450/6191 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli muuten aamulla menoja joten en ollut tällä palstalla ja siten en vastannut teidän esittämiin kysymyksiin. Kotimatkalla junassa alkoi yhtäkkiä soida päässä Cherish kappale ja samantein tulin tänne kirjoittaa sitä. 

Eilen vain soi intro päässäni ja edelleen mulle on epäselvää mikä soitin soi siinä alussa, että onko akustinen kitara vai mikä?

En edes olisi osannut vastata aamulla mikä genre on kyseessä ja onko mies- vai naislaulaja. En mä edes osaa tunnistaa genreä, vaikka kuuntelisin nyt sen kappaleen. 

Hassusti mielikin toimii, kun eilen soi intro ja tänään kertsi siitä kappaleesta. Alitajunnassa se biisi on, kun avainasemassa oli muistaa kertsi. Kertsin muistaminen ratkaisi ongelman.

Kool and The Gangin Cherish biisin introssa soi mielestäni sähkökitara.

Wikipedia listaa genreksi: Pop, R&B ja Gospel

Romanttinen balladi ja mieslaulaja. 

Vierailija
3451/6191 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.discogs.com/search?q=cherish&type=all Tuolta katsomaan Cherish-nimisiä julkaisuja, jos se on siis biisin nimi ja löytyy vaikkapa s

Se oli se Kool and the Gang:n biisi. Tossa vain selittelin toimiani ja ajatuksiani sen biisin suhteen. Tarkoitukseni ei ollut olla piittaamatta toisten avustavista viesteistä.

Vierailija
3452/6191 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.discogs.com/search?q=cherish&type=all Tuolta katsomaan Cherish-nimisiä julkaisu

Se oli se Kool and the Gang:n biisi. Tossa vain selittelin toimiani ja ajatuksiani sen biisin suhteen.

Tiesit siis artistinkin?

Vierailija
3453/6191 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on lista Pokemonin joulujaksoista, jos muistat mikä se on näistä niin voidaan katsoa musiikkia tarkemmin: https://pokemon.fandom.com/wiki/Category:Christmas_episodes

PK002 Christmas night vaikuttaisi olevan. Löysin miksatun pätkän siitä jaksostani, kun tässä esiintyy se soittorasia, mutta musiikit siitä ei kuulu videolla, kun on miksattu video:

Vierailija
3454/6191 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kuka puhuu.

Apua! VHS kateissa!

Vierailija
3455/6191 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tiesit siis artistinkin?"

En muistanut, mutta sain haettua biisin youtuben kautta, kun sain mieleeni vähän kertosäkeen sanoja.

Vierailija
3456/6191 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.imdb.com/title/tt0287635/soundtrack/?ref_=tt_trv_snd

Soundtrackille listattu IMDb:ssä viisi kappaletta, jos tarkoitat elokuvaa "Pokemon 4Ever: Celebi - Voice of the Forest" (2001).

Unohtui vastata kuunneltuani noi, että ei ollut mikään noista. Mahtaa olla lyhytfilmi erillinen eli bonus juttu Celebi -leffan mukana näköjään, kun katsoin tuon toisen viestin itselleni.

Vierailija
3457/6191 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, kuka puhuu.

Apua! VHS kateissa!

https://www.huuto.net/kohteet/hei-kuka-puhuu-vhs/593883950

Huuto.netissä on 

Vierailija
3458/6191 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PK002 Christmas night vaikuttaisi olevan. Löysin miksatun pätkän siitä jaksostani, kun tässä esiintyy se soittorasia, mutta musiikit siitä ei kuulu videolla, kun on miksattu video:

onko se soittorasia-musiikki sama asia kuin mitä tässä kuvauksessa mainitaan:

The heroes arrive back and see the house is quite dark. They enter the room and find the Pokémon waiting for them, with the tree being turned on and the music box being played. The heroes are impressed and start the party, wishing each other "Merry Christmas", while Santa travels up in the sky in his sledges.

Eli mainitaan että music box (soittorasia) soi, eli se on varmaankin se biisi mitä etsit? Jos se on se, niin sitten pitää etsiä sille nimi. Jos taas soittorasia musiikki soi jakson alussa, niin se saattaa olla eri tai sama kuin music box musiikki.

Vierailija
3459/6191 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmistan, tämä biisi se ei kuitenkaan ole?

Vierailija
3460/6191 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löysin sellaisen tiedon, että se joulujakso (Christmas Night) on mukana/toiselta nimeltään Pikachus Winter Vacation. Tämä  VHS löytyy katsottavana ainakin Dailymotionista. Eli tehdään näin:

menet ensin dailymotion.com 

sitten kirjoitat hakukenttään: Pikachu's Winter Vacation (2001 UK VHS)

katso jakso läpi, ja katso onko siinä se biisi mitä etsit. Kun löydät biisin, ilmoita tänne biisin ajankohta videolta. Sitten minäkin voin kuunnella sen, ja voin taas yrittää selvittää biisin nimeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme