Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autetaan löytämään kadoksissa olevia elokuvia, biisejä jne.

Vierailija
03.01.2022 |

Onko sinulla unohduksissa oleva elokuva, sarja, kappale, kirja tms. mutta nimi ei tule päähän? Kerro tähän ketjuun muistamiasi asioita vihjeeksi niin muut voivat yrittää auttaa löytämään hakemasi :)

Kommentit (6191)

Vierailija
3421/6191 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin nähdä elokuvan Love Story. Oli aikoinaan katsottu elokuva mutta olen nähnyt sen vaan kerran. Miksi sitä ei näytetä talkasta?

Siinä ei oikeasti ole mitään erityistä. Samaan genreen kuuluvia uudempia elokuvia on paljon. Varmasti joku paljon parempi elokuva löytyy helpommin katsottavaksi.

Se on hyvä elokuva. Miekin haluan nähdä sen.

Vierailija
3422/6191 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi telkasta ei tule enää Love Story. Haluan nähdä tämän upean nostalgisen leffan toisenkin kerran.

Sama täällä. Siinä on ihana Rodneykin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3423/6191 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin nähdä elokuvan Love Story. Oli aikoinaan katsottu elokuva mutta olen nähnyt sen vaan kerran. Miksi sitä ei näytetä talkasta?

Siinä ei oikeasti ole mitään erityistä. Samaan genreen kuuluvia uudempia elokuvia on paljon. Varmasti joku paljon parempi elokuva löytyy helpommin katsottavaksi.

Kyllä todellakin on erityistä. Minä ainakin itkin kun elokuva teatteriin pääsin katsomaan kun elokuva ilmestyi. Jos rakastettu kuolee rinnalta niin kyllä on " erityistä" 😢

Vierailija
3424/6191 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaako joku suomen kielen opetusohjelmaa, jossa oli kaksi miestä ja naista, jotka olivat muistaakseni parit. Yhden nimi oli Jutta ja yksi oli Kari. Toinen niistä nuorista naisista on saattanut olla jossakin leffoissa/sarjoissa. Muistan naaman, mutta en saa nimeä mieleen. Nätti tyttö.

Ohjelma on "Kuulostaa hyvältä". (Tai sitten se on vain DVD:llä julkaistu.) Tytön nimeä en muista, mutta toinen tytöistä on Mi Grönlund.

Vierailija
3425/6191 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sattuisikohan kukaan tietämään mikä house-biisi on kyseessä. Varmaan parikyt vuotta vahna, jostain 90-2000 luvun tienoilta. Siinä on lyhyt catchy saxofonimelodia ja sen voisi kuvitella aiheuttavan euforiaa jalkapallomatseissa. Aiheuttaa tunteen että kaikkihan tietää tämän mutta silti sitä ei nykyisin kuule missään?

Heitetään klassikko ilmoille veikkauksena: Guru Josh - Infinity, joka on tosin vuodelta 1990, mutta melodiaa on käytetty loputtomasti uudestaan. Jos ei tämä, niin sitten "Mr. Saxobeat" tai "Destination Calabria" uudemmista elektronisista pop-tanssibiiseistä.

Vierailija
3426/6191 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin muistaakseni 90-luvulla ohjelman, jossa hiiri tai rotta oli kuollut. Paljon vieraita tuli suremaan, ja heidän tullessa talon isäntä keräsi heiltä kyyneleet talteen. Sitten he kokoontuivat rinkiin, ja heille tarjottiin alkumaljaksi heidän tietämättään kyyneleitä. Kaikki alkoivat yskiä.

Olikohan leffa vai sarja? Mikä? Muistaako kukaan muu katsoneensa? Pienenä sitä kovasti ihmettelin.

Vierailija
3427/6191 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä olikaan se vanha biisi, jonka musiikkivideolla ollaan rannalla ja rauhallista melodista musiikkia siinä soi?

En ole aivan varma oliko se piano joka soi siinä ensiksi. Taisi lokkien ääntä myös olla siinä alussa. 

Tarkoitatkohan Sarah Connorin kappaletta Living to love you? Siinä kyllä ranta vain vilahtaa.

Vierailija
3428/6191 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä olikaan se vanha biisi, jonka musiikkivideolla ollaan rannalla ja rauhallista melodista musiikkia siinä soi?

En ole aivan varma oliko se piano joka soi siinä ensiksi. Taisi lokkien ääntä myös olla siinä alussa.

Mitä tyylilajia, laulaako mies vai nainen, onko se piano vai ei, miltä ajalta arvioisi mukaan (60-luku, 80-luku, 2000-luku)?

Vierailija
3429/6191 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistaako kukaan vanhaa piirrettyä elokuvaa, nimeltä mahdollisesti "Siniritari". Muistan elokuvasta vain mustan? ison koppakuoriaisen, joka kai oli kyseisen ritarin ratsu. Hyönteismaailmassa kai liikuttiin.

Tässä vielä pätkä tuosta äsken mainitsemastani puolalaisesta animaatiosta: 

Suomenkielinen nimi on "Sinisen ritarin seikkailut".

Vierailija
3430/6191 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus 90- tai 2000-luvulla näin leffan, jossa oli nuori tyttö jolla alkoi menkat. Kirkui vessassa isää avuksi (äiti oli kai kuollu). Kaveripojan kanssa sitten oli kai rannalla ja suuttu pijalle ja tönäisi, kun poika ehdotti että mennään uimaan.  Leffan nimi? 

Elokuva on "Tyttöni mun". Siitä on 1 ja 2, en muista kumpi. Tytön nimi oli Vada. Poika on se sama poika joka näytteli Yksin kotona -elokuvissa.

Vierailija
3431/6191 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus 90- tai 2000-luvulla näin leffan, jossa oli nuori tyttö jolla alkoi menkat. Kirkui vessassa isää avuksi (äiti oli kai kuollu). Kaveripojan kanssa sitten oli kai rannalla ja suuttu pijalle ja tönäisi, kun poika ehdotti että mennään uimaan.  Leffan nimi? 

Elokuva on "Tyttöni mun". Siitä on 1 ja 2, en muista kumpi. Tytön nimi oli Vada. Poika on se sama poika joka näytteli Yksin kotona -elokuvissa.

My Girl 1

Vierailija
3432/6191 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä löysinkin sen biisin mielessäni. Musavideon oon sekoittanut toiseen, kun eihän siinä paljoa lokkeja ole rannalla.

Se kappale on Kool and the Gang - Cherish

Vierailija
3433/6191 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta on hukassa tietokonepeli, jota pelasin vuonna 1998-99 IMB-PC:llä joltakin kokoelma-CD-rompulta, jossa oli muitakin lyhyehköjä pelejä.

Hahmo jota ohjattiin oli Pac-Man mutta se ei ollut sokkelo-, vaan 2D-tasohyppely/pulmapeli. Siinä piti mm. työnnellä vaakasuunnassa joitakin palikoita joilta pääsi sitten hyppäämään ylemmille tasoille syömään 'pillereitä' (joita oli vain n. 10-20 per kenttä). Joistakin kentistä oli aika vaikeakin päästä eteenpäin.

Pelialue scrollasi vain pystysuunnassa ja sitäkin vain vähän matkaa. Siinä ei ollut 'vihollisia', vaan pelissä saattoi menettää elämän vain jos putosi piikkien päälle, jonka jälkeen ärsyttävä naisääni kiekaisi "No way!" (Ei tule kuuloonkaan!), ja sitten kuului särkyvän esineen räsäys.

Pelin nimessä muistaakseni esiintyi ainakin sana "Pac".

Googlettamalla ei löydy pelistä edes mitään tietoja.

Kysymyksessä taitaa olla shareware-peli Mr Pacford

https://www.myabandonware.com/game/mr-pacford-cdl

Vaatii DOSBox-emulaattorin.

Vierailija
3434/6191 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulta on hukassa tietokonepeli, jota pelasin vuonna 1998-99 IMB-PC:llä joltakin kokoelma-CD-rompulta, jossa oli muitakin lyhyehköjä pelejä.

Hahmo jota ohjattiin oli Pac-Man mutta se ei ollut sokkelo-, vaan 2D-tasohyppely/pulmapeli. Siinä piti mm. työnnellä vaakasuunnassa joitakin palikoita joilta pääsi sitten hyppäämään ylemmille tasoille syömään 'pillereitä' (joita oli vain n. 10-20 per kenttä). Joistakin kentistä oli aika vaikeakin päästä eteenpäin.

Pelialue scrollasi vain pystysuunnassa ja sitäkin vain vähän matkaa. Siinä ei ollut 'vihollisia', vaan pelissä saattoi menettää elämän vain jos putosi piikkien päälle, jonka jälkeen ärsyttävä naisääni kiekaisi "No way!" (Ei tule kuuloonkaan!), ja sitten kuului särkyvän esineen räsäys.

Pelin nimessä muistaakseni esiintyi ainakin sana "Pac".

Kysymyksessä taitaa olla shareware-peli Mr Pacford

https://www.myabandonware.com/game/mr-pacford-cdl

Vaatii DOSBox-emulaattorin.

Pac-Man-rip-offi. Eikä edes kovin paha sellainen. Se "no way!" -sample kuulostaa joltakin pikkupelin läpältä.

Vierailija
3435/6191 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon yrittänyt löytää youtubesta pokemon elokuvassa olevaa musiikkia, mutta tuloksetta. Lapsena omistin vhs:n Pokémon 4Ever. Siinä alussa on oma lyhytelokuvansa ja on jouluaiheinen. Siinä lyhytelokuvassa soittorasian musiikki on se mitä haen ja se musiikki vahvasti muistuttaa Milk and Toast and Honey kappaletta Roxetelta. 

Mä en saa tällä palstalla videoita auki, joten osaisiko joku hakea sen nimen tänne?

Vierailija
3436/6191 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli muuten aamulla menoja joten en ollut tällä palstalla ja siten en vastannut teidän esittämiin kysymyksiin. Kotimatkalla junassa alkoi yhtäkkiä soida päässä Cherish kappale ja samantein tulin tänne kirjoittaa sitä. 

Eilen vain soi intro päässäni ja edelleen mulle on epäselvää mikä soitin soi siinä alussa, että onko akustinen kitara vai mikä?

En edes olisi osannut vastata aamulla mikä genre on kyseessä ja onko mies- vai naislaulaja. En mä edes osaa tunnistaa genreä, vaikka kuuntelisin nyt sen kappaleen. 

Hassusti mielikin toimii, kun eilen soi intro ja tänään kertsi siitä kappaleesta. Alitajunnassa se biisi on, kun avainasemassa oli muistaa kertsi. Kertsin muistaminen ratkaisi ongelman.

Vierailija
3437/6191 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stephen kingin joku sarja/leffa lentokoneen katoamisesta eri aikaan yms. Oliko nukkuneet kadonneet yms. Kuuluu joku creepy ääni yms?

Vierailija
3438/6191 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stephen kingin joku sarja/leffa lentokoneen katoamisesta eri aikaan yms. Oliko nukkuneet kadonneet yms. Kuuluu joku creepy ääni yms?

The Langoliers - Langolieerit

Vierailija
3439/6191 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako joku muurahaisista kertovaa lastenkirja(sarjaa) 80-90-luvuilta? Siinä oli sellainen hämärä tunnelma, ikäänkuin maan alla piirretty.

Vierailija
3440/6191 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaako joku muurahaisista kertovaa lastenkirja(sarjaa) 80-90-luvuilta? Siinä oli sellainen hämärä tunnelma, ikäänkuin maan alla piirretty.

Mulla tulee mieleen Olipa kerran elämä. Siinä seikkaillaan vähän muurahaisten kaltaisesti opettavasti, mutta en tiedä yhtään onko sitä kirjanakin. Jos ne oli oikeasti muurahaisia niin tuskin sitten on tämä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme