Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (1077)

Vierailija

Mustavalkoinen Italialainen elokuva jossa elokuvan loppukohtauksessa jokin ryhmä on rannalla, johon on ajautunut jokin pieni valas tai kaskelotti tims?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Älä lue jos et pidä kauhukohtauksista:

Onko Hitchcockin vai kenen lyhytelokuva missä vanha musta vanki pakenee vankilasta silmälasien rikkouduttua piiloutumalla ruumisarkkuun odottamaan kaveriaan hakemaan? Kaveri ei pääse hakemaan koska on hänen vieressä arkussa.

Oon nähnyt varmaan saman elokuvan, tosi ahdistava. Mikähän se oli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kotimainen nuortensarja. Päähenkilö nuori poika, ehkä pronssikaudella. Olin ihastunut siihen pääosan esitäjään. En muista nimeä, mutta muistelen että kuoli melko nuorena. Timo jotain?

Sotapäällikön poika, pääosassa oli Timo Reinikka ja isää esitti Leo Lastumäki.

Vierailija

Onkohan kuinka koominen jos kysyn, mutta koska mitä tahansa mieltä askarruttavaa saa täällä kysyä niin kysytään. 

Koskee lapsuudessa näkemää lehtimainosta 80- ja 90-lukujen taitteessa ja tässä taidettiin mainostaa niin simppeliä asiaa kuin seinäkoukkuja. 

Mainoksessa esiintyi poika jonka naamassa oli jonkin sortin likaa, rapaa tai vastaavaa ja hänet oli nostettu seinäkoukkuun henkseleistä roikkumaan ja yläpuolella oli teksti "Äiti sanoi nostavansa minut seinälle roikkumaan jos en ole kunnolla ja sitten se nosti, terveisin Ville 5 v". Jäänyt mieleen kun äiti joskus pelotteli jos olin tuolloin villimmällä päällä, että tekee  samoin pian ja muistan, että mainoksesta kohistiin ja vedettiin pois koska lapsiin kohdistuvaa väkivaltaa ei saa mainonnassa käyttää. 

Muistaako muukin nähneensä saman ja mainostettiinko tässä tosiaan seinäkoukkuja vai jotain muuta? Koitin joskus googlettaa jos tulee vanhoja lehtimainoksia vastaan, mutta ei ole osunut silmään juuri tätä. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
La-la-la-la laa-laa laa-laa____ la-la-la-la laa-laa laa-laa-laaaa ___ la-la-la-la laa-laa-laa-laa-laaaa!

Minulla on tämä soinut monta vuotta päässä enkä millään keksi mikä ihme se on. :D

Se jostain syystä kuulostaa, että kuuluisi laulaa "Ale": ale-ale aalee aalee ___ ale-ale aalee-aalee-aaa ____ ale-ale aalee-aalee-aaa!

En silti yhtään tiedä, että mitkä sanat ovat oikeasti.

Kiitos sille, joka keksii :D

Itse veikkaisin tätä jos sulla vielä kappale hakusessa. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
MTV3, 90-luvun puolivälissä oli pehmop*rno sarja Silkkiä ja Luoteja-sarjan jälkeen. Ei se pupu esittää. Mikä ihme se oli? Rakkaudella jotakin??

Paratiisin tuoksu?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomirock/-pop-biisi jostain 80-luvun alkupuolelta. Oli melko hidastempoinen, siinä taisi olla saksofonia paikoin. Kertosäkeessä lauletaan jotenkin että: ”Ne päivät/kesät oli lyhyitä(?) Mari…” oon vuosien aikana googlettanut raivolla, mutten ole saanut selville. Tähän biisin liittyy yksi lapsuudenmuistoni.

Vaikuttaa, että olisi 70-lukua, eli Kaseva ja heidän kappale Mari

Mari -laulussa puhuttiin kyllä "ne yöt jotka vietin vierelläs".

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sarkku kirjoitti:
Joskus 70-luvun lopussa tuli lauantaina päivällä nuorten ohjelma, jossa tuli lyhytelokuvan tapaisia "pehmo jännitystarinoita". Muistan katsoneeni näitä useana viikonloppuna.

Kerran tuli jakso, joka jäi minulle pitkiksi ajoiksi painajaisiin. Siinä oli lapsilauma, jotka löysivät ison puun juurelta onkalon. Heitä joku varoitti menemästä sinne lähelle, mutta tietysti mukulat menivät. Heitä kiinnosti tietää, mitä luolassa on ja keksivät että sidotaan pienikokoisimman tyypin jalkaan naru, josta hänet voidaan äkkiä vetää maan pinnalle jos jotain yllättävää tapahtuu. Poika ryömi onkaloon ja narua meni melkoisesti ennen kuin se pysähtyi. Kaverit huutelivat, että mitä näkyy kun onkalosta alkoi kuulua hirveä huuto. Muut alkoivat kiskoa narusta, mutta eivät porukallakaan saaneet sitä vedettyä senttiäkään. Yhtäkkiä vastus hävisi ja he alkoivat nopeasti vetää kaveria maan pinnalle. Onkalosta tuli pelkkä verinen jalka.

Semmoiset lastenohjelmat ennevvanhaan 😁. Muistaisiko joku mikä ohjelmasarjan nimi oli - tai muistaako nähneensä tämän jakson.

Muistan tuon, onkalossa asui peikko. Käytiinköhän ohjelmassa/sarjassa läpi kauhutarinoita ympäri maailmaa tms?

Vai oliko jo 60-luvulla?  Lapsuudenkodissani oli alustan alla luola jonne muksut joskus änkesimme, jätimme yhden odottamaan ulos kaiken varalta.  Sitten isä vieritti kiven ettei sinne kukaan enää päässyt.

Vierailija

Olen monesti miettinyt tätä elokuvaa, mutta en ole Googlella löytänyt puutteellisten muistikuvien vuosi.

Amerikkalainen elokuva, tullut joskus 2000-luvulla neloselta viikonlopun alkuillasta. Keskiössä on talo/mökki, jota yksi tai kaksi päähenkilöä ovat myymässä. Ainakin toinen haluaa kovasti päästä kiinteistöstä eroon. En muista onko kyseessä avioero vai ei toivottu perintö vai mitä. Kiinteistöstä tehdään hieno myynti-ilmoitus ja asuntonäytössä tehdään kaikenlaisia kikkoja jotta paikka näyttäisi idylliselle, ainakin päästetään peuroja juoksemaan ikkunan ohi. Sitten kun ostajat ihastuvat paikkaan niin omistata/t huomaavatkin itse rakastavansa paikkaa, eivätkä myykään sitä.

Vierailija

Amerikkalainen mallikilpailusarja, tuli joskus 2000-luvulla. Sijoittui New Yorkiin/Losiin tms isoon kaupunkiin. Kilpailijat olivat hieman vanhempia ja ammattimalleja, toisin kuin esim. ANTM:ssa.
Yhdessä jaksossa mallien tehtävänä oli haastatella Steel Pantheria (?)
Yksi malleista oli kaunis tummaihoinen nainen joka muistaakseni voitti, yksi oli "outo" ja erikoinen ja muut kilpailijat kiusasivat tätä.

Vierailija

TV-sarja jossa pienessä kylässä katoaa nuori tyttö. Tyttö kävelee illala jostain kotiin ja poliisi tarjoaa kyytiä tytölle. Poliisi sieppaa tytön ja pitää tätä talonsa alakeressa vankina. Pitää tyttö siellä monta vuotta ja on ns parisuhteessa tytön kanssa ja he saavat myös yhteisen lapsen (poika). Poliisilla myös vaimo (ja ehkä lapsia) jotka asuvat yläkerrassa ihan normaalisti. Jossain kohtaa tyttö yrittää karata, mutta poliisin vaimo estää sitä. Juttu ei tietenkään heti ratkea, koska poliisi itse tutkii sitä. Lopuksi kaikki tulee kuitenkin selville ja tyttö ja lapsi pääsevät pois.

Katsoin joskus muutama vuosi sitten todenäköisesti netflixistä. Muistelisin, että on sarja, mutta voi olla myös elokuva. Olen yrittänyt etsiä tätä, mut en oo vaan millään löytänyt.

Vierailija

Lasten/nuorten sarja, joka tuli luultavasti yleltä joskus 2005-2010. En muista muuta, kun että yhdessä jaksossa keskellä mäntymetsää oli iso lasiseinä. Kukaan muu kenellä olen puhunut tästä ei muista tätä ja haluisin löytää just kyseisen jakson. Voisi olla esim Operaatio Hurrikaanin joku jakso. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
La-la-la-la laa-laa laa-laa____ la-la-la-la laa-laa laa-laa-laaaa ___ la-la-la-la laa-laa-laa-laa-laaaa!

Minulla on tämä soinut monta vuotta päässä enkä millään keksi mikä ihme se on. :D

Se jostain syystä kuulostaa, että kuuluisi laulaa "Ale": ale-ale aalee aalee ___ ale-ale aalee-aalee-aaa ____ ale-ale aalee-aalee-aaa!

En silti yhtään tiedä, että mitkä sanat ovat oikeasti.

Kiitos sille, joka keksii :D

The Fans - Olé, Olé, Olé (The Name of the Game)

Voi hitsi. Ehdin jo innostua, mutta ei ole tämä. Tuohan menisi: aaa-leee a-lee-a-lee-a-leee...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
2000-luvun alussa näin lapsena jakson sarjasta, jossa päähenkilöt olivat näkymättömiä (ehkä kummituksia tai enkeleitä?) ja auttoivat erilaisia ihmisiä ymmärtämään paremmin itseään sekä pääsemään kai taivaaseen. "Autettava" ihminen siis kuoli aina jakson alussa ja muuttui hänkin näkymättömäksi, ja tapasi silloin nämä päähenkilöt. Menivät sitten aina ajassa taaksepäin tämän ihmisen menneisyyteen. Näkemässäni jaksossa oli yksinäinen ja kiukkuinen nainen, jolla oli kissoja ja hän kuoli, kun painava ruukku putosi hänen päähänsä. Sitten hän matkasi päähenkilöiden kanssa menneisyyteensä, jossa näki itsensä lapsena ja pystyi juttelemaankin tämän kanssa.

Olen kysellyt tätä joskus toisessakin ketjussa ja silloin joku ehdotti Enkelin kosketus -nimistä sarjaa, mutta tämä ei ollut se, vaikka olikin samantyylinen. Muistaakseni siinä ei puhuttu englantia, vaan ehkä saksaa tai ranskaa.

Oliskohan ollut tämä: Aavekuiskaaja

https://www.imdb.com/title/tt0460644/

Vierailija

2000-luvun elokuva kyseessä. Elokuvassa nuorehko nainen, joka tapailee lääkärimiestä. Naiselle kehittyy pakkomielle miehestä ja mies muistaakseni lopettaa suhteen. Nainen murhaa miehen ja tekee hänestä ihmisnuken, jota ”hoivaa”. Tietääkö kukaan mikä elokuva?

Olin nuori, kun näin tuon elokuvan ja muistan järkyttyneeni. Jäänyt pyörimään välillä mieleen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mustavalkoinen Italialainen elokuva jossa elokuvan loppukohtauksessa jokin ryhmä on rannalla, johon on ajautunut jokin pieni valas tai kaskelotti tims?

Olisko Federico Fellini - La Dolce Vita ?

Vierailija

Vanha laulu;  Temppu vanha onhan tuo kun toinen nainen hymyn suo. Ansaasi kieroimpaan on helppo joutua kenen vaan. Mä hänet menetin ja niin teet sinäkin. Olen yrittänyt googletella jos vaikka minkälaisilla yhditelmillä ja en vaan löydä.

Sivut