Autetaan löytämään kadoksissa olevia elokuvia, biisejä jne.
Onko sinulla unohduksissa oleva elokuva, sarja, kappale, kirja tms. mutta nimi ei tule päähän? Kerro tähän ketjuun muistamiasi asioita vihjeeksi niin muut voivat yrittää auttaa löytämään hakemasi :)
Kommentit (5975)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
90 luvulla tuli televisiosta sarja missä päähahmolla oli jonkinlainen luodinkestävä musta haarniska tms. Haki sen aina tosipaikan tullen maanalaisesta salaluolastaan. Paljoa muuta siitä en muista, kerran sitä ainakin ammuttiin singolla. Joskus 90 luvun alussa pyöri telkkarissa. Kukaan ei muista tällaista kenelle siitä kerron.
Muistelen että tuo sarja olisi suomeksi ollut Iskuryhmä. Mitä pidin hassuna, koska yleensä siinä seikkaili vain tuo haarniskaheppu. Hänelläkin oli joku kulkuväline, en muista oliko moottripyörä vai auto, mutta Katuhaukka se ei ollut.
Minulla on mielikuva että ekassa jaksossa puku olisi ollut joku huonompi valkoinen, mutta kun se tuhoutui niin sai sitten sen mustan tilalle. Voi olla kyllä ihan höpönlöpöä.
Se taitaa tosissaan olla Iskuryhmä eli Super Force, kun googlettelin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on vaivannut kauan: Kappale, jonka kuulin ollessani kesätöissä Ruotsissa vuonna 1975. Tuli yöradiossa eikä nimeä/esittäjää kerrottu. Koska oli yö, oli pakko kuunnella hyvin hiljaisella ettei muu porukka olisi herännyt. Englantia, mieslaulaja, rauhallinen. Ainoat sanat jotka luulen muistavani, ovat "lifetime" ja "shore".
Journey - Of a lifetime? Voisiko olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännityselokuva, jossa mies deittailee naista ja tappaa tämän työntämällä korkean rakennuksen katolta alas. Tämän jälkeen alkaa deittailla naisen siskoa. Joku motiivi tähän oli, en muista mikä.
Vertigo? Juoni ei kylläkään mene ihan noin.
Ei valitettavasti ollut tämä. Sanoisin, että on 80 tai 90-luvulta.
Suudelma ennen kuolemaa - A kiss before dying. Matt Dillon pääosassa.
Tämä se on, kiitos sinulle!
Olen yrittänyt pitkään etsiä sarjaa, joka tuli ensimmäisen kerran varmaankin joskus 80 -luvulla ja uskoakseni uusintana joskus 90-luvulla.
Kyseessä on todennäköisesti Brittisarja, jaksoja luultavasti vain n. 3-6.
Sarjassa on nuorehko nainen, joka on naimisissa muistaakseni jollain tavalla hieman jälkeen jääneen miehen kanssa. Ko. nainen rakastuu toiseen mieheen ja tämä pari päättää yhdessä tappaa naisen aviomiehen.
Tarkoitukseen järjestetään veneretki jonnekin lammelle ja aviomies hukutetaan "onnettomuudessa".
Hetken kaikki on hyvin, osin mädäntynyt ruumis löytyy jostain vesilaitoksen viemäristä tms. ja pari käy sen tunnistamassa.
Jonkin ajan päästä kuollut mies alkaa kuitenkin kummittelemaan parille, ilmestyy heidän väliinsä sängyssä tuossa mädässä ulkoasussa yms.
Lopulta pari on niin tuskainen, että molemmat päättävät tappaa itsensä syanidilla.
Olen yrittänyt etsiä kaikilla mahdollisilla hakusanoilla, mutta vielä ei ole oikea sarja löytynyt. Saattaa olla 2-3 osainen minisarja tms. Muuta en tuosta enää muista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amerikkalainen huumorielokuva jossa kiltti vanhoillinen tyttö aloittaa collegen ja jotenkin siellä ystävystyy rentoon hulivilipoikaan. Poika jostain syystä lähtee joulu/ kiitospäiväksi tytön kotifarmille, ja on seudulla aika outo ilmestys. Tytön isä pistää hänet tekemään farmin töitä, ja kaikkea hullunkurista tapahtuu. Sitten on jotkut kyläjuhlat, joissa tytön äitikin vapautuu tanssimaan.
Oon katsonut 1990- luvulla, ja haluaisin nähdä uudestaan.Muistan pääosan esittäjän, mutten nimeä! Voi...@##
Pääosan esittäjä hyvä, koska minäkin muistan..mutten muuta. Kuka tietäis??
Mikä laulu oli se joskus 80-luvulla, jossa laulettiin jotenki että ”ainakun rakstun suutelen p#rsettä ja nielen kusesi…”?
Vierailija kirjoitti:
Mikä soi taustalla?
Lataa puhelimeen sovellus nimeltä Soundhound ja anna sen kuunnella tuota, nimi löytyy melko varmasti jos tuo ei nyt ihan joku tuntematon autotallibändi ole.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on saletisti joskus 2000-luvun alussa tullut animaatiosarja nimeltään Sagwa! Kyseisessä ohjelmassa kiinalaiset kissanpojat osaavat tehdä kalligrafiaa hännillään.
Kiitos! Oot ihana
Sarja kadoksissa kirjoitti:
Olen yrittänyt pitkään etsiä sarjaa, joka tuli ensimmäisen kerran varmaankin joskus 80 -luvulla ja uskoakseni uusintana joskus 90-luvulla.
Sarjassa on nuorehko nainen, joka on naimisissa muistaakseni jollain tavalla hieman jälkeen jääneen miehen kanssa. Ko. nainen rakastuu toiseen mieheen ja tämä pari päättää yhdessä tappaa naisen aviomiehen.
Tarkoitukseen järjestetään veneretki jonnekin lammelle ja aviomies hukutetaan "onnettomuudessa".
Hetken kaikki on hyvin, osin mädäntynyt ruumis löytyy jostain vesilaitoksen viemäristä tms. ja pari käy sen tunnistamassa.
Jonkin ajan päästä kuollut mies alkaa kuitenkin kummittelemaan parille, ilmestyy heidän väliinsä sängyssä tuossa mädässä ulkoasussa yms.
Lopulta pari on niin tuskainen, että molemmat päättävät tappaa itsensä syanidilla.
Olen yrittänyt etsiä kaikilla mahdollisilla hakusanoilla, mutta vielä ei ole oikea sarja löytynyt. Saattaa olla 2-3 osainen minisarja tms. Muuta en tuosta enää muista.
Nyt kun näin, että puhuit sarjasta niin ei varmaan ole sama, mutta minulle tuli juonesta mieleen eräs Simpsonien parodioima elokuva, jonka nimi olisi Dead Calm – rasvatyyni. Laivalla siis tapahtuu sekin ja vähän samoja teemoja ymmärtääkseni, en ole siis itse elokuvaa nähnyt.
307:lle: Kiitos, mutta ei ollut tuo. Muistelen sen olleen jotenkin pehmeämpi, melodisempi, utuisempi. Tässä on iso osuus sähkökitaralla, jota en muista siinä olleen.
Vierailija kirjoitti:
Sarja kadoksissa kirjoitti:
Nyt kun näin, että puhuit sarjasta niin ei varmaan ole sama, mutta minulle tuli juonesta mieleen eräs Simpsonien parodioima elokuva, jonka nimi olisi Dead Calm – rasvatyyni. Laivalla siis tapahtuu sekin ja vähän samoja teemoja ymmärtääkseni, en ole siis itse elokuvaa nähnyt.
Tuon "rasvatyyni" elokuvan olen nähnyt ja jopa joskus VHS:nä omistanut ; ). Kyse on kuitenkin vähän eri tyyppisestä sarjasta. Kiitokset kuitenkin vinkistä. Ehkä arvoitus vielä joskus selviää ; )
Vierailija kirjoitti:
Tämä ulkomaalainen elokuva/sarja on ollut mielessä siitä asti kun näin pätkän siitä telkkarista yli kymmenen vuotta sitten.
Tarina meni jotenkin näin, että nuori tyttö oli ajelulla vanhempiensa kanssa ja yhtäkkiä joku ampui heitä. Kun luoti osui tyttöön, hän matkusti ajassa menneisyyteen ja muuttui kiharatukkaiseksi poliisinaiseksi, joka yrittää estää saman tapahtumasta tulevaisuudessa.... Hän käytti hataria muistikuviaan apunaan, kuten sitä että laukausten alkaessa auto oli ohittanut suuren mainoskyltin ja väitti kollegoilleen että sai nimettömiä vihjetä tulevasta rikoksesta tai jotain sen tapaista. Loppujen lopuksi nainen ei pystynyt estämään ampumista ja tapasi lapsi-itsensä poliisiasemalla. Mikä ihmeen filmi tässä on kyseessä?? Olen googletellut aina muutaman vuoden välein mutta huonolla tuloksella:D
"Ashes to Ashes" oli sarjan nimi :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amerikkalainen huumorielokuva jossa kiltti vanhoillinen tyttö aloittaa collegen ja jotenkin siellä ystävystyy rentoon hulivilipoikaan. Poika jostain syystä lähtee joulu/ kiitospäiväksi tytön kotifarmille, ja on seudulla aika outo ilmestys. Tytön isä pistää hänet tekemään farmin töitä, ja kaikkea hullunkurista tapahtuu. Sitten on jotkut kyläjuhlat, joissa tytön äitikin vapautuu tanssimaan.
Oon katsonut 1990- luvulla, ja haluaisin nähdä uudestaan.Muistan pääosan esittäjän, mutten nimeä! Voi...@##
Pääosan esittäjä hyvä, koska minäkin muistan..mutten muuta. Kuka tietäis??
"Son In Law" . On jo vastattu eilen illalla :)
Mahtava ketju!
Tässä tulee myös hankala: 80- luku tai 90-luvun alku, kuuro tyttö istuu junaraiteella eikä kuule lähestyvää junaa. Hänelle yritetään huutaa, muttei tietenkään kuule huutojakaan. Juna ajaa tytön jalkojen yli ja jalat katkeavat.
Tämä saattaa olla kohtaus elokuvasta tai sarjasta. Näin pienenä kohtauksen telkkarista ja nukuin vuosia jalat koukussa, koska pelkäsin junan ajavan muuten yöllä niiden yli.
Vierailija kirjoitti:
Mikä laulu oli se joskus 80-luvulla, jossa laulettiin jotenki että ”ainakun rakstun suutelen p#rsettä ja nielen kusesi…”?
Terveet kädet - pissaa ja paskaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
90 luvulla tuli televisiosta sarja missä päähahmolla oli jonkinlainen luodinkestävä musta haarniska tms. Haki sen aina tosipaikan tullen maanalaisesta salaluolastaan. Paljoa muuta siitä en muista, kerran sitä ainakin ammuttiin singolla. Joskus 90 luvun alussa pyöri telkkarissa. Kukaan ei muista tällaista kenelle siitä kerron.
Muistelen että tuo sarja olisi suomeksi ollut Iskuryhmä. Mitä pidin hassuna, koska yleensä siinä seikkaili vain tuo haarniskaheppu. Hänelläkin oli joku kulkuväline, en muista oliko moottripyörä vai auto, mutta Katuhaukka se ei ollut.
Minulla on mielikuva että ekassa jaksossa puku olisi ollut joku huonompi valkoinen, mutta kun se tuhoutui niin sai sitten sen mustan tilalle. Voi olla kyllä ihan höpönlöpöä.
Hahaa huippua, tää se oli! Kiitos!
Mustavalkoinen Italialainen elokuva jossa elokuvan loppukohtauksessa jokin ryhmä on rannalla, johon on ajautunut jokin pieni valas tai kaskelotti tims?
Vierailija kirjoitti:
Älä lue jos et pidä kauhukohtauksista:
Onko Hitchcockin vai kenen lyhytelokuva missä vanha musta vanki pakenee vankilasta silmälasien rikkouduttua piiloutumalla ruumisarkkuun odottamaan kaveriaan hakemaan? Kaveri ei pääse hakemaan koska on hänen vieressä arkussa.
Oon nähnyt varmaan saman elokuvan, tosi ahdistava. Mikähän se oli?
Vierailija kirjoitti:
Kotimainen nuortensarja. Päähenkilö nuori poika, ehkä pronssikaudella. Olin ihastunut siihen pääosan esitäjään. En muista nimeä, mutta muistelen että kuoli melko nuorena. Timo jotain?
Sotapäällikön poika, pääosassa oli Timo Reinikka ja isää esitti Leo Lastumäki.