Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (1077)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
La-la-la-la laa-laa laa-laa____ la-la-la-la laa-laa laa-laa-laaaa ___ la-la-la-la laa-laa-laa-laa-laaaa!

Minulla on tämä soinut monta vuotta päässä enkä millään keksi mikä ihme se on. :D

Se jostain syystä kuulostaa, että kuuluisi laulaa "Ale": ale-ale aalee aalee ___ ale-ale aalee-aalee-aaa ____ ale-ale aalee-aalee-aaa!

En silti yhtään tiedä, että mitkä sanat ovat oikeasti.

Kiitos sille, joka keksii :D

Itse veikkaisin tätä jos sulla vielä kappale hakusessa. 

Ei ole tämäkään

Lapsonen

Nyt tulee vaikea:

Ranskalainen TV-sarja 70-luvun lopulta. Tapahtuu tulipalo, jossa tuhoutuu perheen koti/tehdasrakennus. Tätä tulipaloa taidettiin näyttää aina jaksojen alkutekstien aikana

Muistaakseni perheen isä oli tuhotyöstä syytettynä ja tuomittiin.

Ratkaisevassa roolissa oli perheen pieni poika, joka pienenä (tulipalon aikoihin) sulloi puisen hevoslelunsa sisään jonkin paperin, joka olisi todistanut isän syyttömyyden (ruokki leikissä hevostaan, "lihapullilla?").

Vuosia myöhemmin poika muistaa tapauksen, todistuskappale löytyy lelun sisältä ja kaikki on taas hyvin.

Pojalla oli muistaakseni myös sisar.

Olispa hienoa, jos joku muistaisi tämän myös. Itse olin silloin n. 10-vuotias.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Joku vanha suomalainen biisi, jonka oon kuullut varmaan 80-luvulla viimeksi. Sanat menee jotenkin näin:

"...Avoliitosta asumuseroon ei tarvita tuamaria, mää kuljen vaan janosta janoon, tääl ei tarvita juamaria. Määä myännän kaiken, määä myännän kaiken..."

Ton tyypisellä Lounais-Suomen murteella siis jotakuinkin. Sit oli jotain ruotsia siellä välissä, riimeinä älska ja melska. Muistan sävelenkin, mutta en kerrassaan sitä, mikä kappale ja kuka esitti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joku vanha suomalainen biisi, jonka oon kuullut varmaan 80-luvulla viimeksi. Sanat menee jotenkin näin:

"...Avoliitosta asumuseroon ei tarvita tuamaria, mää kuljen vaan janosta janoon, tääl ei tarvita juamaria. Määä myännän kaiken, määä myännän kaiken..."

Ton tyypisellä Lounais-Suomen murteella siis jotakuinkin. Sit oli jotain ruotsia siellä välissä, riimeinä älska ja melska. Muistan sävelenkin, mutta en kerrassaan sitä, mikä kappale ja kuka esitti.

VeePee Lehto: Mää myännän kaike

Vierailija

Mua on vaivannut jo varmaan yli 10 vuotta yksi kohtaus elokuvasta/sarjasta. Luultavasti joku 90-luvun juttu, saman tyylinen kuin X files. Kohtauksessa oli joku ehkä suomuinen hirviö/olento, joka makoili kylpyammeessa ja puhui möreällä äänellä jollekin ”alamaiselleen”. Ammeen vesi muuttui veren näköiseksi ja kovettui ettei se hirviö päässytkään sieltä ylös ja sitten se alamainen, joka oli tavallinen ihminen, löi sitä kyntteliköllä päähän.

Äärirajoilla scifi-sarja, (outer limits), kausi 2, jakso 16, the Deprogrammers

• ylös 13
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
"

Kadebostany Lyrics

"Early Morning Dreams"

This storm in your eyes, makes me feel like I was made for you
This storm in your eyes, in your eyes, in your eyes

You cannot escape from me, the gods have woven our destiny
You cannot escape from me, the gods have woven our destiny

Ale ale aleo, ale ale ale aleo

Run fast as you can, it's not an early morning dream
Run fast as you can, it's not an early morning dream"

https://youtu.be/yoDF5SjsiVg

Tämä oli varmaan ehdotettu minulle, joka etsin sitä ale ale aalee aalee ___ ale ale aalee aalee aa -biisiä.

Ei ollut harmillisesti tämäkään.

Vierailija

Vierailija][quote=Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
La-la-la-la laa-laa laa-laa____ la-la-la-la laa-laa laa-laa-laaaa ___ la-la-la-la laa-laa-laa-laa-laaaa!

Minulla on tämä soinut monta vuotta päässä enkä millään keksi mikä ihme se on. :D

Se jostain syystä kuulostaa, että kuuluisi laulaa "Ale": ale-ale aalee aalee ___ ale-ale aalee-aalee-aaa ____ ale-ale aalee-aalee-aaa!

En tiedä tätä varsinaista biisiä, mutta tiedän miksi se on sulla mielessä ale-muodossa. Ikealla oli ysärillä mainos, jossa laulettiin juuri kuten kirjoitat ja kuvassa oli sammakoita. Biisi oli lainattu joltakulta, en tiedä keneltä, ja tosiaan alesta (alennuksista!) laulettiin. Oikeassa biisissä ei lauleta alesta.

Vähän tämän tyylinen biisi muttei kuitenkaan tämä: https://youtu.be/RkZkekS8NQU

Sen täytyy olla se! Tyyli on oikea. Biisi on juuri tuollainen mystinen. Ja olenkin pohtinut, että olisiko vain joku mainos tarttunut päähän. Mietin itse jotain polar-juusto mainosta, mutta kaipa se voi IKEAkin olla. Edelleen kappale hukassa, mutta onpas vaan kiva tulla ymmärretyksi vaikka biisiä ei voi tänne laulaa! :D

Vierailija

Vierailija][quote=Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

En tiedä tätä varsinaista biisiä, mutta tiedän miksi se on sulla mielessä ale-muodossa. Ikealla oli ysärillä mainos, jossa laulettiin juuri kuten kirjoitat ja kuvassa oli sammakoita. Biisi oli lainattu joltakulta, en tiedä keneltä, ja tosiaan alesta (alennuksista!) laulettiin. Oikeassa biisissä ei lauleta alesta.

Vähän tämän tyylinen biisi muttei kuitenkaan tämä: https://youtu.be/RkZkekS8NQU

Ja se oikea viisi löytyi googlaamalla ikean sammakkomainos:

Onko se mitä mietit?

Kyllä se varmaan tämä on. Ei kyllä ole mun rallatuksessa ihan identtinen enää. Koitin googlata sitä sammakkomainosta, mutta sitä ei harmillisesti löydy.

Kiitos paljon! Täytyy kertoa kaikille, joille olen tätä biisin löytymistä tuskaillut. Minähän laulan sitä omilla sanoilla lapsillekin suunnilleen joka päivä :D

Jos joku tietää piirretyn, ois...

Tietääkö kukaan seuraavaa piirrettyä, olen sitä yli 10 vuotta kohta miettinyt välillä mikä se oli = perhe ja mm serkkuni muistavat sen, mutta eivät piirretyn nimeä.

Synnyin siis 90-luvulla, näin tämän pienenä ja kyseessä on yksi kohta jostain lasten elokuvasta.

Eli muistikuva on tämä:

Muistan kohdan, jossa kyseisessä piirretyssä kirppu näkee ison koiran (mahdollisesti bernanhilainen tms?) ja lähtee pomppimaan koiraa kohti.

Kirppu hyppää koiran turkkiin ja pomppii siinä.

Koko ajan, nähdessään koiran ja päästessään sen luo kirppu laulaa animaatiolla, se laulaa näin:

"Nyt mä löysin kodin, nyt mä löysin kodin, nyt mä löysin kodin ikioman"

Mitään muuta en muista, mutta tuo vaivannut kyllä että mikä piirretty oli nimeltään, muistaako tai tietääkö kukaan sitä?

Vierailija

Muistan lapsuudesta kun oltiin perheen kanssa ajelulla talvella ja äiti rupesi laulamaan semmoista kun Lunta ja jäätä, huonoa säätä, kylmää ja kuumaa. Tuo tulee mieleen joskus, mutta en ole löytänyt kappaletta jos sanoja googlannut. Oliko oikea kappale vai keksimänsä.

Toinen mitä hän lapsuudessa lauloi meni jotenkin Jos luotani lähdet niin kirkkaimmat tähdet käy kalvasta rantaa. Noin kuulin ainakin ja ehkä olen kuullut väärinkin kun tuntuu ettei sanoissa kovin järkeä. Jos joku ottaa tuosta kiinni niin onko oikea kappale vai keksimänsä. Äiti ainakin lapsuudessa kuunteli paljon 60- ja 70-lukujen suomalaisia iskelmiä, että jos jompikumpi yllämainituista on oikea kappale niin saattaa olla joku tuon ajan lauluista. 

Aivan kun lauloi myös semmoista kun Halli se haukkui ja pakkanen nurkissa paukkui, nyt sää toinen on. Tuo on selvinnyt ja kyseessä ollut Gulliver-yhtyeen Besame  Mucho. Tuotakin mietin pitkään mikä kappale on. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
2000-luvun alussa näin lapsena jakson sarjasta, jossa päähenkilöt olivat näkymättömiä (ehkä kummituksia tai enkeleitä?) ja auttoivat erilaisia ihmisiä ymmärtämään paremmin itseään sekä pääsemään kai taivaaseen. "Autettava" ihminen siis kuoli aina jakson alussa ja muuttui hänkin näkymättömäksi, ja tapasi silloin nämä päähenkilöt. Menivät sitten aina ajassa taaksepäin tämän ihmisen menneisyyteen. Näkemässäni jaksossa oli yksinäinen ja kiukkuinen nainen, jolla oli kissoja ja hän kuoli, kun painava ruukku putosi hänen päähänsä. Sitten hän matkasi päähenkilöiden kanssa menneisyyteensä, jossa näki itsensä lapsena ja pystyi juttelemaankin tämän kanssa.

Olen kysellyt tätä joskus toisessakin ketjussa ja silloin joku ehdotti Enkelin kosketus -nimistä sarjaa, mutta tämä ei ollut se, vaikka olikin samantyylinen. Muistaakseni siinä ei puhuttu englantia, vaan ehkä saksaa tai ranskaa.

Aikahyppy/Quantum leap?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Siis mies työntää naisen pilvenpiirtäjän katolta alas. 

Ei ollut tämä vaan Suudelma ennen kuolemaa. Jotenkin on jäänyt tosi elävästi mieleen se kohtaus, jossa nainen putoaa katolta. Olen kyllä tainnut tämän Murha menneisyydestä -leffankin tainnut nähdä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Veepee Lehto: Mää myännän kaiken.
Ko. esiintyjällä oli joskus oma radio-ohjelma turkulaisella paikalliskanavalla, jossa hän kertoili laulun pariskunnan kuulumisia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus ysärillä tuli lastenohjelma kaatopaikalle hylätyistä leluista, muistaako kukaan muu? Oli jotenkin ahdistava.

Seikkailiko siinä nalle ja mollamaija? Jonkun tuollaisen muistan

Vai oliko leluhylly? Siinä seikkaili nalle natunen kavereineen

Vierailija

80-l pienenä katsoin sarjaa/lastenohjelmaa josta muistan vain kuinka tyttö piteli sileää kiveä ja siveli sillä poskeaan. Toinen muistikuva oli pelottava kohtaus jossa tyttö kieriskeli jossain valkoisessa (kalkkia tms?) ja potki ja kiljui.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lastenohjelma hakusessa kirjoitti:
Mikä oli se pohjoismainen lastenohjelma, ehkä 1970-80-lukujen taitteessa, jossa puhuttiin ruotsia tai tanskaa ja jonka alkuteksteissä lausuttiin dramaattisesti nimeksi jokin "Professor [jotain...skjölds?] hemlighet!"? Suomenkielisessäkin nimessä saattoi olla sana "salaisuus". Siinä oli kömpelösti tutkimusmatkailijoiksi pukeutuneita hahmoja, mutta juonta en muista. Onko kellään tarkempia muistikuvia?

Norjalainen Monthy Python eli Professor Drövels Hemlighet

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Br%C3%B8drene_Dal

Olen etsinyt tämän sarjan nimeä jo vuosia. Kiitos!
Veljekset seikkailivat eri maailmojen välillä. He saattoivat mennä vessan ovesta ja tulla ulos jossain kukkaniityllä.
Niitä on näytetty Suomessa ainakin 2 eri tarinaa. Toisessa etsittiin ikuista parannusta flunssaan hakemalla kristalleja eri ulottuvuuksista. Niistä tehtiin sauva, jonka veljiä takaa-ajanut roisto onnistui rikkoa. Niinpä flunssasta ei ole edelleenkään päästy...
Kun veljekset tulivat takaisin kotiin, he ihmettelivät kuka puhuu komerossa. Se oli seikkailun selostanut kertoja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus ysärillä tuli lastenohjelma kaatopaikalle hylätyistä leluista, muistaako kukaan muu? Oli jotenkin ahdistava.

Seikkailiko siinä nalle ja mollamaija? Jonkun tuollaisen muistan

Vai oliko leluhylly? Siinä seikkaili nalle natunen kavereineen

Pidät kai leluista veikeistä, ja hassuista leikeistä?

Vierailija

Muistaako kukaan elokuvaa joka todennäköisesti on tehty joskus 90-luvulla ja olisiko ollut rakkautta ja anarkiaa sarjan leffa(en ole kyllä löytänyt) ja juoni oli jotenkin sellainen että nuorimies joka oli pääosassa täytyi saada itselleen kengät, en muista miksi mutta se oli leffan"pääjuoni".. On jäönyt mieleen että oli hyvä mutta en vaan löydä sitä mistään, aaargh.. Aikun joku tietäisi tämän..

Vierailija

Oli tämmöinen sarja joskus 80- tai 90-luvulla, jossa oli pariskunta ja mies muistaakseni yritti järjestää vaimolle kuoleman päästäkseen yhteen toisen naisen kanssa. Tää vaimo jää kuitenkin eloon ja joskus kohtuullisen pitkän ajan päästä tulee takaisin - mutta on käynyt läpi perusteellisen muodonmuutoksen! Oliko jopa laihduttanut, käynyt kasvoleikkauksessa ja värjännyt hiukset. Eli elostelija-mies ei tunnistanut naista vaimokseen. Sitten loppujen lopuksi vaimo sai jäätävän viiltävän koston! En muista mitä tapahtui ihan lopussa. Muistan, että sarja oli todella jännittävä. Mikähän sarja oli kyseessä?

• ylös 15
  • alas 0

Sivut