En jaksa siivota, kauhea läävä. Tsempatkaa?
Siis voi helvetti TAAS on käynyt näin. On tämä yhdenlainen noidankehä vissiin. Väsynyt olo, epäsäännöllinen unirytmi, ei jaksa liikkua tai syödä kunnolla, ei jaksa pitää asuntoa siistinä... Tiskiä, pyykkiä, roskaa ja likaa kertyy ympäriinsä.
Taas on niin sotkuista, etten tiedä mistä aloittaa! Eikä mulla ole edes iso kämppä, pieni luukku tämä on. Inhottaa sotkuisuus, mutta en vaan saa itseäni niskasta kiinni. No, ehkä tämän pienen vuodatuksen kirjottaminenkin jo auttaisi...
Onko muilla samaa ongelmaa, että ei vaan saa pidettyä asuntoa siistinä? Todellakin viihdyn siistissä kämpässä PALJON paremmin, mutta en ole vieläkään oppinut pitämään siisteyttä yllä, vaan aina on tämä paskainen läävä + suursiivous (ja sen lykkääminen) yhdistelmä.
Kommentit (38)
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:00"]
Mulla ei oo varsinaista siivousongelmaa mut auttaiskohan ap:ta sama strategia jota käytän muutoissa (oon muuttanut noin 10 kertaa): laita kännykän ajastimeen valitsemasi aika, esim tunti tai pari. Sen ajan siivoot sellaisella apinan raivolla, ettet ehdi ajattelemaan mitään muuta. Aattelet vaan ett siivoon tän tunnin tms ja sit tauko. Ei kannata miettiä lopputulosta etukäteen. Yleensä näin saa yllättävän hyvin aikaan. Lopuks varaat itsellesi palkinnon, esim jätskitötterön
[/quote]
Tätäkin voisi kokeilla, varsinkin kun on hankalaa ainakin näin suursiivouksen kynnyksellä arvioida, paljonko johonkin just tiettyyn siivoustehtävään menee aikaa. Kyllä tää tästä ainakin tämän kerran taas, keräilen tässä jo roskia ym. ! Vielä kun sitten saisi siitä päivittäin / muutaman kerran viikossa siivoilusta tavan... Ei ole tässä 25 ikävuoden aikana onnistunut! -ap
sulla on varmasti liikaa tavaraa....voisit hankkiutua eroon aika paljosta, veikkaan. on paljon helmpi siivota ja pitää järjestys kun ei ole liikaa roinaa.
Hyvä ap, aloit jo raivaamaan roskia pois :) Siitä se lähtee.
Mulla ihan sama homma täällä. Tänään oli tarkoitus siivota apinan raivolla, koska sunnuntaina on juhlat ja huomenna en ehdi ja lauantaiksi ärsyttää jättää.
Ongelma on nyt vain se, että nukuin viime yönä vain kaksi tuntia, ja nyt en vaan jaksa.
Käytä joka päivä tietty aika kodin siisteyden eteen. Sanotaan nyt vaikka puoli tuntia - ei pitäisi olla ylivoimaista. Älä myöskään koskaan säilytä puhtaita astioita astianpesukoneessa eli kun pesuohjelma päättyy niin astiat kaappeihin ja laatikoihin. Ja ruokailun jälkeen astiat laitetaan suoraan astianpesukoneeseen.
Näillä pikkujutuilla vältät jo sen täydellisen kaaoksen.
Kerro meille, miten olet edennyt. Mutta vasta siivouksen jälkeen, ettet jumitu nettiin!!!! Nyt hihat heilumaan! Ei mitään hidasta puuhailua, vaan rasakkaa rehkimistä! Muista,että siivotessa saa tulla hiki! T. Se aikatauluttaja
Teet niinkuin meillä vaimo ja lapset tekee. Viis välittävät sotkusta ja sotkevat vaan koko ajan. Kaikki paikat on täynnä roskia ja astiota ja vaatteita ja ties mitä. Mä sitten siivoan kun ehdin.
t. M-43
mä olen kanssa kauhean sotkuinen mutta nyt huomaan vanhetessani tulleeni vähän siistimmäksi ja joitain asioita jopa putsaan päivittäin esim wc.
vihasin lapsena äidin suursiivouspäiviä koska piti auttaa tietysti mutta a) en osannut oikein äidin mielestä ja b) olin tiellä. koko ajan kuului matkutusta ja huutoa kun piti siivota juuri oikealla tavalla ja enhän minä osannut. siitä kai se siivouskammo jäi.
itse siivoan huone kerrallaan, vähän joka päivä jotain. en IKINÄ suursiivoa. enkä välitä jos ei juhannuksena ole ikkunat pesty tai jouluna kaapit siivottu :D
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:40"]
Kerro meille, miten olet edennyt. Mutta vasta siivouksen jälkeen, ettet jumitu nettiin!!!! Nyt hihat heilumaan! Ei mitään hidasta puuhailua, vaan rasakkaa rehkimistä! Muista,että siivotessa saa tulla hiki! T. Se aikatauluttaja
[/quote]
Mä kerron sitten! ;D No, nyt tulin koneella piipahtamaan ja sanomaan, että hienosti alkanut siivousrumba oli pakko keskeyttää hirveän vatsakivun takia. Just niin tyypillistä! Nyt alkaa olo taas asettua, niin tänään yritän vielä siivoilla. Roskat ehdin kerätä ja vaatteita järjestellä, sitten olikin jo pakko käydä makuulle ja siinäpä tovi vierähtikin.
Niin ja ai että kun olisikin tiskikone! Mulla on pienen pieni keittiö ja ihan vain tiskiallas käytössä... Muutenkin asuntoni on siis yksiö, että ei useita huoneita ole. Uskomatonta, miten hirveän läävän pikku luukustakin tosin voi saada! Luulis että olisi helppo pitää siistinä. En vain luonnostani ole yhtään järjestelmällinen ihminen, täytyy kouluttaa itseäni. -ap
Sama juttu olisi edessä, jälleen ns. Suursiivous edessä.. kumma juttu vaikka keräilee, laittaa omille paikoilleen tavarat niin meidän huushilollissa kyllä aina saa siivouksen aloittaa suur siivouksella. Muutama päivä menee kivasti että teen vaan perusjutut ( imurointi, keittiön laitto tiskit ym, vessan siivous, pölyjä ja lattioiden pyyhintä jos päivän aikana kertyy ym pyykit) mutta taas tänään saisi tyhjennelle taloa sieltä sun täältä laitella tavaroita ja joka ikinen huone pitäis puunata lattiasta kattoon kyllä kyllästyttää tälläinen. Ja en pysty olemeen epäsiistissä asunnossa, mutta olisi ihan kiva kun saisi tämän siivoulsen jokseenkin normaalisiksi... ja ehkä olen vähän yliampuva itsekkin siivouksen suhteen mutta mielestäni kaikki kotityöt pitäisi tehdä kunnolla ja mikään paikka kodissa ei saa olla sekainen/ likainen ja jos ei osaa pitää puutaana niin mielestäni voi kokonaan sitten lopettaa siivooamisen.. kaippa se on pakko aloittaa että valmistakin tulisi... ja vielä kaupan päälle olisi tänään koirien harjaus, pienimuotoinen putsaus, kynsienleikkuu ym. Se kn kyllä mukavaa, eläimet pysyvät hienoina ja puhtaina, ansaitsevat hemmottelua! Ja nauttivat kun heitä harjaillaan!
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:40"]
Mä kerron sitten! ;D No, nyt tulin koneella piipahtamaan ja sanomaan, että hienosti alkanut siivousrumba oli pakko keskeyttää hirveän vatsakivun takia. Just niin tyypillistä! Nyt alkaa olo taas asettua, niin tänään yritän vielä siivoilla. Roskat ehdin kerätä ja vaatteita järjestellä, sitten olikin jo pakko käydä makuulle ja siinäpä tovi vierähtikin.
Niin ja ai että kun olisikin tiskikone! Mulla on pienen pieni keittiö ja ihan vain tiskiallas käytössä... Muutenkin asuntoni on siis yksiö, että ei useita huoneita ole. Uskomatonta, miten hirveän läävän pikku luukustakin tosin voi saada! Luulis että olisi helppo pitää siistinä. En vain luonnostani ole yhtään järjestelmällinen ihminen, täytyy kouluttaa itseäni. -ap
Tiskikoneen puute on tekosyy. Ei meilläkään ole ja silti tiskaan aina syömisen jälkeen kaikki heti pois (4hlöä). Menee max 15min.
Mun pitäis myös imuroida vähän pwrusteelliswmmin mutta mulla on krapula.
Häpeä tunnustaa mutta itse kamppailen samojen ongelmien kanssa. Roskapussien vieminen innosta yhtään ja keittiössäni pörrää banaanikärpäsiä kun en jaksa viedä bioroskiksta riittävän usein. Myöskään imuriin tarttuminen ei usein houkuttele. Saa nähdä että jaksanko tänä iltana alkaa imuroimaan ja vetää imuria perässä ja laahata suulaketta pitkin lattiaa niin että alakerran naapuri tykkää. Sitä paitsi imurini sattuu olemaan aikamoinen mölytoosa jonka vinkumista ei jaksa kuunnella pitkiä aikoja. Myös väessäkin pitäisi siivota.
Mä hajoan, kämppä hujan hajan, kuumuus lamaa, ei jaksa juuri mitään tehdä.
Toivottavasti ap: n kämppä on siivottu, kun aloituksesta on kulunut yli kuusi vuotta.
Onko sellaista siivouspalvelua, jossa vois yhdessä jynssätä asunnon ammattilaisen kanssa?
Saisi oppia samalla ja häpeä olisi niin suuri, ettei haluaisi päästää tilannetta niin huonoksi enää :/
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ap: n kämppä on siivottu, kun aloituksesta on kulunut yli kuusi vuotta.
Minulla on nykyään lemmikkinä kärpäsiä, joten en voi liikaa siivota, ettei niiden viihtyisä ympäristö kärsi.
Ja on ne söpöjäkin.
T. Ap
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:03"]
Hei mä olin tollanen kaatopaikanhaltija -tyyppi, pienestä asti! :D se muuttui kun sain miehen ja tein lapsen, en kestä toisten tekemiä sotkuja ja itse en pahemmin kerkeä sotkemaan kun oon oppinu siivoomaan heti ;)
[/quote]
Pitää varmaan mies hankkia, niin pysyy kämppä siistinä ;D -ap