Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isien valheellinen maailma

Vierailija
23.04.2015 |

http://www.iltalehti.fi/perhe/2015041719393503_pr.shtml

Häpeä voi saada isät hylkäämään lapsensa.

Minun tulkintani on että tapaamiset ovat tyrehtyneet monella juuri siihen häpeään, kun ei enää saa olla "perheen pää" ja mennä ja tulla niinkuin haluaa. Sen sijaan on oma asunto, jossa kokopäiväinen vastuu lapsista esim viikonlopun ajan. Eihän sitä mies kauan kestä luonnonvastaista ja tissitkin jo pian kasvaa siitä passaamisesta. Jos hän löytää uuden naisen, niin sitten helpottaa ja voi ottaa lapset taas, kun on toinen aikuinen jonka vastuulle heidät voi jättää.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulin niin vihaiseksi tuosta lehtijutusta. Oma paska isäni hylkäsi meidät eron myötä ja on myöhemmin hokenut juuri tätä "Isät voivat myös mielessään ajatella, että lapsi kyllä ottaa sitten yhteyttä, jos tahtovat. Vaikka aikuisina.". Aina vaan isä lässyttää "miksi et ole soittanut mulle"

Vierailija
2/11 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 12:07"]

Minun tulkintani on että tapaamiset ovat tyrehtyneet monella juuri siihen häpeään, kun ei enää saa olla "perheen pää" ja mennä ja tulla niinkuin haluaa. Sen sijaan on oma asunto, jossa kokopäiväinen vastuu lapsista esim viikonlopun ajan. Eihän sitä mies kauan kestä luonnonvastaista ja tissitkin jo pian kasvaa siitä passaamisesta. Jos hän löytää uuden naisen, niin sitten helpottaa ja voi ottaa lapset taas, kun on toinen aikuinen jonka vastuulle heidät voi jättää.

[/quote]

Ei muuten mene näin. Siinä vaiheessa ne lapset viimeistään jaa, kun uusi nainen tulee kuvioihin mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 12:13"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 12:07"]

[/quote]

Ei muuten mene näin. Siinä vaiheessa ne lapset viimeistään jaa, kun uusi nainen tulee kuvioihin mukaan.

[/quote]

No riippuu sen naisenkin hoivavietistä.

Vierailija
4/11 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma paska äitini hylkäsi meidät eron myötä (-80 luvulla)ja nyt kuoleman sairaana soittelee, viestittelee kun ei ole pidetty yhteyttä eikä ole nähnyt lapsen lapsiaan.
Systeri olisi mennyt sen luona käymään joskus ja akka ei ollut kotona eikä vastannut puhelimeen.
Hukkareissusta ei tulllut kuin yli 500km ajamista.

Vierailija
5/11 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskapuhetta

M26 ja ISÄ

Vierailija
6/11 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 12:21"]

Paskapuhetta

M26 ja ISÄ

[/quote]

Ehkä provosointia, ei kaikki isät ole tällaisia vaikka itse en muunlaisia eronneita tunne. Hyvin ei ole mennyt kenelläkään.

Vierailija
7/11 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen, että onkohan näissä tapauksissa lähdetty isyyteen vähän liian heppoisin perustein. Jos todella sitoutuu vanhemmuuteen jo ennen lapsen saamista, pitää sitä tärkeänä roolina ja on valmis omistautumaan lapsensa hyvinvoinnille, ei kyllä hylkää lastaan häpeän eikä minkään muunkaan tunteen vuoksi.

Tässä taas yksi syy, miksi ketään ei saisi painostaa tai edes suostutella hankkimaan lapsia.

Vierailija
8/11 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 12:26"]

Tulee mieleen, että onkohan näissä tapauksissa lähdetty isyyteen vähän liian heppoisin perustein. Jos todella sitoutuu vanhemmuuteen jo ennen lapsen saamista, pitää sitä tärkeänä roolina ja on valmis omistautumaan lapsensa hyvinvoinnille, ei kyllä hylkää lastaan häpeän eikä minkään muunkaan tunteen vuoksi.

Tässä taas yksi syy, miksi ketään ei saisi painostaa tai edes suostutella hankkimaan lapsia.

[/quote]

Jos tulevaisuudessa ollaan viisaampia, eikä painosteta. Mutta miehenkin kannattaa avioituessaan tuoda kantansa selväksi, jos ei lapsia tahdo, se pitää kertoa etukäteen. Irtosuhteissa taas mies on ensisijaisesti vastuussa ehkäisystä, aina kannattaa käyttää kondomia vaikka nainen syö pillereitä, koska hän voi esim oksentaa ne pois.

Vierailija
9/11 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 12:10"]Mä tulin niin vihaiseksi tuosta lehtijutusta. Oma paska isäni hylkäsi meidät eron myötä ja on myöhemmin hokenut juuri tätä "Isät voivat myös mielessään ajatella, että lapsi kyllä ottaa sitten yhteyttä, jos tahtovat. Vaikka aikuisina.". Aina vaan isä lässyttää "miksi et ole soittanut mulle"
[/quote]

Oma isäni ei pitänyt yhteyttä minuun, veljeeni kyllä piti, ja olin siitä hyvin surullinen ja todella vihainen isälleni. Veljeni kautta sain usein kuulla kuinka myös isäni oli minulle vihainen, kun minä en pitänyt yhteyttä häneen. Kerroin veljelleni, että mielestäni yhteydenpito ei voi olla vain lapsen (vaikka hän olisi jo aikuinen) vastuulla ja että en aio olla se joka suhdettani isäni kanssa ylläpitää mikäli isäni jatkaa samaan malliin.
Myöhemmin isäni sairastui ja samaan aikaan minulla oli omassa elämässäni todella raskasta, enkä jaksanut alkaa kantamaan vastuuta yhteydenpidosta. Olin kuullut että isälläni olisi vielä aikaa joten ajattelin, että otan sitten yhteyden häneen kun omat asiani eivät enään ole niin solmussa. Aikaa meni kuitenkin niin kauan, että kun viimein sain voimia ottaakseni yhteyttä sainkin puhelun isäni vaimolta joka kertoi isäni kuolleen. Nyt mieltäni painaa suuri suru ja syyllisyyden tunne sillä asiat välillämme jäivät kesken. Tiedän ettei olisi kannattanut olla niin jääräpäinen ja tiedän myös että vastuu ei ollut yksin minun, mutta ei siitä tiedosta ole enään mitään apua. Nyt kaikki on vaan jossittelua johon ei enään voi vaikuttaa.
Olisi vain pitänyt sanoa suoraan isälle samat asiat jotka sanoin veljelleni. Suhteemme oisi voinut olla aivan erilainen, kuin se lopussa oli.

Toivon että sinä "vierailija" et joudu samaan tilanteeseen kanssani. Ota yhteyttä isääsi ja kerro että hänen asenteensa suututtaa sinua ja sano että haluat isäsi pitävän myös yhteyttä sinuun koska se ei ole yksin sinun tehtäväsi. Vaikka isäsi olisi täysin terve voi hän esim. kuolla tapaturmaisesti milloin vain. Koskaan ei kannata ajatella että ehtiihän sitä myöhemminkin, niin ei välttämättä ole. Ymmärrän myös suuttumuksesi isääsi kohtaan, enkä tarkoita vähätellä sitä ollenkaan. Sinulla on siihen täysi oikeus!

Vierailija
10/11 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan koet syyllisyyttä, teit sen minkä voit. Jos jotain jäi sanomatta, sen ehtii sitten tuonpuoleisessa.

Vierailija
11/11 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 12:38"]

Jos tulevaisuudessa ollaan viisaampia, eikä painosteta. Mutta miehenkin kannattaa avioituessaan tuoda kantansa selväksi, jos ei lapsia tahdo, se pitää kertoa etukäteen. Irtosuhteissa taas mies on ensisijaisesti vastuussa ehkäisystä, aina kannattaa käyttää kondomia vaikka nainen syö pillereitä, koska hän voi esim oksentaa ne pois.

[/quote]

Ei auta kortsutkaan jos salaa vauvakuumeinen irtohoito toteaa kumin rapsahdettua "hyvä homma, en aio tehdä mitään". Onneksi ei napsahtanut. Ja kumma juttu etten halunnut enää nähdäkään ko neitiä, vaikka niin soitteli/tekstaili perään "kun seksikin oli niin hyvää sun kanssas".

Minulla oli ihan muita suunnitelmia kuni sinänsä hyvännäköisen & hyvän panon lapsille lähteä faijaksi...