Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onhan tää vanha talo tunnelmallinen ja ihana huono puoli kylmyys!

Vierailija
03.01.2022 |

Mulla on varpaat aivan jäässä🥶 Ja sisällä on ihan normaalia olla välillä untuvaliivi päällä.

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry otsikosta jäi editoidessa pois ”mutta”

Ap

Vierailija
2/78 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat/lampaannahkatohvelit jalkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Asun 100-vuotiaassa talossa, mutta ei ole kylmä. Ikkunat uusittiin muutama vuosi sitten, kylppäreissä on lattialämmitys jne.

Vierailija
4/78 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina jalassa bambupuuvillasukat, villasukat ja kumipohjaiset huopatossut. Ap

Vierailija
5/78 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Asun 100-vuotiaassa talossa, mutta ei ole kylmä. Ikkunat uusittiin muutama vuosi sitten, kylppäreissä on lattialämmitys jne.

Meillä on veskissä lattialämmitys, ikkunat on osin uusittu n.20v sitten. Ap

Vierailija
6/78 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin asuin maanpäällisesssä paratiisissa. Talvisin se muuttui helvetiksi, kylmyyden takia. Helvetin lieskat kyllä löivät takkauunissa.

Olisi edellyttänyt niin isoa investointia saada talo tälle vuosituhannelle, että myin pois.

Vierailija
7/78 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkee ei saa 🙃

Vierailija
8/78 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen ap tottuu ja vaihdevuosissa on ihanaa, kun on viileää.

Vierailija
9/78 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt välillä ulkona sulattelemassa varpaasi :D

Vierailija
10/78 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina jalassa bambupuuvillasukat, villasukat ja kumipohjaiset huopatossut. Ap

Kumi on aika kylmä, lampaannahkatohveli tms voi oikeesti olla lämpimämpi. Entä onko villasukat oikeesti villaa, vai esim villa-akryyli sekoitusta?

-eri

Vierailija
11/78 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin asuin maanpäällisesssä paratiisissa. Talvisin se muuttui helvetiksi, kylmyyden takia. Helvetin lieskat kyllä löivät takkauunissa.

Olisi edellyttänyt niin isoa investointia saada talo tälle vuosituhannelle, että myin pois.

Joo, on tää varsinkin kesällä ihana. Tää on meidän kakkoskoti, pahimmilla pakkasilla karkaan sinne 2000-l rakennetun modernin talon mukavuuksien ääreen. Mutta tässä vanhassa viihdyn paremmin. Remonttia ollaan hyvin hitaasti tehty, huone kerrallaan. Mutta esim lattiat ei ole siitä huolimatta niin lämpöisiä kun tuossa uudemmassa talossa eikä ehkä tarvitsekaan. Se olisi vaatinut jo tosi mittavat remontit. Nyt ollaan vähän lisäilty ja vaihdeltu eristeitä, tiivistetty ja korjailtu sieltä mistä tarvitsee. Ap

Vierailija
12/78 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumi on aika kylmä, lampaannahkatohveli tms voi oikeesti olla lämpimämpi. Entä onko villasukat oikeesti villaa, vai esim villa-akryyli sekoitusta?

-eri

Mulla on ollut lampaannahkatohvelitkin, ei ollut sen kummempi. Normi villasukat, en tiedä mitä lankaa ovat. Jonkun käsityöläisen tekemät. Ap

Vierailija
13/78 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luo lumet kivijalkaa vasten ja toivottavasti olet tukkinut kaikki kivijalan räppänät talveksi.

Vierailija
14/78 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Menet ja ostat merinovillakerrastoja, alpakanvillasukkia, kunnolliset lammastossut ja villapaidan ja -housut. Päähän sitaiset villahuivin söpösti ja ostat villaisen torkkupeiton. Niillä pärjätään hienosti ainakin meillä 🙂

Alpakka on muuten materiaalina, olikohan 6-7x lämpimämpää, kuin lammas.

Vierailija
15/78 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luo lumet kivijalkaa vasten ja toivottavasti olet tukkinut kaikki kivijalan räppänät talveksi.

Räppänöitä ei ole. Sokkeli on osin niin korkea että pitäisi olla traktori ja hirmuisesti lunta että saisi sen lumen suojiin. Talo on rinteessä. Huomenna voisikin kahdelle seinustalle laittaa lumet, moneen vuoteen ei ole sellaisia talvia ollutkaan että olisi edes mahdollista. Ap

Vierailija
16/78 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usuin, kun vanha talo "päivitetään 2000-luvulle", taloon ei jää muuta vanhaa kuin hirsikehikko.

Onpa sitten tunnelmallinen vanha talo...

Omanikin on aika pitkälle turmeltu 90- luvun remonttiratkaisuin.

Vierailija
17/78 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Mulla on ollut lampaannahkatohvelitkin, ei ollut sen kummempi. Normi villasukat, en tiedä mitä lankaa ovat. Jonkun käsityöläisen tekemät. Ap

Lanka lienee halvinta mahdollista House-muovisekoitetta.

Minulla on ihan alusvaatekerrasto arkivaatteiden alla, ja jalassa koiranvillatöppöset. Ei palele.

Vierailija
18/78 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Kumi on ihan vihoviimeinen materiaali muuten, se johtaa lämmön pois eikä eristä yhtään!!

Vierailija
19/78 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te ostatte lampaannahkatohveleita?

Mulla on ollut kahdet mahtavat nahkatohvelit mutta ne on nyt kuluneet pohjasta puhki. Mistään en löydä samanlaisia. Nää on ollut ikäänkuin varrettomat nahkaiset sukat joissa karvavuori sisäpuolella, mutta ei mitään muuta tohvelia paksumpaa pohjaa. Anyone?

Vierailija
20/78 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Lanka lienee halvinta mahdollista House-muovisekoitetta.

Minulla on ihan alusvaatekerrasto arkivaatteiden alla, ja jalassa koiranvillatöppöset. Ei palele.

Mulla on palelevaa sorttia varpaat. Ihan hyvät sukat noi on ei muovia. Minullakin on joskus ollut noita koiran/lampaanvillasukkia mutta ei ne ihmeitä tehneet nekään. Tärkein on kerrokset, ja että sinne väliin jää ilmaa, ei saa siis olla liian napakat sukat ja tossut. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi