Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Postipakettia ei saa lähelle kotia Helsingissä

Vierailija
03.01.2022 |

Lähipostiti on lakkautettu, ja taloyhtiöön on jopa perustettu oma lokero postille, meillä on siis oma postinumero. Silti mulle tulee sitten tälläinen "Läöhetys käännetty pasilaan triplaan homma". Siis mun kannalta Pasila ja Timbuktu ei ole kovin kaukana toisistaan Miten postia saadaan helsingissä?

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä voi tehdä, että saisi postia edes kilometrin päähän asuinpaikasta helsingissä? Oikeesti posti ei tähän pysty. Onko yksityisten palveluiden  käyttö ainoa vaihtoehto? Onko julkisten palveluidenn tehostamionenen, sitä, että ei ole palveluita lainkaan, ja se Pasilan piste on todi tehokaas, koska siella on asiakkaita koko ajan?

Vierailija
2/75 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa kotiinkuljetuksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti kehottaa nykyään hakemaan lähetykset suoraan lähettäjältä. Ei henkilökunta rasitu.

Posti vaatii kuitenkin postimaksut kaikista lähetyksistä.

Vierailija
4/75 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on siis perustettu oma huone jossa on postilokerot, mutta silti postit kääntyy. Miotä voi tehdä?

Vierailija
5/75 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Tosin ei ole pelkästään Postin ongelma. Tilaamieni pakettien noutopiste vaihtelee joka kerta ja voi ilmeisesti olla mikä tahansa postin toimisto, K-market tai Matkahuolto kantakaupungin alueella ja aina menee koko päivä pakettia hakiessa. (Oma osoite Etu-Töölö 00100).

Vierailija
6/75 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö se teidän talokohtainen lokero postin listauksella, että on ylipäätään postin oma?

Vierailija
7/75 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on siis perustettu oma huone jossa on postilokerot, mutta silti postit kääntyy. Miotä voi tehdä?

Kysy postista.

Vierailija
8/75 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis meillä on ihan oma tasloyhtiönm postinumero johon tavarat tilattu. Lähipostiti on lakkautettu Matkaa tuonne minne tavarat käännetty on paljon, kun asun vallilassa. Voi vaan kuvitella. mitätämä toiminta on muuaalla, jos homma ei toimi edes pääkaupunkiseudulla. Pointti se, että edes se oman postinumeron perustaminen ei pelasta tätä paskalta, kun jhokun kääntää ne postiti muualle.

Vierailija
9/75 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Helsingissä jättänyt tavarat hakematta jos menee liian kauas. Jospa ne liikkeet alkaisivat valittamaan niin tehoaisi ehkä paremmin kuin asiakkaan valitus..

Vierailija
10/75 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole autoa milla hakea. Käytännössä sitten pakko tilata sitten  K- kauppaan tai muuhun, koska posti ei pysty hoitamaan asiaa. Siis oikeasti ymmärrettättökö, paljonko harmittaa, kun on perustettu lokerikot ja niille oma postinumero, ja silti postit menee samaan paikaan, minkäm välttämiseksi nämä on perustettu.

Vierailija
11/75 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähin automaatti on 100 metrin päässä. Joulun tilauksista yksikään ei sinne mahtunut mutta lähiärrältä oli noudettavissa kyllä. Yksi päätyi parin kilometrin päähän mutta muuten olivat kaikki lyhyen matkan päässä. Tuo yksi kauemmas päätynyt olisi kyllä ollut ikävä hakea kävellen, jos olisi ollut painava paketti, kun sinne ei mene kotoa julkisetkaan. Onneksi oli kevyt paketti, joka olisi kyllä mahtunut postilaatikkoonkin.

Isoin ongelma noissa lähetyksissä on ihmiset, jotka eivät hae heti pakettejaan,vaan odottavat päiviä ennenkuin jaksavat noutaa ne.

Vierailija
12/75 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis meillä on ihan oma tasloyhtiönm postinumero johon tavarat tilattu. Lähipostiti on lakkautettu Matkaa tuonne minne tavarat käännetty on paljon, kun asun vallilassa. Voi vaan kuvitella. mitätämä toiminta on muuaalla, jos homma ei toimi edes pääkaupunkiseudulla. Pointti se, että edes se oman postinumeron perustaminen ei pelasta tätä paskalta, kun jhokun kääntää ne postiti muualle.

Meillä maalla posti tuo paketit suoraa kotiin ja jättää kuistille suojaan sateelta ja tuulelta. Ei tarvitse edes olla vastaanottamassa. Erittäin hyvä palvelu, ottavat myös S-koon paketit ja kirjeet mukaansa meidän laatikosta, ei tarvitse edes poistua kotoa.

Vierailija
13/75 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole autoa milla hakea. Käytännössä sitten pakko tilata sitten  K- kauppaan tai muuhun, koska posti ei pysty hoitamaan asiaa. Siis oikeasti ymmärrettättökö, paljonko harmittaa, kun on perustettu lokerikot ja niille oma postinumero, ja silti postit menee samaan paikaan, minkäm välttämiseksi nämä on perustettu.

Onko ehkä niin, että mun pitäisi tehdä muutoilmoitus siihe talouhtiön postilokeroon? Postipakeetti homnma on kyllä vakava. Jokainen joka sitä helssingin pyöräilybaanaakin käyttää, tietää, että about 10% knataa postipaketteja pääpostista kotiin. Onko tässä kaupingissa 2 postia nykyään? Itse tiedän pasilan ja pääpostin. Eihän missään kehitysmaassa homma toimi näin huonosti.

Vierailija
14/75 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä itäiseen Helsinkiin tilattu lähetys löytää itsensä jatkuvasti Lauttasaaren perukoilta. Yllättävän veemäistä lähteä sieltä sitä hakemaan vaikka metro on sitä helpottanutkin.

Vierailija
15/75 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko OmaPosti-käyttäjä ja oletko asettanut lokerosi noutopisteeksi OmaPostiin. Minulla  menee vaitsemaani postin lokeroon kaikki paketit.  Tämän lokeron olen valinnut siksi, että sinne on hyvät liikenneyhteydet. Verkkokaupassa tosin valitsen sen myös aina noutopaikaksi, jos vain saatavilla.

Mikäli ostos on iso  tai painava ja hankalasti kuljetettava, valitsen kotiinkuljetuksen.  Joskus lokeroon ei mahdu, ne ovat joko täynnä noutamattomia tavaroita tai paketti on niin iso, ettei se mahdu lokeroon, vie posti paketin lähipostiini, joka on  noin 1 km päässä. 

Muilla kuljetusyhtiöillä kuin postilla on enemmän ollut niitä tapauksia, että paketti viedään jonnekin hornan tuuttiin, jonne pitää mennä kahdella bussilla.  Niistähän ei aina tiedä missä niiden pick up pisteet ovat. 

Vierailija
16/75 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, täällä ohjautuu paketit ”lähimpään” postiin 6 km päähän, jos ei ole tarkkana. Pitää laittaa osoitteeksi oman osoitteen sijasta lähikaupan postipiste (huom. ei automaattia!) niin saattaa välttyä tältä reissulta.

Vierailija
17/75 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on taloyhtiön oma automaatti ja sinne saa tosi hyvin paketteja. Voisiko teillä olla liian pieni, että on aina täynnä tai ihmiset eivät hae nopeasti pois? Siitä kannattaa muistutella asukkaita. Mutta kannattaa huomioida myös että ulkomaiset paketit eivät tule noihin automaatteihin, ei taloyhtiön eikä postinkaan. Samoin kirjeet, eli ne missä ei ole seurantanumeroa.

Vierailija
18/75 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noistattelen Ap:n hommaa. On kuitenkin selvää, että tämä pngelma kosketaaa lukuisia ihmisiä, ja ja käytännön ongelmat osuu pahimmin vanhuksiin. Johonkin triplsn  K Kauppaan ei ole kun  1 ratikkayhteys. Ei ole logistisesti hyvässä paikassa kun ei se junalija merkitse postin vastaanottajien kannalta mitään.

Vierailija
19/75 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä ne kaikki lokerot koko ajan täynnä? Minun posti ohjautuu myös aika usein toiseen paikkaan, koska se ei mahdu sinne minne olen tilannut. Eli jotkut urpot eivät hae postiaan joten koko systeemi kärsii.

Vierailija
20/75 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä olet määrittänyt omaksi noutopisteeksi? Mulle tule Helsingissä ihan moitteetta kaikki paketit siihen noutopisteeseen jonka olen valinnut (automaatti). Ainoastaan isot toimitukset saattaa mennä postiin ja ne tilaan yleensä kotiinkuljetuksella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan