Postipakettia ei saa lähelle kotia Helsingissä
Lähipostiti on lakkautettu, ja taloyhtiöön on jopa perustettu oma lokero postille, meillä on siis oma postinumero. Silti mulle tulee sitten tälläinen "Läöhetys käännetty pasilaan triplaan homma". Siis mun kannalta Pasila ja Timbuktu ei ole kovin kaukana toisistaan Miten postia saadaan helsingissä?
Kommentit (75)
Olen saanut paketit läheiseen K-Supermarketiin tai omalla kadulla olevaan K-Marketiin.
En koskaan tilaa lokeroon, tilaan aina kaupan palvelupisteeseen.
Tutun paketti piti viedä Eiraan, mutta päätyi Roihuvuoreen Itä-Helsinkiin.
Teille Helsingin ulkopuolella asuville, jotka ihmettelette kun täällä valitetaan, että joutuu paketin hakemaan muualta päin kaupunkia, haluan selventää asiaa.
Asun Vuosaaressa eli Itä-Helsingissä. Täällä toki Postilla on palvelupiste ja useitakin automaatteja eri paikoissa.
Kuitenkin, varsinkin kiireisempien sesonkien, aikaan, kuten joulua ennen, paketti voi mennä kauaskin.
Saan ilmoituksen, että pakettini on mennyt Kauppakeskus Triplaan Pasilaan.
Jos lähden sitä sieltä hakemaan julkisilla liikennevälineillä, ensin metrolla ja loppumatkan bussilla, niin minulla voi mennä yhteen suuntaan noin 45 minuuttia. Aikaa menee myös mm. bussin ja metron odotteluun, ruuhkabussissa istumiseen jne.
Sitten jos paketti on vielä iso, niin aika vekkulia on sitä kuljetella ahtaassa bussissa. Ei sinne sen kanssa mahdu.
Jos tähtää hiljaisempaan kulkuaikaan, niin ehkä sitten.
Eli olisi tärkeää, että paketin voisi hakea riittävän läheltä täälläkin. Lisäksi kaikilla ei ole autoa, joten pelkkien julkisten kulkuvälineiden varassa olevan, voi olla hankalaa hakea paketti vain muutamankin kilometrin päästä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä Helsingissä pakettien tilaaminen on kyllä ärsyttävää. Asun ostoskeskuksen lähettyvillä, ja tässä on valehtelematta varmaan 20 erilaista pakettien noutopaikkaa ihan vieressä. Juuri joulun alla matkustin toiselle puolelle kaupunkia ensin metrolla ja sitten jollain bussilla seudulle, jolla en ollut koskaan käynyt, hakemaan pakettiani jostain lähiön K-kaupasta. Kaikkein eniten raivostutti, että lähettävä verkkokauppa oli lähettänyt tilaukseni kahdessa erässä, toinen erä tuli sinne samaan kaukaiseen K-kauppaan seuraavana päivänä.
Minä olen tällaisissa tapauksissa yleensä soittanut Postille ja sanonut, että se paketti pitää saada lähemmäs. Yleensä se onnistuu. Viimeksi olivat kiikuttaneet paketin toiselle puolelle Helsinkiä, jonne minun autottomana olisi pitänyt mennä junalla, metrolla, bussilla ja kävellen, sekä sama kotiin päin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä olet määrittänyt omaksi noutopisteeksi? Mulle tule Helsingissä ihan moitteetta kaikki paketit siihen noutopisteeseen jonka olen valinnut (automaatti). Ainoastaan isot toimitukset saattaa mennä postiin ja ne tilaan yleensä kotiinkuljetuksella.
Epäilen nyt, ettei nämä valittajat ole osanneet määritellä itselleen Oma Postiin vastaanottopistettä.
Tietysti ongelma on niillä, jotka eivät näitä osaa käyttää, mutta tilaavatko he verkkokaupoista.
Kotimaisista verkkokaupoista pystyy valitsemaan lokeron ja joistakin virolaisistakin. Muista maista ei onnistu, pohjoimaista tulee useimmiten PostNordin kautta, joilla joitakin pakettiautomaatteja. Jollei vieressä ole jotain noutopistettä tai postia, voivat viedä minne vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä olet määrittänyt omaksi noutopisteeksi? Mulle tule Helsingissä ihan moitteetta kaikki paketit siihen noutopisteeseen jonka olen valinnut (automaatti). Ainoastaan isot toimitukset saattaa mennä postiin ja ne tilaan yleensä kotiinkuljetuksella.
Epäilen nyt, ettei nämä valittajat ole osanneet määritellä itselleen Oma Postiin vastaanottopistettä.
Tietysti ongelma on niillä, jotka eivät näitä osaa käyttää, mutta tilaavatko he verkkokaupoista.
Kotimaisista verkkokaupoista pystyy valitsemaan lokeron ja joistakin virolaisistakin. Muista maista ei onnistu, pohjoimaista tulee useimmiten PostNordin kautta, joilla joitakin pakettiautomaatteja. Jollei vieressä ole jotain noutopistettä tai postia, voivat viedä minne vaan.
Ei se lokeron valitseminen auta, jos se on täynnä, ja posti keksii, että viiteenkymmeneen lähimpään ei toimiteta (ehkä nekin ovat täynnä), mutta toisella puolella kaupunkia on kyllä tilaa.
Sama ongelma. Asun Vallilassa, ja kaikki, ihan kaikki Postin kautta tilaamani menee aina Triplaan.
Minulla ei ole sinnepäin mitään asiaa ja matka himasta Triplan postipisteelle ja takaisin sisältäen joka kerta pitkän jonotuksen vie noin 1-1,5h. Ei myöskään kiinnosta pätkääkään kauppakeskuksissa asiointi.
Kotiinkuljetuksen tilaaminen ei auta yhtään. Maksan itseni kipeäksi ja mitä tapahtuu? Sovittua kuljetusaikaa ei noudateta vaan kotiin tulee lappu, että paketti on noudettavissa Triplasta. Isoa pakettia en edes saa kuljetettua sieltä ilman taksia (15€).
Eli taatusti en tilaa enää mitään Postin kautta. Nopeampaa ja helpompaa mennä kauppaan ostamaan mitä tarvitsen.
Lisäksi siellä triplassa on aina 2 teiniä töissä ja jono. Ei edes kehtaa antaa sitä palautetta, sille nuorelle, joka on siellä töissä. 'w kun sitä palautetta ei pääse antamaan sille oikealle henkilölle kun harvoin, ja silloinkin se witutuspiikki on jo ohi.
Meillä on 3 postipistettä alle puolen kilometrin päässä. Kaikkiin saa tilattua ja tulevat perille. Lähin on 50m päässä.
T. Etelä-Helsinki
Niinpä niin, NIINPÄ NIIN.
Oletkos nyt aivan varma että puhut POSISTA etkä esimerkiksi jostain hassusta KURIIRISTA? NE EIVÄT NIMITTÄIN OLE SAMOJA ASIOITA. POSTI TARKASTAA AINA VOIKO TOIMITUSPISTEESEEN VIEDÄ.
Nyt olisi sinun aika lopettaa jo toi postin moittiminen ja kuriirien mainostaminen. Todennäköisesti teet aivan tietoisesti tätä, mutta jos et, niin VOI SAATANAN SAATANAN SAATANAN SAATANAN SAATANAN SAATANA... Että säälin sinua...
T:Ex-Postiukko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähin automaatti on 100 metrin päässä. Joulun tilauksista yksikään ei sinne mahtunut mutta lähiärrältä oli noudettavissa kyllä. Yksi päätyi parin kilometrin päähän mutta muuten olivat kaikki lyhyen matkan päässä. Tuo yksi kauemmas päätynyt olisi kyllä ollut ikävä hakea kävellen, jos olisi ollut painava paketti, kun sinne ei mene kotoa julkisetkaan. Onneksi oli kevyt paketti, joka olisi kyllä mahtunut postilaatikkoonkin.
Isoin ongelma noissa lähetyksissä on ihmiset, jotka eivät hae heti pakettejaan,vaan odottavat päiviä ennenkuin jaksavat noutaa ne.
Kannatatko sitten, että noutoaikoja lyhennettäisiin entisestäänkin. Vastahan posti ne lyhensi kahdesta viikosta viikkoon. Olisiko nyt sitten sopiva aika noutamiseen vaikkpa kaksi päivää ja lähetys sen jälkeen palautuu lähettäjälle.
Jos ne paketit vaikka hakisi sieltä ilman mitään uhkailuja heti, kun ilmoitus tulee, eikä vasta viimeisenä päivänä. Joulun alla monet postin ja Matkahuollon noutopisteet laittoivat erillisiä toiveita, että paketit noudettaisiin heti, jotta kaikki saisivat pakettinsa lähelle. Viikko on ihan hyvä aika noudolle, jos sattuu vaikka sairastumaan tai paketti onkin toimitettu hankalan matkan päähän mutta suurimman osan paketeista voisi hakea 24 tunnin sisällä. Eihän ne paketit yllättäen tule.
Hakisin heti, jos saisin sen pakettini tuohon lähikaupan automaattiin 100 m päähän. Olen varmaan aina hakenut sieltä heti saapumispäivänä, joskus heti ilmoituksen saatuani. Mutta kun kuskaavat ne ihan muualle, niin eipä tule lähdettyä heti sinne. Varmaan ne kauan seisoskelevat paketit ovat niitä alunperin "väärään" automaattiin kuskattuja.
En usko. Monesti olen tuossa lähikaupan pihalla nähnyt kun rouvat tai mikseivät herratkin hakevat paketteja autoilla kauppareissun yhteydessä. En ole oikeastaan nähnyt kenenkään hakevan sieltä pelkkää pakettia. Joten voin hyvin kuvitella siellä automaatissa muhivan paketteja helposti useamman päivän kun aika harva kuitenkaan joka päivä kaupassa käy. Ja tämähän on osa sitä ongelmaa tietyillä alueilla. Ihmiset eivät ole valmiita tinkimään omasta mukavuudestaan jotta homma toimisi kaikkien kohdalla jouhevammin.
Täällä suurin osa käy tuossa lähikaupassa ilman autoa. Eri puolilta tätä aluetta ihmiset valittelevat, että miksi paketit menee aina naapurikaupunginosaan. Sieltä pitää auton kanssa hakea, mutta enpä käy siellä koskaan ostoksilla ja lähes kaikille täällä asujille se on väärässä suunnassa oleva paikka eli harva ylipäätään kulkee sinne päin, siksipä sieltä haku jää usein viime tippaan. Paljon parempi vaihtoehto olisi yhtä kaukana oleva hypermarket, missä on automaattien lisäksi myös postin piste, mutta ei niitä meidän paketteja sinne koskaan viedä, jos toimituspaikaksi on valinnut tuon lähikaupan. Siispä monesti valitsen tuon isomman paikan postin paketteja varten, kun siellä kuitenkin tulee käytyä useamman kerran viikossa. Tuohon lähikauppaan saan kuitenkin muiden toimittajien paketit, kun tulevat takahuoneeseen automaatin sijaan. Ikävämpiä ovat sellaiset paikat, jotka eivät ilmoita toimittajaansa, voi vain valita toimituspaikan. Olen tilannut samasta paikasta useamman kerran ja olen valinnut toimituspaikaksi lähikaupan. Jos posti sattuu toimittaan paketin, se on aina viety väärään paikkaan, mutta jos toimittajana on ollut toinen firma, niin silloin saan tuosta lähikaupasta.
Onko tämä nyt siis niin, että posti kippaa vaan niitä paketteja minne sattuu, kun ei ole henkilökuntaa viedä niitä perille? Postilla on ollut yt neuvotteluja jatkuvasti ja ihmisiä on potkittu ulos. Johdolla isot optiot ja tahkotaan rahaa. Jos tätä tapahtuisi jossain kehitysmaassa, niin joku voisi luulla korruptioksi. Palvelut huononee, palkolliset vähenee ja pienilukuinen eliitti kuorii voitot.
Vierailija kirjoitti:
Oletkos nyt aivan varma että puhut POSISTA etkä esimerkiksi jostain hassusta KURIIRISTA? NE EIVÄT NIMITTÄIN OLE SAMOJA ASIOITA. POSTI TARKASTAA AINA VOIKO TOIMITUSPISTEESEEN VIEDÄ.
Nyt olisi sinun aika lopettaa jo toi postin moittiminen ja kuriirien mainostaminen. Todennäköisesti teet aivan tietoisesti tätä, mutta jos et, niin VOI SAATANAN SAATANAN SAATANAN SAATANAN SAATANAN SAATANA... Että säälin sinua...
Unohdit tyynykarjaisun!
Vierailija kirjoitti:
Niin siitähän on juuri kyse, että posti ilmeisesti tarkistaa, että ei voi viedä ja vie sen sitten muualle. Ongelma on se, että asiakas ei voi vaikuttaa siihen, että missä se "muualla" sijaitsee, eikä se aina ole lähin toimipiste asiakkaan kodista. Ennen oli helppoa, kun oli posteja, mutta nykyään ei ole. Nekin mitä luulin posteiksi, ei ole posteja, vaan asiamiesposteja, jotka ilmoitti, että pitäisi olla yhteydessä postiin asiasta. Luultavasti helsingissä on nyt yksi postikonttori, joka on pääposti.
Vierailija kirjoitti:
Teille Helsingin ulkopuolella asuville, jotka ihmettelette kun täällä valitetaan, että joutuu paketin hakemaan muualta päin kaupunkia, haluan selventää asiaa.
Asun Vuosaaressa eli Itä-Helsingissä. Täällä toki Postilla on palvelupiste ja useitakin automaatteja eri paikoissa.
Kuitenkin, varsinkin kiireisempien sesonkien, aikaan, kuten joulua ennen, paketti voi mennä kauaskin..
Minäkin ihmettelen asiaa, sillä itse asun Helsingissä ja 100 %:sti olen saanut pakettini sinne minne tilaan.
Pasila… ei mulla muuta.