Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskauskiloja maks 8, tavoite

Vierailija
22.04.2015 |

ei ainkaan yli 10kg menisi. Nyt on raskausviikko 18 menossa eikä ole yhtään vielä paino noussut. Toki niitä kiloja tulee ihan vauvankin myötä, mutta pyrin siihen, että kiloja tulisi 6, maksimissaan 8, ei ainakaan yli 10kg saa tulla painoa!

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle ei tullut yhtään niitä läski- kiloja, tottakai lapsi ja vesi painaa, mutta siis pysyvää painoa ei tullut kun katoin mitä suuhuni laitoin ja liikuin

Vierailija
22/27 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tavoite! Muista kuitenkin että loppuraskaudessa kertyy usein paljon nestettä kroppaan, älä sen takia vähennä syömistä äläkä huolestu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 19:11"]

Hyvä tavoite! Muista kuitenkin että loppuraskaudessa kertyy usein paljon nestettä kroppaan, älä sen takia vähennä syömistä äläkä huolestu.

[/quote]

Niin kertyy ja turvotus on ihan normaalia. Ap

Vierailija
24/27 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan paino, lapsivesi, istukka, äidin lisääntynyt verimäärä, mahdollinen nesteturvotus jne kaikki lisäävät sitä painoa. Rasvaakin on hyvä tulla muutama kilo imetyksen varalle. Joku 15kg on täysin normaalia painonnousua.

Vierailija
25/27 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös 10 kg "yläraja" mitä saa tulla, nyt 30+2 ja 6 kg tullut. Hyvinkin saatan pysyä tavoitteessa ;)

Ekassa raskaudessa lihoin 20 kg ja 5 kg jäi kummittelemaan. Olen lyhyt, 164 cm, että tuollainen 5 kg ylimääräistä näkyy kyllä heti. Oli kokoajan olo että olen vieraassa kropassa. No, tulin raskaaksi kun esikoinen oli 7 kk. Imetin koko raskausajan. Painoin 55 kg toisem raskauden alkaessa, synnyttämään mennessä 59 kg, viikko synnytyksen jälkeen 48 kg eikä kropassani ollut merkkiäkään raskaudesta, paitsi maidon täyteiset rinnat.

Nyt edellisestä raskaudesta on 3 v, lähtöpaino oli 51 kg ja tällä hetkellä tosiaan sen 57. Syön terveellisesti ja monipuolisesti, herkuttelen silloim tällöin, liikunta suht vähäistä kun en töiden jälkeen jaksa. Nyt en imetä ketään, joka pitäisi painon nousun kurissa ja pelkäsinkin, että kerään taas sen 20 kiloa kuin esikoisen odotuksessa, joten olen todella tyytyväinen tähän tilanteeseen.

Joku aikaisempi sanoi, ettei painon nousuun voi itse vaikuttaa, olen eri mieltä, hyvin pitkälle voi. Jotkut ottavat sen asenteen, että nyt ollaan raskaana, liikunta saa jäädä ja suuhun saa laittaa mitä huvittaa, koska painon "kuuluukin nousta". Itse olen saanut vain kehuja neuvolassa tässä ja viime raskaudessa kun en mässäile sokerivauvaa!! Juurikin näillä sanoilla.

Vierailija
26/27 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:23"]

Mulla myös 10 kg "yläraja" mitä saa tulla, nyt 30+2 ja 6 kg tullut. Hyvinkin saatan pysyä tavoitteessa ;) Ekassa raskaudessa lihoin 20 kg ja 5 kg jäi kummittelemaan. Olen lyhyt, 164 cm, että tuollainen 5 kg ylimääräistä näkyy kyllä heti. Oli kokoajan olo että olen vieraassa kropassa. No, tulin raskaaksi kun esikoinen oli 7 kk. Imetin koko raskausajan. Painoin 55 kg toisem raskauden alkaessa, synnyttämään mennessä 59 kg, viikko synnytyksen jälkeen 48 kg eikä kropassani ollut merkkiäkään raskaudesta, paitsi maidon täyteiset rinnat. Nyt edellisestä raskaudesta on 3 v, lähtöpaino oli 51 kg ja tällä hetkellä tosiaan sen 57. Syön terveellisesti ja monipuolisesti, herkuttelen silloim tällöin, liikunta suht vähäistä kun en töiden jälkeen jaksa. Nyt en imetä ketään, joka pitäisi painon nousun kurissa ja pelkäsinkin, että kerään taas sen 20 kiloa kuin esikoisen odotuksessa, joten olen todella tyytyväinen tähän tilanteeseen. Joku aikaisempi sanoi, ettei painon nousuun voi itse vaikuttaa, olen eri mieltä, hyvin pitkälle voi. Jotkut ottavat sen asenteen, että nyt ollaan raskaana, liikunta saa jäädä ja suuhun saa laittaa mitä huvittaa, koska painon "kuuluukin nousta". Itse olen saanut vain kehuja neuvolassa tässä ja viime raskaudessa kun en mässäile sokerivauvaa!! Juurikin näillä sanoilla.

[/quote]

Sama juttu. Viimeksi oltiin positiivisia, kun ei ollut kiloja tullut ollenkaan, rv 18. Sanottiin, ettei tarkoitus olekaan kerätä kiloja raskausaikana. Myös toisen synnytyksen jälkeisessä jälkitarkastuksessa terkkari ja lääkäri ihmetteli kun ei yhtään kiloja ollut jäänyt, joillekin kun jää kuulemma jopa se 10-20kg. ap

Vierailija
27/27 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 18:32"]

Mammareksia. Oma ulkonäkö tärkeämpää kuin vauva, onneksi olkoon järjen jättiläiset. Jollette siis ole reilusti ylipainoisia jo valmiiksi.

[/quote]

Kävin ylipainon rajalla 5 vuotta sitten (70kg), laihdutin 55 kiloon (bmi 20). En halua paisua raskausaikana, joten vaa'an lukema ei saa ylittää 65 kiloa. Lapsen syntymän jälkeen tätä noudattaen olisin noin 60-kiloinen ja sen kestän, isompia lukemia en! Laihduttaminen oli nimittäin tällaiselle sokerihiirelle niin suuri haaste :(