Mitä mieltä ihmisistä jotka saikuttavat paljon?
En tarkoita jotain pitkäaikaissairautta vaan milloin on infektio, milloin rokoteoireet, vatsa kipeä, pää kipeä, väsyttää, masentaa jne. Harva se viikko joku päivä-pari poissa.
Kommentit (37)
Miks tarvis olla mielipide toisesta ihmisestä jonkun sen toiminnan perusteella?
Henkilö jolta löytyy aina joku tekosyy saikuttaa, jatkuva saikuttaminen pitäisi olla hyväksyttävä irtisanomis syy
Vähän ehkä surullista jos on niin useasti kipeänä :(
Vierailija kirjoitti:
Vähän ehkä surullista jos on niin useasti kipeänä :(
Kaikkea käytetään tekosyynä että voidaan laiskotella ja tehdä jotain mukavampaa kuin töitä
Hoitsut johtavat selvästi saikuttamislomia silti kehtaavat vaatia lisää palkkaa. Noloa.
Kun paikkaat vuodesta toiseen joka viikko saikulla olevaa työkaveria, alkaahan se rassata. Sijaisia ei ole, joten poissaolevan työt hoitaa muut.
Kelaan että on joku piilevä sairaus, työuupumus, masennus, huono vastustuskyky tms. Jos edes huomaan. Ei kiinnosta muiden ihmisten asiat niin harvoin tulee mun tietoon et joku on nimenomaan saikun takia pois töistä.
Minun mielestä tämä on vähentynyt kymmenen viimeisen vuoden aikana. Suuret ikäluokat olivat pahimpia. Yhdessäkin duunipaikassa pystyttiin ennustamaan sään perusteella, onko eräs äijä hakemassa saikkua perjantaina. Painui nimittäin mökilleen viettämään pitkää viikonloppua.
Eräs syöpätoipilas tuli "nollaamaan" sairauslomasaldonsa jotta pääsi kelan korvauksilta duunin maksamille sairauslomapalkoille. Saikku alkoi tasan sinä päivänä kun se oli taloudellisesti kannattavinta. Katselin tätä kitkuttelua ja pystyin ennustamaan eläköitymisenkin päivän tarkkuudella.
Onhän näitä tapauksia: "alkava flunssa", selkäkipuinen valamassa itselleen lattiaa, viikon kestävä nuha lapsella jne.
Mietin mikä ihmisellä todellisuudessa on hätänä. Monesti tällaiset leimataan lusmuiluksi, mutta entäpä jos joku on pahoinpidelty eikä halua tulla näyttämään ruhjeitaan julkisesti ja hän elää väkivaltaisessa suhteessa, josta ei pääse kuin kuoleman kautta pois. Pahimmat mustelmat kun vaalenneet sen verran, että paksulla meikillä saa piiloon ja eikun töihin. Tai kärsii niin pahasta ahdistuksesta ettei kykene töihin, mutta ei itse, eikä kukaan muukaan tunnista tilaa. Milloin hengittelee vessassa töissä, milloin jää kotiin asian vuoksi. Kaikki ei läheskään aina ole sitä miltä näyttää tai vaikuttaa. Monenlaista hel**ttiä on ympäröivässä maailmassa ja jopa ihmisten, jotka luulee tuntevansa kaikkien ja kuitenkaan ei kenenkään nähtävissä.
Mä joudun olee suht paljon poissa, kuukaudessa melkein enemmän viikkoja kun poissaoloja on vs ei ole. Noh, syynä on ihan vaan kunnan koronaohjeistukset hoitajille. Päänsärky: koronatestii, oireeton vrk kotona. Nuha, sama homma. Auta armias jos yskäiset.
Itsellä pieniä lapsia, joten näitähän tulee.
Mun havainto taas on, että etätyö on tehnyt sen, että kukaan ei kehtaa olla saikulla. Melkein pääkainalossa roikutaan palavereissa. Samoin, jos lapset kipeänä, niin töitä tehdään se mitä pystytään. Konttoriaikaan selvemmin jäätiin pois, jos töihin ei kyennyt.
Ainakin meillä töissä saikuttamiset vähenisi huomattavasti jos tietyt sairastelijat harrastaisivat edes jonkinlaista liikuntaa niin ei olisi vähän väliä niska-/hartiaongelmia ja siitä johtuvaa päänsärkyä, heikotusta, huimausta jne. Lounaaksi vedetään vielä jotain pullamössöä ja valitetaan kun ei jakseta ja työ uuvuttaa. Ei ole ihme niillä elintavoilla.
Ja ihan itse toitottavat kahvihuoneessa saikkujensa syyt eli väkisinkin ne tiedetään.
Ajattelen, että on huono immuniteetti ja/tai paljon stressiä tai unen puutetta ja elää hankalaa vaihetta elämässään. Ei ole työkaverin vika jos hänelle ei palkata tuuraajaa tai ei ole varauduttu tällaisiin riskeihin vaan huonoa johtamista. Toivon, että toipuu ja pääseepian takaisin kiinni normaaliin elämään. Kenelle hyvänsä voi tulla tällaisia vastoinkäymisiä ja toivon itselleni empatiaa jos minulle käy noin. Vaan taidan valitettavasti olla ajatuksineni vähemmistöä. :(
Ajattelen, että jokainen ihminen on yksilö. Toiset saattavat oikeastikin sairastaa paljon ja toiset keksivät sairauksia, jotta saavat saikkua.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin meillä töissä saikuttamiset vähenisi huomattavasti jos tietyt sairastelijat harrastaisivat edes jonkinlaista liikuntaa niin ei olisi vähän väliä niska-/hartiaongelmia ja siitä johtuvaa päänsärkyä, heikotusta, huimausta jne. Lounaaksi vedetään vielä jotain pullamössöä ja valitetaan kun ei jakseta ja työ uuvuttaa. Ei ole ihme niillä elintavoilla.
Ja ihan itse toitottavat kahvihuoneessa saikkujensa syyt eli väkisinkin ne tiedetään.
Älä vaan mene sanomaan tätä niskakipuiselle, hän menee mieluummin lääkäriin kuin vaivautuu tekemään itse jotain huonolle ryhdilleen. Joo, tiedän että on olemassa ihmisiä, joilla on reuma, kuluma tms., mutta valtaosalla ei ole.
Mun entisessä työpaikassa oli yksi nainen, joka "sairastui" aina silloin kun tiedossa oli hänen inhoamiaan työtehtäviä tai inhokkivuoro. Yllättävän usein äkillinen sairastuminen tapahtui myös esim. Jouluaaton aattona tai heti loman jälkeen.
Ärsyttäähän se. Itse en ole koskaan (kirjaimellisesti) sairaana, ja saan silti saman palkan kuin työkaveri, joka saikuttaa useamman päivän kuukaudessa. Kuinka ollakaan, ne migreenit ja kuumeet nousevat aina viikon kiireisimpänä ja työläimpänä päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ihan itse toitottavat kahvihuoneessa saikkujensa syyt eli väkisinkin ne tiedetään.Älä vaan mene sanomaan tätä niskakipuiselle, hän menee mieluummin lääkäriin kuin vaivautuu tekemään itse jotain huonolle ryhdilleen. Joo, tiedän että on olemassa ihmisiä, joilla on reuma, kuluma tms., mutta valtaosalla ei ole.
Mun entisessä työpaikassa oli yksi nainen, joka "sairastui" aina silloin kun tiedossa oli hänen inhoamiaan työtehtäviä tai inhokkivuoro. Yllättävän usein äkillinen sairastuminen tapahtui myös esim. Jouluaaton aattona tai heti loman jälkeen.
Mistä sinäkään muiden asioista tiedät TOTUUDEN. Voisikos hänenkin diagnoosinsa olla yleistynt ahdistuneisuuhäiriö, johon ei saa kunnollista apua ja haaskat ympärillä vaan raakkuu lusmuilusta. Saikuta itse jos olet niin kateellinen.
Kateeksi käy oikeastaan, itsellä kun ei ole uskallusta saikuttaa.