Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäilen että minulla on dementia

Vierailija
03.01.2022 |

Mulla esim. dialogitaidot menee tuusannuuskaksi kun en muista jotakin sanaa tai ilmausta, tai sitten unohdan asioita helposti tai saatan impulsiivisesti lipsahtaa väärän sanan. Olen lisäksi huono keskustelemaan. Saatan vahingossa toistaa ilmaisuja ja sanoja, tai käytän puhuessani outoa ja väärää lauserakennetta.

Mitä sanotte?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ikää mulla vaa 15

-ap

Vierailija
2/7 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja ikää mulla vaa 15

-ap

Ei oo dementiaa. Kuulostaa aika normaalilta. Jos se on häiritsevää niin ehkä AD/HD on todennäköisempi kuin dementia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on toimintakykysi laita muuten? Kykenetkö käyttämään tietokonetta, älypuhelinta, verkkopankkia? Suoriudutko tavanomaisista laskutoimituksista? Pystytkö hoitamaan sovitut tehtävät? Löydätkö perille ulkona liikkuessasi vai eksytkö helposti? Opitko uudet asiat yhtä nopeasti kuin muutkin ihmiset?

Dementia on laaja-alaista, sinulla vaikeudet liittyvät lähinnä kommunikaatioon ja puheeseen. Sinuna hakeutuisin ensimmäiseksi MMSE-testiin, jatkotutkimuksia voi miettiä sen perusteella.

Vierailija
4/7 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen unohdellut viime kuukausien aikana sanoja ja tänään unohdin ensimmäistä kertaa varmaan 25 vuoteen pankkitunnuksen avainluvun, vaikka olin sitä käyttänyt 10 minuuttia sitten. Unohdetut sanat ovat ihan tavallisia, mutta kestää kauan ennenkuin nousevat mielenpäälle. Toivon ettei ole merkki jostain pahemmasta.

N46

Vierailija
5/7 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko viettänyt puolet elämästäsi voimisteluttaen peukaloa? Siinä on jäänyt puheenkehitys kesken. Ei muuta kuin treenaamaan. 

Näin aikuisena, täytyy todeta että nuoremmat ikäluokat tekevät tuota paljon. Lauserakenne omituinen, vääriä sanoja. Toisteluakin moni näkyy harrastavan, oma poikani apinoi sitä juutuupista ja pitää hienona. 

Lue kaunokirjallisuutta, kasvaa sanavarasto ja kielen taju. Puhu vaikka ääneen yksinäsi silloin kun ei juttukaveria ole. Minä nuorena treenasin vieraita kieliä niin, mutta nyt olisi monen syytä tehdä äidinkielellään sama. 

Vierailija
6/7 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten on toimintakykysi laita muuten? Kykenetkö käyttämään tietokonetta, älypuhelinta, verkkopankkia? Suoriudutko tavanomaisista laskutoimituksista? Pystytkö hoitamaan sovitut tehtävät? Löydätkö perille ulkona liikkuessasi vai eksytkö helposti? Opitko uudet asiat yhtä nopeasti kuin muutkin ihmiset?

Dementia on laaja-alaista, sinulla vaikeudet liittyvät lähinnä kommunikaatioon ja puheeseen. Sinuna hakeutuisin ensimmäiseksi MMSE-testiin, jatkotutkimuksia voi miettiä sen perusteella.

Ai anteeksi, oletkin alaikäinen lapsi. Käy puhumassa kouluterveydenhoitajan kanssa.

Vierailija
7/7 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen unohdellut viime kuukausien aikana sanoja ja tänään unohdin ensimmäistä kertaa varmaan 25 vuoteen pankkitunnuksen avainluvun, vaikka olin sitä käyttänyt 10 minuuttia sitten. Unohdetut sanat ovat ihan tavallisia, mutta kestää kauan ennenkuin nousevat mielenpäälle. Toivon ettei ole merkki jostain pahemmasta.

N46

Oletko nukkunut miten ja onko stressiä tai muuten ruuhkaa vuosissasi? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan