Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teinin luokanvalvoja väittää että tytöllämme on anoreksia

Vierailija
22.04.2015 |

Soitti tänään. Tyttö ei kuulemma käy kouluruokailussa. Kysyin sitten teiniltä että pitääkö open epäilykset paikkansa niin sanoi että ei syö koska kouluruoka on niin paskaa. Onko opettajilla liian vähän töitä kun tuommoisista pitää soitella...

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun syömishäiriöni alkoi juuri noin, jätin kouluruokailut väliin ja kun vanhemmille soitettiin sanoin että ruoka on pahaa. Pyydä tytärtäsi pakkaamaan  ja syömään eväät ruokalassa jos ei pidä ruoasta.

Vierailija
2/61 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Olen kyllä huomannut, että soittelevat huomattavasti turhemmistakin asioista kuin huolesta oppilaan terveydestä. Kuten esim tekemättömistä läksyistä ja tunnilta myöhästelemisistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin oli kuule minullakin muka, terkkari väitti minun valehtelevan kun kerroin syöväni kotona kuin hevonen. Olen edelleen painoindeksiltäni 19 ja tunnen oloni terveeksi. Kuraattori ja terkkari soitteli kotiin vanhemmille ja pyysivät mukaan kokouksiin.

Vierailija
4/61 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit kiitollinen että opettaja on huolissaan (=kiinnostunut ja välittää) lapsestasi. Koulussa on varmaan nähty ennenkin syömishäiriöisiä.

Vierailija
5/61 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 17:57"]Minun syömishäiriöni alkoi juuri noin, jätin kouluruokailut väliin ja kun vanhemmille soitettiin sanoin että ruoka on pahaa. Pyydä tytärtäsi pakkaamaan  ja syömään eväät ruokalassa jos ei pidä ruoasta.
[/quote]
Koulun ruokalassa ei saa syödä omia eväitä. Ja en kyllä usko että tolla mitään anoreksiaa on kun kotona syö ihan hyvin. On nyt n. 165cm pitkä ja painaa ehkä 55-60kg.

Vierailija
6/61 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen asenne sinulla...luulisi, että vanhemmat olisivat tyytyväisiä siitä, että lapsen tilanteesta tiedotetaan kotiin heti, jos joku alkaa huolestuttaa.

Vierailija
7/61 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outoa, että sua ei kiinnosta enempää se, miten sun lapsellasi menee. Itse olisin kiitollinen jos lapseni luokanvalvoja soittaisi liittyen johonkin lastani kosvkevaan huolenaiheeseen, pitipä se paikkansa tai ei. Aina lapsi ei kerro kaikkea vanhemmalle.

Vierailija
8/61 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 18:00"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 17:57"]Minun syömishäiriöni alkoi juuri noin, jätin kouluruokailut väliin ja kun vanhemmille soitettiin sanoin että ruoka on pahaa. Pyydä tytärtäsi pakkaamaan  ja syömään eväät ruokalassa jos ei pidä ruoasta. [/quote] Koulun ruokalassa ei saa syödä omia eväitä. Ja en kyllä usko että tolla mitään anoreksiaa on kun kotona syö ihan hyvin. On nyt n. 165cm pitkä ja painaa ehkä 55-60kg.

[/quote]

mikä laki kieltää?

Vierailija
9/61 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokanvalvoja on tuskin oikea ihminen tekemään diagnoosia teinin tilasta, mutta ehkä asiaa kannattaa harkita ja seurata. Ottaa vaikka terkkariin tai koululääkäriin yhteyttä ja keskustella.

Vierailija
10/61 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 18:00"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 17:57"]Minun syömishäiriöni alkoi juuri noin, jätin kouluruokailut väliin ja kun vanhemmille soitettiin sanoin että ruoka on pahaa. Pyydä tytärtäsi pakkaamaan  ja syömään eväät ruokalassa jos ei pidä ruoasta. [/quote] Koulun ruokalassa ei saa syödä omia eväitä. Ja en kyllä usko että tolla mitään anoreksiaa on kun kotona syö ihan hyvin. On nyt n. 165cm pitkä ja painaa ehkä 55-60kg.

[/quote]Jos anoreksia on alkuvaiheessa, paino ei ehkä ole laskenut niin alas. Ja onhan muitakin syömishäiriöitä kuin anoreksia. Minusta ainakin olisi huolestuttavaa jos meidän teini ei söisi koulussa. Koulupäivähän on aika pitkä, ja koululounasta on vaikea korvata millään muulla.

Vierailija
11/61 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei edes salaatit ja näkkäri kelpaa niin onhan se vähän huolettavaa.

Vierailija
12/61 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tyttö ei voi mennä sinne ruokalaan ja syödä salaattia, näkkäriä ja maitoa...onko nekin paskaa?

Ja aika ihme jos KAIKKI kouluruoka on paskaa. Seuraa nyt kumminkin tyttöä vähän tarkemmin josko olisi joku laihdutushömppä menossa joka sitten helposti lipsahtaa överiksi. Anoreksiahelvettiä tuskin haluat...

Vierailija
13/61 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 17:59"]Niin oli kuule minullakin muka, terkkari väitti minun valehtelevan kun kerroin syöväni kotona kuin hevonen. Olen edelleen painoindeksiltäni 19 ja tunnen oloni terveeksi. Kuraattori ja terkkari soitteli kotiin vanhemmille ja pyysivät mukaan kokouksiin.
[/quote]

Huoli on jo suuri

Vierailija
14/61 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anorektikot ovat melkoisen eteviä puhujia ja harhauttajia. Minä olisin kiittänyt opettajaa huolenpidosta.

Jos ei olekaan anoreksia, huokaise helpotuksesta. Se on kuolemaan johtava sairaus hoitamattomana.

15/61 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei koulussa saisi syödä omia eväitä? Ei nyt ehkä karkkia tai muutakaan vastaavaa, mutta leipä, hedelmä tai vaikka välipalapatukka? Ihmeellistä toimintaa. Kai diabeetikot sentään saavat syödä omia eväitään? Miksei siis anorektikkokin? Olettaen, että tytölläsi olisi anoreksia. Toisaalta, jos hän syö kotona normaalisti, niin eiköhän hän ole ihan terve.

Vierailija
16/61 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 18:00"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 17:57"]Minun syömishäiriöni alkoi juuri noin, jätin kouluruokailut väliin ja kun vanhemmille soitettiin sanoin että ruoka on pahaa. Pyydä tytärtäsi pakkaamaan  ja syömään eväät ruokalassa jos ei pidä ruoasta.
[/quote]
Koulun ruokalassa ei saa syödä omia eväitä. Ja en kyllä usko että tolla mitään anoreksiaa on kun kotona syö ihan hyvin. On nyt n. 165cm pitkä ja painaa ehkä 55-60kg.
[/quote]

Paitsi maa ehkä...

Vierailija
17/61 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 18:08"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 18:00"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 17:57"]Minun syömishäiriöni alkoi juuri noin, jätin kouluruokailut väliin ja kun vanhemmille soitettiin sanoin että ruoka on pahaa. Pyydä tytärtäsi pakkaamaan  ja syömään eväät ruokalassa jos ei pidä ruoasta.
[/quote]
[/quote]

Paitsi maa ehkä...
[/quote]

Painaa ehkä?

Vierailija
18/61 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä syömishäiriö ole painosta kiinni, normaalipainoisellakin saattaa olla olla ongelma. Oli miten oli, olisit kiitollinen siitä että opettajia kiinnostaa lapsesi vointi.

Vierailija
19/61 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa syömättömyys on todella yleistä nykyään. Ruokailu jätetään väliin muidenkin kuin laihduttamisen vuoksi, esim. sosiaalinen tilanne /ruokala on ahdistava tai sosiaalinen paine (kun muut ei syö koulussa, en syö minäkään). Joka tapauksessa lapsesi syömättömyyteen on jokin syy ja siitä sinun kannattaisi teinisi kanssa jutella. Anoreksiaa ei noilla mitoilla diagnosoida, toki alkavaa syömishäiriötä ei voi sulkea pois. terv. psyk.sh

Vierailija
20/61 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="K" time="22.04.2015 klo 18:06"]Miksei koulussa saisi syödä omia eväitä? Ei nyt ehkä karkkia tai muutakaan vastaavaa, mutta leipä, hedelmä tai vaikka välipalapatukka? Ihmeellistä toimintaa. Kai diabeetikot sentään saavat syödä omia eväitään? Miksei siis anorektikkokin? Olettaen, että tytölläsi olisi anoreksia. Toisaalta, jos hän syö kotona normaalisti, niin eiköhän hän ole ihan terve.
[/quote]
Ei oikeasti saa, muiden takia.. Ystävä sairasti, ja sai syödä opettajien huoneessa tai terkkarin luona jos oli paikalla.