Kun palkoista neuvotellaan kuka neuvottelee työttömien korvauksista?
Ei oikeen riitä 540 euroa korvauksena työttömyydestä suomen hintatasolla.
Kommentit (268)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus neuvottelee kehys- ja budjettiriihissään.
Millä ihmeellä ne siellä herra ja rouvakerhossa kuvittelee että 540 euroa riittää mihinkään? Miten on mahdollista ettei 600 000 työttömien asioita kukaan edusta?
Minun mielestä kelpo korvaus sohvalla makaamisesta.
Löytyisi varmaan helposti esim. siivoustyötä yli kaksinkertaisella rahalla.Kelpo korvaus kun riittää hädin tuskin muutamaan laskuun?
miksi veronmaksajien pitäisi maksaa muutama sinun lasku? maksa itse laskusi.
ainahan te työnvieroksujat voitte mennä lakkoon ja lakata olemasta työttömiä, kunnes yhteiskunta suostuu maksamaan teille lisää loistukea
Vierailija kirjoitti:
Kuka neuvottelisi minun vetonmaksajan kanssa, miksi tuöstäni viedään koko ajan enemmän veroja ja samaan aikaan tuhansia työpaikkoja, jonne ei muka saada työntekijää? Ne paikat täyttyisivät heti, kun lopetetaan tämä hyysääminen.
Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia, eläkeläisten hoitokoteja 5 miljardia, eläkeläisten terveydenhoitoa 6500 vuodessa / 1 eläkeläinen ja eläkeläisiä on miljoona kuusisataa tuhatta. Lisäksi 200000 eläkeläistä saa asumistukea, lisäksi eläkeläisille maksetaan kodinhoitajia, kelatakseja, lääkkeitä (lääkekatto 600), palveluseteleitä.
Työttömyyskorvauksia maksetaan 4,9 miljardia ja osa työttömistä tekee töitä työttömyyskorvauksella.
Jos nykytilanteessa joku työnantaja ei saa työntekijöitä, ei ole heitä ansainnutkaan. Esimerkiksi rakennusalalla työsuojelu on repsahtanut muutamassa vuodessa ihan naurettavaksi. Ei kukaan halua kuolla keuhkosyöpään ennen eläkeikää sen takia, että pöly- yms. riskejä ei edes kartoiteta.
Miksi työttömille tulee 3 kuukauden karenssi jos ei suostu työmarkkinatuella hyllyttämään kauppoihin tavaroita.
Eikös siellä Uudessakaupungissa irtisanota porukkaa syksyllä?
Työttömien korvauksista neuvottelevat ammattiliitot, ihan samalla tavalla kuin palkoista, jos kuuluu oman alansa ammattiliittoon.
Tosin, nyt on trendikästä kuulua vain Loimaan Kassaan, josta saa ansiosidonnaista päivärahaa, mutta kukaan ei aja työttömän tai työssäkäyvien palkkoja. Tämä ilmiö on ollut jo kauan Suomessa, toisin kuin muualla maailmassa. Jopa Kiinassa palkansaajan haluavat kuulua ammattiliittoon, mutta Suomessa uskotaan yksilölliseen työpaikalla sopimukseen.
Nykyään neuvottelupöydässä on vain työnantajien edustavat, sillä lähes kaikki työnantajan kuuluvat oman alansa työantajaliittoon, yrittäjäjärjestöihin, EK, jopa hallituksessa on oma ministeri - elinkeinoministeri.
Itsekin kuulun Loimaan kassaan ja pikku hiljaa ymmärrän,miksi suomalaisten palkansaajien ostovoima on heikko, jopa korkeasti koulutettujen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus neuvottelee kehys- ja budjettiriihissään.
Millä ihmeellä ne siellä herra ja rouvakerhossa kuvittelee että 540 euroa riittää mihinkään? Miten on mahdollista ettei 600 000 työttömien asioita kukaan edusta?
Minun mielestä kelpo korvaus sohvalla makaamisesta.
Löytyisi varmaan helposti esim. siivoustyötä yli kaksinkertaisella rahalla.Kelpo korvaus kun riittää hädin tuskin muutamaan laskuun?
miksi veronmaksajien pitäisi maksaa muutama sinun lasku? maksa itse laskusi.
Luuletko että en ole ikinä ollut töissä??
Ei se riitä edes välttämättömiin menoihin.