Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä niissä pienten lasten korviksissa on niin kamalaa?

Vierailija
22.04.2015 |

Ja miksi se viha roihuaa vain tämänkaltaisella palstoilla eikä oikeassa elämässä?

Meidän tytöllä on ollut nyt reilu puoli vuotta korvikset. Ikää hänellä on 1v8kk. Korut ovat suloiset. Siinä syy miksi ne on laitettu. Korvisten laiton jälkeen lueskelin mm.täältä toinen toistaan vauhkompia keskusteluja siitä, kuinka korvikset on verrattavissa tyttöjen ympärileikkaukseen tai pahoinpitelyyn. Puoliksi huvittuneena ja puoliksi järkyttyneenä jäin odottamaan, koska joku alkaisi räyhäämään päin naamaa tai tekisi lastensuojeluilmoituksen korvisten takia. No, tähän mennessä negatiivisin kommentti on ollut tasoa: "en mä omalle laittaisi, mutta ihan sama mitä muut tekee". Lähinnä ihmiset ovat olleet kiinnostuneita siitä, miten tyttö on pärjännyt korvisten kanssa ja onko olleet helppohoitoiset jne. Muutama on sanonut, että olisivat itsekin käyneet laittamassa tytöllekin, mutta mies ei ole suostunut. 

Niin, ja koska sillä on tällä palstalla jotain väliä, olemme miehen kanssa molemmat akayeemisesti koulutettuja. Ja niin ovat olleet kaikki ne naisetkin, jotka ovat tyttärelleen korviksia haaveilleet.

Kommentit (95)

Vierailija
62/95 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 14:18"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 14:11"]Mä otatin korvikset 15-vuotiaana. Reiät eivät koskaan parantuneet, vuotivat vain mätää. Vieläkin niitä välillä särkee, vaikka en ole pitänyt korviksia vuosiin. Jos joku aikuinen olisi aiheuttanut minulle tuollaisen vamman, vetäisin turpiin. Nyt voin vain syyttää itseäni. [/quote] Otit tietenkin kultasepällä. :D

[/quote]

Kyllä. Ei siihen aikaan niillä leveysasteilla lävistysstudioita ollut. Haluatko selittää, miksi hymiö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä suostutaan edes laittamaan alle kouluikäiselle korviksia? Meidän tyttö on kohta 6 eikä missään suostuta laittamaan. On pyytänyt kohta pari vuotta melkein päivittäin. Minun puolestani voisi korvat reijittää ihan hyvin. Sain itsekin nappikorvikset alle 6-vuotiaana.

Vierailija
64/95 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 14:18"]Mun käsitykseni mukaan vai Martina Aitolehden tapaiset henkilöt haluavat käyttää vauvaa asusteena; en ole oikeassa elämässä nähnyt korvakoruvauvoja kuin itä-helsingin huonommilla alueilla - ei suomenruotsalaiset tai kantakaupunkilaiset tunnu pitävän sitä mitenkään kivan näköisenä. 

Haluaisin kysyä mitä tarkoitat akateemisella koulutuksella? Siis yliopistotutkintoa? Sekään ei vielä paljoa kerro ihmisestä, voithan sinä olla vaikka tälläinen humanisti kuin minä :D
[/quote]

Minä VTM ja mies KTM.

Vierailija
65/95 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 14:19"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 14:12"]Mäkin olisin enemmän sen tatuoinnin kannalla, ei ainakaan voi leikeissä revetä pois. Sattuu tasan yhtä kauan kuin sen korviksenkin laitto ja saa laserilla pois.

Entäs jos mä pitäisin suloisena sitä, että saisin laittaa pieniä hakaneuloja vauvan ihoon? Eihän ne mitään satu, kun ei muakaan. Kivan näköset ja lapsi saa itse ottaa ne pois sitten vanhempana jos haluaa. Ihan vaa ku näyttää kivalta.

Rei'ittäisittekö myös koiran tai muun lemmikin korvat? Miksei eläimelle saisi muka tuottaa samaa kipua ulkonäön vuoksi mitä omalle vauvalle? Onko se koira tai kissa jotenki arvokkaampi?
[/quote]

Entäs kotieläimien sirutukset? Sterilisaatio? Meinaatko, että nämä kaikki ovat kivuttomia, vaikka korvaan ei reikää pistetäkään?
[/quote]
Aivan, sirutus ja sterilisaatiohan tehdään lemmikille vain ja ainoastaan esteettisistä syistä...

Vierailija
66/95 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 14:27"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 14:18"]Mun käsitykseni mukaan vai Martina Aitolehden tapaiset henkilöt haluavat käyttää vauvaa asusteena; en ole oikeassa elämässä nähnyt korvakoruvauvoja kuin itä-helsingin huonommilla alueilla - ei suomenruotsalaiset tai kantakaupunkilaiset tunnu pitävän sitä mitenkään kivan näköisenä. 

Haluaisin kysyä mitä tarkoitat akateemisella koulutuksella? Siis yliopistotutkintoa? Sekään ei vielä paljoa kerro ihmisestä, voithan sinä olla vaikka tälläinen humanisti kuin minä :D
[/quote]

Minä VTM ja mies KTM.
[/quote]

Tarkoitatko siis WTM?

Vierailija
67/95 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 14:19"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 14:12"]Mäkin olisin enemmän sen tatuoinnin kannalla, ei ainakaan voi leikeissä revetä pois. Sattuu tasan yhtä kauan kuin sen korviksenkin laitto ja saa laserilla pois. Entäs jos mä pitäisin suloisena sitä, että saisin laittaa pieniä hakaneuloja vauvan ihoon? Eihän ne mitään satu, kun ei muakaan. Kivan näköset ja lapsi saa itse ottaa ne pois sitten vanhempana jos haluaa. Ihan vaa ku näyttää kivalta. Rei'ittäisittekö myös koiran tai muun lemmikin korvat? Miksei eläimelle saisi muka tuottaa samaa kipua ulkonäön vuoksi mitä omalle vauvalle? Onko se koira tai kissa jotenki arvokkaampi? [/quote] Entäs kotieläimien sirutukset? Sterilisaatio? Meinaatko, että nämä kaikki ovat kivuttomia, vaikka korvaan ei reikää pistetäkään?

[/quote]

Verrataan nyt mieluummin vaikka lemmikkien korvien ja häntien typistyksiin, kun niissä motiivitkin ovat samat.

Vierailija
68/95 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 14:25"]

http://www.tinyblessings.com/media/catalog/product/cache/4/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/h/e/heart-silhouette-3-cz-baby-wearing-earrings.jpg onhan tää nyt yli söpö

[/quote]

Kamala. Heti pistää silmään nuo isot korvikset, ja kuinka ne on runnottu vauvaparan korvista läpi.

Vierailija
69/95 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 14:30"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 14:25"]

http://www.tinyblessings.com/media/catalog/product/cache/4/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/h/e/heart-silhouette-3-cz-baby-wearing-earrings.jpg onhan tää nyt yli söpö

[/quote]

Kamala. Heti pistää silmään nuo isot korvikset, ja kuinka ne on runnottu vauvaparan korvista läpi.
[/quote]
Jos asiallisessa lävistysliikkeessä tehty, niin ei todellakaan runnota mitään korua läpi, toisin kuin ammutut korvikset.

Vierailija
70/95 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 13:50"]

Eihän tästä ole mitään kansalaisaloitteita tehty, vaan vastattu ap:lle jonka koulutuksessa ei selvästikään ole paljoa käsitelty eettisiä kysymyksiä. Olen asunut maassa, jossa tytöille laitettiin heti laitoksella reiät, koska mikään ei ollut kauheampaa kuin että tyttövauvaa ei olisi tunnistettu tytöksi. En jaksa tapaa sen suuremmin paheksua, mutta hyvänä vanhemmuutena en sitä pidä. Paitsi että lapselle tuotetaan kipua, vaikka vain väliaikaista, vanhempien turhamaisuuden takia, tulevat myös tulehdusriskit ja ikuiset arvet. Kyllä niitä arpia tosiaan elämässä tulee, ilman että vanhemmat erikseen niitä teetättävät. Ap miehineen on tehnyt lapsensa puolesta päätöksen muokata hänen vartaloaan ilman lapsen lupaa. Entä jos lapsi onkin transsukupuolinen? Miksi aivan pienen lapsen sukupuolta pitää korostaa, onko pienen tytön tehtävä olla söpö ja miellyttää silmää? En tarkoita tällä mitään äärimmäistä sukupuolineutraaliutta jossa tytöiltä kielletään nuket ja pojilta autot vaan sitä, että tarvitseeko tosiaan jo taaperoa tunkea siihen muottiin, missä ulkonäön merkitys ylikorostuu?

[/quote] Miksi sitten pienia tyttovauvoja pyntataan kamaliin pinkkeihin tylliunelmiin? Vauvako sita vaati? Enta ne harvoihin haituvahiuksiin teipatut rusetit, enemman ne tuottavat kipua kuin yhden kerran lavistys.

Minusta musta t-paita on ainoa asiallinen vaate tyttovauvallekin, kaikki muut vaatteet ovat huonoa vanhemmuutta ja lapsen kidutusta.

Vierailija
71/95 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 13:38"]Haaveilen tyttövauvasta. olen miettinyt tuota korvakoru asiaa, niin että ne olisi hyvä laittaa mitä pienempi on, sillä lapsen korva rustottuu kasvaessa. Ihan pienillä on vielä rustottomat pehmeät korvat. Itselleni sain reijät seitsemän vuotiaana ja voi sitä kipua!
Toisaalta en pidä korvakoruja juuri koskaan, joten reijät ovat turhat, mutta jos päätyisin laittamaan lapselle, niin mielummin mitä pienempi lapsi.
[/quote]

Korvalehdet ei rustotu. Vauvaa sattuu yhtä paljon kuin sinua

Vierailija
72/95 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ikinä kommentoisi päin naamaa että onpa tyhmä päätös laittaa korvikset pienelle lapselle, mutta voin silti olla sitä mieltä. Onpa minulla kaksi 4-vuotiasta tuttua lastakin joilla korvikset on. Lasten niitä esitellessään olen sanonut että ovat kauniit. Ja onhan ne ihan kauniit, mutta minun mielestäni kauniimpi olisi ilman.

Suurin syy kuitenkin niiden vastustamiseen on se että , jos korvikset laittaa, on aina olemassa se mahdollisuus että korva repeää. (Tunnen yhden kenellä revennyt)
Pienen lapsen pitää ennen kaikkea saada riehua, kiipeillä, nujuta jne ja siinä sattuu helposti vahinko. Siis tuo touhuaminen on tärkeämpää kuin nätiltä näyttäminen :)

Vierailija
73/95 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 14:32"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 13:50"]

Eihän tästä ole mitään kansalaisaloitteita tehty, vaan vastattu ap:lle jonka koulutuksessa ei selvästikään ole paljoa käsitelty eettisiä kysymyksiä. Olen asunut maassa, jossa tytöille laitettiin heti laitoksella reiät, koska mikään ei ollut kauheampaa kuin että tyttövauvaa ei olisi tunnistettu tytöksi. En jaksa tapaa sen suuremmin paheksua, mutta hyvänä vanhemmuutena en sitä pidä. Paitsi että lapselle tuotetaan kipua, vaikka vain väliaikaista, vanhempien turhamaisuuden takia, tulevat myös tulehdusriskit ja ikuiset arvet. Kyllä niitä arpia tosiaan elämässä tulee, ilman että vanhemmat erikseen niitä teetättävät. Ap miehineen on tehnyt lapsensa puolesta päätöksen muokata hänen vartaloaan ilman lapsen lupaa. Entä jos lapsi onkin transsukupuolinen? Miksi aivan pienen lapsen sukupuolta pitää korostaa, onko pienen tytön tehtävä olla söpö ja miellyttää silmää? En tarkoita tällä mitään äärimmäistä sukupuolineutraaliutta jossa tytöiltä kielletään nuket ja pojilta autot vaan sitä, että tarvitseeko tosiaan jo taaperoa tunkea siihen muottiin, missä ulkonäön merkitys ylikorostuu?

[/quote] Miksi sitten pienia tyttovauvoja pyntataan kamaliin pinkkeihin tylliunelmiin? Vauvako sita vaati? Enta ne harvoihin haituvahiuksiin teipatut rusetit, enemman ne tuottavat kipua kuin yhden kerran lavistys.

Minusta musta t-paita on ainoa asiallinen vaate tyttovauvallekin, kaikki muut vaatteet ovat huonoa vanhemmuutta ja lapsen kidutusta.
[/quote]

En ole kuullut että lapseen pistettäisiin reikiä samalla kun heidät puetaan pinkkiin tai että ruseteista jää elinikäiset arvet. Eivät ne hörhelöt omaa makuani vastaa, mutta ne eivät vahingoita lasta. Olen kiinnostunut lähinnä puolustamaan lasten itsemääräämisoikeutta sekä koskemattomuutta, joita kumpaakin taaperon lävistäminen rikkoo.

Ps. Sille lemmikkianalogiasta hermostuneelle jankkaajalle tiedoksi, että typistäminen on Suomessa kielletty esteettisten syiden vuoksi.

Vierailija
74/95 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 14:32"]

[/quote]

Taas kerran riemuitsen siitä, että mulla on pelkkiä poikia. Riittää kun pukee puhdasta ja leikkaa hiukset pois silmiltä, ei tarvitse kidutella korvare'illä tai teippiruseteilla.

Vierailija
75/95 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 14:37"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 14:32"]

[/quote]

Taas kerran riemuitsen siitä, että mulla on pelkkiä poikia. Riittää kun pukee puhdasta ja leikkaa hiukset pois silmiltä, ei tarvitse kidutella korvare'illä tai teippiruseteilla.
[/quote]

Mistä muuten tuollaisia teippirusetteja muka saa :D Ikinä kuullutkaan

Vierailija
76/95 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitatatko ap seuraavaksi lapsellesi napakorun? Varmasti lapsesi haluaa sellaisen viimeistään teini-iässä, kannattaa hommata se jo nyt koska napakoru ois niiiiiiiiin söpö pullealla lapsenvatsalla.

Vierailija
77/95 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 14:41"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 14:37"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 14:32"]

[/quote]

[/quote]

Mistä muuten tuollaisia teippirusetteja muka saa :D Ikinä kuullutkaan
[/quote]
Mun äiti laitto kakspuolisella teipillä mulle rusetin päähän, kun mut vietiin kuvattavaksi. :D

Vierailija
78/95 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuolla aiemmin ihmetteli, että sattuuko muka korvalävistysten ottaminen.
Minulla on huulilävistys, 3 tatuointia, kahteen kertaan otetut tavalliset korvikset sekä rustolävistys.

Voin kertoa, että korvareikien jälkihoito oli kaikista hankalinta. Ensimmäinen kerta lävistyspyssyllä sattui ja särki monta päivää, korviin ei voinut koskea enkä voinut kahteen vuoteen nukkua kyljelläni. Sitten niihin kehittyi mätäpaiseet, ja jouduin ottamaan uudet reiät lävistäjällä (joka oli huomattavasti vähemmän kivuliasta, mutta särky silti samanlaista), eikä toinen näistä ole edelleenkään vuosien jälkeen täysin parantunut - ainakaan niin että voisin pitää siinä mitään muuta materiaalia kuin titaania.

En väitä, ettäkö kaikilla olisi yhtä hankalaa kuin minulla, mutta tämä riski on olemassa, ja pidän sen ottamista järjettömänä. Ymmärrän, että korvikset ovat länsimaissa body modificationeista sosiaalisesti hyväksytyimmät, mikä aiheuttaa osassa ihmisiä "mutku mä haluuu-uuu-uuun"-reaktion. Voi olla, että jopa suurin osa pienistä tytöistä selviytyy ilman isompia ongelmia.

En voi ymmärtää vanhempia, jotka tiedostavat että aiheuttavat lapselleen elinikäiset arvet (joita hän ei ehkä halua), muokkaavat hänen kehoaan esteettisistä syistä (jota hän ei ehkä halua - lävistämättömiä löytyy paljon, ja he usein haluavat pysyä sellaisina, sekä aiemmin mainittu trans-aspekti), aiheuttavat kipua estetiikan vuoksi, ja aiheuttavat lapselleen terveysriskin kun pikkulapset harvemmin osaavat pitää huolta hygieniastaan, ja SILTI lävistävät lapsensa. Tuskin kehtaisin tällaiselle vanhemmalle suoraan sanoa että pidän sellaista typeränä, aivan kuten en kehtaa koiralleen huutavalle kaverillenikaan montaa kertaa sanoa, että toi positiivinen vahvistaminen on etologian tehokkain tieteellisesti todistettu menetelmä.

Vierailija
79/95 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 13:29"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 13:23"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 13:20"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 13:10"] No minusta tämä on vähän rinnastettavissa siihen että laitat lapsesta nettiin kuvia ILMAN HÄNEN LUPAANSA. Se on minusta perusteltu mielipide. Olet laittanut korvikset puhtaasti itsekkäistä syistä koska Sinusta ne ovat nätit, ei tyttäresi mielestä. Ei hän tuollaisesta vielä ymmärrä, ei hän osaa sanoa ei, silloin sinun olisi ehkä hyvä odottaa kunnes hän on tarpeeksi vanha sanomaan kyllä. Minusta on jotenkin käsittämätöntä että ihmiset luulevat lapsen olevan joku lelu jolle voi tehdä mistä lystää. Ihminen sekin on, oikeuksineen. Kivusta puhumattakaan. [/quote]   Kiitos. Ensimmäinen oikeasti järkevästi perusteltu mielipide. Silti pidän kuvien laittamista nettiin pahempana. Lapsestani ei ole yhtään kuvaa netissä. Niitä ei saa koskaan pois, korvikset saa. Mutta miksi niistä Facebookiin ladatuista sadoista kuvista ei koskaan nouse samanlaista myrskyä kuin korvakoruista? Ap.  [/quote] Voi luoja. 1. T u o t a t l a p s e l l e k i p u a 2. I k u i s e t j ä l j e t k o r v i s s a Eikö ne siellä korkealle koulutettavien laitoksessa opeta lukemista?

[/quote]

Kahden sekunnin itku, eikä korvikset vaivanneet sen jälkeen. Sen olisi varmasti huomannut. Ikuisia jälkiä ehtii tulla elämän aikana vaikka ja kuinka. Isompia ja rumempia kuin korvisten jäljet. Ap

[/quote]

Tuohan on hyvä peruste iskeä lapselta vaikka silmä mustaksi, koska isompia, rumempia ja pysyvämpiä jälkiä tulee kuitenkin ":)" hyvä ap....

Vierailija
80/95 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 14:48"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 13:29"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 13:23"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 13:20"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 13:10"] No minusta tämä on vähän rinnastettavissa siihen että laitat lapsesta nettiin kuvia ILMAN HÄNEN LUPAANSA. Se on minusta perusteltu mielipide. Olet laittanut korvikset puhtaasti itsekkäistä syistä koska Sinusta ne ovat nätit, ei tyttäresi mielestä. Ei hän tuollaisesta vielä ymmärrä, ei hän osaa sanoa ei, silloin sinun olisi ehkä hyvä odottaa kunnes hän on tarpeeksi vanha sanomaan kyllä. Minusta on jotenkin käsittämätöntä että ihmiset luulevat lapsen olevan joku lelu jolle voi tehdä mistä lystää. Ihminen sekin on, oikeuksineen. Kivusta puhumattakaan. [/quote]   Kiitos. Ensimmäinen oikeasti järkevästi perusteltu mielipide. Silti pidän kuvien laittamista nettiin pahempana. Lapsestani ei ole yhtään kuvaa netissä. Niitä ei saa koskaan pois, korvikset saa. Mutta miksi niistä Facebookiin ladatuista sadoista kuvista ei koskaan nouse samanlaista myrskyä kuin korvakoruista? Ap.  [/quote] Voi luoja. 1. T u o t a t l a p s e l l e k i p u a 2. I k u i s e t j ä l j e t k o r v i s s a Eikö ne siellä korkealle koulutettavien laitoksessa opeta lukemista?

[/quote]

Kahden sekunnin itku, eikä korvikset vaivanneet sen jälkeen. Sen olisi varmasti huomannut. Ikuisia jälkiä ehtii tulla elämän aikana vaikka ja kuinka. Isompia ja rumempia kuin korvisten jäljet. Ap

[/quote]

Tuohan on hyvä peruste iskeä lapselta vaikka silmä mustaksi, koska isompia, rumempia ja pysyvämpiä jälkiä tulee kuitenkin ":)" hyvä ap....
[/quote]

Miten nää on mitenkään verrattavissa? Nyt hei valoja päälle ihmiset! Tsiisus mitä pölvästejä täällä pyörii.