Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saakohan lääkäriltä jännitykseen lääkkeitä?

Vierailija
03.01.2022 |

Olen aloittamassa opiskelun ja mietin, että jännitykseen olisi hyvä propal ja joku pieni resepti bentsoa pahimman varalle.
Munasin eniten haluamani op paikan haastattelun paniikkikohtauksen takia.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa, esim propral on tosi hyvä ja vaaraton.

Vierailija
2/16 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoittavia ei kirjoiteta nykyään juuri lainkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkosta ilman reseptiä.

Vierailija
4/16 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kohtauksia usein? Silloin ois syytä aloittaa ihan päivittäinen mielialalääkitys, opiskelu ei onnistu jos panikkikohtauksia on vähän väliä.

Jos kohtauksia on ollut vaikka yks, ei tarvitse lääkitystä lainkaan, lähes jokainen saa sellaisen jossain vaiheessa elämäänsä. Ei sitä tarvitse hävetä, eikä se välttämättä toistu. Ihan hengitys harjoituksia voi opetella, ne yleensä on sellaista millä näistä oireista pyritään eroon.

Vierailija
5/16 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rauhoittavia ei kirjoiteta nykyään juuri lainkaan.

No siis tietty kirjoitetaan, mutta ei pieniin oireisiin, eikä ainoaksi lääkkeeksi mielellään, usein siinä on erilaisia mielialalääkkeitä ja sitten rauhoittava vielä tarvittaessa lisänä. Esim kaksisuuntainen mielialahäiriö on sellainen missä näin toimitaan, muuta sellainen ei ole mikään helppo sairaus. Ahdistushäiriö hoidetaan useimmiten Sari lääkkeellä.

Vierailija
6/16 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilisin itse ensin kaikki muut keinot ennen lääkkeitä.

Jos itsensä kouluttaminen kouluttaminen fyysisesti ja henkisesti ei tuota tulosta sitten lääke voi olla se vaihto ehto.

Heti lääkkeen ottaminen saattaisi sumentaa ainakin minut ongelman todellisesta aiheuttajasta kun olisin lääkihtemässä oireita.

Oireitten hoitaminen kun ei usein ratkaise itse ongelmaa.

Vierailija
7/16 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kokeilemaan meditaatiota, esim. Tee-äMmää! Erittäin helposti opittava, sikayksinkertainen proceduuri, jossa mielen sallitaan mantran avulla "sukeltaa" kohti rauhaisempia existenssin tasoja, ns. puhdasta, ajatuksetonta tietoisuutta, sanskritiksi mm. aatmaa, puruSa, turiiya, eli neljäs (tietoisuudentila), valvetietoisuuden, (REM)-unen ja syvän unen lisäksi.

Vierailija
8/16 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaat ajan lääkärille. Kerrot paniikkikohtauksista ja jännittämisestä, niin uskon että saat reseptin pahimman varalle,

Vierailija
9/16 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae benzoresepti lääkäriltäsi. Jordan Petersonkin käytti niitä kun tuli yht'äkkiä sarja rankkoja vastoinkäymisiä:

https://tinyurl.com/52xtyfr2

Vierailija
10/16 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen harkitsemaan uudelleen tuota benzoa.

Jordanihan melkein kuolikin lääkkeen komplikaatio oireisiin mikäli oma tytär ei olisi mennyt äärimmäisyyksiin ja kiikuttanut isäänsä maailman kolkkiin erikoislääkäritä toiselle samalla kun tartunnat maailmalla levisivät.

Jordan Petersonikin on kommentoinut omaa tilaansa ja kuinka tiedoton oli alan ammattilaisena

Benzon haitta vaikutuksista, saati siitä kuinka valtaosaisesti sen käyttäjäjistä (hyvin yleinen lääke kun on puhe mieleen kohdistuvista oireyhtymistä)

Päätyy käyttämään sitä liki koko elämänsä.

Ei tosin aina.

Suosittelen kuulemaan sen tarinan joko Jordanin omalta youtube kanavalta tai tyttärensä popgästistä.

Vierailija
11/16 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tavallaan kirjoitti:

Kokeilisin itse ensin kaikki muut keinot ennen lääkkeitä.

Jos itsensä kouluttaminen kouluttaminen fyysisesti ja henkisesti ei tuota tulosta sitten lääke voi olla se vaihto ehto.

Heti lääkkeen ottaminen saattaisi sumentaa ainakin minut ongelman todellisesta aiheuttajasta kun olisin lääkihtemässä oireita.

Oireitten hoitaminen kun ei usein ratkaise itse ongelmaa.

Mä ainakin toivon, että olisin jo sillon kouluaikoina mennyt lääkärille panikoinnin kanssa. Jos sinne kouluun ei pääse kohtausten takia, tai sieltä joutuu niiden takia lähtemään kesken päivän niin ei sitä hyvällä katsota. Nyt olen 34v, mulla ei ole ammattia ja oireilu on kroonistunut, joudun niitä rauhoittavia syömään muutenkin.

Propral ainakin on turvallinen ja monilla toimii ihan pelkästään se, ilman rauhoittavaa tai mielialalääkitystä. Panikointi helpottuu kun ei tarvitse pelätä, että se näkyy muille.

Tsemppiä ap!

Vierailija
12/16 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiseltä psykiatrilta saa ainakin jos ei julkiselta.

Ja suosittelen molempia.

Mun mielestä paljon parempi selviytyä lääkkeiden avulla kuin että välttelisi kokonaan tai tulisi jokin liian kova jännitys/kohtaus.

Vierailija
13/16 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa jotkut julkisuuden henkilöt ovat kertoneet, että ovat saaneet esiintymisjännitykseen mietoja beetasalpaajia.

Paniikkihäiriö ei kai kuitenkaan ole sama asia, kuin jännitys.

Eli kummasta ap nyt oikeasti kärsii? Aloitus on vähän epäselvä.

Vierailija
14/16 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että saa, voi olla ettei saa. Riippuu naamataulu(i)sta.

Jos jännitykseen auttaa verenpainelääke niin sitten auttaisi syvähengittelykin. Halvempaa ja helpompaa saada syvähengitettyä kuin lääkkeitä.

Vierailija
15/16 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut, hieman pitkä tarina mutta jos se edes jollekkin selkeyttäisi jotain.

Mikä kellekiin sopii parhaiten.

Itse olin äärettömän ujo ja vieraita ihmisiä pelkäävä tuohon 16 kesäisen poikaan asti. (Siitä loivasti parempaan päin.)

En pystynyt edes puhumaan kaupan kalatiskun myyjälle ilman että henkinen maailma repeäisi joten usein jäi mummon kuha fileet saamatta. Tuttujen seurassa puheet meni pelleilyksi kun ei osannut muulla tavalla tuoda itseänsä julki keskusteluissa.

Sinä vuonna muutama tapahtuma johti asiaan perehtymiseen ja lopulta melkoiseen muutokseen mielentilassa.

Oma äitini oli aina ollut tietoinen siitä että olin herkkä karkaamaan konflikti tilanteista jo ihan pienestä asti. En pitänyt omia puoliani missään määrin joten löysin itseni melkeimpä aina kasan alimmaisena, mikä johti sosiaalisten tilanteiden kartteluun.

Jälkeenpäin hymyilyttää jo kirjoittaessakin kuinka äiti ovelasti koulutti hiljalleen tappelemaan omastani ottamalla leikkaamani juusto siivuja nenäni edestä sanoen että nopeat syö hitaat.

Äidiltä meinasi melkein itku tulla kun ensimmäisen kerran 16v muksu nappasi juuston nopeasti takaisin toistaen samat sanat syödessään juuston nopeasti pois.

Toinen merkittävä muuttuja oli kiusaamis tilanne minkä jouduin selvittämään lähtökohtaisesti itse kiusaaja tyttöjen ja heidän vanhempiensa kanssa.

2 tyttöä olivat kiusanneet minua siihen hetkeen asti jo noin 6 vuotta ja kun tilanne lopulta laukesi, toinen tytöistä oli valehdellut omille vanhemmilleen että kiusaaja olisin ollut minä ja syy siihen miksi ei haluaisi mennä kouluun.

Se että mielen johteessa päätin mopolla ajaa tärisevien käsien kanssa kyseisen tytön koti pihaan puhumaan asiasta kotiin soiton jälkee merkitsi paljon. Onneksi kyseisen tytön äiti oli erittäin järkevä ihminen ja hän pystyi ymmärtämään erittäin itkuisen tökeröä selitystäni tapahtumista jonka hän sitten myös uskoi. Sotku selvisi ja tilanne päättyi haliin kiusaajan kanssa ja lähdin kotiin.

Sen jälkeen ei paluuta vanhaan enää ollut.

Aloin lisääntyvissä pätkissä miettimään mistä ujouteni saati siitä koituneet tökeröt tilanteet ja paniikki johtuivat ja lopulta tulin siihen tulokseen että vaikka suomalainen olinkin, en minä sitä osannut puhua niin että muut olisivat ymmärtäneet.

Oivallus johti perheen kanssa puhumisen harjoitteluun, ammattikoulun tullen enemmän kanssa käymiseen, ensimmäisiin kavereihin ja lopulta takaisin kalatiskille tilaamaan ne mummon kuha fileet vuosien jälkeen.

Ehkä en olisi stressannut läheskään niin paljon mitä pitempi reitti sai aikaan jos olin kävellyt suoraan lääkärille hakemaan apua lääkityksen muodossa mutta vaikka pelko ja ujous olisivatkin kenties näillä kadonneet, en välttämättä olisi koskaan saanut tarvittavaa potkua puhe taidon kehittämiseen jos olisin valinnut toisin. Olisinko vain päätynyt hoitamaan oireita? Siitä minun ongemani olivat kuitenkin lähtöisin.

Mutta jokainen täällä valitsee parhaimman reitin itselleen. Ei minun tuntemattoman mielipide heiluta valintojasi. Jaksamiasi AP:lle

-kukin tavallaan.

Vierailija
16/16 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Propralia saa. Bentsot voivat olla tiukassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän