Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuoden masentavin päivä - töihin joulupyhien jälkeen

Vierailija
03.01.2022 |

Muita joiden mielestä töihinpaluu joulupyhien ja lomien jälkeen on vuoden masentavin päivä? Uusivuosi itsessään on masentava juhla koska kaikki viime vuodelta jotenkin siirtyy menneeseen, mutta kaikista pahin hetki on mielestäni töihinpaluu.

En keksi muuta ajankohtaa vuodessa kun olisi yhtä kamalaa palata töihin. Joulun pyhät jotenkin vuoden hienoimpia ja juhlallisimpia hetkiä, monelle kuten itselle, se aika kun eniten aikaa nähdä lähisukulaisia kuten vanhempia ja sisaruksia. Ja muutenkin kaikki hienoudet kuten valot, ruoka ja joulun tunnelma yleisesti jota odottanut marraskuusta asti. Kesäloma ei ole mitenkään juhlallinen enkä itse yleensä edes pidä lomia putkeen kesällä.

Itselle tämä päivä tarkoittaa paluuta tylsään kaupunkiyksiöön ja stressaavaan töyhön taas valmiina odottamaan esimiehen haukkuja koska tehtäviä ihan liikaa. Korona vei viimeisetkin kaverikontaktit eikä kumppania löydy. Yksinasuvana ei varaa parempaan asuntoon. Jouluna sai ainakin nauttia vanhempien luona juhlallisuuksista. Joulunajan loppuminen aiheuttaa aina alakuuloa ja töihinpaluu vain korostaa sitä.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi etätyöläinen ja tekisi mieli vetää yliannoksen tai jotain nyt kun työt alkoi taas tänään 1,5 viikon loman jälkeen...

Vierailija
2/31 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdetaan! Olen pitkäaikaistyötön enkä pääse töihin vaikka haluaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalla muita jotka nyt tuskaisena palailee töihin?

Vierailija
4/31 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tunteen. Siksi olenkin nyt lomalla. Ehtii totutella arkeen. Teehän sinäkin ensi kerralla fiksu päätös.

Vierailija
5/31 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi viikolla vasta ja helmikuusta alkaakin 90 päivän lomautus.

Vierailija
6/31 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole lomia, eikä edes ollut vapaapäiviä senjälkeen, kun vuosi sitten eläkkeelle jäin.

Tätä samaa puurtamista jatkuvasti:)

Vierailija
7/31 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tunteen. Siksi olenkin nyt lomalla. Ehtii totutella arkeen. Teehän sinäkin ensi kerralla fiksu päätös.

Kieltämättä helpottaisi jos olisin ymmärtänyt ainakin vielä perjantain ottaa lomaa. Mutta oli jo aatonaatto sekä välipäivät joten lomapäiviä kului nyt jo monta.

ap

Vierailija
8/31 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kuitenkaan vaikuta pettyneeltä?

Vierailija
9/31 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluaaton aattona alkoi lomautus ja nyt paluu töihin. Ei täällä ole tyyliin ketään, kaikki autot melkeinpä lomautettuja. Hyvin vähän tavaraa jaettavana, on onneksi rento päivä tulossa. Mutta eilen illalla kyllä masensi...

Vierailija
10/31 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se. Mutta onneksi vasta viikon päästä!

Vierailija
11/31 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen helpottunut että pyhät viimein ohi. Ihanaa päästä takaisin arkeen. Yksin asun minäkin, joulu meni reissatessa eri sukulaisissa.

Vierailija
12/31 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suinkaan. Pidän työstäni.

Vierailija
13/31 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kutakuinkin sama tilanne kuin ap:lla mutta toisaalta jos olisin tämän kaiken paskan lisäksi vielä työtön, niin se se vasta masentavaa olisikin. Eli itse olen onnellinen, että minulla on edes työpaikka, vaikka ei se työnteko kauheasti nappaakkaan tällä hetkellä.

Vierailija
14/31 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mieli piristyy kun saa tuolla kinoksissa ajella. 

Vierailija
15/31 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kuitenkaan vaikuta pettyneeltä?

Talvikuukaudet on aina olleet meidän alalla hiljaisia ja ylimääräinen loma on ihan tervetullutta.

Vierailija
16/31 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä nukkunut yötä hyvin ja kissat halusi ulos / sisälle yöllä.... väsyttää suunnattomasti.

Myös 1,5 vkoa lomaillut; tänään otan hyvin rennosti.

Vierailija
17/31 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan pakota töihin se on ihan vapaaehtoisesta.

Vierailija
18/31 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla ahdisti jo kovasti ja nyt tuntuu, ettei saa oikein mistään kiinni. Lukemattomat sähköpostit ahdistaa. Etätöissä ollaan..

Vierailija
19/31 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni kutakuinkin sama tilanne kuin ap:lla mutta toisaalta jos olisin tämän kaiken paskan lisäksi vielä työtön, niin se se vasta masentavaa olisikin. Eli itse olen onnellinen, että minulla on edes työpaikka, vaikka ei se työnteko kauheasti nappaakkaan tällä hetkellä.

Esimiehen takia mietin usein että voisin olla työttömänä onnellisempi, ainakin olisi energia työnhakuun toisin kuin nyt kun työpäivän jälkeen energiat nollissa ainakin henkisessä mielessä. Joulukuussa on jotenkin helpompi olla töissä kun saa odottaa joulupyhiä. Nyt on pääsiäinen "vain" 3,5kk kuluttua.

ap

Vierailija
20/31 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kuluu ja aina ei voi olla lomalla.

Voisitko laittaa asuntoasi viihtyisämmäksi? Onko asunnon sijainti ei mieleinen?

Toisaalta joulun aika on ihanaa.

Olin joulun töissä, viime ti ykkösvapaa, kolme työpäivää ja nyt neljän päivän vapaa.

Odotin tätä vapaata, kun olin väsynyt jouluvalmisteluista, kyläilyistä ja vieraista.

Tsemppiä kaikille töihin ja elämään 🙂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä