Akvaarion omistajat, uiko vedessä koko ajan pikku hippusia?
Kuin pölyä tms ihan pientä purua? Onko suodatin huono jos on tälläisiä hippusia? Vai kuuluuko akvaarioon?
Kommentit (29)
Akvaarion pito kuulostaa vaikealta.
Kävin ostamassa tuon Eheimin Aquaballin. Nyt se on käynnissä ja tutkin auttaako hiukkasiin.
Olen nähnyt joissakin akvaarioissa hippusia ja eiköhän se ole ihan ok, jos ne eivät ala lisääntymään rajusti. Levänalkuja? Pieneliöitä? Yritä saada allas tasapainoon. Onko siellä aitoja kasveja? Niistä olisi etua.
Tänään akvaarion pohjalla on paljon vähemmän kakkaa ja hippusiakin on paljon vähemmän! Taisi olla hyvä ostos tuo suodatin!
Akvaario on taas täynnä hippusia, kuin siellä leijailisi kauheasti pölyä. Olen googlaillut ja googlaillut ja tullut siihen tulokseen, että ne ovat jonkinlaisia likoeläimiä, infusoria tms, onkohan niillä suomenkielistä nimeä.
Hoidoksi neuvotaan olla ruokkimatta kaloja 1-2 viikkoa, vettä ei saa vaihtaa sinä aikana.
Yritän tätä nyt, aamulla syötin vielä kaloja mutta nyt tulee ainakin viikon tauko.
Minulta on kuollut todella paljon kaloja ja epäilen noita hippusia syylliseksi. Netin mukaan hippuset heikentävät kaloja ja sitten ne kuolevat.
Kuulemma myös akvaarion uv-valo auttaa mutta se maksaa väh. 80 e eikä minulla ole ylimääräistä tälläiseen kokeiluun.
Ap
Ne hippuset vievät akvaariosta siis happea ja siksi kalat heikkenevät ja kuolevat :(
Ap
tsemppiä