Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapahtuuko teilläkin tätä? Mies sluibailee itsensä kaikista hommista.

Eijaksa
02.01.2022 |

Tässä joulun ja uv tienoilla totaalisesti menny hermo mieheen, joka välttelee tai tekee aivan vähimmäismäärän kodin perus kunnossapitoon liittyviä asioita ja käyttää ihme tekosyitä. Hän on ollut nyt vapailla muutaman viikon kun minä olen ollut töissä. Joulusiivousta, lumitöitä ym on ollut tässä ja olen olettanut ja toivonut, että hän ne tekisi kun aikaa on enemmän kuin minulla.
Lumitöitä ei suostu millään tekemään kun pyydän. Sanonut useamman kerran, että ei nyt kun sataa vielä lunta. Talvella nyt voi sataa useampi päivä putkeen lunta, pakkohan lumitöitä siinä välissä on tehdä. ? Vai miten muilla? Ainakin naapureiden pihat on ihan mintissä joka päivä. Ja hän halusi omakotitaloon asumaan, vaikka epäilin miten jaksaa ruohonleikkuu/lumityö rumbaa puhumattakaan muista okt kunnossapitotöistä.
Juuri kuulin, että hänen edellisenä siivouspäivänä hän oli vaan löhöillyt sohvalla syöden jäätelöä. Ihmettelinkin miten paljon siivottavaa vielä minulle jäi kun pääsin töistä. Ja tuolle siivoukselle oli dedis sinä päivänä kun miehen sukulaisia oli tulossa meille kylään. Mies lähti hakemaan sukulaisiaan kun minä hiki hatussa vielä järjestelin kotia. Totesi jälkeenpäin vain ettei ole hyvä siivoamaan.
Onko muillakin tällaista? Onko ehdottaa jotakin ratkaisuksi? En ole jättämässä miestäni. Olen useamman kerran ehdottanut, että palkataan joku tekemään lumityöt, ruohonleikkuu ja siivous. Mutta mieheni ei ole tähän vielä suostunut.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota siivooja ja lumitöihin apua. Näin itse tekisin ja siivooja meillä jo käykin kahden viikon välein. Lumityöt ei ole niin pahoja pääkaupunkiseudulla. Itse niitä jopa tykkään ja miehenikin niitä kyllä tekee. Siivous meillä takkuaa.

Viime talvena tuli lunta hieman yli puoli metriä Espoossa. Kyllä siinä oli kolaamista ihan kivasti.

Vierailija
22/39 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi katsoa tuollaista touhua yhtään ja ei tarvitsekaan, sillä valitsin viisaasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko harkinnut eroa

Vierailija
24/39 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen piston sydämessäni mutta naintihommiin olen aina valmis.

No niiden takia viimeistään kannattaa lopettaa vätystely, nimittäin nainen haluaa sitä, jota pystyy arvostamaan.

Vierailija
25/39 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuosta syystä me emme muuta omakotitaloon ikinä, olkoonkin miehen suurin unelma. Muuttaa sinne sitten yksinänsä tai ottaa uuden palvelijan, mä en taivu.

Juuri tuosta syystä en muuta ikinä miehen kanssa yhteen.

Vierailija
26/39 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta enemmänkin sitä, että nainen haluaa kaikkea muitten kustantama.

Vierailija
27/39 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin tämä alkoi?

Vierailija
28/39 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehen sukulaisia on tulossa käymään, niin tietenkin mies siivoaa. Sinuna olisin antanut kodin olla juuri sellainen kuin on ja todennut niille sukulaisille iloisesti, että Markolla oli koko päivä vapaata, hän on täällä jo kovasti siivonnut teitä varten. Ja sitten olisin iloisesti asetellut kahvikupit pöytään lehtikasojen ja tiskiinlaittamattomien astioiden lomaan käyttäytyen kuin sotku ei lainkaan häiritsisi.

Jos mies ei tee, niin se ei tee. Silloin miehellä ei ole puhtaita vaatteita, ei ruokaa eikä kukaan nouda hänen postiaan laatikosta, jos hän ei itse sitä tee.

Vierailija
29/39 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjoa kakkosta kotitöiden tekemisestä. 

ahaa,eli sullekki perunasurvinta *hanuriin!

Vierailija
30/39 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miehen laiskuus tuli tietenkin yllätyksenä ? Vasta, kun muutitte sinne omakotitaloon, lopetti mies kotityöt? 

Vierailija
31/39 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän on nyt sellaista mies sitä-mies tätä- hommaa. Otappa ihan itse vastuu ja tee joko itse tai osta ulkopuolisilta. Toinen vaihtoehto olisi jäädä vastuuttamaan miestä, ja kolmas erota, mutta nämähän eivät ole toimineet, tai et sellaista halua, joten viimonen vaihtoehto on sun tehdä itse. Joko fyysisesti tai rahalla.

Vierailija
32/39 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuosta syystä me emme muuta omakotitaloon ikinä, olkoonkin miehen suurin unelma. Muuttaa sinne sitten yksinänsä tai ottaa uuden palvelijan, mä en taivu.

Meillä taas vaimo uneksi omakotitalosta ja puutarhasta. Harjoittelimme rivitalossa, eipä kukkien hoito kiinnostanutkaan eivätkä muutkaan puutarhatyöt, joten emme asu omakotitalossa. Monesti on niin, että mies on laiska, jos ei tee, mitä vaimo katsoo tarpeelliseksi.

Vierailija
33/39 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtui joskus.

Noi on niitä eron merkkejä. Ei sun mies muutu. Voit koettaa itse muuttaa sun asennetta, ettei muka haittaa jos toinen ei osallistu huoltohommiin.

Vierailija
34/39 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies toimii noin, koska se voi. Hän voi aina luottaa, että kyllä äiti korjaa hänen jälkensä ja siivoaa sotkut. Teidän olisi aika keskustella miten mieslapsi on ajatellut tulevaisuutensa järjestää.

Vierailija
35/39 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miehen laiskuus tuli tietenkin yllätyksenä ? Vasta, kun muutitte sinne omakotitaloon, lopetti mies kotityöt? 

Mulle ei tullut yllärinä, koska miehen sinkkukämppä oli aina sotkussa, parta ajatmatta ja tukka pesemättä.

Hän tsemppasi kovasti kun muutettiin yhteen, mutta aina hänellä alkaa lipsumaan. Ensin jää kaapinovet auki, siis jokainen jonka avaa, sitten alkaa käymään suihkussa "huomenna" jne. Asiast puhutaan, ja mies alkaa taas kääntämään kelkkaansa. Tämä on ihan ikuinen polku, mutta hän on luvannut, ja minä olen luvannut, ja lupauksista on pidetty kiinni molemmat :)

Vierailija
36/39 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan ajattelit jatkaa miehen käytöksen mahdollistamista? Jos teet hommat kun hän jättää ne tekemättä, niin saat jatkaa tuota katkeraan loppuun asti. Jos mieheni jättäisi siivoamatta kuvaamassasi tilanteessa, niin minä olisin kävellyt ulos ja todennut, että en ole paikalla katsomassa, jos vieraita haluat sotkussa kestitä. Lumitöiden osalta sama, ilmoittaisin että minä tein eilen, sinä teet tänään. Vaihtoehtoisesti laitetaan asunto myyntiin ja muutetaan helppohoitoisempaan. Ja niin edelleen. Toki vaatimustaso kotitöiden osalta pitää olla yhdessä sovittu, mutta tämähän on varmasti hoidettu yhteenmuuton yhteydessä ennen mitään naimisiinmenoja?

No en haluaisi mahdollistaa tuota käytöstä, mutta en voi pakottaa eikä hommia voi jättää tekemättäkään, meillä on vauva jonka en halua elävän keskellä sotkuja. Vaatimustaso siisteydessä on eri, ja siksi minulla on ollutkin päävastuu siivousjutuissa kun olimme molemmat töissä ja silloin kun olin kotona vauvan kanssa ja se oli silloin ok. Mutta nyt tuntuu pöyristyttävältä olla vastuussa kaikesta, mistä olin kotona ollessakin, kun mies on nyt kotona ja minä töissä.

Miehen ostama omakotitalo, joten en oikein voi päättää myymisestäkään..

Vieraat olivat pidempään ja lähdinkin puoleksitoista vuorokaudeksi pois kotoa seuraavana aamuna. Siivosin kuitenkin.. mutta kestitä en jaksanut koko kyläily aikaa.

Vierailija
37/39 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ostat siivous ja piha-apua. Mies voi ne sitten ihan itse peruuttaa, jos onkin ehtinyt ne hommat jo tekemään. 

Vierailija
38/39 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alfa.

Vierailija
39/39 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapahtui joskus.

Noi on niitä eron merkkejä. Ei sun mies muutu. Voit koettaa itse muuttaa sun asennetta, ettei muka haittaa jos toinen ei osallistu huoltohommiin.

Tää asenne mulla oli aiemmin kerrostalossa asuessa ja äitiyslomalla omakotitalossa, hoidin suurimman osan hommista ja olin vain iloinen kun mies osallistui. Mutta niin vaan on alkanut haittaamaan, kun osat vaihtuivat ja hommat jäivät lapsenhoitoa lukuunottamatta mulle enkä tiedä miten tän sais ratkaistua. Edelleenkään ero ei ole vaihtoehto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi