Olenkohan jotenkin huumorintajuton ihminen kun 95% suomalaisten stand up koomikoiden jutuista ei naurata?
Esim. Ali Jahangirin jutuista en löydä yhtään mitään huumoria. Maksaakoko joku oikeasti noiden keikoista?
Kommentit (32)
On kaksi perussettiä.
Naiskoomikko, joka aloittaa: "olen keski-ikäinen ja on vaihdevuodet" ja siitä juttujen taso vaan laskee
ja
Mieskoomikko, joka aloittaa "olen keski-ikäinen ja maha + erektio" ja siitä mennään vaan alamäkeä
Onpa kumma kun ei naurata....
Vierailija kirjoitti:
Ei kyl nyt kiinnosta. Vaimo anto just pilluu
..naapurin ukolle
Tämä kyllä naurattaa meitä muita
Mulle menee ne jutut missä on jotain tarttumapintaa. Esim se Leikolan Pendolinot Suomessa uppoaa kyllä. Koska se on totta.
Myös sellaiset "arkipäivän hassut tilanteet" todet ja keksityt uppoaa, kunhan niissä on tarttumapintaa.
Mutta suurimmasta osasta en vain saa kiinni. Enemmänkin jutut ovat ällöttäviä. En ole koskaan ollut mitenkään pillu känni vitsien fani.
Miksi pitäisi olla jotain stand-up -komiikkaa? Perinteinen sit-down -komiikka on parempaa, kuten Peter Sellers pyörätuolissa Tri Outolemmessä (jos tämä ei aidosti naurata, niin ihminen on oikeasti huumorintajuton).
Mulle jenkkien stand up -kulttuuri ei toimi ollenkaan. Jim Carrey on aivoton paskanjauhaja, jonka elokuvat sopivat vammaisillse. Seinfeld ei naurata pätkääkään. Eddie Murphy menee siihen sarjaan, joiden takia mulla on kokonaan loppunut "komedioiden" katselu - "huumoria" idiooteille ja muille yksinkertaisille. Nämä nyt tulivat mieleen. Tyhjännauramista mielestäni.
Kotimaista ei ole tullut juurikaan katseltua. Krisse Salminen menettelee. Leikolat ja johanssonit ei tosiaankaan.
Negatiivissävytteinen avautuminen vauva-palstalla ei ehkä ihan ekana herätä mielikuvaa huumorintajuisesta ja iloluontoisesta ihmisestä. Mutta tokihan ap:n kohdalle on voinut sattua vain pelkästään huonoja stand up -esityksiä.
Kannattaisi nyt sitten alkaa käydä ahkerasti keikoilla. Jos ei yhdessäkään keikassa nauru irtoa niin saattaahan se jotain kertoa joko stand up komiikan laadusta tai muusta.
Että siinähän voisi vaikka herätä ajatus paremmista vitseistä. Stand upiahan voi mennä itsekin avoimiin iltoihin kokemaan. Ap voisi ottaa uuden yleisön haltuun - oikeasti hauskoja juttuja niille, joita ei koskaan naurata.
Women Can Make Anything An Insult. K-Von - Full Special - YouTube
Ei ne englanninkieliset stand up -koomikot ole sen kummempia.
Samaa mieltä, Jahangiri on surkea, huutaa ja nauraa itse eniten omille tyhmille jutuilleen. Samoin Kivelä, Eirtovaara ja moni muu. Sami Kivi on liian poliittinen, ei hyvä. Matti Patronen kyllä naurattaa, mutta Pekka Jalava oli ehdottomasti parhain. R.I.P. Sami Hedberg ainakin oli ennen hyvin härski alapääjutuillaan, ei naurattanut, vaan säälitti. Harvassa hyviä on.
Ali Jahangirin veli joka on lääkäri on veljeään monta kertaa hauskempi kuin itse perheen stand-up koomikko.
Aika outoa, jos ei amerikkalaisten koomikoiden isosta joukosta löydä ketään, joka olisi hauska. Tietysti jos pitää kovasti keskittyä tekstityksiin, niin voi mennä esitystavasta jotain olennaista ohi.
Mutta joo, Suomessa tarjonta on pientä ja taso kehno.
Amerikkalaisille Ismo kelpaa. Palasi sinne juuri keikkailemaan.