Sairaus vie voimat ja elämän halun
1,5 vuotta on ollut voimat vähissä. Pikkuhiljaa kokoajan mennyt huonempaan suuntaan. Uni ei palauta. Aamulla herätessä on kuin olisi juossut koko yön. Mitään ei jaksa, joten voimia asioihin, jotka ennen tuottivat iloa, ei ole. Ei ole kysy masennuksesta vaan jostain fyysisestä sairaudesta. Mietin voiko tähän sopeutua ajan myötä, vaikkei hoitoa löytyisi. Sama olisi kuolla kun ei mitään jaksa.
Kommentit (19)
Mikä on se sairaus jossa ei mitään jaksa?
Käy nyt uudestaan lääkärissä. Onko siis pulssi korkea herätessä vai mikä ?
Miten hemoglobiini ja varastorauta ( ferritiini ) sulla ? Ne vaikuttaa niin moneen asiaan
Kun ei tiedä sairaudesta mitään, niin veikkaukseksi tämä menee. Olisko vaihdevuodet?
Vierailija kirjoitti:
asutko yksin
En asu. Onneksi mies on touhukas ja ihana.
Sama juttu. En pysty tekemään enää mitään, mitä olen ennen tehnyt. Käytännössä olen joko makuulla tai melkein makuulla koko ajan. Tämä ei edes ole suurin murheeni. Parin kolmen vuoden aikana olen tullut sinuiksi itsemurhan kanssa. Välineet vain puuttuvat, kun ei ole rahaa, enkä pysty kävelemään kovin pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Käy nyt uudestaan lääkärissä. Onko siis pulssi korkea herätessä vai mikä ?
Olen käynyt vaikka kuinka monella erikoislääkärillä. Seuraavaksi reumatologille.
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin.[/quote Olen ollut kokoajan työssä, mutta puoli vuotta jo osasairauspäivärahalla. Työni on fyysisesti kevyttä onneksi.
Varastorauta kirjoitti:
Miten hemoglobiini ja varastorauta ( ferritiini ) sulla ? Ne vaikuttaa niin moneen asiaan
Ferritiini oli alimmillaan 14, mutta vaikka on noussut, on voimat vain vähentyneet.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. En pysty tekemään enää mitään, mitä olen ennen tehnyt. Käytännössä olen joko makuulla tai melkein makuulla koko ajan. Tämä ei edes ole suurin murheeni. Parin kolmen vuoden aikana olen tullut sinuiksi itsemurhan kanssa. Välineet vain puuttuvat, kun ei ole rahaa, enkä pysty kävelemään kovin pitkälle.
Olen todella pahoillani. Tilanteesi on vielä synkempi kuin minun. Ap
Kuule sinä. On olemassa oikeasti sairaita jotka tekee sen minkä jaksaa.
Vierailija kirjoitti:
Kun ei tiedä sairaudesta mitään, niin veikkaukseksi tämä menee. Olisko vaihdevuodet?
Vaihdevuosilääkitys on ollut jo 5 vuotta. Se poisti unihäiriön, mutta voimat nyt vain hiipuu.
Vierailija kirjoitti:
Kuule sinä. On olemassa oikeasti sairaita jotka tekee sen minkä jaksaa.
Pakotin itseni tekemään viimeiset 3 vuotta. Esim. urheilemaan. Epäilen että se pakolla tekeminen vain söi voimavarojani.
Minusta tuntuu etten palaudu yön aikana ollenkaan. Olo on hirvein aamulla. Illalla klo 21 saatan piristyä. Onko kellään muulla tällaista?
Elämässäsi ei ole sisältöä tarpeeksi
" en ole väsynyt elämääni, vaan tähän sairauteeni"
Onko uniapnea ja kilpirauhasen vajaatoiminta poissuljettu? Ilmeisesti veriarvot myös tutkittu?
D-vitamiini, B12, ferritiini ?
asutko yksin