Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla tuttavapiirissäsi ”lapsellista” aikuista?

Vierailija
02.01.2022 |

Tarkoitan tällä siis ihmistä, joka on järjeltään normaali, työssäkäyväkin, mutta noin muuten lapsen tasoinen? Minulla on lähes viisikymppinen ihminen, joka katselee lastenelokuvia, pitää kiiltokuvista, juttelee ”lastenjuttuja”, ja jäätyy totaalisesti kaiken vakavamman tai syvemmän keskustelun edessä. Hän ei ole tyhmä todellakaan, ja olen melko varma että tiedostaakin oman erilaisuutensa. Mistäköhän tällainen erilaisuus voisi johtua?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkaveri on vähän vastaava, ei nyt sentään noin lapsellinen mutta todella naiivi eikä oikein osaa työtäänkään kunnolla. Tuon päälle vielä todella puhelias ja huomionhaluinen niin todella raskasta seuraa esim. kahvitauoilla.

Vierailija
2/19 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet katsonut vähän liikaa elokuvia, ja miettinyt vähän liian vähän elokuvien tekemistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä et rakasta jokaista lasta sä oot lapsivastainen änkyrä........mitä mieltä oot pakollisesta rokotuksesta joka tehdään vapaaehtoisella rokotteella , voinko siis vaatia pakolliseen rokotukseen suolaliuosta , sitten ois pakkorokotus tehty.

Vierailija
4/19 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No melkein kaikilla täytyy olla kun lukee näitä rokotettujen kommentteja täältä.

Vierailija
5/19 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole rokotus vastainen vaan rokote vastainen jos rokote on vapaaehtoinen.

Vierailija
6/19 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kyllä miehiä.

Vierailija
7/19 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vastaava, mutta jäänyt lähinnä teini-ikään. Lähes viisikymppisen jutut yhä ”ryyppäämistä, hihitystä, baareja ja kundeja” - ja ihan siis aivan samalla levelillä kuin joskus yläasteella. Hän tosin itsekin sanoo, ettei aio koskaan ”kasvaa aikuiseksi” ja hokee kuinka ihmisen elämä on parinkympin jälkeen totaalisen pilalla. Kännissä pystyy kuulemma palaamaan nuoruuden fiiliksiin, ja vain niillä on merkitystä. Itkee myös ”bänksejä” kuten nuorena surtiin. Ei uskoisi ellei itse kokisi.

Vierailija
8/19 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pliis älkää pilatko keskusteluja tuolla rokotevouhotuksella! Pysykää siellä koronaketjuissa kiitos

Vierailija
9/19 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaankohan me samassa työpaikassa 1/7:n kanssa...

Vierailija
10/19 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä foorumilla on lapsekkaita aikuisia jotka jättävät rokotteet ottamatta vaikka kaikki järjelliset syyt puoltavat sitä.

Vierailija
11/19 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuiskohan erilaisuus siitä, että me ollaan kaikki erilaisia?

Vierailija
12/19 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suljetussa pakkoeuroopassa keskustella jatkossa mistään muista kun pakkoaiheista ,

Sotatiloista , nato sitä tätä tötä , uusi pandemia , rokote , tehoste ......ei paha häviä unia ottamalla...

Vierailija
13/19 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjelliset syyt...googlaa miljardisakot lääkeyritys 2009....lapset herätkää vauvasivulla.

Vierailija
14/19 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Ja on ihan normisti töissä käy. Mutta sen kotona on lego rakennussarjoja, ja puhuu mielellään peleistä ja sarjakuvista. Mistään tavallisista aiheista ei osaa puhua. Ja nyt eilen kun oltiin koirien kanssa ulkona. Niin oli joku ihme toppapuku päällä. Mutta silti ilman pipoo. Ja kun mentiin metsään, niin möyri koirien kanssa, että vähän sai hävetä kun tultiin taas ihmisten ilmoille, kun yks on ihan luminen. Mutta on se toisaalta hyvä, että joku noiden koirien kanssa jaksaa temppuilla etteivät ihan lihois.

Vierailija
15/19 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, mut mä koen, että he on paljon syvällisempiä ja onnellisempia ihmisiä kuin monet muut.

Ainakaan mun tuntemat eivät ole jääneet lapsen tasolle, vaan heissä on kaikki ikäkerrokset, myös lapsi, läsnä. Ja sitä kautta he on tosiasiassa paljon kypsempiä kuin ne, jotka omaksuu aikuisuuden ulkoiset piirteet, mutta eivät silti oikeasti ole aikuistuneet. Nämä sitten esimerkiksi parisuhteen kriisitilanteissa alkavat sekoilemaan ja erossa taantuvat teineiksi.

Vierailija
16/19 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aikuisia jotka pitävät leluista tai peleistä "normaalilla tavalla", ehkä lapsuuden leikki ei ole pahitteeksi, mutten ole tuollaista kohdannut mitä kuvailit. Ex-tuttu oli teinimäinen (nainen) vaikka näytti "vanhalta", halusi ikäistään nuorempaa kaveriseuraa aina, omanikäinen ei ollut hänen mieleen. Päälläseisonta, tankotanssi ja twerkkaus oli hänen kiinnostuksia, musiikki.

Vierailija
17/19 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tunnen yhden naisen, joka on tunne-elämältään jäänyt teiniksi ja elämän realiteettien ymmärtäminen on vähän vaikeaa. Muuten on kyllä ihan aikuismainen. Ei jotenkin pysty reflektoimaan itseään ja toimintaansa yhtään. On ihan normaali kyllä, mutta joku kehitysaskel jäänyt käymättä ja on jäänyt sinne teini-ikään osittain.

Vierailija
18/19 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Yli viisikymppinen nainen jolla on jo kaksi aikuistakin lasta, todella lapselliset jutut. Ei uskalla ajaa autoa. Päivittää facebookiin kaiken mitä tekee, siis joka ainoan kävelylenkin ja jos on jonkun ihmisen tavannut.

Saattaa päivittää samasta asiasta monta kertaa päivässä. 

Tällä hetkellä opintovapaalla ja opiskelee erityisopettajaksi. Ehkä hän sitten hyvin ymmärtää oppilaitaan kun on itsekin aika erityistapaus.

Vierailija
19/19 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kaksi, mutteivät he ole niinkään lapsentasolla vaan jääneet pikemminkin 13-14 kesäisen. Tosin teinienkin uskoakseni käyttäytyvät aikaisemmin kuin nämä kaksi välillä. Yksi on lähisukulainen n. 65 vuotias ja toinen oli kaverini, minua 5 vuotta vanhempi, mutta häneen oli pakko katkaista välit koska kanssakäyminen kävi hyvin raskaaksi… molemmilla huumorintaju on lapsellista pissa-kakka huumoria ja tunneälykkyys on jäänyt puolitiehen eikä oikein muutenkaan osata ajatella muita. Itsekritiikkiä kummallakaan ei ole ja omaavat huonon itsetunnon joten hakevat sellaisella lapsellisella mielistelyllä parempien ihmisten huomiota ja hyväksyntää. Toinen tapa millä hakivat hyväksyntää, kuin teinitytöt koulussa konsanaan, on haukkumalla toista ihmistä seläntakana ihan lapsellisilla perusteilla tai osoittamalla minulle ”salaa” kuinka typerä tämä kolmas henkilö on tämän henkilön läsnäollessa. Näiden kanssa kun on/oli tekemisissä niin tuntui kuin olisi palanut takaisin yläasteelle….

Kummankin kanssa julkisessa paikassa kävely tai oleminen oli/on raskasta kun käytöstavat tosiaan on heillä välillä kadoksissa. Olen pariin kertaan saanut paimentaakin näitä julkisesti kun ovat käyttäytyneet tökerösti ymmärtämättä asiaa….

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi