Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys syrjäytyneille

Vierailija
02.01.2022 |

- Mitä pitäisi tapahtua, jotta et olisi enää syrjäytynyt?
- Miten sinua pitäisi auttaa?
- Onko sinua yritetty auttaa?
- Mikä on juurisyy syrjäytymisellesi?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Ihmisten pitäisi muuttua ystävällisiksi ja hyväkäytöksisiksi ja lopettaa pahan puhuminen muista.

- En kaipaa apua.

- Ei ole yritetty auttaa.

- Haluan olla rauhassa. En jaksa ihmisiä juoruineen.

No, ehkä en ole oikea syrjäytynyt. Kuka on?

Vierailija
2/29 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten määritellään syrjäytyneisyys?

Mulla on ongelmana kumppanin puute. Haluaisin vain kivan kumppanin (miehen). Ei ole jaksamista tai rahkeita miehen etsimiseen. Pelottaa, jännittää, stressaa, olen bakteeri- ja viruskammoinen (=rajoittaa ajatusta seksistä tai pussaamisesta), mulla on huono itsetunto, olen omasta mielestäni ruma. Olen kyllä hoikka ja mulla on pari kaveria, työ ja koulutusta, syön terveellisesti ja liikun, mutta oon onneton ikisinkku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ongelmana kumppanin puute. Haluaisin vain kivan kumppanin (miehen). Ei ole jaksamista tai rahkeita miehen etsimiseen. Pelottaa, jännittää, stressaa, olen bakteeri- ja viruskammoinen (=rajoittaa ajatusta seksistä tai pussaamisesta), mulla on huono itsetunto, olen omasta mielestäni ruma. Olen kyllä hoikka ja mulla on pari kaveria, työ ja koulutusta, syön terveellisesti ja liikun, mutta oon onneton ikisinkku.

Syrjäytynyt on ihminen joka ei osallistu yhteiskuntaan. Et ole sellainen joten hae säälisi muualta.

Vierailija
4/29 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pitkäaikaistyötön syrjäytynyt? Aina?

Vierailija
5/29 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syrjäytynyt on ihminen joka ei osallistu yhteiskuntaan. Et ole sellainen joten hae säälisi muualta.

No yksinäinen olen ja ikuisesti ilman parisuhdetta ja läheisyyttä. Itsarin partaalla olen ollut monesti.

Vierailija
6/29 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Löytyä työpaikka

- Jos ei töitä ole kuitenkaan kaikille, minun auttaminen on joltain muulta pois

- Ei paljonkaan

- En tiedä millaisia valituksi tulleet ovat olleet joten en osaa sanoa

Vierailija
7/29 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No yksinäinen olen ja ikuisesti ilman parisuhdetta ja läheisyyttä. Itsarin partaalla olen ollut monesti.

Jaa, minä en ole poistunut asunnostani 2 viikkoon ja puhunut kenenkään kanssa yli kuukauteen. Ei edes kaupan kassa. Ei kiinnosta feikki yksinäisyytesi.

Vierailija
8/29 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi auttaa enää mitenkään haukuitte ja kiusasitte maanrakoon ei enää ainoaa katteetonta lupausta. mieluummin syrjäytynyt

Vierailija
9/29 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

palkkatuki tappiin paljon suuremmaksi.

juurisyy on erilaiset aivot.

Palkkatuki voisi itse asiassa olla ihan kelvollinen juttu, mutta tuon ”erilaiset aivot” voit tunkea anukseesi.

Vierailija
10/29 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitäisi haluta olla olematta syrjäytynyt.

Tällä hetkellä en tarvitse ulkopuolista apua.

On autettu.

Sairastuminen, työkyvyttömyys, jättäydyin itse yhteiskunnan ulkopuolelle.

Vierailija
11/29 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Mitä pitäisi tapahtua, jotta et olisi enää syrjäytynyt?

Persut pitäisi poistaa maailmasta.

- Miten sinua pitäisi auttaa?

Persut pitäisi poistaa maailmasta.

- Onko sinua yritetty auttaa?

Kaipa. Mutta väärällä tavalla.

- Mikä on juurisyy syrjäytymisellesi?

Persut.

Vierailija
12/29 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi paljon paskaksi kiusattuja Aspergereita. Eipä yllätä. Suomi on erilaisuutta sietämätön kiusaajamaa, ja Vaasa sen mekka.

Vierailija
13/29 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-korkeampi äo

-tukemalla asioissa joissa en ole hyvä. 

-no terapeuttini on

-autismi, add, matala äo

Vierailija
14/29 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi paljon paskaksi kiusattuja Aspergereita. Eipä yllätä. Suomi on erilaisuutta sietämätön kiusaajamaa, ja Vaasa sen mekka.

Just joo. ”OLISI MINUSTAKIN MUTKU SITKU JA ÄITIN VIKA ON JUU”

…vmp

Mitäs Ilmajoelle? Koskelan poikien sukulaisia?

Vierailija
15/29 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy syrjäytymiselle: sairaus. Sen takia en voi tehdä töitä, en voi opiskella, en voi ottaa osaa minkäänlaisiin yhteiskunnallisiin aktiviteetteihin.

Syrjäytymiseni lopettaisi: se jos saisin eläkepaperit.

Mutta ei, en saa eläkepapereita. Joten pysyn syrjäytyneenä vuosikymmeniä kunnes olen niin vanha että ne eläkepaperit saan. Ei sillä ehkä hirveästi kauheasti merkitystä ole että onko syrjäytynyt vai eläkeläinen, paitsi että eläkeläisenä tukirahat tulevat helpommin ja niitä tukia saa enemmän.

Vierailija
16/29 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syrjäytyminen=Köyhyys Köyhyys=Syrjäytyminen

Vierailija
17/29 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian paha sosiaalinen fobia, En vaan pysty toimimaan tyydyttävällä tasolla ihmisten parissa näiden oireiden kanssa. Käyn hanttihommissa ja samalla olen myös eläkkeellä. Tulen ihan ok toimeen rahallisesti, omistusasuntokin on (tai siis lainaa siitä lyhennän) mut tuntuuhan elämä aika merkityksettömältä kun on lähes aina yksin ja vuosi vuodelta asiat tuntuvat entistä turhemmilta.

Vierailija
18/29 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy syrjäytymiselle: sairaus. Sen takia en voi tehdä töitä, en voi opiskella, en voi ottaa osaa minkäänlaisiin yhteiskunnallisiin aktiviteetteihin.

Syrjäytymiseni lopettaisi: se jos saisin eläkepaperit.

Mutta ei, en saa eläkepapereita. Joten pysyn syrjäytyneenä vuosikymmeniä kunnes olen niin vanha että ne eläkepaperit saan. Ei sillä ehkä hirveästi kauheasti merkitystä ole että onko syrjäytynyt vai eläkeläinen, paitsi että eläkeläisenä tukirahat tulevat helpommin ja niitä tukia saa enemmän.

Miten eläke lopettaisi syrjäytymisen? Muutatko Thaimaahan aurinkoon?

trv. työkyvyttömyyseläkeläinen

Vierailija
19/29 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsisin opiskelemaan jotain minulle sopivaa ja saisin töitä jonka kautta vaihtaisin asuinaluetta ja ostaisin oman kodin.

Auttaa pohtimaan alaa ja kertoa työmahdollisuuksista ( vuosia pyörinyt ammatinvalintapsykologilla käynnit, työharjoittelu paikoissa joissa ollut paikkoja sillä hetkellä mutta ei minua kiinnostavaa kuten ympäristöala työ jossa nypimme nurmikkoa (!!!), 9e päivätyötä, siivousta joka ei ole johtanut kuin syrjäytymiseen).

On yritetty auttaa (ammatinvalintapsykologi, kuntakokeilu, joka kerta samaa, asia ei etene mihinkään, itse en keksi ulospääsyä enää). Luulisi että ammattilaiset olisivat pystyneet siihen.

Juuri syy varmaan jo lapsuudessa koettu häpeä vanhempien alkoholisoitumisen vuoksi, nolaaminen yms vaikuttanut itsetuntoon jonka vuoksi en ole uskaltanut edes tavoitella korkeammalle. Pitäisi uskaltaa mennä mukavuusalueen ulkopuolelle vaikka ei minulla sellaista mukavuusaluetta edes ole, se on kärsimysalue.

Vierailija
20/29 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Mitä pitäisi tapahtua, jotta et olisi enää syrjäytynyt? Saisin seurustelukumppanin

- Miten sinua pitäisi auttaa? Auttaa laittamaan ilmoitus jonnekin; kertoa, miten toimin treffeillä, kannustaa ja tukea. Olla ihan konkreettisesti arjessani mukana tsemppaamassa ja muistuttelemassa.

- Onko sinua yritetty auttaa? Eipä juuri

- Mikä on juurisyy syrjäytymisellesi Todennäköisesti huonot geenit pariutumista ajatellen, ehkä raskaudenaikainen lievä FAS ja mahdollisesti Asperger ja lievä ADHD (ei diagnooseja mistään). Lisäksi koulukiusaamisen uhrina olo lapsuudessa ja kiusaamisen uhrina olo aikuisena.

T. Se ikisinkkunainen, joka on hoikka, syö terveellisesti, tekee töitä ja opiskelee (vaihtelevalla energialla) ja joka on muutenkin todella yksinäinen (kirjoitin aiemmin ketjuun sivulla 1 ja joku lyttäsi mut feikkiyksinäiseksi)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi