Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmat "prakaa" ja kaataa kaiken niskaani. Vertaistukea?

Vierailija
21.04.2015 |

Isäni ja äitini ovat todella huonossa kunnossa. Olen ainut lapsi ja olen yrittänyt sanoa, että heidän pitää hommata itselleen apua. He eivät mukamas voi hommata, kun ei ole rahaa. Tämä ei kuitenkaan pidä paikkansa, heillä on rahaa. Kunnan kotiapu kävi heillä kartoittamassa tilannetta, mutta kieltäytyivät kaikesta avusta, koska minä kuulema hoidan asiat.

Itselläni on vaativa työ ja pieniä lapsia. En yksinkertaisesti tahdo selvitä omasta elämästänikään kunnialla, kun tuntuu, että työt vievät aikaa lapsilta ja vastaavasti päinvastoin ainakin jos esimieheltä kysytään.

Miten vanhemmat saa pakotettua ottamaan itsestään vastuuta ja tekemään sopimuksen ulkopuolisesta avusta, kuten siivoamisesta, kaupassakäynnistä jne?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vaan yksinkertaisesti rupea hommaan. Sinulla on pienet lapset, jotka tarvitsevat sinua. Aseta rajat, sano heille, että oma elämäsi vie aikasi ja energiasi. Kyllä he ottavat ulkopuolisen avun, kun tajuavat, ettet aio ottaa vastuuta heidän arkensa pyörittämisestä.

Vierailija
2/3 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yhteydessä kunnan hoitajiin ja he sanoivat etteivät voi pakottaa vanhempiani ottamaan apua. Kumpikaan ei jaksa käydä kaupassa, eivät poistu edes kotoa. Ruuat, jotka ovat nyt kaapissa riittävät loppuviikoksi, mutta ensi viikoksi ei riitä. Eivät kuitenkaan olleet suostuneet tekemään kunnan kanssa sopimusta ruokien toimittamisesta.

Ilmeisesti jätän viemättä ruuat ja katson, että rupeaako päähän tulemaan järkeä tyhjän jääkaapin äärellä. Olen siis kerran vienyt sinne ruuat, kun toinen vanhemmistani joutui äkilliseen leikkaukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on hankala tilanne, kun olet yksin ja vanhempien odotukset kohdistuvat vain sinuun. Itselleni tulee mieleen palaveri kotihoidon kanssa. Tulisiko sieltä joku sosiaalityöntekijä puhumaan vanhemmillesi? Kumpi vanhemmista panee enemmän vastaan kotihoitoa? Suostuttelisin sitä "helpompaa" tapausta ottamaan aluksi jotain apua vastaan. Työn ja pienten lasten kanssa on kyllä aika kohtuuton vaatimus hoitaa vielä vanhempienkin taloutta. Asutteko kaikki samalla paikkakunnalla? Suostuisivatko johonkin ostettuun naapuriapuun?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä