Keskiaika harrastajia muita palstalla?
Kommentit (37)
Tietokoneet ei ole kovin keskiaikaisia.
Mitä tekevät keskiaikaharrastajat? Ois kiva ommella keskiaikaisia pukuja, mutta kun ei niitä voi käyttää missään 😄
Vierailija kirjoitti:
Mitä tekevät keskiaikaharrastajat? Ois kiva ommella keskiaikaisia pukuja, mutta kun ei niitä voi käyttää missään 😄
Tottakai voi. Paraikaa Battle Merchantin hame päällä ja ikää 42.
Kokeile tuleeko joku kieltämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku uusi D&D hahmoluokka, "battle merchant"? Ei noita ainakaan keskiajalla ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukavia ja yllättävän lämpimiä mekkoja. Olen lukenut jotain keskiajasta, vaikken varsinaisesti harrastakaan. Mutta pari mekkoa hankin, jotta jalkaleikkauksen jälkeen ei tarttis pieruverkkarehin itteänsä survoa, ja on kyllä paras hankinta ikinä!
Vierailija kirjoitti:
Oi oi olen niin samaa mieltä.
Olisin peukuttanut, mutta mun peukutusnäppäin ei enää toimi. Mistä johtunee ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku uusi D&D hahmoluokka, "battle merchant"? Ei noita ainakaan keskiajalla ollut.
En tiedä mikä on D&D. BM valmistaa historian elävöittämiseen liittyvää esineistöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukavia ja yllättävän lämpimiä mekkoja. Olen lukenut jotain keskiajasta, vaikken varsinaisesti harrastakaan. Mutta pari mekkoa hankin, jotta jalkaleikkauksen jälkeen ei tarttis pieruverkkarehin itteänsä survoa, ja on kyllä paras hankinta ikinä!
Mä olen henkeen ja vereen maksihameihminen, ja löysin nuo etsiessäni napakkaa puuvillakangasta, jota on käytännössä täysin mahdotonta löytää mistään muualta, ainakaan valmiiksi ommeltuna. Loistokas hinta-laatusuhde, kestävät varmaan seuraavat 20 v. -ed.
Mitä ihmettä, aikuisia keskiaikaharrastajia. Tanssitteko tötteröhatut päässä prinsessoina kun joku hovinarri soittaa luuttua. Anna mun nauraa!
Ihan oikeasti, käyttäkää aika johonkin järkevään.
Joskus tullut käväistyä tilaisuuksissa, lähinnä larppaustavaraa haalimassa. Mielenkiintoista, mutta oma aika ei oikein ikinä riitä kaikkeen mahdolliseen kiinnostavaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä, aikuisia keskiaikaharrastajia. Tanssitteko tötteröhatut päässä prinsessoina kun joku hovinarri soittaa luuttua. Anna mun nauraa!
Ei Luojan kiitos tarvitse olla enää kauhean järkevä, lapsi on maailmalla ja lainat maksettu.
Mutta ei, en tanssi. Oma harrastuneisuus liittyy lähinnä ruokahistoriaan ja luonnonlääkintään/kansanperinteeseen, miehellä enemmän sodankäynnin historia, molemmat pitävät kovasti linnoista ja kirkoista, miksei musiikistakin. Hildegard von Bingeniläinne ja Sastamala Gregoriana olisivat kova sana taa skoronan jälkeen. Keskiaikamarkkinoilla käydään tietenkin, viimeksi löydettiin vahingossa Naantalista Luostaripäivät. Toivottavasti saavat tuulta alleen.
Hienoa kuulla kun noinkin paljon on teitä täällä :) Itse n neljäkymppinen mies, aloittaja ja olen pienestä pitäen ollut hulluna keskiaikaan. Ahminut kaiken alan kirjallisuuden. Pari pitkämiekkaa löytyy ja haarniska olisi tarkoitus hommata vielä ja osallistua tulevana kesänä turnajaisiin, joita järjestetään keskiaikamarkkinoiden yhteydessä :) ( Harrastan Hemaa mm ) Kuulosti hienolta että jonkun mies harrastaa keskiaikaa ja joku nainen taasen voisi ommella asuja halukkaille jne :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Luojan kiitos tarvitse olla enää kauhean järkevä, lapsi on maailmalla ja lainat maksettu.
Mutta ei, en tanssi. Oma harrastuneisuus liittyy lähinnä ruokahistoriaan ja luonnonlääkintään/kansanperinteeseen, miehellä enemmän sodankäynnin historia, molemmat pitävät kovasti linnoista ja kirkoista, miksei musiikistakin. Hildegard von Bingeniläinne ja Sastamala Gregoriana olisivat kova sana taa skoronan jälkeen. Keskiaikamarkkinoilla käydään tietenkin, viimeksi löydettiin vahingossa Naantalista Luostaripäivät. Toivottavasti saavat tuulta alleen.
Historian tietäminen ja harrastaminen oliskin hyvä nykyajan hörhöille. Ihmiskunta voisi ottaa oppia historiasta mutta nää ei kiinnosta. iso huoookaus.
Ennen oli leffoja missä ritarit rakastui johonkin ja mm.3 musketööriä oli hyvä.
Voisin ehkä harrastaakin, mutta jotenkin ärsyttää se homogeenisuus. Eli ollaan ns. nörttejä, larpataan vaahtomuovimiekkojen kera ja muina aikoina pelataan just D&Dtä. Tai sit ei tajuta mistään mitään ja fanitetaan vain niitä naisten vaatteita.
Onko noilla jääkiekon erotuomareilla ollut ennen vangin puku päällä ?
Olisin kyllä kiinnostut, mutta en tiedä mistä löytäisin "piirit", jossa toteuttaa tätä.
Veistelen juuri uutta peistä, rupean teiden ritariksi. Pankaahan tuulilasivakuutukset kuntoon!
Mun mies on, ei vaan vietä aikaa tällä palstalla.