Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Lääkärin ohje uniongelmaisille - Ei kofeiinia klo 12 jälkeen

Vierailija
02.01.2022 |

– On hyvin tavallista, että ihmiset vastustavat ajatusta luopua kofeiinista keskipäivän jälkeen – varsinkin, kun kofeiinia on monessa muussakin tuotteessa kuin kahvissa.
– Mutta kun he ovat suostuneet kokeilemaan, vaikutukset ovat olleet mullistavat, lääkäri sanoo

Olen aina ollut sitä mieltä, että ihmisten uniongelmat johtuvat kahvista. Kerrankin lääkäri joka sanoo tämän asian ääneen. Kaikki unilääkkeet ovat siis turhia.

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniongelmien syyt vaihtelevat. Kofeiini 12 jälkeen ei todellakaan ole ainoa syy.

Mutta silti hyvä neuvo.

Vierailija
2/76 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uniongelmien syyt vaihtelevat. Kofeiini 12 jälkeen ei todellakaan ole ainoa syy.

Mutta silti hyvä neuvo.

Totta. Liiallinen älylaitteiden käyttö iltaisin ja liikunnan puute voivat myös aiheuttaa unettomuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kofeiini pissattaa. Liian myöhään nautittuna voi aiheuttaa yöllä vessahätää, ja uni katkeilee.

Vierailija
4/76 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri kertoi, että jos hän herää yöllä niin hän keittää pannullisen kahvia. Sen juomisen jälkeen saa hyvin nukuttua.

Vierailija
5/76 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kofeiini aamuseitsemältäkin voi vaikuttaa yöuneen.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/7796154/

Kofeiinille herkkä ei välttämättä kestä kahvia ollenkaan mihinkään kellonaikaan. Suosittelen lopettamaan kokonaan.

Vierailija
6/76 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa mä en juo kahvia ollenkaan ja mulla on vaikeita uniongelmia.

Vierailija
7/76 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaikki unilääkkeet ovat siis turhia." Tällaista puhuu ainoastaan sellainen henkilö jolla ei ole laisinkaan uniongelmia.

Tuo on kuin vittuilua päin näköä.

Vierailija
8/76 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kofeiinia on muussakin kuin kahvissa.

Vierailija
9/76 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Suvussa kulkeva vaikea unettomuus. Syön terveellisesti, juon tarpeeksi vettä, ulkoilen ja liikun, siitä huolimatta en nuku ilman todella tukevaa lääkeannosta.

Vierailija
10/76 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa taas tää kahvi-/kofeiinihullu vauhdissa.

Vierailija
11/76 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedossa on, oliko jotain muuta? 

Vierailija
12/76 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En myöskään juo teetä, energiajuomia tai limsoja, tai syö suklaata muuta kuin juhlina.

Nro 11

Vierailija
13/76 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri kertoi, että jos hän herää yöllä niin hän keittää pannullisen kahvia. Sen juomisen jälkeen saa hyvin nukuttua.

Olen kaksi kertaa nukahtanut sikeään uneen kahvikupillisen juomisen jälkeen. Sehän taitaa olla joku lentoemäntien vinkki muutenkin, että ensin kahvi ja sitten nokoset. Sillä välin kun nukut kofeiini alkaa vaikuttaa ja heräät superpirteänä.

Siitä olen kyllä samaa mieltä, että liikaa kahvia=huono olo. Itselleni sopii parhaiten juoda kahvi kerran päivässä. Jos juon vielä iltapäivällä, tulen ärtyneeksi ja väsyneeksi. Kaikki ihmiset ollaan erilaisia, uniongelmiin ei ole mitään yhtä konstia, koska syyt vaihtelee.

Vierailija
14/76 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haista nyt kuule pitkä.....

Vierailija
15/76 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kärsinyt selittämättömistö nukahtamisvaikeuksista noin 8-vuotiaasta asti, enkä takuulla juonut kahvia silloin, enkä paljon myöhemminkään.

Toki aikuisiällä tajuan, että jos iltajuomana vetää kahvia kupillisen niin saattaapi yöunet mennä. En tarvitse lääkäriä minulle sitä kertomaan. Mutta syy unettomuuteni olisi kiva löytää.

Vierailija
16/76 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kaikessa on kofeiinia?

Vierailija
17/76 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kaikessa on kofeiinia?

Teessä, limsoissa, energiajuomissa ja monissa suklaissa.

Vierailija
18/76 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on näitä lääkärien viisauksia. Tuo on niin itsestään selvä asia, että eiköhän kaikki ole sitä kokeilleet ennen lääkäriin menemistä.

Vierailija
19/76 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 20v kestäneet uniongelmat loppui kun lopetin kahvin juonnin. Enpä olisi uskonut.

Vierailija
20/76 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin kahvin juonnin 12 vuotiaana, mutta uniongelmani alkoivat jo joskus 7- vuotiaana. Toki myös aikaisemmin oireilin eli päiväunia en saanut nukkua enää kaksi vuotiaana, kun en sitten nukkunut yöllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi