Miksi kaikki viime vuosituhannen musiikki ja elokuvat on niin sairaan tylsiä?
Hidastempoista ja ikävystyttävää. Onneksi aika menee eteenpäin ja kehitys kehittyy.
Kommentit (56)
Toimintamelskeenkään kuvauksessa ei auta uskottava tehostetekniikka, jos kuvattavaan aiheeseen ei ole perehtynyt.
Pearl Herbor- elokuvan ohjauksessa/käsikirjoituksessa ei ymmärretty lentokoneista ja ilmataisteluista mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aktiivisesti rockmusaa ja elokuvia seuraava ihminen ja on todettava, että edes kasari ei ollut yhtä kuraa kuin nykyinen listamusiikki. Olen itse löytänyt yhden (1) kuunneltavan UUDEN artistin 2000-luvulta kotimaasta ja hän on Litku Klemetti. En tosiaankaan muista muita. Ulkomailta vähän sama juttu. Festareista tulee käytyä Pori Jazzissa ja Puisto Bluesissa, koska niissä näkee vanhoja kunnollisia artisteja.
Elokuvan suhteen mun makuni menee lähinnä 70- ja 80-luvuille. Uudempaakin hyvää elokuvaa löytyy mutta lähinnä elokuvafestivaaleilta. Teatterien tarjonta on täyttä kuraa, jenkkien surkeita blockbustereita sun muuta. Olen viimeksi käynyt leffassa teatterissa lähes 10 vuotta sitten ja se taisi olla Lynchin Inland Empire... no onhan tuosta jo 15 vuotta!!! Kaiken nykyroskan seasta on todella työlästä kaivaa kunnollista katseltavaa, vähän sama ongelma on musapuolellakin: kuratarjontaa on liikaa ja kotimainen musiikkilehdistö on Soundia lukuun ottamatta kuollut; sieltä saattoi aina löytää jotain mielenkiintoista ja tuoretta.
Aloittaja luultavasti tykkää täysin erilaisista elokuvista kuin minä. Ehkä jostain Terminatoreista, Van Dammesta tai Stallonesta... nuokin ovat jo vanhoja ja jäivät mulla kyllä väliin aivottomana mäiskeenä.
Kaikki parhaat elokuvat on kyllä tehty 2010 jälkeen. Valitettavasti kaikki tehosteet ja kuvanlaatu elokuvissa on ollut aiemmin surkeaa. Digitaalisuus on mullistanut alan.
Tiedätkös: mä katson elokuvalajeja, joissa ei ole tehosteita.
Koko elokuvan idea on katsojan huijaaminen eri tavoin. Jo se, ettei ole mitään liikkuvaa kuvaa vaan on vain yksittäisiä kuvia joita esitetään se 24/25 tai joku muu määrä sekunnissa ja saadaan katsoja näkemään kokonaisuus liikkuvana kuvana on tehoste.
Sinä siis ilmeisesti katselet elokuvat kuva kerrallaan ja kuvissakin on vain oikeasti olemassa olevia asioita oikeassa järjestyksessä eikä esim. lavasteita.
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykymusiikki vasta tylsää, geneeristä kuraa onkin. Joko joku nainen laulaa voihkivalla, nasaalilla äänellä tai joku mies "räppää" ugh, ugh! Kaikki on autotunetettu luonnottomaksi.
Ihan luokatonta.
Ja AINOA asia, miksi se kura myy, on että se tarttuva kertsi on kierrätystä viime vuosituhannen "sairaan tylsästä" hitistä ;D
Millenniaalin aivot eivät ole rakentuneet samalla tavoin, koska heillä ei ole koskaan ollut vertailupohjaksi aikaa, jolloin "ei ollut mitään tekemistä" ja "kaikkea ei saanut parilla klikkauksella" tai "piti ostaa fyysisiä levyjä tai leffoja"
Seuraan omaa jälkikasvuani ja todellakin nyt on olemassa sukupolvi joka ei tiedä oikeasta musiikista mitään. Ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykymusiikki vasta tylsää, geneeristä kuraa onkin. Joko joku nainen laulaa voihkivalla, nasaalilla äänellä tai joku mies "räppää" ugh, ugh! Kaikki on autotunetettu luonnottomaksi.
Ihan luokatonta.
Ja AINOA asia, miksi se kura myy, on että se tarttuva kertsi on kierrätystä viime vuosituhannen "sairaan tylsästä" hitistä ;D
Millenniaalin aivot eivät ole rakentuneet samalla tavoin, koska heillä ei ole koskaan ollut vertailupohjaksi aikaa, jolloin "ei ollut mitään tekemistä" ja "kaikkea ei saanut parilla klikkauksella" tai "piti ostaa fyysisiä levyjä tai leffoja"
Seuraan omaa jälkikasvuani ja todellakin nyt on olemassa sukupolvi joka ei tiedä oikeasta musiikista mitään. Ei mitään.
On nykyisin myös tää sukupolvi, joka pahastuu mulle tässäkin ketjussa, kun heidän kallisarvoinen lumihiutale -ikäryhmänsä/markkinaprofiloitu segmenttinsä ei tulekaan oikein ikäryhmitettyä jonkun has-been/setämies/ok, boomerin kommentissa ;DDD
Ap kirjoitti, että viime vuosiKYMMENEN musiikki oli tylsää. Eli 2010-2019. Ja täällä sitten puhutaan jostain tosi vanhasta musiikista että ap ei vaan ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Ap kirjoitti, että viime vuosiKYMMENEN musiikki oli tylsää. Eli 2010-2019. Ja täällä sitten puhutaan jostain tosi vanhasta musiikista että ap ei vaan ymmärrä.
Joo miten onnistuin lukemaan vuosikymmenen. Oon flunssassa, menköön sen piikkiin.
T. Edellinen
Vierailija kirjoitti:
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan luokatonta.
Poikani(13)tuntee yllättäen hurjasti musaa eri aikakausilta, koska kuuntelee sitä Youtubesta.
Voi tulla peräkkäin
Antti Syrjäniemen "Daytonian apinajuttu",
Tuomari Nurmion "Lasten mehuhetki",
Ievan polkka ties kenen esittämänä, sitten jotain nykyartisteja...
Vierailija kirjoitti:
Otsikossa on "Viime vuosituhannen"
miksi ruokitte ilmiselvää peikkoa?
Katsopa Tarkovskin "Peili", niin tiedät mitä hidastempoisuus on.
Nykyelokuvissa on vauhtia niin paljon, että käsikirjoitukset tipahti kyydistä.
aloittaja on itse pinnallinen tylsimys, lumihiutale.
Tjaa, minusta aika iso osa nykymusiikista on sellaista omituista, päämäärätöntä taustamelua. Ei oikein melodiaa, sävellaji epämääräinen, ei sanoituksia, harmoniaa ja saundikin lähinnä epämiellyttävä, sellaisia korvia raastavia tai ärsyttäviä äännähdyksiä.
Elokuvat taas ovat koko ajan väkivaltaisempia (täysin turhaan) ja elokuvateattereissa on väännetty nupit kaakkoon (mikä ei oikeasti tietyn rajan jälkeen enää tuo mitään lisäarvoa).
Vierailija kirjoitti:
Tjaa, minusta aika iso osa nykymusiikista on sellaista omituista, päämäärätöntä taustamelua. Ei oikein melodiaa, sävellaji epämääräinen, ei sanoituksia, harmoniaa ja saundikin lähinnä epämiellyttävä, sellaisia korvia raastavia tai ärsyttäviä äännähdyksiä.
Elokuvat taas ovat koko ajan väkivaltaisempia (täysin turhaan) ja elokuvateattereissa on väännetty nupit kaakkoon (mikä ei oikeasti tietyn rajan jälkeen enää tuo mitään lisäarvoa).
Kaikesta taiteellisuudesta karsittua, raha edellä tehtyä mainoskatkojen välien täytettä.
Assburger kirjoitti:
Totta, minä katson vain antiikin Kreikan klassisen kauden elokuvia ja kuuntelen metsästäjä-keräilijäkauden musiikkia.
Viime vuosituhat loppui 1.1.2000
Olet kuunnellut vääriä biisejä ja katsonut vääriä leffoja. Mutta ei siinä mitään, parhaat kokemuksesi ovat vielä edessäpäin:
Silloin kun kolmeen lauseeseen ängetään noin paljon skeidaa, niin se on silloin provo.
Tiedä sitten mitä Ap ajaa takaa. Hälinää varmaan.
Me taas naureskelemme näitä nyky ajan pihalla olevia pilviveikkoja, joiden rapista ei tahdo enää saada edes selvää millä kielellä se on.
Eräs eniten fanittamistani ohjaajista ei edes käyttänyt kamera-ajoja, vaan kuvaustekniikkansa oli erittäin yksinkertaista:
Chaplin
"Kaupungin valot" on minulle maailman paras elokuva.
Enkä ole ainoa, joka on tätä mieltä.