Miksi kaikki viime vuosituhannen musiikki ja elokuvat on niin sairaan tylsiä?
Hidastempoista ja ikävystyttävää. Onneksi aika menee eteenpäin ja kehitys kehittyy.
Kommentit (56)
Nykymusiikki vasta tylsää, geneeristä kuraa onkin. Joko joku nainen laulaa voihkivalla, nasaalilla äänellä tai joku mies "räppää" ugh, ugh! Kaikki on autotunetettu luonnottomaksi.
Ihan luokatonta.
Päinvastoin. Nykyelokuvat ovat adhd-efektitykitystä, juonesta viis. Mainstream-listamusiikkikin oli vielä 80-luvulla aivan kuunneltavaksi kelpaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Nykymusiikki vasta tylsää, geneeristä kuraa onkin. Joko joku nainen laulaa voihkivalla, nasaalilla äänellä tai joku mies "räppää" ugh, ugh! Kaikki on autotunetettu luonnottomaksi.
Ihan luokatonta.
Ja AINOA asia, miksi se kura myy, on että se tarttuva kertsi on kierrätystä viime vuosituhannen "sairaan tylsästä" hitistä ;D
Millenniaalin aivot eivät ole rakentuneet samalla tavoin, koska heillä ei ole koskaan ollut vertailupohjaksi aikaa, jolloin "ei ollut mitään tekemistä" ja "kaikkea ei saanut parilla klikkauksella" tai "piti ostaa fyysisiä levyjä tai leffoja"
Niin ap, mutta vain sinun mielestäsi. On ihmisiä jotka pitävät noista ja ovat täysin tyytyväisiä.
Kelpaavat myös vaativampaan makuun, ja kritiikkikin on ollut positiivista.
Ja ne surkeat tehosteet niissä elokuvissa
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan luokatonta.
Ja AINOA asia, miksi se kura myy, on että se tarttuva kertsi on kierrätystä viime vuosituhannen "sairaan tylsästä" hitistä ;D
Millenniaalin aivot eivät ole rakentuneet samalla tavoin, koska heillä ei ole koskaan ollut vertailupohjaksi aikaa, jolloin "ei ollut mitään tekemistä" ja "kaikkea ei saanut parilla klikkauksella" tai "piti ostaa fyysisiä levyjä tai leffoja"
Millenniaalit ovat syntyneet 1981-1996
Olet pilannut aivosi etkä pysty enää keskittymään mihinkään. Siitä se johtuu.
Siksi, että olet ajattelu- ja keskittymiskyvytön ADHD.
Enään hyvin vähän mitään "aikuistenkaan" elokuvia kun jotkin lapselliset ihme supersankari elokuvat tärkeimpiä sitten tänäpäivänä joita tulee solkenaan?
Vierailija kirjoitti:
Enään hyvin vähän mitään "aikuistenkaan" elokuvia kun jotkin lapselliset ihme supersankari elokuvat tärkeimpiä sitten tänäpäivänä joita tulee solkenaan?
Ne on myös aikuisten elokuvia.
Mä olen aktiivisesti rockmusaa ja elokuvia seuraava ihminen ja on todettava, että edes kasari ei ollut yhtä kuraa kuin nykyinen listamusiikki. Olen itse löytänyt yhden (1) kuunneltavan UUDEN artistin 2000-luvulta kotimaasta ja hän on Litku Klemetti. En tosiaankaan muista muita. Ulkomailta vähän sama juttu. Festareista tulee käytyä Pori Jazzissa ja Puisto Bluesissa, koska niissä näkee vanhoja kunnollisia artisteja.
Elokuvan suhteen mun makuni menee lähinnä 70- ja 80-luvuille. Uudempaakin hyvää elokuvaa löytyy mutta lähinnä elokuvafestivaaleilta. Teatterien tarjonta on täyttä kuraa, jenkkien surkeita blockbustereita sun muuta. Olen viimeksi käynyt leffassa teatterissa lähes 10 vuotta sitten ja se taisi olla Lynchin Inland Empire... no onhan tuosta jo 15 vuotta!!! Kaiken nykyroskan seasta on todella työlästä kaivaa kunnollista katseltavaa, vähän sama ongelma on musapuolellakin: kuratarjontaa on liikaa ja kotimainen musiikkilehdistö on Soundia lukuun ottamatta kuollut; sieltä saattoi aina löytää jotain mielenkiintoista ja tuoretta.
Aloittaja luultavasti tykkää täysin erilaisista elokuvista kuin minä. Ehkä jostain Terminatoreista, Van Dammesta tai Stallonesta... nuokin ovat jo vanhoja ja jäivät mulla kyllä väliin aivottomana mäiskeenä.
2000-luvullakin on hyvää musiikkia, mutta on outoa, jos joku ei pidä yhtään aiempien vuosisatojen musiikista.
Ennen vanhaan oli olemassa sellainen konsepti kuin kärsivällisyys. Pohdiskelu oli myös suosittua.
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan luokatonta.
Muuten ok, mutta metsään menit sanomalla nykypentuja millenniaaleiksi. Kasarilla syntyneet ovat millenniaaleja.
Moni nykyhittihän kierrättää vanhoja melodioita. Melodia hävisi hetkeksi suosituimmasta musiikista mutta tehnyt paluun.
Valtava kehitys musiikissa tapahtui 60-70 luvuilla ja se musiikki elää edelleen.
Nyky"musiikki" on kertakäyttösontaa, jolla ei ole mitään musiikillista arvoa. Kuuntele kerran ja heitä roskikseen.
Totta, minä katson vain antiikin Kreikan klassisen kauden elokuvia ja kuuntelen metsästäjä-keräilijäkauden musiikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aktiivisesti rockmusaa ja elokuvia seuraava ihminen ja on todettava, että edes kasari ei ollut yhtä kuraa kuin nykyinen listamusiikki. Olen itse löytänyt yhden (1) kuunneltavan UUDEN artistin 2000-luvulta kotimaasta ja hän on Litku Klemetti. En tosiaankaan muista muita. Ulkomailta vähän sama juttu. Festareista tulee käytyä Pori Jazzissa ja Puisto Bluesissa, koska niissä näkee vanhoja kunnollisia artisteja.
Elokuvan suhteen mun makuni menee lähinnä 70- ja 80-luvuille. Uudempaakin hyvää elokuvaa löytyy mutta lähinnä elokuvafestivaaleilta. Teatterien tarjonta on täyttä kuraa, jenkkien surkeita blockbustereita sun muuta. Olen viimeksi käynyt leffassa teatterissa lähes 10 vuotta sitten ja se taisi olla Lynchin Inland Empire... no onhan tuosta jo 15 vuotta!!! Kaiken nykyroskan seasta on todella työlästä kaivaa kunnollista katseltavaa, vähän sama ongelma on musapuolellakin: kuratarjontaa on liikaa ja kotimainen musiikkilehdistö on Soundia lukuun ottamatta kuollut; sieltä saattoi aina löytää jotain mielenkiintoista ja tuoretta.
Aloittaja luultavasti tykkää täysin erilaisista elokuvista kuin minä. Ehkä jostain Terminatoreista, Van Dammesta tai Stallonesta... nuokin ovat jo vanhoja ja jäivät mulla kyllä väliin aivottomana mäiskeenä.
Kaikki parhaat elokuvat on kyllä tehty 2010 jälkeen. Valitettavasti kaikki tehosteet ja kuvanlaatu elokuvissa on ollut aiemmin surkeaa. Digitaalisuus on mullistanut alan.
Paskaa.
Digitaalisuus mahdollistaa paljon, mutta ei korvaa näyttelijätyötä, käsikirjoitusta, kuvausta ja ohjausta.
Luulen, että fanitat aivotonta toimintaräiskettä, jossa tehosteet ovat pääasia.
Yritin eilen katsoa Pearl Harbor- leffaa, mutta juonen typeryydet(anakronismeja ja asiavirheitä)pakottivat lopettamaan.
Olen sen toki pari kertaa nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki parhaat elokuvat on kyllä tehty 2010 jälkeen. Valitettavasti kaikki tehosteet ja kuvanlaatu elokuvissa on ollut aiemmin surkeaa. Digitaalisuus on mullistanut alan.
Terävä kuvakaan ei auta, jos sisällön laatu on niin ala-arvoista, että sitä ei yksinkertaisesti pysty katsomaan.
Olet itse kärsimätöntä ja jatkuvaa stimulaatiota kaipaavaa sukupolvea, joka ei enää ymmärrä laadun päälle. Viime vuosituhannen puolella tehty musiikki ja elokuvat ovat ihan eri tasolla tämän päivän kuraan nähden.