Naapuri myy asuntoa meidän asunnon kuvalla.
Kommentit (31)
"Siis kuvat on meiltä kotoa, ihan tunnistaa meidät eikö oo ees siivottu voi vittu. Ihmettelen miten kuva on voitu ottaa. Kiva kun sauna kuvissa on rönttönen ammollaan hyi hitto kun osaa olla ruma.
[/quote]
Äläpäs ala säveltää. Tää ei ole sun ketju! Kuvassa on meidän asunnon sisäänkäynti ja piha. Ja minä olen ap."
Jos asut kerros- tai rivitalossa eli asunto osakeyhtiössä, sinä omistat vain osakekirjat, et huoneistoa tai julkisivua, vaan ne kuuluvat taloyhtiölle ja kuka tahansa ne voi valokuvata tai laittaa myynti-ilmoitukseen, koska ne ovat julksia paikkoja. Periaatteessa myynti-ilmoituksessa voi olla vaikka naapurin talo, jos se vastaa myynnissä olevaa taloa.
Asia on tietenkin toinen, jos kysymyksessä on okt, niin silloin myyjä ei voi laittaa ilmoitusta, mutta kerros-ja rivitalojen kohdalla se on jopa normaalia ja sitä näkee melko usein.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 11:47"]
mitä väliä, ei ne ostajat teidän asuntoa silti saa
[/quote]
asuntokaupat on niin jäissä et kannatta kyllä myydä heti jo tulee tarjous.
Kaikkea pitää yrittää T:kiinteistövälittäjä
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 11:57"]
"Siis kuvat on meiltä kotoa, ihan tunnistaa meidät eikö oo ees siivottu voi vittu. Ihmettelen miten kuva on voitu ottaa. Kiva kun sauna kuvissa on rönttönen ammollaan hyi hitto kun osaa olla ruma.
[/quote]
Äläpäs ala säveltää. Tää ei ole sun ketju! Kuvassa on meidän asunnon sisäänkäynti ja piha. Ja minä olen ap."
Jos asut kerros- tai rivitalossa eli asunto osakeyhtiössä, sinä omistat vain osakekirjat, et huoneistoa tai julkisivua, vaan ne kuuluvat taloyhtiölle ja kuka tahansa ne voi valokuvata tai laittaa myynti-ilmoitukseen, koska ne ovat julksia paikkoja. Periaatteessa myynti-ilmoituksessa voi olla vaikka naapurin talo, jos se vastaa myynnissä olevaa taloa.
Asia on tietenkin toinen, jos kysymyksessä on okt, niin silloin myyjä ei voi laittaa ilmoitusta, mutta kerros-ja rivitalojen kohdalla se on jopa normaalia ja sitä näkee melko usein.
[/quote]
Voi lol. Vai ei omistaja omista huoneistoa. Missäs se sit asuu, siellä osakekirjoissako? Suomessa ei saa mainostaa tuotetta, jota ei ole myytävänä. Jos annetaan ymmärtää, että naapurin osakekirjat ovat myynnissä, niin sittenhän niiden pitäisi olla, eikö?
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 12:03"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 11:57"]
[/quote]
[/quote]
Voi lol. Vai ei omistaja omista huoneistoa. Missäs se sit asuu, siellä osakekirjoissako? Suomessa ei saa mainostaa tuotetta, jota ei ole myytävänä. Jos annetaan ymmärtää, että naapurin osakekirjat ovat myynnissä, niin sittenhän niiden pitäisi olla, eikö?
[/quote]
Ei. Osakkeen omistaja omistaa osakkeet jotka oikeuttavat tietyn huoneiston hallintaan.
[/quote]
[/quote]
Voi lol. Vai ei omistaja omista huoneistoa. Missäs se sit asuu, siellä osakekirjoissako? Suomessa ei saa mainostaa tuotetta, jota ei ole myytävänä. Jos annetaan ymmärtää, että naapurin osakekirjat ovat myynnissä, niin sittenhän niiden pitäisi olla, eikö?"
Sulla on vain hallintaoikeus asuntoon ja omistusoikeus osakekirjoihin. Kannattaisi asioista ottaa selvää, olethan sijoittanut rahaa melkoisesti, jos se on oma, ainakin perusasioiden osalta. Huoneistossa voi tehdä pintaremonttia, mutta et esim. putkiremonttia, muuttaa ikkunoiden paikkoja jne. vaan siitä päättää taloyhtiö. Samoin taloyhtiö maksaa, jos vaihdetaan ovia, ikkunoita jne.
Hallituksen jäsenenä olen ties kuinka montaa kertaa lähettänyt jollokin osakkeenomistajille taloyhtiön kuvia joka asuu toisella paikkakunnalla, jotka löytyvät taloyhtiön asiakirjoista esim. kaikkien huoneistojen pohjapiirustukset, julkisivut jne. Munkin asunto on ollut monessa myynti-ilmoituksessa, eikä olisi edes tullut mieleen, että myynnissä olisi juuri minun asunto, koska julkisivu on lähes identtinen kaikkien asuntojen kohdalla, jos ne ovat saman suuruisia tai etsippä tietoa osoitteen perusteella esim. googlesta tai fonectalta tai navigointilaitteesta, niin kuva voi hyvinkin olla juuri sinun asunnon kohdalta, vaikka osoite olisin naapurin.
Eli nyt on paljon melua ja aivan tyhjästä.
Ihme selittäjä. En viitsi lainata, koska ei merkkaannu lainatuksi. Jaha,että nyt on sitten hallintaoikeus asuntoon, kun kysyin, saako myydä naapurin osakekirjoja. Voi hyvää päivää. Miten joku voi olla noin sairas.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 12:29"]
[/quote]
Voi lol. Vai ei omistaja omista huoneistoa. Missäs se sit asuu, siellä osakekirjoissako? Suomessa ei saa mainostaa tuotetta, jota ei ole myytävänä. Jos annetaan ymmärtää, että naapurin osakekirjat ovat myynnissä, niin sittenhän niiden pitäisi olla, eikö?"
Sulla on vain hallintaoikeus asuntoon ja omistusoikeus osakekirjoihin. Kannattaisi asioista ottaa selvää, olethan sijoittanut rahaa melkoisesti, jos se on oma, ainakin perusasioiden osalta. Huoneistossa voi tehdä pintaremonttia, mutta et esim. putkiremonttia, muuttaa ikkunoiden paikkoja jne. vaan siitä päättää taloyhtiö. Samoin taloyhtiö maksaa, jos vaihdetaan ovia, ikkunoita jne.
Hallituksen jäsenenä olen ties kuinka montaa kertaa lähettänyt jollokin osakkeenomistajille taloyhtiön kuvia joka asuu toisella paikkakunnalla, jotka löytyvät taloyhtiön asiakirjoista esim. kaikkien huoneistojen pohjapiirustukset, julkisivut jne. Munkin asunto on ollut monessa myynti-ilmoituksessa, eikä olisi edes tullut mieleen, että myynnissä olisi juuri minun asunto, koska julkisivu on lähes identtinen kaikkien asuntojen kohdalla, jos ne ovat saman suuruisia tai etsippä tietoa osoitteen perusteella esim. googlesta tai fonectalta tai navigointilaitteesta, niin kuva voi hyvinkin olla juuri sinun asunnon kohdalta, vaikka osoite olisin naapurin.
Eli nyt on paljon melua ja aivan tyhjästä.
[/quote][/quote]
Ja sitten kirjoitat näin: " Munkin asunto on ollut monessa myynti-ilmoituksessa" - etkös sä itse sanonut, ettei kukaan voi omistaa asuntoa, vaan osakekirjat?
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 12:10"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 12:03"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 11:57"] "Siis kuvat on meiltä kotoa, ihan tunnistaa meidät eikö oo ees siivottu voi vittu. Ihmettelen miten kuva on voitu ottaa. Kiva kun sauna kuvissa on rönttönen ammollaan hyi hitto kun osaa olla ruma. [/quote] Äläpäs ala säveltää. Tää ei ole sun ketju! Kuvassa on meidän asunnon sisäänkäynti ja piha. Ja minä olen ap." Jos asut kerros- tai rivitalossa eli asunto osakeyhtiössä, sinä omistat vain osakekirjat, et huoneistoa tai julkisivua, vaan ne kuuluvat taloyhtiölle ja kuka tahansa ne voi valokuvata tai laittaa myynti-ilmoitukseen, koska ne ovat julksia paikkoja. Periaatteessa myynti-ilmoituksessa voi olla vaikka naapurin talo, jos se vastaa myynnissä olevaa taloa. Asia on tietenkin toinen, jos kysymyksessä on okt, niin silloin myyjä ei voi laittaa ilmoitusta, mutta kerros-ja rivitalojen kohdalla se on jopa normaalia ja sitä näkee melko usein. [/quote] Voi lol. Vai ei omistaja omista huoneistoa. Missäs se sit asuu, siellä osakekirjoissako? Suomessa ei saa mainostaa tuotetta, jota ei ole myytävänä. Jos annetaan ymmärtää, että naapurin osakekirjat ovat myynnissä, niin sittenhän niiden pitäisi olla, eikö? Ei. Osakkeen omistaja omistaa osakkeet jotka oikeuttavat tietyn huoneiston hallintaan.
[/quote]
Koetahan jo päättää omistatko sä sen asuntosi vai et vai omistatko sä he osakekirjat vai osakkeet, mutta ennen kaikkea selvitä omistatko sä terveen järjen.
Ja sitten kirjoitat näin: " Munkin asunto on ollut monessa myynti-ilmoituksessa" - etkös sä itse sanonut, ettei kukaan voi omistaa asuntoa, vaan osakekirjat?
[/quote]
Munkin asunnon omistaa yleensä ko. seurakunta.
Kylläpä kiinteistövälittäjämies hermostui.
mitä väliä, ei ne ostajat teidän asuntoa silti saa