Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kaikki kuitenkin saavat omikronin jossain vaiheessa, kuinka paljon kannattaa vältellä?

Vierailija
02.01.2022 |

Onko väliä, saanko sen nyt, kahden viikon päästä vai kuukauden päästä? Mietin tässä lähinnä, mikä pointti on enää maskeilla ja muulla, jos nyt on jo hyväksytty ajatus, että korona tulee käymään läpi kaikki ihmiset. Minulla on rokotteet, eli se ainoa suoja, jonka koronaa vastaan voi saada. Yritetäänkö tässä samaan aikaan tukahduttaa virusta ja hyväksyä, että kaikki saavat sen? Ihmettelen vain, mikä järki on laittaa maski, kun menen hiljaiseen ja tyhjään lähikauppaan, ja pitäisikö panikoida, jos sinne kauppaan tulee joku ilman maskia - jos kuitenkin koronan saa jossain vaiheessa joltain ihmiseltä.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On väliä, koska aina joku osuus tartunnan saaneista joutuu sinne teholle. Paikkoja on rajallisesti. Siksi kannattaa viivyttää.

Vierailija
2/31 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös, jossain sanottu että virus pyrkii muuttumaan lievemmäksi, jotta pystyisi tarttumaan yhä enemmän? Eli sitä tässä varmaan odotellaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virusta ei ole missään vaiheessa yritetty tukahduttaa vaan ainoastaan saada virus leviämään sillä tavalla hallitusti, että  kaikki koronan vuoksi sairaalahoitoa tarvitsevat pystytään hoitamaan. 

Vierailija
4/31 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös, jossain sanottu että virus pyrkii muuttumaan lievemmäksi, jotta pystyisi tarttumaan yhä enemmän? Eli sitä tässä varmaan odotellaan.

Mutta onko siinä mitään pointtia, jos jo nyt omikronin takia ei jouduta sairaalaan? 

Vierailija
5/31 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se missä vaiheessa oma rokotesuoja on, on todellakin väliä. Samoin on väliä sillä miten ison virusannoksen saa. Niin kuin kaikissa virustaudeissa mitä isomman virusannoksen saa, sitä todennäköisemmin vakavampi tauti. Tästä syystä niitä FFP2- maskeja kehotetaan käyttämään. FFP2- maski päästää läpi n. 6 % virusta. Maskittomana saat 100%.

Vierailija
6/31 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On väliä, koska aina joku osuus tartunnan saaneista joutuu sinne teholle. Paikkoja on rajallisesti. Siksi kannattaa viivyttää.

Nyt ilmeisesti kuitenkaan omikronin takia ei juuri jouduta sairaalaan. Muutama päivä sitten oli uutinen, että Turussa kukaan ei ole joutunut omikronin vuoksi sairaalaan.

Vierailija
7/31 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että saa joskus sen paikan teholta?

Vierailija
8/31 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se missä vaiheessa oma rokotesuoja on, on todellakin väliä. Samoin on väliä sillä miten ison virusannoksen saa. Niin kuin kaikissa virustaudeissa mitä isomman virusannoksen saa, sitä todennäköisemmin vakavampi tauti. Tästä syystä niitä FFP2- maskeja kehotetaan käyttämään. FFP2- maski päästää läpi n. 6 % virusta. Maskittomana saat 100%.

Mutta eikö jokainen voisi itse valita sen, ottaako 100% vai 6%? Jokainen voisi käyttää vapaaehtoisesti mainitsemiasi tehokkauta FFP-suojaimia, mutta yleisestä maskisuosituksesta voisi luopua. Jos rokotesuoja on kunnossa, ei se 100% ole mikään katastrofi sekään. Loputtomiinhan ei voi suojautua koronalta, muuten saa käyttää maskeja ja eristäytyä loppuikänsä, sillä koronavirus tuskin tulee katoamaan maapallolta.

Vierailija
9/31 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta onko siinä mitään pointtia, jos jo nyt omikronin takia ei jouduta sairaalaan? 

Milloin ihmiset tajuaa sen, että korona voi olla tuhoisa ilman sairaalakäyntiä?

Hyvä ystäväni ( terve, hoikka, hyväkuntoinen, tupakoimaton, työikäinen) sairasti koronan ”lievänä” kotonaan. Oli 3 viikon helvetti ja lopputuloksensa sai elinikäisen keuhkovaurion. Näitä esimerkkejä löytyy lähipiiristä enemmänkin.

Vierailija
10/31 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pohdin että menenkö huomenna julkisilla käymään sairaalassa. Kun nyt käskettiin välttämään tungospaikkoja, niin päätin mennä taksilla, juurikin sen vuoksi että haluan sairastaa sen vasta kun sairaalassa on tilaa, mikäli en pärjää kotona taudin kanssa.

Vierailija
11/31 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto, nuha se iskee minullekin vielä joku kerta tässä. Pitäisiköhän vielä pari vuotta kuitenkin kotona pysyä ihan varmuuden vuoksi? Mitä ootte mieltä?

Vierailija
12/31 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuhavirukset on jatkossa enää rokotetuille vaarallisia koska vastustuskyky on saatu romautettua piikityksillä. Rokottamattomat ovat turvassa ja voivat elää normaalisti.

Vierailija
13/31 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikö jokainen voisi itse valita sen, ottaako 100% vai 6%? Jokainen voisi käyttää vapaaehtoisesti mainitsemiasi tehokkauta FFP-suojaimia, mutta yleisestä maskisuosituksesta voisi luopua. Jos rokotesuoja on kunnossa, ei se 100% ole mikään katastrofi sekään. Loputtomiinhan ei voi suojautua koronalta, muuten saa käyttää maskeja ja eristäytyä loppuikänsä, sillä koronavirus tuskin tulee katoamaan maapallolta.

Siinä meillä oikein minä-minä-puhetta. Eri maskeja käyttävät ajattelevat myös muita kuin itseään. Myös rokotetut levittävät virusta ja siksi on tärkeää rokotettujenkin pitää maskia.

Tosin turha sinulle on tätä selittää, kun et osaa kuin tuijottaa omaan napaasi. Noloa.

Vierailija
14/31 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitto, nuha se iskee minullekin vielä joku kerta tässä. Pitäisiköhän vielä pari vuotta kuitenkin kotona pysyä ihan varmuuden vuoksi? Mitä ootte mieltä?

Teet ihan niinkuin itse haluat.

Vierailija
15/31 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en välttele enää mitään. Jos viikonloppuna huvittaa pubiin lähteä, niin lähden. En käytä enää maskiakaan. Rokotukset olen ottanut. Jos korona/omikron tarttuu, niin sitten tarttuu. Olen kyllästynyt koko hössötykseen.

Naurettavaa on se, kun jotkut moralisoivat muita, mutta kuitenkin itse käydään jääkiekko-otteluissa ja areenakeikoilla. Näiden kaksinaamaisten moralisoijien takia lopetin itse välittämästä.

Vierailija
16/31 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä meillä oikein minä-minä-puhetta. Eri maskeja käyttävät ajattelevat myös muita kuin itseään. Myös rokotetut levittävät virusta ja siksi on tärkeää rokotettujenkin pitää maskia.

Tosin turha sinulle on tätä selittää, kun et osaa kuin tuijottaa omaan napaasi. Noloa.

Tämä.👍 Ffp2- maskilla suojelee itseään paremmin, mutta sillä suojelee myös muita paremmin.

Vierailija
17/31 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuota ap:n pohdintaa monet johtavat asiantuntijatkin yrittävät rivien välistä kertoa. Eivät voi kuitenkaan sanoa sitä suoraan, koska Kiuru on päättänyt kiirehtiä kolmansia rokotuksia.

Vierailija
18/31 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista yksinkertaisinta olisi, jos sairaalahoitoon vaadittaisiin negatiivinen koronatestitulos. Siis sekä rokotetuilta että rokottamattomilta. Silloin ei terveydenhuolto kuormittuisi koronan vuoksi.

Vierailija
19/31 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo pitäisi oikeasti paikkaansa niin Saksassa ei olisi koronaongelmaa koska siellä on FFP2:t.

Vierailija
20/31 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en välttele enää mitään. Jos viikonloppuna huvittaa pubiin lähteä, niin lähden. En käytä enää maskiakaan. Rokotukset olen ottanut. Jos korona/omikron tarttuu, niin sitten tarttuu. Olen kyllästynyt koko hössötykseen.

Naurettavaa on se, kun jotkut moralisoivat muita, mutta kuitenkin itse käydään jääkiekko-otteluissa ja areenakeikoilla. Näiden kaksinaamaisten moralisoijien takia lopetin itse välittämästä.

Elvistelet sillä, että et välitä muista mitään. Elvistelet sillä, että sinulle on yks hailee se mitä terveydenhuollon työntekijät joutuvat kokemaan. Just.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi