Omikron oireet?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Mulla alkoi oireet eilen, kuumeista oloa vaikka ei kuumetta. Limainen ja kuiva yskä vuorottelee. Aivastelua. Pojalla joka paikkaa särkee, kova päänsärky, kuumeinen olo mutta ei kuumetta hänelläkään. Mietin että kauankohan tätä kestää, vieläkö olo voi tästä pahentua kun tällä hetkellä on suht ok kumminkin.
Niin ja kurkussa on kummallinen tunne, niinkuin ois kipeä mutta ei sitten kumminkaan ole.
Voihan se olla flunssaakin .
Perusterveelle hoikalle omikronit sun muut oo ku pikku juttu.
Menee hermot tän kanssa. Sairastuin ilmeisesti jo 30.12., välissä on ollut ihan hyviäkin päiviä ja nyt taas tuntuu siltä kuin hengittäisi maailman kuivinta ilmaa. Kurkku on ärsyttävän tuntuinen.
Ensin kurkkukipu, polttelevaa.
Seuraavana päivänä yskä, kuume.
Kolmantena päivänä yskä. Muuten ok olo.
Neljäntenä kurkkukipu alkoi uudelleen, tukkoinen olo, yskä jatkuu.
Kaksi rokotetta. Tuttavani, joka oli ehtinyt saada kolmannen rokotteen, ei sairastunut, vaikka oli tämän tartuttajan kanssa lähemmin tekemisissä kuin minä.
Mistä te ootte saaneet tiedon siitä, että onko alkuperäinen, delta, omikron tai joku muu?
Mulla ainakin tulos on vaan kertonut että on korona, mutta mikä korona?
Btw, pieni orastava päänsärky vajaan päivän, eikä muuta. Ei rokotteita.
Lapsen päiväkodissa on ollut pari positiivista nyt, meidän lapsi vielä oireeton. Mulla on ollut pari päivää jännän tuntuinen päänsärky, tuntuu tuossa otsalla enimmäkseen. Väsyttää, mutta tässä nyt on muutama lyhyt yö takana. Eilen tehty kotitesti oli nega. Teen parin päivän päästä uuden vielä, mutta onko muilla ollut tällaista otsalla tuntuvaa päänsärkyä?
Onko teillä tietoa mikä oli tuon omikronin itämisaika kohdallanne? Kun sanotaan, että se voi olla 2-3 vuorokautta, tosin pidempikin. Tämä kiinnostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Omikron oireet?
Se on "Omikronin oireet". Sana on omikron, ei omikro.
Näitä tässäkin lueteltuja oireita. Kotitesti negatiivinen.
Kaikki oireet löytyy. Mut silti menen töihin. Mä en minkään aivastelun takia pois jää. Räkä muutenkin talvella valuu.
Vierailija kirjoitti:
Näitä tässäkin lueteltuja oireita. Kotitesti negatiivinen.
Kotitestin luotettavuus on jotain 60%. Eli negatiivinen ei ole välttämättä negatiivinen.
Meillä 6 henkeä selvästi samoissa oireissa, vain neljälle kotitestissä POS.
Vierailija kirjoitti:
Mistä te ootte saaneet tiedon siitä, että onko alkuperäinen, delta, omikron tai joku muu?
Mulla ainakin tulos on vaan kertonut että on korona, mutta mikä korona?
Btw, pieni orastava päänsärky vajaan päivän, eikä muuta. Ei rokotteita.
Omikronin osuus tällä hetkellä lienee ainakin 95 % tartunnoista. Se leviää niin paljon helpommin kuin aikaisemmat variantit.
Omikron täälläkin, alkoi järjettömällä päänsäryllä, johon ei meinannut auttaa mikään. Verenpaine huiteli korkealla, korvissa humisi pienikin liike. Edellisenä päivänä kakatti kamalasti, vaikka vatsa ei ollutkaan löysällä. Lapsella oli vatsa kipeänä ja paha olo useampana päivänä, lisäksi hänellä ja puolisolla heitti päässä. Puolison kurkku on ollut superkipeä, ja hänellä oli vähän kuumetta alussa.
Pelkkä kuume, ei mitään muuta. No ehkä huono uni.
Kotitestissä erittäin haalea haamuviiva, virallinen testi positiivinen. Lämpöä viidettä päivää.
Pieni päänkivistys, nenänielu-kipu ja tukkoisuus ja silmäkipu. Muutaman päivän päästä vähän käheä ääni ja välillä limaisia ysköksiä. Ei muuta. Todella lievä tauti siis itselleni, helpompi kuin normaali flunssa. Rokottamaton, ja tämä sairastuminen vahvisti edelleen, että jatkossakin tulen olemaan rokottamaton.
Kuuluuko tähän se että ensin tuntuu kuin paranee kunnes tulee uusi oire? Eli tauti pahenee jossain vaiheessa..
Vierailija kirjoitti:
Kuuluuko tähän se että ensin tuntuu kuin paranee kunnes tulee uusi oire? Eli tauti pahenee jossain vaiheessa..
Se on jännä havainto, että jos tauti (flunssa? Influenssa? SARS?) paranee, mutta itsestään ei huolehdi hyvin ensimmäisten oireettomien päivien aikana (kehon jäähtyminen, fyysinen ylirasitus?)... niin tulee nopeasti taas oireita, jotka ovat ehkä erilaisia kuin edelliset. Ihan kuin sama tauti riehaantuisi uudelleen... mutta keho kokisi sen vähän eri tavalla. En tiedä.
Mä olin just parantunu taudista, jossa erittäin lievät (aavistuksenomaiset) hengitystieoireet kesti pari päivää ja lievä heikkovointisuus melkein viikon. Sitten seisoin tihkusateessa melkein tunnin (kuuntelemassa naapuria jota en ollut nähnyt kuukausiin), vointini oli erinomainen, mutta tulin sen jälkeen hyvin nopeasti taas kipeäksi ja eilen oli tosi p*ska olo kun aivot ei toiminu, en pysty syömään ja oli tosi mälsää!!! Vieläkin on huono olo... on tää p3rseest, mitä tahansa onkin. Piti vaihtaa tänään autoon talvirenkaat yms. mut kaikki siirtyy tän viruksen takia.
satunnaista pää- ja lihassärkyä. oikeastaan aaltoileva väsymys on ollut pysyvä oire.
Mulla alkoi oireet eilen, kuumeista oloa vaikka ei kuumetta. Limainen ja kuiva yskä vuorottelee. Aivastelua. Pojalla joka paikkaa särkee, kova päänsärky, kuumeinen olo mutta ei kuumetta hänelläkään. Mietin että kauankohan tätä kestää, vieläkö olo voi tästä pahentua kun tällä hetkellä on suht ok kumminkin.