Nyt iski ryppykriisi!
Katselin lomakuvia ja kuiva lentokoneilma ja auringonotto tehneet selvästikin tehtävänsä. Ihan järkyttävät rypyt pitkin poikin silmänympäryksiä, kuvissa kurkkii jokin tuntematon mummonaama! Tässäkö se nuoruus oli? Kerralla katosi kauneus. Miten tästä pääsee yli?
Kommentit (39)
Niin sitä jossain vaiheessa käy. Mulle kävi 37-vuotiaana pikarupsahdus ihan puolessa vuodessa. Sitä ennen olin siloinen babyface, jonka ulkonäkö ei ollut muuttunut oikein yhtään kaksikymppisestä. Sitten yhtäkkiä muutuin ryppyiseksi ja roikahtaneeksi tantaksi todella nopeasti. Nyt on jo kriisit kriiseilty ja näin päälle nelikymppisenä hyväksyn että tältä minä nykyisin näytän.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 09:39"]
Niin sitä jossain vaiheessa käy. Mulle kävi 37-vuotiaana pikarupsahdus ihan puolessa vuodessa. Sitä ennen olin siloinen babyface, jonka ulkonäkö ei ollut muuttunut oikein yhtään kaksikymppisestä. Sitten yhtäkkiä muutuin ryppyiseksi ja roikahtaneeksi tantaksi todella nopeasti. Nyt on jo kriisit kriiseilty ja näin päälle nelikymppisenä hyväksyn että tältä minä nykyisin näytän.
[/quote]
Olen 45-vuotias enkä vielä yhtään rupsahtanut. Oletettavasti se johtuu siitä, että en ole koskaan tupakoinut enkä harrasta auringonottoa. Ja olen kasvissyöjä, tosin vasta 10 vuotta sitten jättänyt lihan.
Enpä ole tuosta voiteesta kuullutkaan, pitääpä hakea josko auttaisi. Kiitos!
Ap
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 09:43"]
[/quote]
Olen 45-vuotias enkä vielä yhtään rupsahtanut. Oletettavasti se johtuu siitä, että en ole koskaan tupakoinut enkä harrasta auringonottoa. Ja olen kasvissyöjä, tosin vasta 10 vuotta sitten jättänyt lihan.
[/quote]
Minä olen muuten ollut kasvissyöjä 16-vuotiaasta asti. Enkä myöskään ole koskaan tupakoinut, enkä varsinaisesti ottanut aurinkoa. Nuorempana toki tuli ulkoiltua välillä ilman että tuli mitään auringonsuojavoiteita käytettyä, mutta koskaan en ole esim. palanut, kun on sen verran tumma iho etten pala oikein millään. Geeneistä taitaa olla pääosin kiinni tämä asia kuin elintavoista. Mun exällä meinaan on aivan järkyt elintavat (polttaa ,suurkuluttaa alkoholia, elää roskaruoalla ja herkuilla) ja on vielä 48-vuotianaanakin erittäin rypytön.
Oikeastaan en auringonottoa varsinaisesti harrasta, huono sanavalinta alussa. Rannalla tietysti aikaa tulee lomalla vietettyä. Aurinkolaseja olen huono käyttämään ja siinä varmaankin syytä. Ap
[/quote]
[/quote]
Minä olen 50. Syön lihaa ja juon punaviiniä. Pidän nukkumisesta, veden juomisesta, viileästä säästä ja olen puhdistanut ja kosteuttanut ihoani joka ikinen päivä viimeiset kolmekymmentä vuotta. Inhoan auringon kosketusta ihollani. Silmieni alla on muutamia hienonhienoja juonteita, mutta ei sen enempää kuin hyväihoisilla kolmekymppisillä, mutta muuten olen aivan rypytön. Kosmetologit ovat kummastelleet.
Oln sitä mieltä, että hyvien perintötekijöiden lisäksi juuri tuo auringon välttely ja runsas vesi ovat kestävän ihon perustekijät. Ja kun ne rypyt kerran ovat ilmestyneet, ne eivät lähde pois muulla kuin kirurgin välineillä, valitettavasti.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 10:06"]
[/quote]
[/quote]
Minä olen 50. Syön lihaa ja juon punaviiniä. Pidän nukkumisesta, veden juomisesta, viileästä säästä ja olen puhdistanut ja kosteuttanut ihoani joka ikinen päivä viimeiset kolmekymmentä vuotta. Inhoan auringon kosketusta ihollani. Silmieni alla on muutamia hienonhienoja juonteita, mutta ei sen enempää kuin hyväihoisilla kolmekymppisillä, mutta muuten olen aivan rypytön. Kosmetologit ovat kummastelleet.
Oln sitä mieltä, että hyvien perintötekijöiden lisäksi juuri tuo auringon välttely ja runsas vesi ovat kestävän ihon perustekijät. Ja kun ne rypyt kerran ovat ilmestyneet, ne eivät lähde pois muulla kuin kirurgin välineillä, valitettavasti.
[/quote]
Ellet ole ryppyjä tai juonteita saanut niin aika huono olet niiden poistoa kommentoimaan. Kyllä kosteutus ja ihon uudistaminen auttaa. Nyt Ap kaikki tehoaineet käyttöön.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 09:46"]
Enkä myöskään ole koskaan tupakoinut, enkä varsinaisesti ottanut aurinkoa. Nuorempana toki tuli ulkoiltua välillä ilman että tuli mitään auringonsuojavoiteita käytettyä, mutta koskaan en ole esim. palanut, kun on sen verran tumma iho etten pala oikein millään.
[/quote]
Aurinko vaurioittaa ihoa vaikkei iho palaisikaan. Auringon säteet vaikuttavat ihon vanhenemiseen ihan samalla lailla riippumatta siitä, palaako iho. Toki palaminen itsessään vahingoittaa ihoa vieläkin enemmän, mutta on harhaluulo kuvitella että jos iho ei pala = iho ei vaurioidu ollenkaan.
Minusta on suorastaan koomista, että joka kerta kun täällä joku erehtyy kriiseilemään rypyistään tai vanhenemisestaan, ketjuun ryntää joukko 40-50 vuotiaita mammoja ylistämään omaa ulkonäköään. Yksikään heistä ei näytä päivääkään yli 20-vuotiaalta, kosmetologit ihmettelevät kilvan heidän hyvin säilynyttä ihoaan ja mitään erikoista he eivät tietenkään ole ulkonäkönsä eteen tehneet. Kysymys kuuluukin, istuvatko nämä kyseiset mammat koko elämänsä sisätiloissa av-palstaillen, sillä tuolla elävässä elämässä heitä ei juuri tapaa? Vai olisiko niin, että muutamien "hyvinsäilyneiden" mammojen olisikin hyvä kipaista pesemään kylppärin peili ja herätä todellisuuteen? :)
Niin, ja kun joku sen kateuskortin kuitenkin vetää esiin niin kyllä, olen n. 30-vuotias ja näytän ihan ikäiseltäni... Eikä minulla ole sen kanssa mitään ongelmaa.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 11:56"]
Minusta on suorastaan koomista, että joka kerta kun täällä joku erehtyy kriiseilemään rypyistään tai vanhenemisestaan, ketjuun ryntää joukko 40-50 vuotiaita mammoja ylistämään omaa ulkonäköään. Yksikään heistä ei näytä päivääkään yli 20-vuotiaalta, kosmetologit ihmettelevät kilvan heidän hyvin säilynyttä ihoaan ja mitään erikoista he eivät tietenkään ole ulkonäkönsä eteen tehneet. Kysymys kuuluukin, istuvatko nämä kyseiset mammat koko elämänsä sisätiloissa av-palstaillen, sillä tuolla elävässä elämässä heitä ei juuri tapaa? Vai olisiko niin, että muutamien "hyvinsäilyneiden" mammojen olisikin hyvä kipaista pesemään kylppärin peili ja herätä todellisuuteen? :)
Niin, ja kun joku sen kateuskortin kuitenkin vetää esiin niin kyllä, olen n. 30-vuotias ja näytän ihan ikäiseltäni... Eikä minulla ole sen kanssa mitään ongelmaa.
[/quote]
Aivan samaa tulin tänne kirjottamaan. Mikä siinä on, että sitä omaa ihoa pitää olla joka käänteessä kehumassa? Oikein lyövät lyötyä. Ap:ta lainaten, täällä odottaa oikein mummonaamojen armeija hyökkäysvalmiudessa! Älkää vaan mainitko sanoja ryppy tai juonne - mummonaamat kaivautuvat koloistaan!
mullakin se rupsahdus tapahtui äkkiseltään, tietty juuri kun olin hehkuttanut miten rypytön olen. käytän nykyään jopa lotraamalla ihoöljyjä, syön e-vitamiinia ja hyviä rasvoja ja kartan aurinkoa, jos tässä semirupsahdusvaiheessa pysyisi mahdollisimman pitkään.
lisäksi posket ovat alkaneet roikkua kuin buldogilla. kohta ei enää kehtaa olla päällä valoisan aikaan :D
Muistatkaa kaksi tärkeintä, eli suojaus (aina vähintään 15-suojakerroin täällä Suomessakin ja Välimerelläkin täytyy olla vähintään 50!) ja muistakaa se kosteutus. Antakaa ihon kuitenkin hengittääkin välillä eli älkää laittako yövoidetta joka yö.
Nämä ovat jenkkiläiseltä huippuihoterapeutilta saamani perusohjeet :)
Moni suomalainen ei uskalla käyttää korkeita suojakertoimia lomilla koska luulee ettei rusketu, vaikka korkeissa suojakertoimissa käy niin että ruskettuu hitaammin mutta sen ansiosta se rusketus pysyy sitten huomattavasti kauemmin. Jopa kuukausia. Minä rusketun hitaasti, käytin Espanjassa syyskuun ekalla viikolla jatkuvasti suojakertoimia 50 ja alussa jopa 100:aa kasvoissa, ja rusketusrajat näkyvät vieläkin! :D
Apteekista saa A-vitamiinivoidetta ilman reseptiäkin, Leiraksen. Maksaa alle kympin.
Botuliiniaa ja täyteaineita kannattaa alkaa miettimään aikaisintaan 35-40 v. Jenkeissä kuulemma moni paikka ei edes anna botuliinia naamaan kellekään alle kolmekymppisille.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 09:36"]
Hankit reseptin Avitcid-voiteeseen nyt välittömästi.
[/quote]
Eikö siinä ole parabeeneja??!
Onko ihmisen ihoa silottava ja naamaa nostattava photoshop sekä kirurgia saaneet aikaan sen että me nykynaiset ei enää saada vanheta ja ryppyyntyä arvokkuudella??? :((( Aiemmin ryppyjä pidettiin elämänviisauden merkkinä, nykyään pieni juonnekin naamassa on joku helvetin synti.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 12:19"]
Ne on aurinkojuonteita, eikä ryppyjä.
[/quote]
Ja mikä ero näillä sun mielestä on :D?
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 12:28"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 12:19"]
Ne on aurinkojuonteita, eikä ryppyjä.
[/quote]
Ja mikä ero näillä sun mielestä on :D?
[/quote]
Tilapäinen kuivuminen vs. pysyvä tila
Hankit reseptin Avitcid-voiteeseen nyt välittömästi.