Nyt iski ryppykriisi!
Katselin lomakuvia ja kuiva lentokoneilma ja auringonotto tehneet selvästikin tehtävänsä. Ihan järkyttävät rypyt pitkin poikin silmänympäryksiä, kuvissa kurkkii jokin tuntematon mummonaama! Tässäkö se nuoruus oli? Kerralla katosi kauneus. Miten tästä pääsee yli?
Kommentit (39)
Ap, minkä ikäinen olet? Ei nelikymppisenä kannata tyytyä olemaan ryppyinen. Me nelikymppiset eletään vielä pitkälle yli 90- vuotiaksi, ja ehditään olla vanhoja sitten kun se aika tulee oikeasti.
Kaikenlaisia hoitoja on tarjolla, ja oletkin saanut täällä jo hyviä neuvoja!
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 11:45"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 10:06"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 09:43"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 09:39"]
Niin sitä jossain vaiheessa käy. Mulle kävi 37-vuotiaana pikarupsahdus ihan puolessa vuodessa. Sitä ennen olin siloinen babyface, jonka ulkonäkö ei ollut muuttunut oikein yhtään kaksikymppisestä. Sitten yhtäkkiä muutuin ryppyiseksi ja roikahtaneeksi tantaksi todella nopeasti. Nyt on jo kriisit kriiseilty ja näin päälle nelikymppisenä hyväksyn että tältä minä nykyisin näytän.
[/quote]
Olen 45-vuotias enkä vielä yhtään rupsahtanut. Oletettavasti se johtuu siitä, että en ole koskaan tupakoinut enkä harrasta auringonottoa. Ja olen kasvissyöjä, tosin vasta 10 vuotta sitten jättänyt lihan.
[/quote]
Minä olen 50. Syön lihaa ja juon punaviiniä. Pidän nukkumisesta, veden juomisesta, viileästä säästä ja olen puhdistanut ja kosteuttanut ihoani joka ikinen päivä viimeiset kolmekymmentä vuotta. Inhoan auringon kosketusta ihollani. Silmieni alla on muutamia hienonhienoja juonteita, mutta ei sen enempää kuin hyväihoisilla kolmekymppisillä, mutta muuten olen aivan rypytön. Kosmetologit ovat kummastelleet.
Oln sitä mieltä, että hyvien perintötekijöiden lisäksi juuri tuo auringon välttely ja runsas vesi ovat kestävän ihon perustekijät. Ja kun ne rypyt kerran ovat ilmestyneet, ne eivät lähde pois muulla kuin kirurgin välineillä, valitettavasti.
[/quote]
Ellet ole ryppyjä tai juonteita saanut niin aika huono olet niiden poistoa kommentoimaan. Kyllä kosteutus ja ihon uudistaminen auttaa. Nyt Ap kaikki tehoaineet käyttöön.
[/quote]
Sitähän minä sanoinkin, että ryppyjen tuloa voi hidastaa, mutta kun ne on kerran saatu, niistä ei pääse enää eroon. Hyvät elintavat, hoitoaineet, tupakoinnin välttely ja auringosta pois pysyminen eivät korjaa tapahtunutta vahinkoa. Olen seurannut muiden ihmisten ihoa suurella kiinnostuksella ja päätellyt tämän sen perusteella. Ja ihan yhtä suuri oikeus minulla on kommentoida kuin muillakin, vai mitä?
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 11:56"]
Minusta on suorastaan koomista, että joka kerta kun täällä joku erehtyy kriiseilemään rypyistään tai vanhenemisestaan, ketjuun ryntää joukko 40-50 vuotiaita mammoja ylistämään omaa ulkonäköään. Yksikään heistä ei näytä päivääkään yli 20-vuotiaalta, kosmetologit ihmettelevät kilvan heidän hyvin säilynyttä ihoaan ja mitään erikoista he eivät tietenkään ole ulkonäkönsä eteen tehneet. Kysymys kuuluukin, istuvatko nämä kyseiset mammat koko elämänsä sisätiloissa av-palstaillen, sillä tuolla elävässä elämässä heitä ei juuri tapaa? Vai olisiko niin, että muutamien "hyvinsäilyneiden" mammojen olisikin hyvä kipaista pesemään kylppärin peili ja herätä todellisuuteen? :)
Niin, ja kun joku sen kateuskortin kuitenkin vetää esiin niin kyllä, olen n. 30-vuotias ja näytän ihan ikäiseltäni... Eikä minulla ole sen kanssa mitään ongelmaa.
[/quote]
No johan alkoi kitinä. En ole käynyt "kehumassa" ihoani täällä aikaisemmin, joten kyseessä ovat muut mammat. (Oletan siis, että juuri minusta sinä kitiset.) Sinulta taisi jäädä huomaamatta, että kerroin omasta lihansyönnistäni ja punaviininjuonnistani noiden vegetaristien vastapainoksi ja siinä samassa ilmaisin mielipiteeni siitä, miten iho pysyy kunnossa ja milloin siihen ei enää auta mikään.
Et varmaan ole tavannutkaan minua missään, on meitä sentään tässäkin maassa yli viisi miljoonaa. Ja jos oletkin tavannut, et välttämättä ole tullut ajatelleeksikaan, että siinä menee itseään huomattavasti nuoremman näköisellä iholla siunattu viisikymppinen.
Kateuskortti tässä pitää kyllä nostaa ilmaan. Eivät nuo teidän purkauksenne minkään muun piikkiin voi mennä, vaikka ei teillä oman ihonne kanssa ongelmaa olisikaan. ;)
Nro 10
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 12:45"]
ajattelepa miten ryppyinen pyllynreikäsikin on
[/quote]
Mutta sen päällä voi sentään istua ja piilottaa se. Naaman päällä ei kovin helposti istuta....
Kertokaahan millä otsaryppyjä saa loivennettua? Onko botox ainoa keino?
:/
Miten tuon Avitcidin pitäisi tehota ryppyihin? Mulla on leuassa juonne, johon käytin ainakin puoli vuotta pojan finnilääkkeeksi saamaa Avitcid-voidetta, eikä tapahtunut muuta kuin iho tuli araksi, punoitti ja kuoriutui, mutta juonne pysyi.
Puuh. Unohtakaa ryppyrasvat. Ihon tehtävä on nimittäin pitää elimistölle vieraat aineet siellä...niin, ulkopuolella. Eli ei se iho tajua imeä teidän mahtavia a-vitamiinirasvojanne vaikka mitä tekisitte. Pinnalliseksi jää. Ainoa, millä ihon kuntoon voi aidosti vaikuttaa, on lisätä sisäisesti ravinteita ja kosteutta. Syökää esim. Imedeenin ihokapseleita, niissä on ainekset kohdillaan. Toisaalta nekään auta, jos kaikki elintavat päin persettä (tupakointi, viina, aurinko, paska ruoka).
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 13:23"]
Kertokaahan millä otsaryppyjä saa loivennettua? Onko botox ainoa keino? :/
[/quote]
Ei välttämättä botuliini (botox on vain yksi botuliinin tuotemerkki, huom) pelkästään auta vaan niihin pitää laittaa jotain filleriaineita, mutta tuon joutuu tekemään muutaman kuukauden välein ja hinnaksi tulee noin tonni per kerta.
Avitcidillä voi saada enemmän tuhoa aikaan kun hyötyä ja siksi siihen vaaditaan resepti, kannattaa käydä ihotautilääkärin luona ja kysyä että soveltuuko se juuri sinulle.
Menetelmänne ovat täysin vääriä. 35 pros. vetyperoksidi poistaa kaikki rypyt, mutta siihen menee aikaa. Se on biofilmi-infektio ihossa, joka sitä ihoa huonontaa, ja vetyperoksidi iskee reikiä siihen, jolloin immuunipuolustus voi hoitaa ne mikrobit pois sieltä ja niiden rakennelmat. Biofilmi-infektiot ihossa ovat uskomattoman sitkeitä, niihin eivät edes antibiootit tehoa helposti, usean antibiootin yhdistelmä voin toimiakin, mutta siinä on riskinä että revitte muitakin biofilmejä auki muuallakin elimistössä, jolloin vaikutus on liian laaja kerralla siedettäväksi. Biofilmien TÄSMÄHOITO on tärkeää, ettei urakasta tule liian MITTAVAA.
Minä rypistyin hetkessä 27-vuotiaana. Näytän 10 v ikäistäni vanhemmalta. Kiitos vaan atopia ja rutikuiva iho....
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:42"]Minä rypistyin hetkessä 27-vuotiaana. Näytän 10 v ikäistäni vanhemmalta. Kiitos vaan atopia ja rutikuiva iho....
[/quote]
Jotka nekin ovat ihon biofilmi-infektioita. Toistakaa perässäni: ihon ongelmat johtuvat biofilmi-infektiosta. ihon ongelmat johtuvat biofilmi-infektiosta. ihon ongelmat johtuvat biofilmi-infektiosta. ihon ongelmat johtuvat biofilmi-infektiosta. ihon ongelmat johtuvat biofilmi-infektiosta. ihon ongelmat johtuvat biofilmi-infektiosta. ihon ongelmat johtuvat biofilmi-infektiosta. ihon ongelmat johtuvat biofilmi-infektiosta. ihon ongelmat johtuvat biofilmi-infektiosta. ihon ongelmat johtuvat biofilmi-infektiosta. ihon ongelmat johtuvat biofilmi-infektiosta. ihon ongelmat johtuvat biofilmi-infektiosta. ihon ongelmat johtuvat biofilmi-infektiosta. ihon ongelmat johtuvat biofilmi-infektiosta. ihon ongelmat johtuvat biofilmi-infektiosta. ihon ongelmat johtuvat biofilmi-infektiosta. ihon ongelmat johtuvat biofilmi-infektiosta. ihon ongelmat johtuvat biofilmi-infektiosta.
Apinoille toistoharjoitukset saattavat auttaa, tosin tämä teidän käsitys asioista on ihan toivotonta. Eikä siihen auta lääkärien paskapuhe, apinoita kun nekin ovat.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 12:45"]
ajattelepa miten ryppyinen pyllynreikäsikin on
[/quote]
Ja ruskeakin vielä, saatana.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:48"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:42"]Minä rypistyin hetkessä 27-vuotiaana. Näytän 10 v ikäistäni vanhemmalta. Kiitos vaan atopia ja rutikuiva iho.... [/quote] Jotka nekin ovat ihon biofilmi-infektioita. Toistakaa perässäni: ihon ongelmat johtuvat biofilmi-infektiosta. ihon ongelmat johtuvat biofilmi-infektiosta. ihon ongelmat johtuvat biofilmi-infektiosta. ihon ongelmat johtuvat biofilmi-infektiosta. ihon ongelmat johtuvat biofilmi-infektiosta. ihon ongelmat johtuvat biofilmi-infektiosta. ihon ongelmat johtuvat biofilmi-infektiosta. ihon ongelmat johtuvat biofilmi-infektiosta. ihon ongelmat johtuvat biofilmi-infektiosta. ihon ongelmat johtuvat biofilmi-infektiosta. ihon ongelmat johtuvat biofilmi-infektiosta. ihon ongelmat johtuvat biofilmi-infektiosta. ihon ongelmat johtuvat biofilmi-infektiosta. ihon ongelmat johtuvat biofilmi-infektiosta. ihon ongelmat johtuvat biofilmi-infektiosta. ihon ongelmat johtuvat biofilmi-infektiosta. ihon ongelmat johtuvat biofilmi-infektiosta. ihon ongelmat johtuvat biofilmi-infektiosta. Apinoille toistoharjoitukset saattavat auttaa, tosin tämä teidän käsitys asioista on ihan toivotonta. Eikä siihen auta lääkärien paskapuhe, apinoita kun nekin ovat.
[/quote]
Hä, mitä siis pitää tehdä?
Lopettaisitko sinä biofilmi-infektio besserwisseröinnin, ja kerro selvällä suomenkielellä mikä tuo täsmähoito on? Vetyperoksidia naamaan, siis häh? Linkkikin olis kiva.
minulla on jo valmiiksi ikäkriisi. Olen 32v. rypytön siloposki mutta pelkään etukäteen sitä rupsahtamista. Joskus en edes ajattele asiaa, mutta välillä iskee paniikki. Olen aina ollut kasvoiltani kaunis ja saanut huomiota siitä syystä, pelkäämpä että se on syynä tähän kriiseilyyn. Olen lopettanut tupakoinnin jo vuosia sitten ennen lasten saantia, aurinkoa olen vältellyt noin 10 vuotta. Olen päättänyt, että jos rupsahdan ihan kamalasti, menen kasvojenkohotukseen. Voi olla että silloin moinen toimenpide ei kiinnosta enää, mutta se tuo turvallisuudentunnetta että tämä mahdollisuus on. Rahatkin on jo säästössä, jos ei parempaa käyttöä niille keksi. :D