Vaatteiden tuhoaja käly
Kertokaapa mitä ihmettä veljeni vaimo tekee lastenvaatteille kun kaikki ovat likaisenharmaita ja muodottomia? Kierrätämme sukulaisten kesken paljon vaatteita ja tämä kyseinen rouva tuhoaa kaikki.
Olen hämmentynyt kuinka onnistuukaan tuhoamaan kaikki vaatteet. En ole vihainen (enää) koska en anna kiertoon vaatteita joiden haluan pysyvän varmasti kunnossa toisille lapsilleni.
Ja tuhoaa niin halpisvaatteet kun merkkivaatteet jotka yleensä kestävät pitempään.
Kommentit (57)
Liikaa pesuainetta, liian korkea pesulämpötila, nuo tuli ensiksi mieleen. Mulla on myös pari paitaa mennyt harmaaksi kun laittanut tummia vaaleiden kanssa sekaisin vahingossa. Aika tumpelo on kyllä jos kaikki vaatteet mennyt huonoksi. :(
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:04"]Liikaa pesuainetta, liian korkea pesulämpötila, nuo tuli ensiksi mieleen. Mulla on myös pari paitaa mennyt harmaaksi kun laittanut tummia vaaleiden kanssa sekaisin vahingossa. Aika tumpelo on kyllä jos kaikki vaatteet mennyt huonoksi. :(
[/quote]
Sitä minäkin ihmettelen kun ihan kaikki kulahtaneita. Jos printtejä ne on halkeilleet ja vaate näyttää todella vanhalta vaikkei olisi. Uskomaton kodinhengetär.
Lisäksi vaatteissa on pinttyneitä tahroja. Uskomaton.
Printit kyllä halkeilee ajan myötä aina, vaikka pesis hellästi käsin...
Minä pesen 60 asteessa vaatteet eivätkä ole kulahtaneita. Liian täysi kone?
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:26"]Printit kyllä halkeilee ajan myötä aina, vaikka pesis hellästi käsin...
[/quote]
Niin ajan myötä..
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:27"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:26"]Printit kyllä halkeilee ajan myötä aina, vaikka pesis hellästi käsin... [/quote] Niin ajan myötä..
[/quote]
Niin? Jos jo toisella lapsella käytössä niin ei ole mistään uudesta kyse. Vai onko ne jotain kokoa 50 jolloin käytössä vain hetken?
Vlejen VAIMO? Eikö se veli asu taloudessa ollenkaan?
Jep, liikaa pesuainetta (jotkuthan laittavat esim. nestemäistä TÄYDEN pesupallollisen), ei lajittele värien mukaan, väärä pesulämpötila, huuhteluainetta joustaville materiaaleille... Lisämausteena voi tosiaan olla rumpukuivaus, tai saattaa venyttää kuivumaan ripustaessa. Keinot on monet. :D
Veljeni vaimolta tulee samanlaisia, vaikka on jonkin sortin lastenvaateharrastaja. Se harrastus vaan ilmenee pelkästään osteluna, ei omaisuudesta huolehtimisena.
Minuakin vähän kummastuttaa tuo että kaikki laitetaan kälyn niskoille. Meillä se on mies joka aina heittää vaatteet koneeseen lajittelematta...
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:30"]
[/quote]
No jos ap tietää, että heidän taloudessa se on vaimo joka huolehtii pyykkihuollosta.
Miksi on oletuksena että vain nainen huolehtii pyykeistä? Jos teillä on noin niin miksi kaikilla muillakin olisi?
Toi venyttely vois sopia tuohon epämuodostumiin paitoihin.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:31"]
Minuakin vähän kummastuttaa tuo että kaikki laitetaan kälyn niskoille. Meillä se on mies joka aina heittää vaatteet koneeseen lajittelematta...
[/quote]
Kannattaisiko hieman opastaa sitä miestä jos se ei itse osaa?
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:32"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:30"]
[/quote]
No jos ap tietää, että heidän taloudessa se on vaimo joka huolehtii pyykkihuollosta.
[/quote]
Onpas mukava veli hällä sitten... oikein unelma.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:32"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:30"]
[/quote]
[/quote]
100%? Vuonna 2015?!
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:34"]
[/quote]
[/quote]
En mä sille äidiksi rupea, jos ei tuossa iässä opi edes kantapään kautta niin olkoon oppimatta. Omat pyykkini pesen itse.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:36"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:34"]
[/quote]
[/quote]
En mä sille äidiksi rupea, jos ei tuossa iässä opi edes kantapään kautta niin olkoon oppimatta. Omat pyykkini pesen itse.
[/quote]
Mutta lasten pyykit annat pilata menemään?
Ainahan ne on kälyt ja anopit jotka on syntipukkeina. Miksi sitä omaa rakasta veljeä epäilisi....
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:35"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:32"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:30"]
[/quote]
[/quote]
100%? Vuonna 2015?!
[/quote]
Kyllä. T. Ap
Pesee varmaan kaikki vaatteet 60 asteessa eikä lajittele värin mukaan. Ehkä laittaa vielä kuivausrumpuun.