Krista Kosonen ei tunne ketään kuka olisi äänestänyt persuja
Nyt kun perussuomalaiset tuli toiseksi suurimmaksi puolueeksi Suomessa, Krista ei tunne tätä Suomea omakseen.
Hänelle on kuitenkin kelvannut vuosien varrella perussuomalaisten innoittamana esim. Putous-hahmot, soijaa pukkaa sun muut. Hän ei tunne suomalaisia, mutta yrittää kovasti esittää heitä. Varmasti mieltä lämmittää, että saa perussuomalaisia katsojia, tuskin Helsingin kulttuuripiirin porukat pahemmin katsoo rahvaita roolihahmoja, mitä hän on esittänyt?
Itse äänestin Perussuomalaisia, sen verran otin nokkiini hänen kommenteista, että Krista Kosonen on minun boikottilistalla, en aio katsoa hänen narsistin esittämiä rooleja missään muodossa tästä eteenpäin.
s
Kommentit (157)
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:38"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 07:45"]
Ei ole kyllä minunkaan Suomi tämä, että hyvin ymmärrän Kristaa.
[/quote]
kyllä sinä nyt liioittelet oikein kunnolla, tiedätkö edes mistä puhut?
523045
äänesti persuja kuitenkin.
Niin, tämä on se oikea linja. Tehdään mielummin yli viis miljoonaa Suomea jokaiselle erikseen, kun rakennettais sitä yhtä yhdessä.
[/quote]
Minäkään en tunne. En tiedä ketä kaikki tuttuni äänestivät mutta ne ketkä tiedän, yksikään ei äänestänyt persuja. Asun Etelä-Helsingissä kuten Krista ja olen suurinpiirten saman ikäinen.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:39"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:34"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 07:36"]
Mä en ymmärrä mikä tossa Kososen jutussa niin pöyristyttää... 82,4% kuitenkaan EI äänestänyt persuja.
[/quote]
Aika monikin asia pöyristyttää, mutta tuo kommentti oli vaan lähinnä tyhmän puhetta. Kuka voi sanoa tietävänsä kaikkien tuttaviensa äänestyspäätöksen?
Ne asiat, jotka pöyristyttää on mm. muiden mielipiteiden kunnioittamattomuus ja toisten halveksiminen ja demokratian väheksyminen. Ihmisten jako "meihin" ja "niihin". Ja tämä kaikkia varsinkin samassa yhteydessä kun niin vuolaasti puhutaan ihanasta maailmasta, jossa kaikilla on niin ihana olla <3 Eli tuo on naurettavia ristiriitoja täynnä koko kommentti, sais hävetä tämä ylpeilijä.
Jotku eivät todella tajua miten naurunalaiseksi itsensä tekevät. Eläis niin ku opettais, niin olis edes hitunen painoarvoa tuolla sanomalla.
[/quote]
Otapa nyt huomioon, että Helsingissä Kokoomus on suurin puolue ja Vihreät toiseksi suurin. On ihan täysin mahdollista, että jonkun tuttaviin ei kuulu ketään persuja äänestävää. Itse tiedän yhden persuja äänestävän henkilön tuttavapiiristäni, siis useamman sadan henkilön joukosta.
Ihan samoin kuin jossain muualla voidaan ihmetellä, miten joku voi äänestää Vihreitä, Helsingissä on hyvin helppoa ihmetellä mistä ne persujen äänet oikein tulevat. Helsinki on hyvin erilainen paikka muuhun Suomeen verrattuna.
[/quote]
On mahdollista, että jonkun tuttavapiiriin ei kuulu ollenkaan tiettyä puoluetta äänestäviä, mutta tämän asian tietäminen ei ole kovin todennäköistä. No, ehkä hänellä on pienet piirit sitten, mut että kaikki kaverit, sukulaiset ja sukulaisten puolisot... Kaikki tuttavat on hän käynyt läpi? Ettei vaan kuule perustu olettamuksille tuo kommentti.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:44"]
Minäkään en tunne. En tiedä ketä kaikki tuttuni äänestivät mutta ne ketkä tiedän, yksikään ei äänestänyt persuja. Asun Etelä-Helsingissä kuten Krista ja olen suurinpiirten saman ikäinen.
[/quote]
40425 äänestänyt Helsingin piirissä, oletko nyt aivan varma, ettei sinua ole huijattu? Kannattaa ihan oikeasti miettiä asiaa tarkemmin. Onko joku lähipiirissäsi tehnyt vilppiä sinulle?
[/quote]
523045
Niin, tämä on se oikea linja. Tehdään mielummin yli viis miljoonaa Suomea jokaiselle erikseen, kun rakennettais sitä yhtä yhdessä.
[/quote]
[/quote]
Tässä on lainaukset päin peetä, mutta oletan että vastasit minulle. Ei tuohon minun kommenttiin persut liittynyt millään lailla. Täällä harva on tyytyväinen tähän Suomeen tällaisenaan ja äänestäminenkin on useimmiten vain kompromissi. Jos tehdään Kristalle oma Suomi, ni tehdään samalla kaikille muillekin!
Minäkään en tunne. Ainakaan yksikään noin 150 Facebook-kaveristani ei persuja äänestänyt. Se on lähes varmaa.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:59"]
Minäkään en tunne. Ainakaan yksikään noin 150 Facebook-kaveristani ei persuja äänestänyt. Se on lähes varmaa.
[/quote]
ja lehmät lentää :D
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:51"]
[/quote]
40425 äänestänyt Helsingin piirissä, oletko nyt aivan varma, ettei sinua ole huijattu? Kannattaa ihan oikeasti miettiä asiaa tarkemmin. Onko joku lähipiirissäsi tehnyt vilppiä sinulle?
[/quote]
Jep, kaikki Helsingissä vannoo käsi Raamatulla: "MINUN TUTUT EI PERSUJA ÄÄNESTÄ!"
Nih! Me ollaan niin suvaitsevaisia.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:56"]
Kyllä. pahoittelen.
[/quote]
523045
[/quote]
[/quote]
Tässä on lainaukset päin peetä, mutta oletan että vastasit minulle. Ei tuohon minun kommenttiin persut liittynyt millään lailla. Täällä harva on tyytyväinen tähän Suomeen tällaisenaan ja äänestäminenkin on useimmiten vain kompromissi. Jos tehdään Kristalle oma Suomi, ni tehdään samalla kaikille muillekin!
[/quote]
Minäkään en tunne ketään, joka olisi äänestänyt persuja. Tai tarkemmin: lähipiirissäni (perhe, sukulaiset, ystävät, työkaverit) ei ole sellaisia. Toki on mahdollista, että meidän lähikaupan kassa on äänestänyt.
On kai aika selvää, että tuo persuporukka on omanlaistaan.
Eikä persujen kannattajia tilastollisestikaan kovin paljon ole; kuten joku jo yllä kirjoitti, noin 90 prosenttia suomalaisista ei äänestänyt perussuomalaisia, kun siis lasketaan mukaan koko äänestysikäinen väestö, ei pelkästään niitä jotka käyttivät äänioikeuttaan.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 09:01"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:59"]
[/quote]
ja lehmät lentää :D
[/quote]
Joo, mäkin nään välillä fb:ssa näitä päivityksiä. Vieläpä huomattavasti alemman koulutuksen omaavalta, joka haukkuu kaikki ps:n äänestäjät "elämäm koululaisiksi" ja kehuu omaa tapaa suhtautua kaikkiin hyväksyvästi.
Silloin tulee jotenkin surullinen olo kanssaihmisistä.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:39"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:03"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 07:36"]
Mä en ymmärrä mikä tossa Kososen jutussa niin pöyristyttää... 82,4% kuitenkaan EI äänestänyt persuja.
[/quote]
Vaalit.fi eduskunta vaalien sivulla ja sen tulosten perusteella perussuomalaisia äänesti 523045
eikö tuo ole melkoinen määrä, joten kannattaa varoa, missä törmää persuihin :-D ja äänestäjät yhteensä 2965394.
Ota nyt huomioon että vain 70 % äänesti kaiken kaikkiaan, joten lähemmäs 90 % ei äänestänyt persuja. Minäkään en tunne henkilöitä jotka tuoa yhtä kymmenystä edustaa.
[/quote]
[/quote]
Kyse on kuitenkin vain kymmenyksistä ja kun persujen tyypillinen äänestäjä on keski-ikäinen heikosti koulutettu mies, joka asuu muualla kuin kasvukeskuksessa niin oikeastaan hyvin todennäköisesti että kaupungissa asuva koulutettu nainen ei yhtään persua tunne.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 09:02"]
Minäkään en tunne ketään, joka olisi äänestänyt persuja. Tai tarkemmin: lähipiirissäni (perhe, sukulaiset, ystävät, työkaverit) ei ole sellaisia. Toki on mahdollista, että meidän lähikaupan kassa on äänestänyt.
On kai aika selvää, että tuo persuporukka on omanlaistaan.
Eikä persujen kannattajia tilastollisestikaan kovin paljon ole; kuten joku jo yllä kirjoitti, noin 90 prosenttia suomalaisista ei äänestänyt perussuomalaisia, kun siis lasketaan mukaan koko äänestysikäinen väestö, ei pelkästään niitä jotka käyttivät äänioikeuttaan.
[/quote]
Oletko tosissasi?
[/quote]
[/quote]
Jep, kaikki Helsingissä vannoo käsi Raamatulla: "MINUN TUTUT EI PERSUJA ÄÄNESTÄ!"
[/quote]
Persut olikin Helsingissä jättimäisen suosittu puolue kun saivat 11.3% äänistä.
Numero 35, olen tosissani.
Vaali-iltana katselin teeveestä, kuinka puoluejohtajat puhuivat kannattajilleen. Vain yhden puolueen illassa johtaja karjahteli pöntössään silmät päässä seisoen JYTKY JYTKY JYTKY JYTKY JYTKY ja kehotti yleisöä yhtymään mölinään (minkä yleisö teki).
En voi kuvitella, että minkään muun puolueen väki toimisi samoin.
Kamalaa käytöstä julkisuuden henkilöltä. Oli mikä tahansa puolue kyseessä, ni pidän tuota hyvin törkeänä käytöksenä.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 09:08"]
[/quote]
Ja silti tuota vähemmistöä morkataan ja ei suvaita. Mitä jos Helsingissä olisi 11.3% tummaihoisia ja heitä morkattaisiin ja ei suvaittaisi?
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:44"]Minäkään en tunne. En tiedä ketä kaikki tuttuni äänestivät mutta ne ketkä tiedän, yksikään ei äänestänyt persuja. Asun Etelä-Helsingissä kuten Krista ja olen suurinpiirten saman ikäinen.
[/quote]
Huomaatko ristiriidan lauseessasi? Et tiedä ketä tuttusi äänestivät, mutta ne jotka tiedät eivät äänestäneet persuja = kukaan tuttu ei äänestänyt. Ei se ihan noin mene.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 09:08"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ja kenelläkään ei ole sukua tai ystäviä Helsingin ulkopuolella? :O No, kai se on mahdollista....
Joka tapauksessa, kannattais hesalaistenkin tutustua rohkeasti ja reippaasti muihin ihmisiin. Vois maailma vähän avartua.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:17"]
Miksi ihmeessä vaalitulokseen ei saisi olla pettynyt ja tulevaisuudesta ei saisi olla huolissaan? Jouni Backmankin oli pettynyt putoamiseensa ja SDP:n huonoon menestykseen. Miksei täällä kohkata siitä? Miksi te persuäänestäjät annatte jatkuvasti ymmärtää edustavanne jotenkin suurtakin enemmistöä? Olette selvä vähemmistö Suomessa.
[/quote]
Saa olla pettynyt, tässähän ei ollut ollenkaan siitä kyse. Kai ymmärt sen?