Mitä järkeä on tuhlata elämä TÖISSÄ?
En oo koskaan ollu duunis eikä mun mutsi eikä faijakaa. Silti on kummasti pärjätty iha hyvi. En ees tiedä millast on olla ku käy duunis tai porukat käy duunis. Varmaan ihan perseest ku pitää herätä yöllä ja menee koko päivä iha hukkaa eikä voi tehä mitä sattuu huvittaa.
Voitteha te niitä kulisseja rakentaa sil rahal mitä saatte duunist mut mä ainakin haluun nauttii elämäst. Meen ja elän miten haluun eikä kukaan määräile. Mageeta ku saa valvoo yöt ku silloi ei nukuta ja ei tarvi herää aamulla.
Tuli tos frendien kaa yöllä mielee et mitä järkee edes on käydä duunis??? Aika moni nautinto olisi jäänyt kokematta jos oltais duunissa. Mä haluun elää täysil ja nauttii joka päiväst.
Huoh, täytyyki tästä lähteä nukkumaan...
Kommentit (71)
Mä ainakin tykkään työstäni. Keskisuuri, yksityinen firma jolla menee todella hyvin. Siistiä toimistohommaa, mahtavat työkaverit joista on tullut ystäviä myös töiden ulkopuolella, nauretaan päivittäin ja läppä lentää, palkkakin on ihan mukava :) tähän aikaan vuodesta on niin hiljaista että eilekin istuttiin puolitoista tuntia ruokiksella auringonpaisteessa, ai että kun on rankkaa.
No kyllähän APn teksti taas tukee sitä väitettä että sosiaalituille jättäytyvät eivät ole niitä penaalin terävimpiä kyniä. Söpöä miten aina yhteiskuntaa ja systeemiä haukutaan mutta käsi ojossa ollaan valmiita ottamaan sossun almuja ja vaaditaan näkyvästi oikeuksiaan :D
Sitten on niitä mustia lampaita, jotka ovat "sairaita" ja elävät toisten piikkiin. Aina on pää tai jalka kipeä niin kovasti, että ei voi tulla töihin. Suomessa pärjää kun osaa kikkailla.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:06"]
No kyllähän APn teksti taas tukee sitä väitettä että sosiaalituille jättäytyvät eivät ole niitä penaalin terävimpiä kyniä.
[/quote]
"kattokaako ny vittu kaikki! Mä oon vähä vitun älykäs kun mä käyn töisä!".
Sitten ihmetellään mihin sitä jatkuvaa kasvua tarvitaan. (vink*vink* Olisiko vaikka näiden loisten elättämiseen)
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:08"]
Sitten on niitä mustia lampaita, jotka ovat "sairaita" ja elävät toisten piikkiin. Aina on pää tai jalka kipeä niin kovasti, että ei voi tulla töihin. Suomessa pärjää kun osaa kikkailla.
[/quote]
Ja lampaat määkivät kun eivät itse osaa.
Toivon todella osallistavaa sosiaaliturvaa.
Kaikki etuudet sidotaan osallistumiseen. Vaikka lakasemiseen
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:09"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:06"]
No kyllähän APn teksti taas tukee sitä väitettä että sosiaalituille jättäytyvät eivät ole niitä penaalin terävimpiä kyniä.
[/quote]
"kattokaako ny vittu kaikki! Mä oon vähä vitun älykäs kun mä käyn töisä!".
[/quote]
Kai ymmärrät, että vahvistat edelleen tuota väitettä? :D en kestä!
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:16"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:09"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:06"] No kyllähän APn teksti taas tukee sitä väitettä että sosiaalituille jättäytyvät eivät ole niitä penaalin terävimpiä kyniä. [/quote] "kattokaako ny vittu kaikki! Mä oon vähä vitun älykäs kun mä käyn töisä!". [/quote] Kai ymmärrät, että vahvistat edelleen tuota väitettä? :D en kestä!
[/quote]
Epäilemättä jokainen viesti tässä topikissa vahvistaa sitä käsitystä kun olet omakeksityillä argumenteilla yksimielisesti päättänyt, että kaikki työssäkäyvät ovat järkeviä ja kaikki tahallaan työttömät ovat tyhmiä. Tuollaisia olkinukkea vastaan on mahdotonta taistella.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 07:25"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 07:19"]
Huono provo :D kukaan ei kirjoita oikeasti tuolla tavalla
[/quote]
Tämä voi olla provo, mutta tunnen henk.koht. kaksi ihmistä jotka ei ole tehnyt päivääkään töitä eikä meinaa tehdä. Heille riittää se mitä yhteiskunta maksaa. Molemmat on ihan supisuomalaisia ja valkolaisia.
[/quote]
He lienevät tosi sivistyneitä ihmisiä? ;) Siis sellaisia, joiden kanssa käydään syväluotaavia keskusteluja ihmisyydestä ja elämästä? ;)
Mielummin lammas ku rotta :D sviik sviik kuuluu jalkojen juuresta kun nauran matkalla pankkiin.
Joittenkin täytyy pitää yhteiskunta pyörimässä.
:D hauska kirjoitus.
Ei muuten kannata koskaan sitten ruveta seurustelemaan - se myös rajoittaa elämää pahasti. Perheen perustaminen olisi ihan viimeinen juttu.
Vaihde vapaa, lasi puoliksi täynnä. Kyllä noilla jaksaa kolmikymppiseksi rullata, jos kaverit pysyy mukana.
Tule kertomaan 10v päästä jaksaako edelleen olla yhtä siistiä.
ps. Kyllä ne duunissa käyvät tekee ihan samat jutut kuin sinäkin - pitävät vaan enemmän viihteenä ja harrastuksena, kuin elämäntapana.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:24"]
Mielummin lammas ku rotta :D sviik sviik kuuluu jalkojen juuresta kun nauran matkalla pankkiin.
[/quote]
Onko vielä yli 150k lainaa lyhentämättä?
Kyllä ne duunissa käyvät tekee ihan samat jutut kuin sinäkin - pitävät vaan enemmän viihteenä ja harrastuksena, kuin elämäntapana.
[/quote]
Työssäkäyvät ihmiset ovat keskimäärin aivan amatöörejä mitä tulee juhlimiseen. Klamydian biisiä lainatakseni, ravintolassa hieman olutta maistellaan ja sitten suoraan kotio, hauskaa oli taas eikös vaan?
Poikkeuksia löytyy, mutta harvinaisia ovat.
On tässä kokeiltu työttömyyttäkin ja muutakin köyhäilyä, en tykännyt. Paljon mukavampi että tienaa hyvin. Eipä silti, itse kyllä viihtyisin ilman töitäkin, kunhan rahaa vaan tulisi riittävästi. Työssäkäymättömyydessä suurin ongelma on se että olisi aikaa käyttää rahaa, mutta ei ole rahaa mitä käyttää. Työssäkäynninkin ohessa on ihan riittävästi vapaa aikaa tuhlata tienaamansa rahat, vaikka sitä on käytettävissä moninkertainen määrä tuella eläviin nähden.
Ei sitä ihan kauhean laajasti pysty elämästään ja vapaa-ajastaan nauttimaan, jos sen meinaa tehdä yhteiskunnan tukien varassa. Tai sitten on aika vähään tyytyväinen vailla estetiikankaipuuta ja suurempia unelmia ja tavoitteita. Siinä sitä sitten on äkkiä kateellinen jo niillekin, joilla on kolme vuotta vanha perusfarmari, rivitaloasunto ja matka Teneriffalle kerran vuodessa. Ja pidetään niitä jotenkin riistäjäporvareina.
VAIKEA YMMÄRTÄÄ, ETTEI KAIKKI HALUA TÖITÄ!!! HAJOTKAA SINNE TYÖPAIKKAANNE
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:25"]
[/quote]
Onko vielä yli 150k lainaa lyhentämättä?
[/quote]
Meni jo alle, talon arvo noin 380 tonnia.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 07:53"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 07:50"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 07:44"]Ei siinä mitään järkeä olekaan. Suomalaiset ovat kuitenkin niin lammaskansaa, että suostuvat mukisetta porvarin palvelijoiksi ja tietysti käyttäytyvät agressiivisesti ja vihamielisesti niitä kohtaan, joita ei kiinnosta uhrata 50 vuotta elämästään porvarin intressien edistämiseen. [/quote] Ei suhtaudu. Kunhan jokainen maksaa elonsa itse.
[/quote]
Markkinataloudessa hyvin harva maksaa itse elintonsa, tietyillä kukaan ei tee niin. Markkinatalous perustuu siihen, että on olemassa tarpeeksi iso lammasten joka suostuu rahaa vastaan myymään porvarille persettä ja porvari taas suostuu luovuttamaan tuotoistaan sen verran, että ne lampaat pystyvätkin elämään jotenkuten. Se ei ole mitään itsensä elättäminsä; se on sitä, ettö porvari suostuu elättämään lampaat vastapalvelusta vastaan.
[/quote]
Sillä oman ajan myynnillä hankkii elantonsa.
Toivon, että löysäilijät n laitetaan vaikka risuja keräämään oman elonsa maksamiseksi