Mitä järkeä on tuhlata elämä TÖISSÄ?
En oo koskaan ollu duunis eikä mun mutsi eikä faijakaa. Silti on kummasti pärjätty iha hyvi. En ees tiedä millast on olla ku käy duunis tai porukat käy duunis. Varmaan ihan perseest ku pitää herätä yöllä ja menee koko päivä iha hukkaa eikä voi tehä mitä sattuu huvittaa.
Voitteha te niitä kulisseja rakentaa sil rahal mitä saatte duunist mut mä ainakin haluun nauttii elämäst. Meen ja elän miten haluun eikä kukaan määräile. Mageeta ku saa valvoo yöt ku silloi ei nukuta ja ei tarvi herää aamulla.
Tuli tos frendien kaa yöllä mielee et mitä järkee edes on käydä duunis??? Aika moni nautinto olisi jäänyt kokematta jos oltais duunissa. Mä haluun elää täysil ja nauttii joka päiväst.
Huoh, täytyyki tästä lähteä nukkumaan...
Kommentit (71)
Ap, ettehän sitten nosta työttömyyskorvausta, kun ette ole työttömiä työnhakijoita.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:34"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:31"]
Tai sitten on aika vähään tyytyväinen vailla estetiikankaipuuta ja suurempia unelmia ja tavoitteita.
[/quote]
Tai sitten sulla on vaan vaikeuksia käsittää, että kaikkien unelmat ja tavoitteet eivät ole raha- ja materiakeskeisiä, vaikka sulla ne sitä ovatkin.
[/quote]
Mun suurin unelma olisi olla niin rikas, että voisin jäädä pois töistä ja auttaa sairaaloissa vanhuksia viimeisinä elinkuukausinaan/ vuosinaan ja myös toisaalta auttaa hädänalaisia eläimiä, pääasiassa koiria.
- se estetiikankaipuinen, joka ei halua kierrellä kirppiksillä
VAIKEA YMMÄRTÄÄ, ETTEI KAIKKI HALUA TÖITÄ!!! HAJOTKAA SINNE TYÖPAIKKAANNE
[/quote]
Vaikea ymmärtää, että kaikilla, jotka eivät halua töitä, olisi resursseja pärjätä hengissä ilman työtä tai yhteiskunnan tukea.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:46"]
[/quote]
Vaikea ymmärtää, että kaikilla, jotka eivät halua töitä, olisi resursseja pärjätä hengissä ilman työtä tai yhteiskunnan tukea.
[/quote]
ELÄMÄ ON! ITKE MINULLE JÄRVI NIIN VOIN UIDA SIELLÄ
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:51"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:46"]
[/quote]
[/quote]
ELÄMÄ ON! ITKE MINULLE JÄRVI NIIN VOIN UIDA SIELLÄ
[/quote]
Jos sulla on rahaa maksaa mulle tarpeeksi palkkaa siitä itkemisestä niin voidaan katsoa. Mulle kyllä kelpaa työ.
Uskomatonta kiittämättömyttä haukkua töissäkäyviä, kun elää näiden rahoilla! Minulle on ainakin terveenä ihmisenä kunnia-asia elättää itseni, ja tukea sairaita. Syö hieman motivaatiota, jos joku itsekeskeisyyttään elää verovaroilla, ja vielä haukkuu niitä, jotka sen leivän tuo työttömän pöytään!
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:08"]
Sitten on niitä mustia lampaita, jotka ovat "sairaita" ja elävät toisten piikkiin. Aina on pää tai jalka kipeä niin kovasti, että ei voi tulla töihin. Suomessa pärjää kun osaa kikkailla.
[/quote]
Toista se on esim. jenkeissä. Siellä on sentään suoraselkäistä porukkaa joka tajuaa painaa töitä jotta voi sairastaa vanhana.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:30"]On tässä kokeiltu työttömyyttäkin ja muutakin köyhäilyä, en tykännyt. Paljon mukavampi että tienaa hyvin. Eipä silti, itse kyllä viihtyisin ilman töitäkin, kunhan rahaa vaan tulisi riittävästi. Työssäkäymättömyydessä suurin ongelma on se että olisi aikaa käyttää rahaa, mutta ei ole rahaa mitä käyttää. Työssäkäynninkin ohessa on ihan riittävästi vapaa aikaa tuhlata tienaamansa rahat, vaikka sitä on käytettävissä moninkertainen määrä tuella eläviin nähden.
[/quote]
Mulla ei ole aikaa eikä etenkään voimia työn ohessa mihinkään, fyysisesti raskas työ ja pitkät päivät. Mikään ei jaksa kiinnostaa vähällä vapaa-ajalla. Eikä muutosta näkyvissä vaikka olen etsinyt uutta työtä. Ei sitä vaan ole!
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:25"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:24"]
Mielummin lammas ku rotta :D sviik sviik kuuluu jalkojen juuresta kun nauran matkalla pankkiin.
[/quote]
Onko vielä yli 150k lainaa lyhentämättä?
[/quote]
Mikäs siinä kun omaa lyhentää eikä vuokraisännän;) Kiva muutaman vuoden kuluttua muuttaa rahaksi tämä 700k€ talo ja muuttaa velattomaan pienempään ja jää muutama satatuhatta eläkepäivien iloksi;D
Tää on kyllä niin typerä topiikki ettei kannattaisi edes vastata mut uhraanpa tälle pari minsaa jos vaikka jonkun saisi edes ajattelemaan syrjäytyminen vs kouluttautuminen. AINA tulee olemaan töitä ja AINA kannattaa kouluttautua sillä jos elämä ei ole MIELEKÄSTÄ niin kyllä takuulla tylsistyy pidemmän päälle, ja sitten kuormittaa julkisia terveyspalveluja..
ja älkää ainakaan lapsia tehkö tuollaisella "porvarit elättää meidät" asenteella .. itse en kyllä ole tehnyt lapsia ja ns oravanpyörästä hyppäsin jo alta 5-kymppisenä, koska vähemmälläkin tulee toimeen, mutta yli 20 v olin hemmetin kivoissa duuneissa jossa naurettiin joka päivä jutuillemme, ja matkustelin huikeissa paikoissa joita en koskaan unohda..
nyt ei sitten tarvitsekaan enää juurikaan tehdä duunia kun ei 50 vee minnekään oteta, mutta ei se mitään, vielä voi tehdä pätkätöitä, tai työllistää ITSENSÄ; säästää ja käydä harkitusti reissuilla - tai juhlia tai hoitaa kuntoaan tai mitä nyt haluaakaan .. että kyllä sääliksi käy aloittajan kaltaisia, mutta toisaalta, jos ÄO on luokkaa aivosolu etsii kaveriaan, niin ehkä kannattaakin jättää ne opiskelut ja työt muille.. ikävä kyllä tulevaisuudessa tuota syrjäytynyttä sakkia ei pystytä elättämään vähillä veronmaksajilla, joten varmasti sos tuista tulee vastikkeellisia/riittämättömän pieniä.. että AJATELKAA nyt oikeesti..
(kyllä viikonloput riittää lorvimiseen ja yöt nukkumiseen!! Ei kukaan tarvitse 8-9 t enempää unta!)
Ap, miltä noin yhteiskunnan elättinä tuntuu olla täysi 0? Loisia yhteiskunnan varoilla? Vaikka nyt jotain tukia saattekin, niin köyhää se sossupummin elämä on. Ei onnistumisen ja osaamisen iloa hyvin suoritetusta työstä, ei muita työelämän mukana tulevia etuisuuksia, palkasta nyt puhumattakaan. Köyhät saa vain sen ihan välttämättömimmän, ruuat kerjätään hursteilta, kaivetaan kauppojen biojätteistä tai ostetaan punaisen tarran puolivanhaa moskaa tarjouskoreista, vaatteet koin syömiä lumppuja kirpparilta, mitä muut ois heittänyt roskiin.. Ei kiitos! Työssä käyvänä voin ostaa kaupasta mitä haluan, harrastaa mitä haluan, matkustaa useita kertoja vuodessa ulkomaille. Asua omistusasunnossa, omistaa kesämökki ja auto. Kaikki omaa ja siten varallisuutta myös vanhuuden varalle. Ostaa kaupasta sen mitä tarvitsen, ilman, että tarvitsee hintalappuja tuijotella. Mites te sossupummit? Olisko aika mennä töihin?
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 19:57"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 09:14"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:30"]On tässä kokeiltu työttömyyttäkin ja muutakin köyhäilyä, en tykännyt. Paljon mukavampi että tienaa hyvin. Eipä silti, itse kyllä viihtyisin ilman töitäkin, kunhan rahaa vaan tulisi riittävästi. Työssäkäymättömyydessä suurin ongelma on se että olisi aikaa käyttää rahaa, mutta ei ole rahaa mitä käyttää. Työssäkäynninkin ohessa on ihan riittävästi vapaa aikaa tuhlata tienaamansa rahat, vaikka sitä on käytettävissä moninkertainen määrä tuella eläviin nähden. [/quote] Mulla ei ole aikaa eikä etenkään voimia työn ohessa mihinkään, fyysisesti raskas työ ja pitkät päivät. Mikään ei jaksa kiinnostaa vähällä vapaa-ajalla.
[/quote]
Täysin turhaa valitusta. Ei ole mikään pakko käydä töissä.
[/quote]
Kyllä se vaan on jos meinaa elääkin.
Tästä aiheesta on muuten tehty useampia tutkimuksiakin. Kun kysyttiin, että miksi teet töitä tai mikä on tärkeintä töissä, niin miesten mukaan ylivoimaisesti suurin syy oli (korkea) palkka, naisten mukaan taas työkaverit, työympäristö ja työyhteisö.
Eli kumpi sukupuoli se todellisuudessa enemmän onkaan sen rahan perään oleva ja työtä vieroksuva sukupuoli...
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 21:32"]
Eli kumpi sukupuoli se todellisuudessa enemmän onkaan sen rahan perään oleva ja työtä vieroksuva sukupuoli...
[/quote]
Nainen.
Miehelle on ihan sama käykö naisystävä töissä. Naisista taas 99% vaatii, että miesystävä käy töissä.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 21:13"]
Ap, miltä noin yhteiskunnan elättinä tuntuu olla täysi 0?
[/quote]
Joo, täysi nolla kun ei suostu myymään porvarilleen persettä rahaa vastaan.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 21:46"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 21:32"]
[/quote]
Nainen.
Miehelle on ihan sama käykö naisystävä töissä. Naisista taas 99% vaatii, että miesystävä käy töissä.
[/quote]
Tottakai, jos niitä pinnallisia prinsessoja katselet. Mutta etsipä itsellesi sellainen nainen, joka oikeasti osaa katsoa pintaa syvemmälle, niin saatat positiivisesti yllättyä.
Myönnettäköön, että on se useimmille naisille tärkeää, että mies olisi töissä tai edes tekee aktiivisesti jotakin sellaista, ettei jää kotiin sohvan pohjalle laiskottelemaan. Mutta kun löydät sellaisen oikeasti kivan ja mukavan naisen, niin se hyväksyy sinut pitkälti sellaisena kun olet, jos mies on kokonaisuudessaan suhteellisen kunnollinen mies.
Niin moni mies juoksee hyvännäköisten, mutta pinnallisten naisten perässä, kun eivät ymmärrä, että olisivat paljon onnellisempia ulkonäöltään ehkä vähän vaatimattomampien, mutta luonteeltaan paljon ystävällisempien naisten kanssa.
Niin ja ihan miehenä sanon omiin ja tuttava/kaveripiirin kokemuksiin pohjautuen tämän asian.
Tylsistysin kuoliaaksi jos joutuisin kotona kökkimään päivät pitkät. Vieläpä rahattomana ettei voi käydä bissellä, rafloissa, kahvilla, saatikka matkustamassa. Sen takia. Sekä työkaverit, ne on kivoja!
yritän kumminkin koko ajan löytää työn jonka palkka on ok, työpäivät ei liian pitkät eikä vkl töitä. Olen hyvää vauhtia siihen matkalla, tai aika lailla siinä. Vapaa-aika ja työ balanssin :) sitten kun tylsistyn tähän työhön, etsin uuden tai muutan ulkomaille.
No mul on niin hirvee pätemisen tarve (aina ollut), enkä tiedä, missä sen purkaisin jos en töissä. Olenkin mennyt jo 15-vuotiaana töihin ja siellä sitten aikoinani edennyt vastaavaan asemaan. Myöhemmin sitten hankin akateemisen tutkinnon ja nyt olen johtotehtävissä asiantuntijatyössä. Olen ahkera, joustava ja täsmällinen ja hoidan työni aina vimppa päälle. Mulle työssä menestyminen on ollut aina prioriteetti numero 1. Ja tiedoksi, että on myös ystäviä ja lapsiakin pari. Mä nautin elämästäni, koska pidän sekä työstäni että lasten kanssa olosta. En vaihtaisi tätä kotona lojumiseen. Rahakaan ei itse asiassa ole kuitenkaan se päämotiivi, vaan nimen omaan se, että saa tuntea itsensä joka päivä tärkeäksi - vähän siis suuremmissa kuvioissa kuin vain lasten elämässä.
Tai sitten on aika vähään tyytyväinen vailla estetiikankaipuuta ja suurempia unelmia ja tavoitteita.
[/quote]
Tai sitten sulla on vaan vaikeuksia käsittää, että kaikkien unelmat ja tavoitteet eivät ole raha- ja materiakeskeisiä, vaikka sulla ne sitä ovatkin.