Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä järkeä on tuhlata elämä TÖISSÄ?

Vierailija
21.04.2015 |

En oo koskaan ollu duunis eikä mun mutsi eikä faijakaa. Silti on kummasti pärjätty iha hyvi. En ees tiedä millast on olla ku käy duunis tai porukat käy duunis. Varmaan ihan perseest ku pitää herätä yöllä ja menee koko päivä iha hukkaa eikä voi tehä mitä sattuu huvittaa.

Voitteha te niitä kulisseja rakentaa sil rahal mitä saatte duunist mut mä ainakin haluun nauttii elämäst. Meen ja elän miten haluun eikä kukaan määräile. Mageeta ku saa valvoo yöt ku silloi ei nukuta ja ei tarvi herää aamulla.

Tuli tos frendien kaa yöllä mielee et mitä järkee edes on käydä duunis??? Aika moni nautinto olisi jäänyt kokematta jos oltais duunissa. Mä haluun elää täysil ja nauttii joka päiväst.

Huoh, täytyyki tästä lähteä nukkumaan...

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan saavuttaa sellaisen tulotason että voin kokea asioita elämässäni. Matkustella paljon, ostaa mieluisan asunnon yms. Ansiosidonnainen ei ihan riitä siihen. Lisäksi pidän työstäni.

Vierailija
62/71 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 00:24"]

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 07:50"]

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 07:44"]Ei siinä mitään järkeä olekaan. Suomalaiset ovat kuitenkin niin lammaskansaa, että suostuvat mukisetta porvarin palvelijoiksi ja tietysti käyttäytyvät agressiivisesti ja vihamielisesti niitä kohtaan, joita ei kiinnosta uhrata 50 vuotta elämästään porvarin intressien edistämiseen. [/quote] Ei suhtaudu. Kunhan jokainen maksaa elonsa itse.

[/quote] En minä itseäni tänne ole tilannut, sama mulle silloin, kuka tän koko keissini loppuen lopuksi maksaa!!!!!!

[/quote]

Nimenomaan näin. Kerran mukuloita tehdään mukulalta kysymättä, silloin niistä pitää olla valmiita myös huolehtimaan lopun ikäänsä. On kusipäistä olettaa, että kyllä se itse itsestään huolehtii kysymättä asiasta etukäteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:25"]

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:24"]

Mielummin lammas ku rotta :D sviik sviik kuuluu jalkojen juuresta kun nauran matkalla pankkiin.

[/quote]

Onko vielä yli 150k lainaa lyhentämättä?

[/quote]

Lainaa on, mutta ajatella, mun lapsilla on aikoinaan sekä henkistä että materiaalista pääomaa. Mitä on sun lapsilla?

Kyllä musta on erittäin sisältököyhää sellainen elämä jossa ei ole mitään tavoitteita, ja eletään vain yhteiskunnan almuilla. Silti haluan että myös minun verorahoillani kustannetaan sellainen järjestelmä ettei yhdenkään lapsen tarvitse nähdä nälkää, ja että jokaisella on katto pään päällä. Jos se jollekin (kuten tämänkin ketjun aloittajalle) riittää niin hyvä on. Minulle ei riittäisi ikimaailmassa, enkä puhu nyt todellakaan vain rahasta tai siitä mitä sillä saa.

Vierailija
64/71 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Jos haluamme ylläpitää jonkinlaisia ei niin korruptoituneita yhteiskuntarakenteita kuten terveyden- ja sairaanhoito, turvallisuustekijät kuten poliisi, palokunta, koulutusta ja sivistystä (joiden puutteessa esim. sinä pikku ap olisit ollut todennäköisesti joko lapsiorja, lapsivaimo tai prostituoitu) tarvitaan verorahoja. Ennenvanhaan kun ei tällaisia yhteiskuntia ollut, eikä korkeakulttuuria, pävän työ oli ruuanhakua ja etsintää ja siitä taistelemista. Jos ei ollu motivaatiota töihin, kuoli nälkään. Mutta siitähän sinä pullamössösukupolven edustaja et tiedä mitään. Myös eläimet luonnossa tekevät "töitä". KOko niiden elämä perustuu siihen, miten ne saavat tarvittavan ravintoannoksen kokoon ja kykenevät kasvattamaan jälkeläisiään. Kun se perustuu sosdiaalitoimen tai kelan rahaan tämä ravinnon hankinta ja jälkeläisten kasvatus, jossakin on joku ihmienn jonka pitää tehdä töitä sunkin puolestasi.

2. On tehty tutkimuksia siitä, että ihminen joka tekee ja saa aikaan on se onnellisin ihminen ja kokee elämänsä myös merkitykselliseksi ja näin ollen kasvattaa myös tulevan sukupolven kokemaan onnea ja merkityksellisyyttä. Tästä mulla on myös paljon omakohtaista kokemusta. Tiestysti voi vajota jonnekin, missä ihmisyys on vain ruuan mättämistä, panemista ja hassiksen polttoa. Ikävä kyllä lapset, eli seuraava sukupolvi eivät kovin pitkään pysy elinkelpoisena. Ja joku tarvitaan maksamaan niitä veroja joilla maksetaan sun elatus, että saat ne hampurilaisesi ostettua. Kunto ja taidot tuskin riittävät hampurilaisainesten hankkimiseen luonnosta.

Ei meidän uhkamme taida todellakaan olla se että suuret ikäluokat kuormittavat yhteiskunnan nurin.

Vierailija
65/71 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 21:53"]

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 21:46"]

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 21:32"]

Eli kumpi sukupuoli se todellisuudessa enemmän onkaan sen rahan perään oleva ja työtä vieroksuva sukupuoli...

[/quote]

Nainen.

Miehelle on ihan sama käykö naisystävä töissä. Naisista taas 99% vaatii, että miesystävä käy töissä.

[/quote]

Tottakai, jos niitä pinnallisia prinsessoja katselet. Mutta etsipä itsellesi sellainen nainen, joka oikeasti osaa katsoa pintaa syvemmälle, niin saatat positiivisesti yllättyä.

...Mutta kun löydät sellaisen oikeasti kivan ja mukavan naisen, niin se hyväksyy sinut pitkälti sellaisena kun olet, jos mies on kokonaisuudessaan suhteellisen kunnollinen mies.

[/quote]

En kiellä etteikö näitäkin tapauksia ole olemassa, mutta mahdollisuudet tällaisen löytämiseen lienevät lottovoiton luokkaa.

Vierailija
66/71 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:36"]

Tiestysti voi vajota jonnekin, missä ihmisyys on vain ruuan mättämistä, panemista ja hassiksen polttoa.

[/quote]

Et kyllä ymmärrä mistään mitään. Sille on syystä, että kannabispäihtymyksen nimi on lontooksi high, koska silloin ollaan pilvessä. Ei todellakaan vajota mihinkään.

Vierailija
67/71 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:31"]

Ei sitä ihan kauhean laajasti pysty elämästään ja vapaa-ajastaan nauttimaan, jos sen meinaa tehdä yhteiskunnan tukien varassa. Tai sitten on aika vähään tyytyväinen vailla estetiikankaipuuta ja suurempia unelmia ja tavoitteita. Siinä sitä sitten on äkkiä kateellinen jo niillekin, joilla on kolme vuotta vanha perusfarmari, rivitaloasunto ja matka Teneriffalle kerran vuodessa. Ja pidetään niitä jotenkin riistäjäporvareina. 

[/quote]

Tää just. Kun itse ei oo ikinä ponnistellu pätkääkään. Ja sitten ne jotka ovat nähneet vaivaa elämänsä eteen ovat riisäjiä. Ja katkeruutta ja kostonhimoa riittää. Suurin osa suomalaisista "riistäjäporvareista" tekee töitä tasan siksi että saa maksettua laskut ja ruuan. Ja ne teneriffanmatkatkin on usein säästetty VALINNOILLA. Liikuin nuorea tuollaisessa ap:n kaltaisten porukoissa. Kun tuli sossun tuet, esim jouluna niin kaupasta raahattiin kaikki mahdollinen vesisänky ja muovikrääsä ja muotivaate taloon ja sitten oli taas rahat loppu. Mun vanhemmat maksoivat asuntolainaa, olivat rakentaneet talon ja aloittaneet tyhjästä. Ei matkusteltu, eikä ostettu yhtään mitään ylimääräistä. Jokaisella lapsella sai olla yksi harrastus ja siinä kaikki. Vanhemmat tekivät pitkää päivää töissä ja me lapset ahkeroitiin koulussa. NOiden kaverieni perheiden mielestä ahkerointi oli skeidaa. Ja niimpä heistä suurin osa, ne jotka eivät päätyneet vankilaan tai kuolleet liimanhaisteluun, perustivat maks 18-vuotiaana perheen sinne sossuvuokrataloon. Ja sillä tiellä jatkavat tulevatkin sukupolvet. Jokunen onnekas sentään oivalsi vähän enemmän. Mua ei harmita, että verovaroistani maksetaan heille avustusta, kunhan siihen vain on varaa.  Ei siihen osaan ole kokonaan itse syypää. Omille lapsilleni opetan, että siksi opiskellaan, että VOI VALITA.

Vierailija
68/71 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisten viestien ansiosta pian ei tarvii ilman vastikkeellisuutta kenenkään makoilla päiviä kotona. Tää saa mennä eteenpäin. Näitä on liikaa.

Vierailija
69/71 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:30"]On tässä kokeiltu työttömyyttäkin ja muutakin köyhäilyä, en tykännyt. Paljon mukavampi että tienaa hyvin. Eipä silti, itse kyllä viihtyisin ilman töitäkin, kunhan rahaa vaan tulisi riittävästi. Työssäkäymättömyydessä suurin ongelma on se että olisi aikaa käyttää rahaa, mutta ei ole rahaa mitä käyttää. Työssäkäynninkin ohessa on ihan riittävästi vapaa aikaa tuhlata tienaamansa rahat, vaikka sitä on käytettävissä moninkertainen määrä tuella eläviin nähden.
[/quote]
Itse olen myös kokeillut sossuilua 450€/kk (sis. vuokra, ruokajonot tuli tutuksi), hyvätuloista työelämää 3500€/kk netto ja menestyvää taiteilijaelämää n. 5000€/kk.

Kaikissa on puolensa. Ehkä harrastamalla ja taiteilemalla itsensä elättäminen oli kaikkein mielenkiintoisinta. Pihistelyssäkin on oma gloriansa, mutta ikävää se vuodesta toiseen olisi. Nukkuminen toki oli kivaa.

Vierailija
70/71 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 09:14"]

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:30"]On tässä kokeiltu työttömyyttäkin ja muutakin köyhäilyä, en tykännyt. Paljon mukavampi että tienaa hyvin. Eipä silti, itse kyllä viihtyisin ilman töitäkin, kunhan rahaa vaan tulisi riittävästi. Työssäkäymättömyydessä suurin ongelma on se että olisi aikaa käyttää rahaa, mutta ei ole rahaa mitä käyttää. Työssäkäynninkin ohessa on ihan riittävästi vapaa aikaa tuhlata tienaamansa rahat, vaikka sitä on käytettävissä moninkertainen määrä tuella eläviin nähden. [/quote] Mulla ei ole aikaa eikä etenkään voimia työn ohessa mihinkään, fyysisesti raskas työ ja pitkät päivät. Mikään ei jaksa kiinnostaa vähällä vapaa-ajalla.

[/quote]

Täysin turhaa valitusta. Ei ole mikään pakko käydä töissä.

Vierailija
71/71 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 07:50"]

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 07:44"]Ei siinä mitään järkeä olekaan. Suomalaiset ovat kuitenkin niin lammaskansaa, että suostuvat mukisetta porvarin palvelijoiksi ja tietysti käyttäytyvät agressiivisesti ja vihamielisesti niitä kohtaan, joita ei kiinnosta uhrata 50 vuotta elämästään porvarin intressien edistämiseen. [/quote] Ei suhtaudu. Kunhan jokainen maksaa elonsa itse.

[/quote] En minä itseäni tänne ole tilannut, sama mulle silloin, kuka tän koko keissini loppuen lopuksi maksaa!!!!!!