Naimisissa olevia naisia kohdellaan paremmin,
kuin sinkkunaisia. Olen nähnyt, miten rouvia palvellaan liikkeissä paremmin ja siviilissäkin rouville ollaan mielinkielin.
Kommentit (17)
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 05:07"]Käytän yhtä sormusta oikeassa nimettömässä. Ihan niinkuin muutkin eteläeurooppalaiset. Nyt asun Suomessa. Mistä ne myyjät mun siviilisäätyni haistaa?
Leskillä on kaksi sormusta. Paitsi Suomessa.
[/quote]
Täällä jenkeissä on myös naimisissa olevalla naisella sekä kihla- että vihkisormus. Osa tosin ostaa vain kihlasormuksen eikä toista ollenkaan. Miehillä vain vihkisormus. Muualla kysellään miksi on kaksi sormusta vaikka ei ole leski :)
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 06:36"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 05:07"]Käytän yhtä sormusta oikeassa nimettömässä. Ihan niinkuin muutkin eteläeurooppalaiset. Nyt asun Suomessa. Mistä ne myyjät mun siviilisäätyni haistaa?
[/quote]
Täällä jenkeissä on myös naimisissa olevalla naisella sekä kihla- että vihkisormus. Osa tosin ostaa vain kihlasormuksen eikä toista ollenkaan. Miehillä vain vihkisormus. Muualla kysellään miksi on kaksi sormusta vaikka ei ole leski :)
[/quote]
Piti vielä lisätä että naimisissa olevana saa naisilta parempaa palvelua, miesten suhteen yhtä hyvää kun sinkkuna.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:31"]
Joo olen huomannut t sinkkunainen
[/quote]
Kerro tarkemmin, millaisissa tilanteissa on pantu merkille naimattomuutesi?
Entä sitten nämä tiiviisti avoliitossa olevat perheelliset, mutta sormuksettomat naiset? Millaisissa paikoissa ja missä maassa te liikutte, jos noin paljon vahditaan toisten sormuksia? Itse en ole vuosien mittaa pannut merkille kenenkään sormuksia kuin äärimmäisen harvoin. Silloinkin jostakin hyvästä syystä, esimerkiksi huomattavan nuoren rouvan tai erikoisen mielenkiintoisen miehen sormukset.
Mitäs tietävät kuka on naimisissa ja kuka ei?
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:13"]Mitäs tietävät kuka on naimisissa ja kuka ei?
[/quote]
No sormuksesta varmaan, jos ei ole hansikkaita. En kyllä todellakaan usko, että asiakaspalvelija tsekkaa vasemman nimettömän ja muuttaa käytöstään. Tai, jos tsekkaa niin motiivi on joku ihan muu xD
Siksi mä laitan aina ison dimangisormuksen aina sormeen, kun menen Stockalle.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:17"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:13"]Mitäs tietävät kuka on naimisissa ja kuka ei? [/quote] No sormuksesta varmaan, jos ei ole hansikkaita. En kyllä todellakaan usko, että asiakaspalvelija tsekkaa vasemman nimettömän ja muuttaa käytöstään. Tai, jos tsekkaa niin motiivi on joku ihan muu xD
[/quote]
Naimisissa olevalla saattaa olla vain yksi sormus tai ei sormuksia ollenkaan.
Ap anna joku esimerkki, en ole itse huomannut. Monta tuotetta hajuvettä ym.voisi myydä sillä aviomiehellä "Kyllä miehen aistit herää, kun suihkautat tätä" ja yhdessä kikatusta... Saattaa näyttää paremmalta palvelulta näin. Tosin se vaatii vain miehen ei aviomiestä...
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:20"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:17"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:13"]Mitäs tietävät kuka on naimisissa ja kuka ei? [/quote] No sormuksesta varmaan, jos ei ole hansikkaita. En kyllä todellakaan usko, että asiakaspalvelija tsekkaa vasemman nimettömän ja muuttaa käytöstään. Tai, jos tsekkaa niin motiivi on joku ihan muu xD
[/quote]
Naimisissa olevalla saattaa olla vain yksi sormus tai ei sormuksia ollenkaan.
[/quote]
Totta tuokin. Eihän varmasti voi tietää, mutta kai suurin osa ajattelee: 1-2 sormusta naimisissa, 0 sormusta naimaton. Whatever, koska ap:n väite on joka tapauksessa älyvapaa.
En tajuu miks suomalaiset naiset käyttää kihlasormusta vielä senkin jälkeen kun ne on naimisissa. Sillon kun avioidutaan, loppuu kihloissa oleminen. Outo kansa :)
Joo olen huomannut t sinkkunainen
Jaa enpä oo huomannut. T: Naimisissa, en käytä sormuksia
Mites erotat rouvat seurustelevista ja sinkuista? Varmasti? et mitenkään.
Oletko kuullut, että jonottaessaan ihmiset kiinnittävät nopeuteen huomiota vain, jos omajono on muita hitaampi? Oman jonon liikkuessa nopeasti asiaa ei noteerata. Tämä vääristää omaa mielikuvaa: oma jono on muka aina se hitain. Kuulostaa, että sulle on käynyt vähän samoin :) Se miksi koet sen johtuvan naimattomuudestasi... Koetko kenties alemmuuden tunnetta rouvia kohtaan tai haluaisitko jo itse olla naimisissa? Pihtaako mies kosintaa vihjailusta huolimatta? ;)
Ja ei, minusta naimattomat naiset eivät ole rouvia "alempana" , jos joku tämän nyt niin tulkitsi!
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:31"]Joo olen huomannut t sinkkunainen
[/quote]
Missä tilanteessa? Minä en huomannut mitään eroa kihlauksen tai häiden jälkeen?
Mielinkieli? Kuulostatpa katkeralta...
Oon saanu usein aivan sairaan hyvää palvelua enkä ole naimisissa. Mieletöntä jos tämä palvelun taso tästä vielä nousee joihinkin muihin svääreihin jos pääsen naimisiin. Toisaalta joskus oon pärjännyt röyhkeällä sinkkukeikistelylläni ja saanut vaikka mitä... viimeinen oli TODELLA edullinen remontti ;)
Käytän yhtä sormusta oikeassa nimettömässä. Ihan niinkuin muutkin eteläeurooppalaiset. Nyt asun Suomessa. Mistä ne myyjät mun siviilisäätyni haistaa?