nutraus
Olen ajatellut täysnutrata 800kcal/vrk kolme viikkoa. Olen nainen,aloituspaino 115kiloa. Paljonko luulette että voi lähteä siinä ajassa? :) muiden kokemuksia?
Kiitoksia etukäteen ja asiallisia vastauksia kiitos :) :)
Kommentit (40)
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 07:40"]Mäkään en ekana halunnut kertoa kellekään kun olin vähän epävarma koko hommasta. Olin päättänyt onnistua ja sen etten luovuta. Mutta ainahan saattaa tulla eteen jotain mitä ei osaa odottaa.. Eli tavallaan tahtoo ensin ite olla asian kanssa sinut, etenkin kun lähtee pudottaa isosta painosta. Eikä isona tahdo kenenkään kiinnittävän huomiota omaan painoon millään lailla. Kato ne eka pari viikkoa sellaiseen väliin ettei sulla ole mitään sosiaalisia pakkoja, keskity vain itseesi. Sitten ku ne ekat pari viikkoa olet käynyt läpi, painoa lähtenyt varmasti yli viisi kiloa niin sun olo on niin huikea joka lailla että sitten siitä jopa saattaa halutakin kertoa. Todennäköisesti tahdot sen silloin kertoa kaikille:) mutta jos et, niin mietit joka kerran kohtaa että mikä on nyt tärkeintä, tämä tapahtuma vai sun dieetti ja sen kautta oma olemus. Mä ite olen ollut laivan buffetissa omalla nutrijuomalla niin että seurue söi. Teki toisaalta mieli, mutta siinä vaiheessa olin jo niin vahvoilla ettei tehnyt tiukkaa kuitenkaan. Mulla joka kiusauksessa oli tärkeintä mun paino. Kävin monta kertaa mielessäni keskustelun että kumpaa tahdon enemmän: laihtua vai tän ruoan. Laihtua, joka kerta. Sulla on nyt hyvä motivaatio, tsemppi, sellaista ei saa tosta vaan. Jos sä nyt sössit sen, ratkeat tms niin niin vaatii epäinhimillisen urakan löytää sama tsemppi uusiks. Ja päässä tieto, etten viimeks onnistunut, miks nyt onnistuisin. Eli päätät onnistua. Eka viikko on vaikea, on nälkä, kroppa menee ylikierroksilla, ei välttämättä tule uni, mielitekoja, päänsärkyä. Mutta tiedät että ne kuuluu asiaan ja jokainen onnistuja on ne selättänyt. Sinäkin voit. Mä otin odotuksella vastaan, tyyliin jaahas, neljäs päivä ja päänsärky, kuuluu asiaan eli homma toimii. Ja sosiaalisia tilanteita tulee missä muut syö ja juo. Itellä ollu vaikka mitä juhlia ja koulutustilaisuuksia ja mulla kuppi kahvia ja vessassa olen juonut nutrit. Omia valintoja mitä tahtoo. Kyse nyt mielenvahvuudesta. Mutta hei painotan vielä että nyt päätä montako viikkoa vedät, älä pidä taukoja. Täysin turhaa. Ite vedin sen 10 viikkoa ja sen ajan 600 kcal, pussi kolmesti päivässä, kahvia ja teetä. Ei mitään muuta.
Kännyllä kirjoitan, sori tiukasta tekstimuodosta.
-5 ja ne muut :)
[/quote]
mieletön tsemppihenki lähtee sun viestistä, kiitos! Kyllä mä onnistun tällä kertaa, tuntuu siltä!
Paljonko sinulta meni painoa?
Kohta menee ensimmäinen pussi :D
Mistä noita saa ja mitä maksaa. Onko joku aloituspakkaus missä esim. 3viikon kuuri? Pitäisi 10kg saada painoa tippumaan ja en jaksa nyt hidasta elämäntapamuutosta. Se kaatuu jo heti. Pakko olisi nopeasti saada painoa alas ja sitten vaan ylläpitää sitä. Eli nyt paino 71kg ja haluan painaa noin. 60kg,
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 11:25"]
Mistä noita saa ja mitä maksaa. Onko joku aloituspakkaus missä esim. 3viikon kuuri? Pitäisi 10kg saada painoa tippumaan ja en jaksa nyt hidasta elämäntapamuutosta. Se kaatuu jo heti. Pakko olisi nopeasti saada painoa alas ja sitten vaan ylläpitää sitä. Eli nyt paino 71kg ja haluan painaa noin. 60kg,
[/quote]
Miten ajattelit ylläpitää, ts. mitä ajattelit sitten syödä, kun olet laihtunut?
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 11:28"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 11:25"]
[/quote]
Miten ajattelit ylläpitää, ts. mitä ajattelit sitten syödä, kun olet laihtunut?
[/quote]
Kuin? ihan perusruokaa mutta herkut vain herkkupäiviin.
Ihan mielenkiinnosta kyselen, että miltä iho näyttää nutrauksen jälkeen? Jos pudottaa toistakymmentä kiloa pariin kuukauteen, niin täytyyhän siinä jäädä nahka roikkumaan. Eihän se mihinkään itsekseen katoa varsinkaan jos ikää on jo kolmenkympin paremmalla puolella. Itse olen kiinnostunut nutrauksesta kun kiloja riittää, mutta pelkään juuri tuota ihon roikkumista.
Kun on enemmän ikää niin laihtuessa jää varmasti löysää. Pahimmat toki saa vaikka leikattua pois. Ite leikkautin allit. Mutta oma valinta, pitääkö painon vai ottaa löysää josta kyllä pääsee eroon jos on paha haitta. Mä otan Mielummin kevyemmän olemuksen. Ja ihoissa on eroja, luonnollisestikin.
Ap. Kysyit paljonko meni painoa. 10 viikossa 22 kg. Sen jälkeen olen aika ajoin pitänyt kuukauden nutrauksen ja sillä laihduttanut. Kaikkineen 70 kg. Välillä vaan "elänyt" sitten taas tsempannut ja vetänyt tiukan enejakson.
-5 plus muut
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 11:25"]Mistä noita saa ja mitä maksaa. Onko joku aloituspakkaus missä esim. 3viikon kuuri? Pitäisi 10kg saada painoa tippumaan ja en jaksa nyt hidasta elämäntapamuutosta. Se kaatuu jo heti. Pakko olisi nopeasti saada painoa alas ja sitten vaan ylläpitää sitä. Eli nyt paino 71kg ja haluan painaa noin. 60kg,
[/quote]
hyvinvoinnin tavaratalosta ostin kolmelle viikolle (4annosta päivässä) eri merkkejä ja makuja. 80e meni siihen mutta eihän mene ruokaankaan :)
Ostin myös kromia ja kalanmaksaöljyä ja nesteenpoistajaa ja vitamiinia.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 12:24"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 11:25"]Mistä noita saa ja mitä maksaa. Onko joku aloituspakkaus missä esim. 3viikon kuuri? Pitäisi 10kg saada painoa tippumaan ja en jaksa nyt hidasta elämäntapamuutosta. Se kaatuu jo heti. Pakko olisi nopeasti saada painoa alas ja sitten vaan ylläpitää sitä. Eli nyt paino 71kg ja haluan painaa noin. 60kg, [/quote] hyvinvoinnin tavaratalosta ostin kolmelle viikolle (4annosta päivässä) eri merkkejä ja makuja. 80e meni siihen mutta eihän mene ruokaankaan :) Ostin myös kromia ja kalanmaksaöljyä ja nesteenpoistajaa ja vitamiinia.
[/quote]
Tuolla on noita ihan hirveästi. Valitsitko ihan summamutikassa pirtelöt ja keitot ja patukat vai oliko joku suunnitelma esim. 1 keitto,1pirtelö,2 patukkaa per päivä?
Hyvin mennyt pari ensimmäistä päivää. Vanukas aamulla, lounaaksi patukka, välipalana keitto ja illallisena sheikki. Toki vasta toinen päivä meneillään ja olen ollut vapailla.
Jännittää mennä töihin ja jatkaa samaa!
Viides päivä ja melkein 6 kiloa lähtenyt.
tänään ja eilen on väsyttänyt,heikottanut ja ollut kauhea päänsärky. Sydämentykytyksiä ollut kanssa iltaisin.voi kun pääsisi ketoosiin huomenna että kauhea olo ja nälkä lähtisi.
Aloituspainoni oli 101 kg. Nutrasin kaksi kuukautta osanutrauksella eli sallin itselleni yhden normiruoan päivässä. Paino tippui 75 kiloon. Ja ei oo tullut takaa! Tästä siis aikaa 2 vuotta.
Kuukaudessa lähti 16 kg. Lähtöpaino tasan 100. Poissa pysyneet liki neljä vuotta ja lisää lähtenyt tuon lisäksi 31kg.
Lähtiskö 5-10 kg? Mä nutrasin neljä viikkoa rennolla otteella (söin välillä jotain normiruokaa) ja paino tippui 11 kg. Parasta oli mahalaukun pieneneminen, nyt syödessä ruokamäärät puolittuneet entisestä.
10 kg lähtee hyvinkin. Monet sanoo että sit tulee takas.. Ei tule jos et niitä syö takas. Oma valinta,muista se. Ite pudottanut painoa 70 kg. Kyllä vaan. Ja pääosan siitä nutraamalla. Jos vaan liikun ja syön vähemmän ni elämä loppuu ennen ku tämä projekti valmistuu. Nutraus hyvä. Ite tällä hetkellä cellresertillä ja tykkään... Saa syödä, lisäks ne valmisteet. Ekalla viikolla lähti 4.3 kg. Eikä siis ole niitä ekoja, tiukkoja kiloja koska olin tiukalla ruokavaliolla sitäkin ennen.
Kiitoksia, hyviä kokemuksia ollut!mahtavia tuloksia olette saaneet ja hyvin tsempattu!
Olisin todella tyytyväinen jos tippuisi sinne 105:een kiloon kolmessa viikossa. Sitten pari viikkoa söisin kasvispainotteista, terveellistä ja monipuolista ruokaa toivoen että pääsisin sinne 100 kiloon ja siitä haluaisi taas täysnutraa niillä 800 kcal sinne 90 kiloon asti. Toiveena että juhannukseen mennessä kun lomat alkaa niin olisi päässyt sinne 90kiloon, saa nähdä onnistuuko näin lyhyessä ajassa vai onko pelkkää haaveilua.
kauanko teillä meni että nälkä lähti?mitä tuotteita söitte?
Huono olo kyllä tulee. Tai minulle ainakin tuli vaikka aluksi tuli mahtava fiilis. Samoin ne tuotteet alkaa yrjöttää jo parin päivän jälkeen.
Huomaa sitten se, että pitkällä nutrauksella on myös muita vaikutuksia.. Mulla alkoi hiukset lähtemään aika tahtia. Mutta jos pääset hyvään nutrivauhtiin niin kandeeko sun rikkoa hyvä vauhti ja tsemppi pitämällä väliviikkoa. Mä ainakin vetäisin yhtä putkea. Henkisesti helpompaa ku aloittaa taas uudelleen. Iltalehdessä oli just juttu naisesta joka nutras monta kk. Itekin vedin 10 viikkoa, 22 kg.
Ei ne tuotteet tehnyt pahaa kuten joku edellä sanoi.. Mä söin vaan kahta makua. En ajatellut niitä edes ruokana vaan polttoaineena kropalle. Oli helpompaa mulle olla kokonaan erossa ruoasta. Ajatella niin, että toistaiseks ruoka ei kuulu mun elämää. Alussa vältin tilanteita missä muut söi.
5,8 myöskin
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:01"]Huono olo kyllä tulee. Tai minulle ainakin tuli vaikka aluksi tuli mahtava fiilis. Samoin ne tuotteet alkaa yrjöttää jo parin päivän jälkeen.
[/quote]
olen ostanut monen eri valmistajan tuotteita ettei kyllästyisi. Makeaa ja suolaista, sheikkeja ja puuroja ja vanukkaita ja keittoja ja vielä patukoita ettei aina litkisi samaa ja että välillä saa pureskellakin jotain :D
miten jos joskus syö kaupan jotain valmissosekeittoja missä on annoksessa 100-200 kcal niin voihan niitä välillä syödä? Kunhan kokonaiskalorit päivältä jää alle 800.
Olen ajatellut että syön aamulla,lounaalla,välipala ja illallisen VCLD tuotteilla.
Mäkään en ekana halunnut kertoa kellekään kun olin vähän epävarma koko hommasta. Olin päättänyt onnistua ja sen etten luovuta. Mutta ainahan saattaa tulla eteen jotain mitä ei osaa odottaa.. Eli tavallaan tahtoo ensin ite olla asian kanssa sinut, etenkin kun lähtee pudottaa isosta painosta. Eikä isona tahdo kenenkään kiinnittävän huomiota omaan painoon millään lailla. Kato ne eka pari viikkoa sellaiseen väliin ettei sulla ole mitään sosiaalisia pakkoja, keskity vain itseesi. Sitten ku ne ekat pari viikkoa olet käynyt läpi, painoa lähtenyt varmasti yli viisi kiloa niin sun olo on niin huikea joka lailla että sitten siitä jopa saattaa halutakin kertoa. Todennäköisesti tahdot sen silloin kertoa kaikille:) mutta jos et, niin mietit joka kerran kohtaa että mikä on nyt tärkeintä, tämä tapahtuma vai sun dieetti ja sen kautta oma olemus. Mä ite olen ollut laivan buffetissa omalla nutrijuomalla niin että seurue söi. Teki toisaalta mieli, mutta siinä vaiheessa olin jo niin vahvoilla ettei tehnyt tiukkaa kuitenkaan. Mulla joka kiusauksessa oli tärkeintä mun paino. Kävin monta kertaa mielessäni keskustelun että kumpaa tahdon enemmän: laihtua vai tän ruoan. Laihtua, joka kerta. Sulla on nyt hyvä motivaatio, tsemppi, sellaista ei saa tosta vaan. Jos sä nyt sössit sen, ratkeat tms niin niin vaatii epäinhimillisen urakan löytää sama tsemppi uusiks. Ja päässä tieto, etten viimeks onnistunut, miks nyt onnistuisin. Eli päätät onnistua. Eka viikko on vaikea, on nälkä, kroppa menee ylikierroksilla, ei välttämättä tule uni, mielitekoja, päänsärkyä. Mutta tiedät että ne kuuluu asiaan ja jokainen onnistuja on ne selättänyt. Sinäkin voit. Mä otin odotuksella vastaan, tyyliin jaahas, neljäs päivä ja päänsärky, kuuluu asiaan eli homma toimii. Ja sosiaalisia tilanteita tulee missä muut syö ja juo. Itellä ollu vaikka mitä juhlia ja koulutustilaisuuksia ja mulla kuppi kahvia ja vessassa olen juonut nutrit. Omia valintoja mitä tahtoo. Kyse nyt mielenvahvuudesta. Mutta hei painotan vielä että nyt päätä montako viikkoa vedät, älä pidä taukoja. Täysin turhaa. Ite vedin sen 10 viikkoa ja sen ajan 600 kcal, pussi kolmesti päivässä, kahvia ja teetä. Ei mitään muuta.
Kännyllä kirjoitan, sori tiukasta tekstimuodosta.
-5 ja ne muut :)