Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Virkamiesruotsi

Vierailija
20.04.2015 |

Mitä kaikkea virkamiesruotsin vaaditaan? Syksyllä olisi toivottavasti tarkoitus aloittaa yliopistossa, mutta minulla kun meni tuo lukio vähän vaihtelevasti kun vanhemmat minut sinne alunperin pakotti ja ruotisista jäi sitten rivi 54554 ja ajattelin että voisi vähän kertailla kun se kai on kuitenkin edessä ennemmin tai myöhemmin.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä vaadittiin esitelmä oman alan aiheesta ja diskussio, tentti joka oli referointia oman alan uutisesta (arvioitiin kielioppi, yleinen tekstintuotto ja mitä lie), sekä puolen tunnin suullinen tentti joka oli keskustelua pareittain & opettaja. Lisäksi joka viikko piti palauttaa pinkka tehtäviä (kielioppia, lyhyitä esseitä).

En paljoa muuta saanut sinä lukukautena aikaan.

Vierailija
2/8 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsinkieliset on itse todistaneet, että virkamiesruotsi on turha. Heillehän (pohjanmaalaiset) ei kelpaa virkamiesruotsin suorittaneiden oululaisten virkamiesten palvelut. Näin ollen tämä joutava ja kallis ihmiskoe pitäisi vihdoin lopettaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, yleisesti peruskielioppi pitäisi hallita, substantiivien suvut ja määräiset/epämääräiset muodot, verbien taivutus, adjektiivien taivutus, pronominit jne.

Sitten yleensä opiskeluun liittyvän ammattialueen sanastoa käsitellään ruotsissa tai sitten yleistä kommunikaatiota ja itsestä kertomista.

Vierailija
4/8 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti äänestit persuja, niin olisi korjausta tulossa tähänkin.

Vierailija
5/8 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelkaa suomenruotsalaista ilolla!

Vierailija
6/8 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootit. Jos sut on pitänyt pakottaa lukioon, mitä sä sinne yliopistoon tunget. Elämäm koulu, aloitat sen jo tänä kesänä. On kuule helppoo, ei tarvi deklinaatioita opetella, ei verbin taivutusta tai asiasanastoa kerrata. Ja toivottavasti muistit äänestää persuja. Tällä palstalla se tuntuu olevan vastaus kaikkeen, jos tuntuu, että ei jotain huvita tehdä. Äänestä aina persuja, niin pakko ei ole tehdä yhtään mitään mikä vaatii järjenkäyttöä.

Vierailija
7/8 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa lukion arvosanarivisi perusteella siltä, että edessä on paljon pitkiä iltoja ja hampaiden kiristelyä. Itse kirjoitin ruotsista C:n (ei huono eikä hyvä mutta...) ja hommia sai kyllä tehdä että sen kurssin sai suoritettua.

Vierailija
8/8 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kirjoitin ruotsista E:n - vaikka olen sitä mieltä, että arvosana oli puhdasta säkää - ja läpäisin virkamiesruotsin nippa nappa arvosanoilla 1 (suullinen) ja 2 (kirjallinen). Ei ollut helppo kurssi ainakaan minulle, mutta vaihtelee paljon opettajasta riippuen. Mulle osui tiukkis. Tästä on kyllä aikaa jo kohta kymmenen vuotta, ehkä vaatimukset ovat höllentyneet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä