Kuka palstaili täällä jo 90-luvulla?
Sillon oli se chättisysteemi ainakin jossain vaiheessa.
Vanhalla pöytäkoneella palstailin ja olin ihan koukussa :D mitäs nimimerkkejä silloin oli. En muista ketään.
Kommentit (51)
Vuonna 2001 tein päättötyötä opiskelijana ja vaivokn pysyin poissa palstailemasta ;) täällä oli oikeesti hyviä juttuja. Enää ei niinkään.
Mutta kukapa olisi arvannut, että nyt voi palstailla älykännykällä sohvan nurkassa, netti pelaa jne. :D
Ajatelkaapa! Me ollaan juteltu täällä toistemme kanssa yli 15 vuotta tietämättä kuitenkaan toisistamme mitään! Me ollaan "tunnettu" toisemme kauemmin kuin omat lapsemme.. Aika absurdi ajatus, mutta kuitenkin jotenkin kiva! =))
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:40"]Täällä vuoden 1999 vasta-alkaja. Tykkäsin vanhasta formaatista tosi paljon. Se oli minulle kuin keskustelupalstojen Mercedes, tämä nykyinen on Lada. Silloin pystyi jatkamaan keskustelua jonkun kanssa syvemmäs ja syvemmäs usein hullutellen hervottomasti ja monesti vielä pääaihekin haarautui moneen suuntaan. Ei sellaisia keskusteluformaatteja enää ole ja harvinainen se oli silloinkin; varmaan liian vaikea valvoa: tässä alaspäin valuvassa lakanassa on kaikki kerralla näkyvissä.
Porukka oli myös oikeasti fiksumpaa: ei ollut juurikaan rumaa kielenkäyttöä eikä trollausta ja sain kivoja ja asiallisia vastauksia. Mieleeni on esim. jäänyt, kun kerrankin kysyin tietääkö kukaan, miten Salon kesätori on auki ja viidessä minuutissa, joku oli sen minulle kertonut.
[/quote]
Kyllä, se keskustelupalstan rakenne oli legendaarinen :)
En tiennytkään, että tämä on ollut jo ysärillä. Itse tuli tänne ensimmäisen kerran 2002 keväällä, kun esikoista kuumeilin. Luulin silloin, että tämä on aika uusi palsta, kun ei tällaisia keskustelupalstoja siihen aikaan kai hirveästi vielä ollut. Tai mä en ainakaan niistä tiennyt eikä tästäkään missään ikinä puhuttu.
Mulla oli sitten tosi monta vuotta taukoa, kun tämä uudistui ja en tykännyt siitä yhtään. Nyt olen taas muutaman vuoden palstaillut.
80-luvun puolivälissä aloitin. Lankapuhelimella.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:29"]
Olette palstailleet jo melkein 20-vuotta. Teidän vauvat ovat jo aikuisia?
[/quote]
Esikoinen on viidentoista; löysin palstan, kun odotin häntä. Onpas aika vierähtänyt! :O
Mutta en ole täällä koko aikaa pölyyntynyt. Palstailin alkuvuosina mm. imettäessäni, mutta kun hulina perheessamme lisääntyi, tuli vuosien tauko. Nyt pari kuukautta sitten eksyin tänne taas ja olen niin koukussa, että pitää varmaan pyytää miestä laittamaan minulle esto tänne (taas), kun ihan muita asioita pitäisi hoitaa. Tulen tänne sitten eläkkeellä kolmannen kerran...
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:29"]Olette palstailleet jo melkein 20-vuotta. Teidän vauvat ovat jo aikuisia?
[/quote]
Aloitin 1998 ja ilman palstaa olisin lapseton. Täällä oli silloin suuri osa aloituksista lapsiin, raskauteen ja vauvanhoitoon liittyviä. Sain tätä kautta tietää esim. synnytyspelkojen hoidosta. Edes neuvolasta sitten myöhemmin ei saanut yhtä hyvin tietoa. Lapsia on nyt kaksi ja heistä vanhempi 13-vuotias.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:40"]
Täällä vuoden 1999 vasta-alkaja. Tykkäsin vanhasta formaatista tosi paljon. Se oli minulle kuin keskustelupalstojen Mercedes, tämä nykyinen on Lada. Silloin pystyi jatkamaan keskustelua jonkun kanssa syvemmäs ja syvemmäs usein hullutellen hervottomasti ja monesti vielä pääaihekin haarautui moneen suuntaan. Ei sellaisia keskusteluformaatteja enää ole ja harvinainen se oli silloinkin; varmaan liian vaikea valvoa: tässä alaspäin valuvassa lakanassa on kaikki kerralla näkyvissä.
Porukka oli myös oikeasti fiksumpaa: ei ollut juurikaan rumaa kielenkäyttöä eikä trollausta ja sain kivoja ja asiallisia vastauksia. Mieleeni on esim. jäänyt, kun kerrankin kysyin tietääkö kukaan, miten Salon kesätori on auki ja viidessä minuutissa, joku oli sen minulle kertonut.
[/quote]
Mäkin muistan tuon kuinka aina sai vastauksen hetkessä, kun jotain kysyi. :) Ja siihen vastaukseen luotti tosi paljon toisin kuin nykyään.
Mutta trollaustakin oli, varsinkin 2000-luvun alkupuolella. Iltaisin saattoi mennä sivu sekaisin, kun tuli sekunin välein jotain ihme aloituksia. Tyyliin xidksdkfjsdieubfskdhs.
Ja mokkapalojen ohje! :D
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:29"]
Olette palstailleet jo melkein 20-vuotta. Teidän vauvat ovat jo aikuisia?
[/quote]
Jep. 1997 syntynyt vauva on jo 18v. Kerrasta jäin koukkuun, koska täällä tieto liikkuu nopeammin kuin muualla. Esim. tapaninpäivän tsunami tiedettiin täällä jo ennen kuin UM sai tietoja (tai vielä väitti, että kaikki OK).
Ei toi kyllö tainnun oikein mennä :D kuvia oli paljon ja SE oli hauskaa .. Niillä pystyi ilmaisemaan mielipiteitä ja näyttämään jotain. Eikö sinne kukaan mitään irstaita laittanutz
Muistatteko, kun silloin joskus viikonloppuiltaisin palstan porukka piti jotain ihme "metsäsessioita" jonain eläiminä? Voisi kai verrata johonkin nykypäivän roolaukseen.
Itse en noihin osallistunut, paitsi kerran kävin ketjussa pätemässä ja ihmettelemässä porukan lapsellisuutta. Sain kunnon lähtöpassit siitä ketjusta..=)
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 22:02"]
Ei toi kyllö tainnun oikein mennä :D kuvia oli paljon ja SE oli hauskaa .. Niillä pystyi ilmaisemaan mielipiteitä ja näyttämään jotain. Eikö sinne kukaan mitään irstaita laittanutz
[/quote]
Ohoh yritin tuohon alkuun kirjoittaa sen
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 22:02"]
[/quote]
Ohoh yritin tuohon alkuun kirjoittaa sen
[quote author="ExoPol" time="20.04.2015 klo 22:02"]
Muistatteko, kun silloin joskus viikonloppuiltaisin palstan porukka piti jotain ihme "metsäsessioita" jonain eläiminä? Voisi kai verrata johonkin nykypäivän roolaukseen.
Itse en noihin osallistunut, paitsi kerran kävin ketjussa pätemässä ja ihmettelemässä porukan lapsellisuutta. Sain kunnon lähtöpassit siitä ketjusta..=)
[/quote]
En muista tällaista ollenkaan, mutta hyvin voin uskoa. =D
Aika menee kyllä pelottavan nopeasti...
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:40"]Täällä vuoden 1999 vasta-alkaja. Tykkäsin vanhasta formaatista tosi paljon. Se oli minulle kuin keskustelupalstojen Mercedes, tämä nykyinen on Lada. Silloin pystyi jatkamaan keskustelua jonkun kanssa syvemmäs ja syvemmäs usein hullutellen hervottomasti ja monesti vielä pääaihekin haarautui moneen suuntaan. Ei sellaisia keskusteluformaatteja enää ole ja harvinainen se oli silloinkin; varmaan liian vaikea valvoa: tässä alaspäin valuvassa lakanassa on kaikki kerralla näkyvissä.
[/quote]
Samaa mieltä, alkekirjoitan kaiken porukan fiksuudesta.
T. Se synnytyspelkoinen vm.98
[quote author="ExoPol" time="20.04.2015 klo 22:02"]Muistatteko, kun silloin joskus viikonloppuiltaisin palstan porukka piti jotain ihme "metsäsessioita" jonain eläiminä? Voisi kai verrata johonkin nykypäivän roolaukseen.
[/quote]
No en kyllä muista!
Mutta muistan kun palstalla biletettiin. Eräänkin kerran olin huppelissa aamuyön tunneille saakka, jaettiin linkkejä musiikkivideoihin jne.
Ja aamun eka teki aamunavauksen: LAUKAUS!
Tää taisi kyllä olla jo pitkälti 2000-luvun puolella.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 22:06"]Ja aamun eka teki aamunavauksen: LAUKAUS!
Tää taisi kyllä olla jo pitkälti 2000-luvun puolella.
[/quote]
Just tota muistelin ;) en muistanut että se oli LAUKAUS!
Ja sit myöhemmen tuli tiimarinvihko ja palstagalleria. Muistan vieläkin, miltä parin tyypin koti näytti.
[quote author="ExoPol" time="20.04.2015 klo 21:39"]Maito-Mari täällä oli silloin ainakin. Puolusteli fanaattisesti imetyksen hyötyjä ja kaikki muu oli väärin.
[/quote]
Hänet muistan kanssa.
Sitten oli pariskunta Scully ja Mulder.